Jump to content
Sign in to follow this  
bobocop

Auto bez lambdy sondy ide OK,s lambdou kolíšu otáčky, prečo?

Recommended Posts

Ahoj. Mám Š-Octavia, 1,6, 55 kW, r.v. 1997. S voľnobežnými otáčkami mám už niekoľko rokov problémy. Naposledy bola závada škrtiaca klapka, tú som vymenil, hoci nie za fungel novú ale je OK. Nedávno som meral odpor medzi článkami na lambda sonde a zistil som, že je K.O., to mi vraveli aj na EK, nakoľko neboli dobré emisné limity, lambda sa spamätala na koniec. Včera som úplne odpojil lambda sondu a hľa závada vyriešená, otáčky ako zabetónované, žiadne závada. Tak som objednal úplne novú BOSCH lambdu, založil som ju a hľa, otáčky na pič.. Tak teda čo môže spôsobovať závadu ??? Rozvody komplet menené pred 5.000km, zdvihátka ventilov, vačkový hriadeľ,sviečky tiež, palivový filter, vzduchový filter, klapka OK. Podotýkam VAG chybu nehlási, v pamäti bola iba sporadická chyba 1 vstrekovacieho ventilu chyba č. 01249. VAG mám napojený aj počas naštartovanie keď kolíšu otáčky ale chybu nebadá. Tiež som nanovo utesňoval výfukové potrubie pred lambdou. Otáčky mi kolíšu najmä keď otáčam volantom, alebo keď je nejaký odber elektrického prúdu v aute (zapnutá žiarovka...). Auto si počas kolíšania pridáva sám plyn a je to otras ako ide, motor až ide zdochnúť, v poslednej chvíli sa spamätá, otáčky vyletia na 1300 a ide to dookola. Už som zúfalý. :angry:

Prosím o radu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Lambda, co si vyndal nebyla ještě úplně KO = házela nesmyslí RJ motoru a pak to blblo, KO lambda = 0 signálů z ní = odpojená = motor v nouzáku, vstřikování paliva neomezované na základě emisí.

Ta nová lambda ti blbne, jelikož si nedal základní nastavení, znovu ji namontuj, odpoj baterii na cca 15 min a po cca 50km by si to mělo být OK ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

namontoval som ju, vyčistil som chyby a vykonal som základné nastavenie. Teda, lambda je stále napojená, tak by som mal len odpojiť batériu na 15 minút, potom napojiť a vykonať základné nastavenie ???

Bodaj by si mal pravdu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, dnes som baterku odpojil na 4, hodiny, následne zapojil a bez vykonania základných nastavení som prešiel cca 8 km, závada stále pretrváva, otáčky kolíšu ako prasa

Share this post


Link to post
Share on other sites
tak, dnes som baterku odpojil na 4, hodiny, následne zapojil a bez vykonania základných nastavení som prešiel cca 8 km, závada stále pretrváva, otáčky kolíšu ako prasa

mal som podobný problém, a našiel som chybu v kabeláži . je to prechod od RJ k motoru, nachádzy sa nad štarterom . ale može to byť i tá škrtiaca klapka , ktoru si menil nie za novu... skus na nej prečistiť a napružiť kontakty na potenciometri škrtiacej klapky, ale to bude dočasne riešenie

Share this post


Link to post
Share on other sites
Lambda, co si vyndal nebyla ještě úplně KO = házela nesmyslí RJ motoru a pak to blblo, KO lambda = 0 signálů z ní = odpojená = motor v nouzáku, vstřikování paliva neomezované na základě emisí.

Ta nová lambda ti blbne, jelikož si nedal základní nastavení, znovu ji namontuj, odpoj baterii na cca 15 min a po cca 50km by si to mělo být OK ;)

Dá se nějak doma v amaterských podmínkách měřákem doměřit orientačně funkci lamdy na tomto motoru??Myslím tim ohmetrem nebo něco podobnýho případně nějaký napětí jestli z ní á líst při nastartování.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kurva ja už neviem čo mám s tým chlievom robiť, mám sto chutí ho zapáliť, dačo už vymyslím

A co tam klapka nechal jsi udělat to základní nastavení po výměně, nebo to po výměně bylo OK a otáčky nekolísaly?

Share this post


Link to post
Share on other sites

základné nastavenia so nespravil, lebo mi to rolbař neradil, tak teda neviem, ak tak uvažujem, keď odpojím autobatériu, mali by sa základné nastavenia obnoviť z RJ, firemné nastavenia. Voľnobeh kolíše inak ako prasa, ale iba pri zohriatom motore. Zaujímavé je, že keď lambdu odpojím je to OK, tak teda klapka by nato vlyv nemala mať. Podľa všetkého musí byť zrejme niekde chyba v napojení lambdy (predpokladám).

