Přejít na obsah

LED diody místo klasiky


dr.snacek

Doporučené příspěvky

  • o 2 měsíce později...

Dobry den,

nema niekto skusenosti s tymito ledkami
http://www.narva.sk/?cls=stoitem&stiid=15373
a rozptylova
http://www.narva.sk/?cls=stoitem&stiid=24687

Chcel by som to dat do kufra a interieru namiesto celosklenky w5w. Hlavne by ma zaujimalo ak to niekto skusal aku to ma svietivost ci to svieti aspon rovnako ako obycajna celosklenka w5w.
Chcem to do fabie 2009 takze pred face bez kontroly ziaroviek.
Ak to aspon svieti rovnako ako celosklenka tak by to bolo vhodne mozno aj do parkovaciek. ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 měsíců později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 měsíce později...

Ten odkaz nefunguje, ale z URL to vyzerá tak, že chceš kúpiť LED do H7.

 

ZABUDNI NA TO!


Neide o to, že to neide namontovať, ale o to, že nič nebudeš vidieť. Stačí ak pouvažuješ nad tým, že odkiaľ ide zdroj svetla u normálnej žiarovky a odkiaľ u LED "žiarovky" a následne ako s tým optika svetlometu pracuje. V tom momente si musíš uvedomiť, že LED "žiarovky" v žiadnom prípade nemôžu plniť svoj účel v žiadnom klasickom svetlomete určenom pre klasické žiarovky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ježiš, tak ty ledky co si dal odkaz tak maximálně do denního svícení svým výkonem - jsou strašně slabé do H7, Ledky do H7, které by ce se týče svítivosti byly jakš takš svítivost se pohybují od cca 1500,- a výše a stejnak to pořád není ono. Udělal by si lépe s žárovkou z Tesca za 40 korun  :kol-28:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Len tak pre zaujímavosť, výkonná LED žiarovka by mala vyzerať nejako takto: http://www.theretrofitsource.com/led-lighting/morimoto-xb-led-headlight-bulbs.html#.VLrlNIdj0gF.

 

Rated Kelvin: 5000K

Rated Lumens: 3000lm

Input Voltage: 12V-24V

Input Current: 1.5A        

 

Locations:    DRL, High Beam, Fog Lights (NOT FOR LOW BEAM USE!)

 

 

Samotný popis od výrobcu hovorí jasne a stále platí to čo hovorí e1, fyzika nepustí a v hocakom projektore/reflektore určeného pre halogény resp. xenóny by si dostal sakra mizerný výsledok.

Editováno: , autor: Lordiik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Ahoj kluci,

chtěl jsem si na své Fabii 2 Combi dát vše do diod, ne kvůli úspoře ale že se mi to líbí. Mám problém, že při výměně brzdových žárovek za LED mi začala blikat kontrolka žhavení + blinkry blikají venku hezky, ale vevnitř mi to cvaká jednou tak rychleji. Prosím poraďte :) děkuji všem a přeji krásný den . Michal

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Michale, blinkry měnit za diody můžeš, ale buď musíš použít adekvátní Can-bus ledky, nebo ke svým ledkám použít paralelně připojená odpor s odpovídající hodnotou, tak aby příkon na patici žárovky byl shodný s příkonem klasické vláknové žárovky. A nebo ještě poslední možnost je výměna přerušovače světel za nějaký elektronický řízený, který nebude pracovat na principu odběru žárovek. Ledky co si dal mají menší příkon a standardní přerušovač tohle prostě nezvládne.

Dále mají některé auta z výroby zapnutou kontrolu prasklých žárovek, nepleteš si tu kontrolku s tím žhavením? Ta kontrola opět funguje na principu odběru žárovek, ale dá se přes kabel a diagnostiku vypnout.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, děkuji za poznatky. Ano kontrolka žhavení začala blikat jakmile jsem vyměnil v brzdových světlech žárovky za LEDky. Jakmile dám zpět normální, nic nebliká. Ano mám diesel. Rád bych asi ledky nechal, a zakoupil to "relátko" tedy přerušovač který si s menším odběrem poradí. jen bych se zeptal jaký by jste mi na tento úkon doporučily, popřípadě poslali odkaz :) + tedy co co ty brzdy ? Jak obalamutím auto tak, aby i s LED v brzdách vše bylo jak má ? :) CAN BUS ledky jsem nepoužil , ale ani odpory nechci dávat :) poděkuji za každý poznatek :) P.S. - O elektrice v autě moc nevím, tudíž vysvětlení jako pro sedláka uvítám :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě sis při koupi LED žárovek všiml, že u nich je nápis: Žárovka není schválena pro provoz na pozemních komunikacích. Určeno pro tuningové účely.

