Jump to content
romaneek

Vůle na tyči řízení

Recommended Posts

Ahoj všichni,

Nikde jsem zde podobné téma nenašel, takže:

byl jsem s mou fáboškou na geometrii ( neb jsem měnil přední ramena i s čepy) kde mi našli malinkou vůli na tyčce řízení..

Je na obouch stranách i když, myslím, že pravé staraně je to o něco citelnější.

Řešil už jste někdo podobný problém? Myslíte, že postačí výměna tyčky řízení+ kloubu (alespoň myslím, že je na opačném konci blíže k servu kloub ), nebo by to mohlo být i v něčem jiném..?

Chci se poradit, než to dám očíhnout do servisu. Většinu těchto drobných oprav si na autě dělám sám a blbě se potom někomu vysvětluje , aby se mi na to mrknul a řekl kde je problém s tím, že si to vyměním doma..

Díky za reakce Roman :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkoušel trochu přitáhnout "kámen" na převodce řízení? Neklepe ti v řízení pokud při chcíplém motoru hýbeš volantem vpravo - vlevo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viz výše. Přitáhni "kámen" na převodce řízení, ale jen trochu jinak se ti nebude vracet volat (oprabdu neutahovat - jen pootočit). Jinak postup je uveden v DP. Stačí si autem na něco najet, aby sis mohl lehnout pod auto - kousek za přední nápravu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

OK, díky, vyzkouším to a poladím ;) Budu toho ladit víc, protože dneska mi v jednom nejmenovaným skiareálu spadla na auto dřevěný rám s plachtou s nápisem: "Parkoviště zdarma"...Díra v zadním sloupku nad blatníkem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Při vypnutém motoru mi to nijak zvlášť moc neklepe.. Je cítit lehké klapání jakoby od od tyče řízení..

O víkendu pod to lehnu a zkusím dotáhnout ten kámen :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Ahoj všichni,

Nikde jsem zde podobné téma nenašel, takže:

byl jsem s mou fáboškou na geometrii ( neb jsem měnil přední ramena i s čepy) kde mi našli malinkou vůli na tyčce řízení..

Je na obouch stranách i když, myslím, že pravé staraně je to o něco citelnější.

Řešil už jste někdo podobný problém? Myslíte, že postačí výměna tyčky řízení+ kloubu (alespoň myslím, že je na opačném konci blíže k servu kloub ), nebo by to mohlo být i v něčem jiném..?

Chci se poradit, než to dám očíhnout do servisu. Většinu těchto drobných oprav si na autě dělám sám a blbě se potom někomu vysvětluje , aby se mi na to mrknul a řekl kde je problém s tím, že si to vyměním doma..

Díky za reakce Roman :)

zdar tak uz jsi na to prišel

Share this post


Link to post
Share on other sites

zatím jsem se žádného řešení nedočetl, zda pomůže dotáhnout ten "kámen" zkoušel to už někdo, co to udělalo, pomohlo to?...mám totiž stejný problém, při chcíplém motoru mi docela hodně klepe v řízení při otáčení volantem, ale co jsem si všiml, mám trochu vůli v levé tyčce na řízení...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to neklepe, ale v létě když bylo tak kolem 25st.C a vic mi při otáčení volantu něco jakoby vrzalo. Může to být manžeta na řízení?

Kolega to samé měl na R19 a byla to manžeta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj všichni,

Nikde jsem zde podobné téma nenašel, takže:

byl jsem s mou fáboškou na geometrii ( neb jsem měnil přední ramena i s čepy) kde mi našli malinkou vůli na tyčce řízení..

Je na obouch stranách i když, myslím, že pravé staraně je to o něco citelnější.

Řešil už jste někdo podobný problém? Myslíte, že postačí výměna tyčky řízení+ kloubu (alespoň myslím, že je na opačném konci blíže k servu kloub ), nebo by to mohlo být i v něčem jiném..?

Chci se poradit, než to dám očíhnout do servisu. Většinu těchto drobných oprav si na autě dělám sám a blbě se potom někomu vysvětluje , aby se mi na to mrknul a řekl kde je problém s tím, že si to vyměním doma..

Díky za reakce Roman :)

Vymenit tyce rizeni a klouby, doma to neudelas musi se pak udelat geometrie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,já se chci zeptat měnil jsi levou tyč řízení někdy??já ji chci vyměnit a vůbec nevim jak,jestli mám sundat rameno nebo jak?klíčem se tam skoro nedostanu.díky za rady

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím,já se chci zeptat měnil jsi levou tyč řízení někdy??já ji chci vyměnit a vůbec nevim jak,jestli mám sundat rameno nebo jak?klíčem se tam skoro nedostanu.díky za rady

