Přejít na obsah

Pro všechny 1,8T - motor-problémy chodu - děravá hadice odvětrání spodku motoru


1.8T

Doporučené příspěvky

VŠEM co tady s turbem řeší kontrolku motoru a dokonce i kontrolku ASR (zřejmě kvuli zmatenosti tlaku v sání není ASR schopno omezovat výkon...) , škubání, díru v tahu, chod na 3 na volnoběh bych doporučil aby přiložili své velectěné ucho k měrce oleje (máničky pozor ať vás neskalpuje altík) biggrin.gif a budou možná překvapeni jako já - na auto 145 000km a 2003 bych problém v hadicích nečekal a to už je druhá....

Mě se to chovalo střídavě, je tam hromada hadiček a ventilů a podle toho jak je ten který otevřen či zavřen to pouští ten falešnej vzduch různě jinam a podle toho i ty projevy jsou různý.....

Tak dnes jsem se do toho pustil a zde je popis pro ty co to čeká. Tímto zde děkuji všem kteří zde už o tomto problému hadic psali a navedli mne tím správným směrem.

1)sundejte dva plastové kryty motoru.

2)odpojte od filtru vzduchu vroubkovanou hadici (husí krk) co vede od čerpadla přídavného vzduchu. Je to rychlouzávěr jenom ho zmáčknete

3)odpojte druhou vroubkovanou hadici co vede od čerpadla přídavného vzduchu stejným rychloupínákem vedle přestavovače vačky.

Obě hadice zůstávají připojeny k čerpadlu.

4)Obě hadice jsou uchyceny vpředu před sacím potrubím na černý plech (zespoda jsou na něm hromady drobných hadiček a ventilů) Povolte dvě matky které drží jednu z hadic a přivažte si ji k vzpěře kapoty

5)černý plech s hadičkami a ventily vespod odšroubujte od sacího potrubí - dva zelené šrouby na imbus

6) odpojte konektor co vede k jednomu z těch ventilů na černém plechu - je spíše vlevo

7)musíte stáhnout maličkou hadičku ze sacího potrubí - je uplně vpravo na konci sacího potrubí. Je příliš krátká a nedovolila by vám pohnout černým plechem a nikam by jste se nedostali

8)vytočte černý plech a odšroubujte jednu matku držící druhou vroubkovanou hadici od čerpadla dodatečného vzduchu - i tuto hadici si přivažte ke vzpěře kapoty. Obě mají tendenci se vracet na místo a potřebujete získat prostor pro ruce a taky tam vidět což je velmi velmi obtížné...

8)ted už můžete černý plech dát dolů k filtru - zůstane uchycen jen na asi třech hadicích vpravo... Můžete také zkontrolovat ty hadičky a ventily na tomto plechu, ale u AUM 2003 150 000km nejevily nejmenší známky stárnutí - asi by zde hrozilo něco jen u starších aut.

9)Na spodu sacího potrubí jsou dva náustky - přesně vedle měrky na olej. Z jednoho z nich vede jen hadice, z druhého spíš trubka s nějakým ventilem. Obě dve jsou spojeny tenkou gumovou páskou po délce cca 5cm - asi jako by jste na ty hadice natáhli 5cm duše z kola, Nemohl jsem najít žádnou prasklinu, nakonec jsem nůžkami odstřihl tuto páskua ta prostá hadice měla v místě styku s tou druhou puklinu taky asi 5cm. Je to hadice přesně z toho samého materiálu jako je ona známá trhací hadice co odvětrává víko ventilů. Tato hadice odvětrává spodek motoru. Její číslo je 06A103221BK. Všechny ostatní hadice jsou u 6letého auta ok. Prasklina v tomto případě znamenala přímou díru do sání kudy ufukoval vzduch natlačený turbem - takže čidlo tlaku registrovalo nižší tlak a zmatek v řízení... Hadice má vnitřní průměr cca 6mm a je na koncích 2x zahnutá. Rovnou hadici tam nedáte, protože vám bude páčit ventil a plastovou trubku s ním do strany a ta by časem tímto vychýlením asi praskla. Dá se to vyřešit nějakou trubkou (měď instalaterská) kterou naohybáte a na konce dáte krátké kousky hadic jako převlek z trubky na náhubek a zapáskovat. Pozor na materiál hadice, nějaká potravinářská to asi dlouho nepřežije. Samo nejlepší je použít origo, cenu podle starého ceníku eur odhaduji na 800-1000kč.

