Přejít na obsah

LED diody místo klasiky


dr.snacek

Doporučené příspěvky

 To se sice řešilo, ale mezitím technika zase poskočila. Teď jsou k sehnání LEDky s menšími chladiči a ani uchycení už není problém, viz obrázky, snáz se seženou neutrálnější odstíny bílé... Já mám natáčecí, takže mám smůlu, protože v pravém světle vadí chladič při vytočení světla doprava, ale do světel bez natáčení by se určitě něco vešlo. Zkoušel jsem tyto. Kdyby měl někdo zájem otestovat, jsou k dispozici.

 

LEDzarovky1F2R_zarovky.jpgLEDzarovky2F2R_uchyceni.jpgLEDzarovky3R-1bez.jpgLEDzarovky4R-2sL.jpg

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
V 14. 8. 2019 na 16:40, JayBee1 napsal:

 To se sice řešilo, ale mezitím technika zase poskočila. Teď jsou k sehnání LEDky s menšími chladiči a ani uchycení už není problém, viz obrázky, snáz se seženou neutrálnější odstíny bílé... Já mám natáčecí, takže mám smůlu, protože v pravém světle vadí chladič při vytočení světla doprava, ale do světel bez natáčení by se určitě něco vešlo. Zkoušel jsem tyto. Kdyby měl někdo zájem otestovat, jsou k dispozici.

 

LEDzarovky1F2R_zarovky.jpgLEDzarovky2F2R_uchyceni.jpgLEDzarovky3R-1bez.jpgLEDzarovky4R-2sL.jpg

kde jsi sehnal ty plechy pod žárovku ? 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 17 hodinami, wirer napsal:

€ 1,77 62%OFF | Rockeybright Car H7 LED Headlight Bulb Holder Adapter Lamp Base For Mercedes-Ben z E class/ML350 LED H7 Bulb Holder Adapters

https://s.click.aliexpress.com/e/EtmmjbpA

 

před 17 hodinami, wirer napsal:

€ 1,77 62%OFF | Rockeybright Car H7 LED Headlight Bulb Holder Adapter Lamp Base For Mercedes-Ben z E class/ML350 LED H7 Bulb Holder Adapters

https://s.click.aliexpress.com/e/EtmmjbpA

 

děkuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Po osvědčeném LED osvětlení v kufru jsem pokračoval v interiéru.

Nyní je osvětlený citelně více,hlavně odběr je nyní velmi malý.Já mohu svítit bez obav,že si budu zbytečně vybíjet v zimním období ještě původní baterii.Jezdím hodně ve městě krátké jízdy a baterie to u mne nemá zrovna lehké.

Na fotkách není vidět moc velký rozdíl,ve skutečnosti je opravdu citelný.

Bral jsem je u nás tady https://www.led-tech.cz/37-led-autozarovky

 

DSC_8385.JPGDSC_8386.JPG

DSC_8391.JPGDSC_8392.JPG

Editováno: , autor: nomil
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já vím, že ta fotka trochu zkresluje a tak moc do modra to není, ale i tak ta neodfiltrovaná modrá složka na těch činských ledkách mě vyloženě štve. Naštěstí automobilky na to už docela reagují a i ten ford už nějakou dobu dává pozor, aby to bylo světlo spíš k 5000K a mělo hlavně širší světelné spektrum, a ne 6000 a 6500K, kdy vzniká ten nepříjemný efekt do modra prosvíceného interiéru ve stylu kuchyňské linky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 roky později...

Ahojte,

Včera jsem na FII Combi konvertoval osvětlení v interieru a SPZ z klasických žárovek na LED. Dovolím si pouze přidat některé poznatky a postřehy, neboť některé informace (např. délka sufitek) zde tuším doposud nezazněly:

Interierové osvětlení:
Vpředu hlavní lampička - C10W - tedy klasická sufitka, délka 40 - 42 mm ideální. Doporučuji tuto pořídit s CAN-BUS odporem, aby čtecí lampičky (v případě že nejsou CANBUS) neprosvětlovaly zbytkovým proudem v obvodu.