Ale dostaneš měnil jsem je dvakrát oboje.Volantem pootočíš tak aby si viděl kloubovou matici dírou v rameni.Nevím teď z hlavy,ale myslím klíč 32 nebo 30 záleží podle typu. Pak povolíš jen trochu matici co aretuje kloub řízení jen fakt trochu a hned rukou vreť metku ke klobu ,dej bacha ať s matkou neotočíš,pak vytoč kloub z tyčky a pro jistotu posuvkou změř vzdálenost od matice ke konci tyčky kdyby si s tím pohl. stejně ,ale musíš na geo. nebude to přesný ale lepší než to dělat od oka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mohli by ste my poradit, ked vypnem motor a pohybujem volantom tak pocut klepot, ten isty klepot pocut pocas jazdy do 50kmh, na nerovnostiach, bol

som v servise a povedali ze to musim vymenit cele servo riadenie, cerpadlo funguje. mam 1.2HTP 2003 KOYO, cital som predosle prispevky a videl

som tam ze tam mozem este nieco nastavit, zatiahnut na riadeni, moze to pomoct aj mne? olej netecie z manziet.

ps.: pytal som sa vtom servise ci tam nieje mozne nastavit tu volu, ale povedali ze nie. (skoda servis Kosice)

Edited by Ikszray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Musiš ale mať jasno že čo klepe či tyčka na ktorej je gulovy čap alebo vola hrebeňa.

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam taky pocit ze to bude asi vola hrebena, ale niesom 100% isty, ako sa to da zistit, da sa to vobec zistit?

ps: dufam ze nebudem musiet menit cele riadenie... :-(((((

Edited by Ikszray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba odpojiť gulove a tak zistiť či ma volu tyčka. Ked su tyčky dobre tak doťahovať hrebeňovu volu ale velmi jemne aby sa nedrelo pri vytočeni na pravu stranu. Doporučil by som aby to robil kto tomu rozumie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

takze teoreticky sa da aj ta hrebenova nastavit, lebo mne povedali ze nie, zajtra skocim do ineho servisu a uvidim co povedia

dakujem ti, trosku som sa upokojil, lebo ta cena za vymenu bola 753eur , hruuuzzzzaaa

dam vediet zajtra, mozno tym pomozem niekomu inemu ako ty mne teraz. :worthy

Edited by Ikszray

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na technické mně řekli, že mám malou vůli na levém kulovém čepu. Mám najeto po 4 letech 13500 (nekamenujte mě, dorážím ještě starou Ś105). Dírám se vyhýbám jak můžu a na na obrubníky nenajíždím, po "okreskach" jsem toho moc z těch 13500 nenajel.

To mají kulové čepy na Fabii tak malou výdrž?

Jezdit čí obratem nechat vyměnit?

Hrozí, že tato malá vůle zlikviduje ještě něco jiného?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na technické mně řekli, že mám malou vůli na levém kulovém čepu. Mám najeto po 4 letech 13500 (nekamenujte mě, dorážím ještě starou Ś105). Dírám se vyhýbám jak můžu a na na obrubníky nenajíždím, po "okreskach" jsem toho moc z těch 13500 nenajel.

To mají kulové čepy na Fabii tak malou výdrž?

Jezdit čí obratem nechat vyměnit?

Hrozí, že tato malá vůle zlikviduje ještě něco jiného?

Špatně jsem se vyjádřil, jedná se o kulový kloub na závěsu kola, nikoliv kulový čep na řizení.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najde se zde někdo kdo v poslední době měnil tyč řízení? Chci vyměnit pravou (u spolujezdce), ale někde jsem četl, že je nebezpečí zničení serva pokud se nepodrží týč od serva. Levá se mi podařila vyměnit, ale byl to porod jako blázen. Po sundání manžety tam byl zářez na tyči co jde ze serva na klíč tak jsem si jí podržel, ale na pravé straně žádný zářez není. Je tam pouze matice na kloubu. Mám obavu, že pokud se to budu snažit povolit tak ať neoddělám servo. 

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě klepe v řízení jak blázen a to spíš na rovince ... na stk jsem byl 2x a 2 technici koukali i na tom kostitřasu a na nic jen menší vůle v levé tyči řízení nenašli .. můj mechoš si ale myslí že je celé hřebenové řízení na výměnu, po tom co volal na díly a řekli že repas 15tis.Kč (KOYO) to teda rozhodně dávat nebudu ... přemýšlím zatím o výměně celé tyče zda se to zlepší, protože to jsou větší rány než když v klidu otáčím volantem sem tam to je nepatrné klepání ... při jízdě to jsou rány, klepání jako by tam něco bylo zavěšeno a nepřipevněno prostě ...

jinak výměna tyče měl bys na to použít přípravek na povolení třeba toto https://www.hobynaradi.cz/klic-na-demontaz-axialni-tyce-rizeni-1-2-27-42mm-geko/

tady týpek vyměnuje a nic jiného tam nepodržuje jak píšeš ty, resp. všude co jsem viděl třeba na octavce co to měnili jen se povolila ta matka na té tyči nic víc ...

Edited by centris610

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak nakonec to dělala tyčka stabilizátoru, dal jsem auto mechanikovi co to dělá jen ve chvilkách volna (opravy aut) doma v garáži, no a přišel na to že je to tyčka stabilizátoru, přitom právě pravou i několikrát víc lidí koukalo a vypadal v pohodě ... každopádně to už neklepe takže oprava za 600,- a je klid, chtěli jsme vyměnit axiály ale nakonec nebylo potřeba tak snad zas nějakou dobu bude klid ... :)

Edited by centris610

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...