Při rozebírání originálních spon na hadicích velký pozor! Jsou to jednoduché spony které se zacvakávají a utahují speciálními kleštěmi. Blbě se povolují a při použití násilí (kleště, šroubovák) hrozí že vám praskne plastová trubka na kterou je ta hadice nasazena. Existuje však jednoduchý a elegantní způsob jak sponu rozpojit bez násilí a prasknutí plastu - ostrý nůž. Tím podeberete vrchní vrstvu té spony, nadzvednete ji a spona se rozpojí. šroubovák je už moc tlustý, nedostanete se pod...

Po výměně vše smontujete zpět, nezapomenout nic zapojit...

Jak jsem viděl stav všech těch trubek u 2003 - vše v pohodě až na tuto. Všichni co tu u 1,8T řešíte kontrolku motoru a ASR, díru v plynu, cukavé rozjezdy, vysoký ale stabilní volnoběh nebo naopak kolísavý volnoběh až se auto klepe a pod dřív než začnete měnit váhy a lambdy rozeberte to a jděte po této hadici. Právě lambda vám bude házet chybu protože spalování bude s falešným vzduchem špatné. Také zde mnohokrát opakovaná chyba nedosažení plnícího tlaku načtená vagem... Bohužel bez rozebrání ji nezkotrolujete, ale kdo jí neměnil a má to nějaký pátek bude nejspíš špatná. Vodítkem vám může být stav té horní hadice snadno přístupné, obě jsou ze stejného matroše a obě plní fci odfuku mazacího prostoru.

Přístup je k tomu jak k penězům a vidět je tam jak u proktologa... takže Enjoy lol

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mozem iba potvrdit, nechcem sa opat opakovat, uz som to tu viackrat spominal, ale tiez som skoro rok riesil obcasne vypadka tahu, chod na 3 valce a pod,... V servisoch mi chceli menit kadeco od lambdy az po cely KAT alebo RJ motora, sedliacky rozum zvitazil a vykaslal som sa na argumenty servisov, dal som doma dole vsetky hadice (asi den roboty) a dokladne ich skontroloval, jeden netesny spoj (odvetravanie priestoru od klukoveho hriadela) oprava za 11 Sk (cena SK pasky) a odvtedy auto slape ako hodinky (asi 4500 tis km)

Takze vsetkym odporucam najskor pozriet vsetky hadice (je to sice vela roboty) ale lepsie ako sa nechat tahat za nos v servise,... ;)

Inak k tym hadiciam ma naviedol "Indi", ktory mi spominal ze bude asi v prdeli Deceleracny ventil, tak ked som uz pozeral ten dal som to dole vsetko,...

Indi este raz vdaka!!! :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím.Když je motor studený i zahřátý dělá mi toto:Mám na volnoběhu 1000ot.Když přidám plyn a pustím pedál,tak otáčky klesnou na 500 a motor si sám přidáva až se dostane opět na 1000.Zní to jakoby chtěl chcípnout.Přitom cítím jak se při lehkém dotyku hýbe plynovej pedál.Jako by byl živej :) .Tento problém by mohla dělat hadice jo?No tak to se na to hned budu muset mrknout.Jinak plyn jsem zkoušel přidávat přímo na motoru.Jsem otáčel s tou kladkou na sání a normálně v ní cukalo.Je to normální?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

VŠEM co tady s turbem řeší kontrolku motoru a dokonce i kontrolku ASR (zřejmě kvuli zmatenosti tlaku v sání není ASR schopno omezovat výkon...) , škubání, díru v tahu, chod na 3 na volnoběh bych doporučil aby přiložili své velectěné ucho k měrce oleje (máničky pozor ať vás neskalpuje altík) biggrin.gif a budou možná překvapeni jako já - na auto 145 000km a 2003 bych problém v hadicích nečekal a to už je druhá....