Share this post


Link to post
Share on other sites
základné nastavenia so nespravil, lebo mi to rolbař neradil, tak teda neviem, ak tak uvažujem, keď odpojím autobatériu, mali by sa základné nastavenia obnoviť z RJ, firemné nastavenia. Voľnobeh kolíše inak ako prasa, ale iba pri zohriatom motore. Zaujímavé je, že keď lambdu odpojím je to OK, tak teda klapka by nato vlyv nemala mať. Podľa všetkého musí byť zrejme niekde chyba v napojení lambdy (predpokladám).

ee nejdřív nech udělat základní nastavení klapky pak se zabývej dalšími věcmi, bude to klapka na 80 %, ale musíš s tím k někomu na vag, když odpojíš baterii a připojíš neudělá se základní nastavení, alespoň tak jsem to vyčetl z diskuzí tady, sám sem ji ještě neměnil ani nečistil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

VAG mám, takže s tým nie je problém, základné nastavenie som urobil neď po výmene lambdy a robilo mi to, teda kolísali mi otáčky, ak sa teda automaticky nenastavia základné hodnoty, neviem načo je dobré odpájať baterku, tak ako to radil rolbař. Ja len dúfam, že to tá klapka nie je. Hoci to nebola fungel klapka ale mechanik, od ktorého som ju kúpil tvrdil, že má najazdených len okolo 10.000km....mimochodom ani nevypadala, že by bola nejak zdevastovaná. Tiež nechápem aký má vplyv lambdy na klapku... teda ten súvis, odpojená lamda OK, zapojená NIE...

Share this post


Link to post
Share on other sites

baterku jsem radil odpojit, jelikož se vymažou hodnoty z RJ, bohužel jsem to napsal tak blbě, že sem zapoměl poznamenat následné základní nastavení přes VAG. ;)

ps: nemáš náhodou ještě prasklé svodové potrubí mezi 1. a 2. válcem? tím se totiž přisává vzduch do výfuku a mate to lambdu, teoreticky kdyby byla díra velká, tak lambda bude hlásit RJ, že je chudá směs, motor si přidá, ale moc a pak bude zase bohatá.

Dej si ve VAGu vagoscope na měřených hodnotách lambda regulace, tam uvidíš křivku, kolik dává lambda V, nepamatuju si, kolik to teď je, dlouho jsme to nedělal, ale křivka musí být plynulá.

Edited by rolbař

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj, tak teda skúsim ešte raz to základné nastavenie, žiadnu prasklinu na zvodovom potrubí som nezaregistroval, ale asi zajtra idem dať prevariť sondu, tak to riadne pozriem, keď bude potrubie dole, ale moc sa mi to nechce veriť....

Share this post


Link to post
Share on other sites
baterku jsem radil odpojit, jelikož se vymažou hodnoty z RJ, bohužel jsem to napsal tak blbě, že sem zapoměl poznamenat následné základní nastavení přes VAG. ;)

ps: nemáš náhodou ještě prasklé svodové potrubí mezi 1. a 2. válcem? tím se totiž přisává vzduch do výfuku a mate to lambdu, teoreticky kdyby byla díra velká, tak lambda bude hlásit RJ, že je chudá směs, motor si přidá, ale moc a pak bude zase bohatá.

Dej si ve VAGu vagoscope na měřených hodnotách lambda regulace, tam uvidíš křivku, kolik dává lambda V, nepamatuju si, kolik to teď je, dlouho jsme to nedělal, ale křivka musí být plynulá.

K moji otázce nahoře by jsi neznal odpověď s oměřením ty lamdy?Ty jsi schopen udělat diagnostiku?Zajímá mě to proto, že mě bude čekat technická a až bude vypis chyb z jednotky tak abych nekoukal jak puk potom že je lambda v řiti. Koukal jsem že se pohybuješ okolo Trutnova, já jsem z něj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A ešte som našiel toto na inom fóre :

Tiež som našiel toto :

Citácia:

Felicia 1,6 - Vysoká spotřeba, neustálé hlášení sporadické chyby na prvním vstřiku (i když se dá novej), špatně chytá, chcípe vrčí semtam občas jak na tři válce, celý se to klepe na volnoběh, houpe, špatná reakce na plyn.

