Přejít na obsah

Pístní kroužky - výměna 1,6 55kW


Doporučené příspěvky

Zdar chlapi, tak jsem vyřešil jeden problém a objevil jsem druhý. Vyměnil jsem čidlo chladící kapaliny a vyčistil klapku. Problémy se startováním jsou pryč. Ale... Při čištění klapky jsem zjistil, když jsem přidal plyn, tak z hadičky co odvětrává motor a vede před klapku šlo až příliš moc vzduchu a olejové páry. To může znamenat jen opotřebované pístní kroužky, kolem kterých to profukuje a pak to uniká tou hadičkou. Jednak díky tomu mizí olej z vany a taky to znečišťuje klapu...

Co poradíte? Buď navést hadicu s odvětráváním někam jinam (kam? 1,6 55kW), nebo se mrknout na ty pístní kroužky...

Jak moc kruté je vyměnit pístní kroužky? Dělal to už někdo? A na kolik to vyjde? V jednom servise mi řekli, že je lepší sehnat nový motor, ale to je podle mě totální hovadina. S motorem nic není a funguje jak švýcar....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To že to trochu dýchá do klikové skříně a to že se trocha oleje dostává hadicí do airboxu je normální. Pístní kroužky jsou snad trochu zbytečné. Jakou má motor spotřebu oleje?

zhruba 3l na 10000 km takže v přepočtu 3 deci na 1000km

Závisí to ale na způsovu jízdy samosebou... Pídil jsem se po schématu systému odvětrání, protože mám takový pocit, že to může jít i shora od ventilů, což by pravděpodobně vyřešilo jenom vyměnění těsnění na ventilech.

Ty tlaky si ale půjdu změřit taky, jen ze zvědavosti. Na kolik to výjde, už si to někdo nechával dělat? Přijednom bych mohl vyměnit i svíčky :-) S těma pístníma kroužkama to není zas tak horké, protože auto startuje v pohodě i při -15°C do menší teploty jsem se nedostal. Tah je taky poměrně slušný. Jde o tu klapku, aby se mi nezasírala sračkama. Uvažoval jsem že na to nasadím filtr, ale když jsem se na to díval do hloubky, tak jsem přišel na to, že ze zákona to musí být napojeno na klapu. Díky podtlaku, který je tam při sání do motoru to doslova vysává splodiny z motoru a dále je spaluje. Jak tam dám filtr, tak se taky zasere a nebude to odvětrávat motor. Asi to nebude mít dobrý vliv na olej a tím na motor jako celek... No je to začarovaný kruh... Ještě to musím prostudovat a načíst všechny data do hlavy, ale vypadá to tak, že první pořeším tu kompresi a zároveň svíčky, k tomu přihodím těsnění na ventilech....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Nechtelo se mi otevirat nove tema, tak to hodim sem, i kdyz je uz trochu mimo datum... Motor AEE, najeto 270.000 Km, olej primo chlasta (litr na 500 km), prijde mi ze pokud jsou vyssi otacky je to horsi (=olej mizi rychleji). Je zajimavy ze mi neprijde ze by nejak extra hulila. Uz jsem si s sebou zacal vozit pohotovostni bandu oleje a merim co dva dny, ale i tak mi to nekdy ujede a pri zastaveni slysim jak chudak motor klape a uz bezim dolivat. Nikdy to nedoslo tak daleko ze by se rozsvitila kontrolka mazani, ale je mi jasny ze to neni optimalni stav. Otazka zni - vymenit pistni krouzky, nebo nejdriv nejakou diagnostiku (nemyslim VAG)? A je to mozny zvladnout v domacich podminkach?

No a kdyz uz jsem se rozepsal - problem cislo 2, sem tam si cukne, jako kdybych na ctvrt vteriny pustil plyn. Neni to odvisly na otackach nebo teplote motoru - delato jak studena nebo tepla, pri popojizdeni v kolone i ve 130 na dalnici. Diagnostika nejdiv psala zkrat na kostru u zapalovaciho modulu, tudiz jsem ho vymenil, a kdyz uz jsem u toho byl tak i svicky a kabely (svicky bosch predepsane z vyroby, kabely Tesla a zapalovaci modul Hella), dela to vesele dal. Skrtici klapka je 3 mesice taky nova (VDO). Ted tam vyskocila sporadicka chyba vstrikovace c. 4... Vymenil bych ho taky, ale mam drobny problem - poradi nejaka dobra duse, kterej vstrikovac je cislo 4? :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Cuká to asi díky svíčkám, které jsou určitě tak zakarbonované, že tam ani neuvidíš kontakty. Vyměnit pístní kroužky, všechny gufera, těsnění pod hlavou, pod vanou, těsnění hlavy válců atd. Nejsou to zas tak drahé díly a jak už jsem to sem jednou psal - zkušenější mechanik to stihne za jednu šichtu. Mám tu samou motorizaci a po přetěsnění/překroužkování to nežere olej vůbec.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Svíčky už jsem měnil v sobotu(společně se zapalovací cívkou a kabelama), a máš pravdu, vypadaly jako něco co vylezlo z uhelnýho dolů. Ale i po tý výměně to škube dál. Právě proto mi jako hlavní podezřelej zůstává ten vstřik, případně ještě možná rozdělovač. Těsnění pod hlavou už je taky vyměněný, takže to asi udělám jak říkáš, kroužky a gufera... Chjo, to budou zas Vánoce :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...