Dobrá práce, pěkný čtení...

Kdyby jsi ještě našel nějaké obrázky nebo fotky (či ETKU) a dal vědět, o jaké hadice se přesně jedná bylo by to super!

i tak díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hadice označené na obou obrázcích je jedna a tatáž. číslo máte i výše v textu, Na tuto hadici navazuje ventil (má číslo 6) který zde někdo zmiňoval - že jeho netěsnost (nedovíral) způsobuje vysokou spotřebu oleje. Je to jen obyčejný prožinový ventil a stojí ve škodovce cca 250kč tak se asi vzhledem k složitosti přístupu vyplatí vyměnit najednou..

post-7018-1237850079_thumb.png

post-7018-1237927508_thumb.jpg

Editováno: , autor: 1.8T
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ty dve oznacene hadice na obrazicich maji byt jedna?

Hele to se mi nezda, chtelo by to drobet dovysvetlit. Mozna jsem vice natvrdlej nez ostatni zde.

Ano ty dvě hadice jsou jedna... je vyobrazená na dvou slidech protože každý její konec je připojen k něčemu, co je na jiném slidu. Na jednom má číslo, na druhém je odkaz že číslo je na tom druhém....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
Hadice označené na obou obrázcích je jedna a tatáž. číslo máte i výše v textu, Na tuto hadici navazuje ventil (má číslo 6) který zde někdo zmiňoval - že jeho netěsnost (nedovíral) způsobuje vysokou spotřebu oleje. Je to jen obyčejný prožinový ventil a stojí ve škodovce cca 250kč tak se asi vzhledem k složitosti přístupu vyplatí vyměnit najednou..

Dotaz...Ta hadice č.10 je připojena na tu 13A ??? Protoze mi menili tu 13A a zjistili, ze dalsi hadice co z ni vede je taky vcudu...

a kdyz ne, tak ktera to je hadice?

Editováno: , autor: elmarees
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
Mozem iba potvrdit, nechcem sa opat opakovat, uz som to tu viackrat spominal, ale tiez som skoro rok riesil obcasne vypadka tahu, chod na 3 valce a pod,... V servisoch mi chceli menit kadeco od lambdy az po cely KAT alebo RJ motora, sedliacky rozum zvitazil a vykaslal som sa na argumenty servisov, dal som doma dole vsetky hadice (asi den roboty) a dokladne ich skontroloval, jeden netesny spoj (odvetravanie priestoru od klukoveho hriadela) oprava za 11 Sk (cena SK pasky) a odvtedy auto slape ako hodinky (asi 4500 tis km)

Takze vsetkym odporucam najskor pozriet vsetky hadice (je to sice vela roboty) ale lepsie ako sa nechat tahat za nos v servise,... ;)

Inak k tym hadiciam ma naviedol "Indi", ktory mi spominal ze bude asi v prdeli Deceleracny ventil, tak ked som uz pozeral ten dal som to dole vsetko,...

Indi este raz vdaka!!! :palec2:

Ahoj Ferino, prosim tě už jsem četl co ti dělalo auto. Mam 1,8 20V turbo. Cuka mi to a klepese nejede to víc jak 80km / 90 km. No je to strašne. Nevim našel jsem dnes prasklou hadici nebo spiše trubku plastovou, ve předu pod tim menšim plastovým krýtem. Nemužu se k ní dostát. Zkoušel jsem to a řekl jsem si že odpojim hadici ktera překaži, ale jako idiot jsem zapomněl že je v ní chladici kapalina, tak to trochu vyteklo. Tak jsem to dal na zpět. Koukal jsem na množství chladici kapaliny a byla v půlce mezi min. a max. Ale ted mi to vubec nejede, nerozjiždi se to vůbec a spotřeba mi stoupla na 38l. na 100km / A nejede to vic jak 30km/h nevím jestli je to tou trubkou, nebo tim že se to vylilo. Jo a ještě jsem tankoval asi tak 2 nebo 3 krát 100 benzin. Řikali mi v servisu že tim se pročisti čerpadlo trochu motor atd. Doufam že mi neodchazi motor i když už mam 200 tis. najeto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

zdravím Vás..

kdo by věděl-prosím poraďte.