Čtecí lampičky - W5W (T10) - doporučuji koupit velmi malé a krátké LEDky, neboť delší se tam nevejdou. Vhodnější je taktéž užší konektor do patice, silnější je velmi problematické tam nacpat. Doporučuji např. tyto odkaz , akorát je potřeba si z estetických důvodů pohlídat stejnou barevnou teplotu se sufitkou. 


Osvětlení kufru - opět W5W (T10) - zde je opět potřeba si pohlídat délku i tloušťku LED žárovky, aby se do patice ve svítilně vešla. Je to opět dělané na velmi maličké žárovky. Patice v konektoru lze kleštičkami roztáhnout i na širší konektor, ale pozor, pacičky jsou z velmi měkkého kovu a snadno se ulomí. (A pájet se vám to bude velmi blbě, jakékoliv další množství materiálu v patici snižuje využitelné místo pro LEDku. Pokud se Vám povede patici zničit, nezbyde než napájet drátky na žárovku napřímo, a nebo koupit novou svítilnu za cca 500 kč :D Doporučuji třeba tyto odkaz . Rozhodně ne tlusté kulaté LEDky s čočkou, nevejdou se tam a navíc jde většina světla do kovového krytu svítilny namísto do prostoru kufru.

Osvětlení přihrádky u spolujezdce - stejné jako v případě osvětlení kufru.

Osvětlení SPZ: - ideálně sufitky C5W - jednostranné, délka 36mm. Zde je potřeba objednat nějaké s velmi malou svítivostí. Jak už zde zaznělo, silnější nápadně osvětlují prostor za autem a poutají zbytečně moc pozornosti. Tudíž opravdu koupit velmi slabé, a ideálně jednostranné, aby se jejich pootočením v patici dal regulovat směr a tlumit intenzita světla. Pro jistotu raději CAN-BUS (ikdyž nemám změřeno, zda v případě vypnutých světel a zapalování v obvodu zadních světel nějaký minimální proud vůbec je).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 24. 3. 2022 na 14:48, Emppu napsal:

Osvětlení SPZ: - ideálně sufitky C5W - jednostranné, délka 36mm. Zde je potřeba objednat nějaké s velmi malou svítivostí. Jak už zde zaznělo, silnější nápadně osvětlují prostor za autem a poutají zbytečně moc pozornosti. Tudíž opravdu koupit velmi slabé

 

Hlavně je potřeba aby všechny vnější žárovky měly vlastní stabilní zdroj. Jak jsou LEDky připojené jenom přes ochranný odpor přímo na palubní síť, budou časem odcházet (pokud svítí při startování tak nejspíš dost brzy), začnou blikat a umí dělat i jiné vylomeniny. Velkou výhodou potom je, že žárovky se stabilním zdrojem jsou nezávislé na polaritě a navíc mají řídící SMD odpor, jehož změnou za silnější lze omezit jas a zároveň prodloužit životnost.

 

Viz např. na třetím obrázku zde stačí vyměnit 680 Ohm vpravo nahoře nad zdrojem za tuším 5k Ohm a osvětlení značky je v cajku a napořád. Nebo např. tyto jsou v červené verzi ideální pro výměnu zadních obrysovek (v Roomsteru, nevím, jestli má F2 stejně orientované patice), ale ve výchozím stavu zbytečně moc hřejí, což vyřeší výměna tuším původního 790 Ohm za ideálně 1k5 Ohm (na obrázku od videa je odpor označený R2 vidět na pravé žárovce) - teplota se sníží znatelně, svítivost málo, v podstatě na úroveň standardních žárovek, zůstane příjemná čistě červená barva světla. Prošel jsem s tím přes STK a nikdo nic neřekl.

 

Jo a hrany tišťáku tvořícího spodek patice těch W5W je vhodné přiměřeně zbrousit/zapilovat v úhlu 45°, jinak může dojít k poškození kontaktů v patici.

 

Níže např. bílá verze W5W s 910 Ohm vyměněným za 3k3 a 5k1 Ohm. Dle mého barevného označení je zřejmé, že s 3k3 na můj vkus ještě pořád moc svítila a hřála, s 5k1 v pohodě. Sufitka na osvětlení značky je focená ještě s originálem 680 Ohm.

 

IMG_20200808_081203_u.jpg     IMG_20200808_080915_u.jpg

Editováno: , autor: JayBee1
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 5 měsíců později...
  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...