Příčina: Vadný regulátor tlaku palivové soustavy na vstřikovací liště, propouští benzín přímo do podtlaku - vyměnit, klapka - suchý oběhaný potenciometr, oddělat dekl klapky a dráhu potenciometru potřít diavou (leštěnka na nábytek) je nutné provést základní nastavení a přizpůsobení.

a tiež toto foto :

1.jpg

čo je zaujímavé, klapka je ukostrená na inbusovom šróbe. Má to tak byť ? Lebo moja ukostrenie nemá.

Share this post


Link to post
Share on other sites

asi sme odhalili pôvod vzniknutej závady kolísania otáčok s lambdou a bez nej. Mechanik dnes demontoval predné výfukové potrubie a zistil prasklinu na jenom mieste, viď foto. Objednal som nové potrubie, zajtra to príde, nahodí sa a uvidíme.

i1102_DSC00415.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak, lambda prevarená na katalyzátor, výfuk vymenený za nový spolu s tesnením..... otáčky stále kolíšu, ba motor aj zdochne.... Vykonané základné nastavenie, VAG nič nehlási. skúšal som odpojiť aj čidlo teploty motora, bez zmien otáčky stále kolíšu... ja už teda NEVIEM, prosím poradte niekto či musí byť ukostrená tá klapka alebo nie, lebo originál kábel na ukostrenie tam nemám.

Edited by bobocop

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak páni, dúfam, že dnes som to už navždy opravil, otáčky idú ako po masle. Na začiatok som vyhrabal starú škrtiacu klapku o ktorej mi mechanik povedal, že je zlá (číslo : 030133064F). Túto klapku som v elektronickej časti rozobral a dráhu potenciometra som vyčistil diavou (leštidlo na nábytok), tak ako to radil niekto z iného fóra. Túto klapku som zamenil za tú, čo mi predal mechanik (číslo : 030133064D). Potom som zistil, že kontakty na ukostrení zapalovacieho trafa sú veľmi zaoxidované, tak som ich prečistil šmirgľom. Od tohoto ukostrenia som natiahol ukostrovací kábel až ku klapke, ktorú som takto tiež ukostril. Potom som zahrial motor, otáčky kolísali, dal som to na VAG, nastavil základné nastavenia a doteraz to funguje. Otáčky krásne bežia, motor som nechal ísť hádam aj 5 minút a dosiaľ bez závady. TAkže buď bola chyba v klapke, v jej ukostrení alebo v ukostrení zapaľovacieho trafa, nakoľko toto keď som zapájal počul som niekde od prístrojovky krátky piskľavý zvuk. neviem čo to mohlo byť, pripomínalo to zvuk ako keď ťahá palivové čerpadlo. Toto bolo počuť pri každom opätovnom ukostrení zapaľovacieho trafa. Dúfam, že toto bola tá závada, čo mi robila problémy a budem mať s tým už konečne pokoj. Ešte jednu ves som postrehol pri výmene škrtiacej klapky že ich čísla sú rozdielne ale len v poslednom písmene "F" alebo "D". Neviem či je možné tieto klapky zamieňať medzi sebou.

post-1817-1233407640_thumb.jpg

post-1817-1233407694_thumb.jpg

post-1817-1233407729_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdarec to su zase já Co ti to dělalo že jsi měnil vačku a nazdvihátka jinak mám to auto rok má servisku servisoval to škoda servis a po prvním majiteli a měnil jsem už.lambdu,klapku,spojku,zapalovací modul,rozdělovač,čidla,kabely,kotouče,starter,ten jsem už měnil třikrát a ted mi začalo klepat v motoru a odešel mi katalisátor už bych si takovy auto nikdy nekoupil už jsem do toho dal dost peněz tak se mi to prodávat nechce.Najeto175000

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ksakru to je pech :feve: , by mě museli držet, na to bych nervy neměl, taky jsem měnil obě lambdy, ale toto je fakt mazec. Hodně štěstí ať to vyřešíš a pak ať slouží bez závad ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nemôže to byť opačne ? Tú D klapku mám od mechanika a vravel že je origo z Feldy a moja F klapka bola origo na octavke...

viď napr. tu : 030133064D.JPG

Edited by bobocop

Share this post


Link to post
Share on other sites

Věř Rolbařovi :palec2: Vypadá to, že celý problém byl jednoduše v tom, že jsi dal klapku z Feldy na Octavii. Můžou se lišit hodnotami z potenciometrů a ŘJ v tom má pak hokej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

×
×
  • Create New...