O1 1.8T rv.99 165tis najeto, začalo to kolem vánoc-občas na tři ale na třetím válci prostě nepálí,vymenil se vstřik,vyčistila nádrž,řj ok,svíčky,cívky,vstříky ok, proměřené kabely a vše kolem toho, komprese se taky měřila-zdali neni děravej píst,na tři to jezdí jak se tomu chce. u diagnistika se zatím nepřišlo na nic.

dal jsem V-power+aditiva a stejně to jezdilo na tři, na 3 to jde spíše od spodních otáček ale ne pravidelně,nebo celej den na tři-cesta do práce a z5.

do škodovky to davat nechi tam by cena opravy-výměny přesáhla hodnotu vozu..

pochopitelně že diagnostika nehlásí ani Ň.

kdyby měl někdo postřehy k tomuto problému budu jen rád.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bohuzel je to tak ja jsem tyhle 3 hadice taky musel resit v 180 000km, menil jsem i ten regulator tlaku toho odvetrani, na skoda-dilech mi prodali 13 let stary, tak doufam ze funguje. Taky sem menil deceleracni ventil.... Ted me ceka vaha vzduchu, chova se nejak divne sice pri mereni ukazuje spravne hodnoty 2-170mg/s ale objevujou se mi typicke priznaky odchazejici vahy.

Taky mam hadici od turba od oleje, jak je v pravem podbehu. Doufam ze neni nejaka praskla a bude stacit vymenit tesnici krouzek... Proste problemy typicke pro 1,8T

dalsi vec co me znepokojuje je popraskana izolace k zapalovacim civkam. Nejaky konstrukter si neuvedomil ze je motor teply a nebyla pouzita zadna tepelna izolace. Jo v budoucnosti zacnou majitele 1,8T resit i chyby zapalovani....

Jo jsou to drobnosti, ale myslim ze 1,8T nebyla zadna zakladni motorizace, tak mi prijde ze se mohli v ingolstadtu vic snazit. takove skolacke chyby....

Doufam ze je to vsechno, nebo jeste nejake chronicke zavady?

ale jinak kdyz je vsechno v poradku tak neni lepsi motor.....

Editováno: , autor: silarm
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Čau chlapáci, už od koupě octy řeším tenhle problém. Myslel sem, že to dělá váha vzduchu, ale nedělá. Motor si občas jakoby ubere sám plyn, škube,a má hrozný díry ve výkonu, když mu naložim. Když to vytočím nad 6.000 otáček, tak se rozsvítí ASR, ale motor táhne dál. Nevím, jestli to s tím má něco společnýho, ale když jem tuhle jen op dálnici, 130km/h na tempomat, zničeho nic se rozsvítilo ASR a EPC a nešel přidat plyn. Musel sem to chcípnout a pak zase OK. Asi to bude těma děravejma hadicema, ikdyž... nevím, jestli to s tím souvisí, ale dneska, ikdyž sem mu dal plnej plyn, tak si ani neškubnul, prostě se nechal krásně rovnoměrně vytočit, bez škubání... to se mi ještě nestalo. Nevím, jestli to má souvislost, ale dneska pršelo =D ... a před pár dnama sem natankoval plnou nádrž u Tesca, a nějak míň to žere. Na 1/2 nádrže sem ujel přes 300km, normálně ujedu ne víc než 250. Může to škubat díky benzinu? Normálně beru u Benziny nebo Euro Oil...Zítra to zkusím trochu prohnat, třeba to byla jenom náhoda.

Tak to byla fakt asi náhoda...škube pořád.

Editováno: , autor: Kroulu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj, přidám také jednu vyřešenou opravu.