Má to několik podstatných důvodů. Přerušovač směrovek v autě je navržen tak, aby při poruše jedné žárovky nebo více z nich blikal vyšší rychlostí a tím ihned upozornil na poruchu. Určitě bys nerad zavinil nehodu např. tím, že by ti nesvítil levý zadní blinkr a ty odbočoval doleva v okamžiku, kdy tě někdo bude předjíždět. Pokud obalamutíš přerušovač tím, že tam dáš tzv. CANBUS LED (paralelní odpor), tak se okamžitě nedozvíš, že ti některá žárovka nesvítí, protože proud přes odpor poteče i když LED svítít nebude. Mimochodem dnešní auta mají elektronické přerušovače, bimetalové jsou už minulostí.Obdobně platí pro poruchu brzdových světel to blikání kontrolky.

Další důvod je ten, že veškeré vnější osvětlení je precizně spočítáno na geometrii tenkého svítícího vlákna. Toto v žádném případě nelze nahradit LEDkami, které svítí jinde. Takže směrové i brzdové světlo svítí úplně jinak, než by mělo. Když se tak probírám všemi těmi nabídkami LED žárovek, tak bych opravdu nechtěl jet za někým, kdo si koupí žárovku u které je deklarováno "svítí 4x víc, než obyčejná žárovka" a vrazí jí do zadních obrysovek.

Možná se ti LED žárovky líbí, ale ty nejedeš za (před) svým autem. Doporučuju vrátit tam žárovky, které tam patří.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dula napsals to moc hezky :) Ekkare , mas u me shovane dlato :)

Jinak ja proti ledkam nic nemam , ba naopak , ledky zboznuju , ale vseho s mirou krucinal :D

Interier klidne komplet , vsak je to pro vlastni pocit.

Osvetleni spz je uz na hrane , ale tolerovane

Parkovacky no budiz :D

Denni no rekneme ze kdyz to je udelane ne na hulvata ale pekne a neoslnuje tak budiz , ale tady bych skoncil , ceho je moc toho je moc :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

I obrysovky nebo blinkry se dají z LED udělat - jenže ta svítilna MUSÍ BEJT NA TAKOVEJ ZDROJ NAVRŽENÁ A HOMOLOGOVANÁ. Já neříkám LEDky ne - naopak, LEDka je nejmodernější a energeticky nejúspornější zdroj světla a tam, kde je přínosem její vysoká energetická účinnost spolu s velkou životností je jedině přínosem - ale nelze ji nacpat bez rozmyslu do svítilny, navržený pro úplně jinak geometricky vyzařující světelnej zdroj.  

 

Příkladem budiž přístup koncernový značky AUDI i mateřinky VW, který dávají blinkry z LED do svejch aut už několik let - taková svítilna se na první pohled pozná podle toho, že se rozsvěcí i zhasíná ostrým skokem bez pozvolnýho náběhu i dohasínání žhavícího vlákna žárovky. Stačí jet chvilku za nějakým passatem mladším jak cca 3 roky - ten rozdíl v rychlosti rozsvícení i zhasínání je jasně patrnej, podobně ostrej rozdíl je i mezi zadníma skupinovkama se žárovkama a "třetím brzdovým" s LEDkama u fábulí II a Roomsterů. 

 

U všech továrních aplikací LED je ale počítaný s tím, že LEDky je potřeba umístit skupinově na plochu a jejich světlo fokusovat  i rozptylovat jinak, než světlo bodovýho zdroje = vlákna žárovky. Platí to i obráceně = do optiky navržený pro LEDky nejde jednoduše nacpat žárovka - už jen kvůli velikosti. A kdo si myslí, že pokovený plastový zrcátka kolem LEDek nebo fresnellovy proužkový čočky v krycích "sklech" nejsou optika, ať si jde zopakovat fyziku...

Editováno: , autor: Ekkar_z_Bastlírny
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...