Vanis - už jsi to vyřešil? Myslím, že právě tohle je tvůj případ:

Závada projevuje chodem motoru na 3 a méně válců. Závadu bez VAGu lze diagnostikovat poměrně rychle a jednoduše. Zjistit, který válec nezapaluje postupným odpojováním kabelů. Tam kde to bude beze změny, tam je problém. Poté stačí jen prohazovat cívky a svíčky mezi válci. Pokud nebude zapalovat stále stejný válec (u mě to byl válec č.3), jedná se pravděpodobně o vadnou tuto součástku:

Jedná se o vadný modul zapalování EPS. Číslo dílu: 4D0 905 351. Motor AGU. Je to takový malý modul připevněný 2 šroubkama k airboxu ze strany k řidiči. Dle mého se jednoduše upekl (možná taky ne, protože u AGU údajně odchází celkem často). Při demontování jsem zjistil, že spodní kovová ploška, která se dotýká té samé plošky na airboxu byla od nějakého zeleného siraitu, tudíž nedocházelo ke správnému odvodu tepla. Pro správné předání tepla jsem použil teplovodivou pastu která se používá v PC mezi CPU a chladičem (každý PC obchod, cca 30 kč). Jinak tenhle modul stojí u Škody 8759,- . V Autokelly se dá sehnat za cca 4000,-. No já zvolil No name výrobce za 1100,- a funguje bezvadně (zatím) a snad to tak zůstane.

Snad to někomu pomůže.....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdárek hoši. Jak už sem psal, můj problém je, že auto škube, má díru ve výkonu, prostě vynechává a někde nad 6.000 otáček se rozsvítí kontrolka ASR. Na volnoběh všechno OK, jede pořád na 4 válce. VAG už mi hlásí tu ztrátu tlaku mezi klapkou a turbem. Podle návodu uživatele 1.8T sem demontoval všechny ty tlakový hadice. Zjistil sem, že byly asi už měněný, protože na většině jsou ty šroubovací spojky. Na hadicích ani známka po dírách, nebo po nějakých poškozeních. Zkoušel sem je ucpat a foukal sem do nich, ale všechny těsní. Tak sem je vrátil... závada stále trvá. Má někdo nápad, čím to může být? Nebo mám prostě koupit všechny ty hadice nový a doufat, že se to zlepší? Díky

Ještě dotaz. Mohla by to škubání způsobovat cívka? Na prvním obrázku je podle mě jedna ze tří dobrých cívek. Na druhým obrázku je podle mě špatná cívka. Teda nevím, jestli je špatná, má na sobě takovej bílej povlak, kterej se dá setřít...nevím, jestli to je normální.

post-56654-0-29230300-1303410275_thumb.j

post-56654-0-96952300-1303410312_thumb.j

Editováno: , autor: Kroulu
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem se dnes dokopal k rozebrani podle uvodniho navodu a nastesti vsechny hadice ok, až na "téčko" ktere je za odvzdusnenim klikoveho hridele (č.5 podle etky) Ve škodě ho mají za 120kč. ... ten ventil, ktery je nasazen na tom téčku je pruchozí z obou stran nebo má byt jen z jedne strany?? díky

Kroulu - vadná být nemusí, ale měl bys jí pořádně vyčistit. Pokles tlaku mezi skrt a turbem je sporadicka zavada u vetsiny 1.8T ...ale nekdo psal , ze pomohlo vymenit zpetny ventil za 170kč.

Editováno: , autor: Kevvin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dnes jsem měl taky problém s chodem motoru, ráno jsem nastartoval a začlo se to cukat jako se dusit, trochu pískal klíňák nebo jestli to je nějaký kolečko nevím, tak jsem zkusil vypnout klímu a zlepšilo se to ale chvilkama to vždycky zacukalo, pak jsem zapnul klímu a začlo to cukat víc, párkrát jsem přidal plyn a uklidnilo se to, všim jsem si pak že klíňák nesedí na jednom kolečku asi na kladce u motoru přesně do drážek a jedna drážka na řemenu je vedle kolečka, nevím jestli to vadí. klíňák a kladka tam je asi 500km nová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...