Přejít na obsah

zvojnásob ujeté kilometry = ACETON


tomiczech

Doporučené příspěvky

Nene, to nemůže být pravda, to by mariosovo perpetum při použití acetonu ještě půl litru benzínu na 100 km vracelo :-D

Ne, nic proti, ale čím dál víc začínám být přesvědčený o tom, že to je pěkná blbost.

Prosim přečtěte si pořádně zkušennosti lidí z US. Jejich spotřeby benzínu jsou kolem 25 l/100km. Link je uvedený nahoře. Je jich tam možná stovka, ujeli na tom tisíce mil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já si myslím, že v Améru maj aji řešení na ekonomickou krizi (jen ho tají a nechají si pro sebe a ještě vyvolávají pády burz aby to zdramatizovali..).

Asi takhle to vidím s tou funkcí.. A samozdřejmě už mají i řešení na nedostatek ropy.. že by přidávání acetonu? Snad ne, dobrá pohádka před spaním.

A nebo jak ste psali, ušetříš na nádrží a pak ti vyplivne něco za x tisíc a sme kde? Prodělals si na tom několikrát..

nevěřím, dokud neuvidím.

PS: tímto textem nechci nikoho urazit ani pobouřit nebo vyvolat hádku. Chemickou reakci tohoto nepopírám, ovšem.. navrhněte to Škodovce, budete první a možná pak i v balíku.. Pokud yb to bylo moc moc super, proč si to dávno někdo nepatentoval a nenabídl..? Hm?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ted me napadlo, ze by to teoreticky mohlo fungovat.

Ono totiz aceton vzhledem k tomu jak se rychle vyparuje, pri vstriknuti do valcu, se okamzite odpari a tim vyrazne ochladi spalovaci prostor.

Tim snizenim teploty je pak dosahne toho, ze se do valce vejde vetsi mnozstvi vzduchu a zaroven se zvysi termicka uccinost spalovani.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mozna ze kdyby ti co to nechteji vyzkouset a navic zcela presne VI co to s motorem udela a proc to nemuze fungovat ,precetli ten clanek a reakce na nej,tak zjisti ze se vlasne jedna o tuning benzinu a ze se vlastne o to snazi vsichni vyrobci paliv,jen to ve velkem proste nejde.

ta "Kapka na litr" zmeni palivo ? jinak nechapu proc by to melo narusit hadice,prip znicit motor,katalyzator.

(jak jsem psal vys najel jsem na to cca 50 tkm,bez poskozeni cehokoli)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

proč si to dávno někdo nepatentoval a nenabídl..? Hm?

myslim ze se to proste neda patentovat, to se neuhlida myslenka kdo ji muze pouzit. Jedine ze se to bude prodavat v lahvickach a bude to jako tajne slozeni např. Becherovka a Cocacola :palec2: Mozna to uz v necem je jen to je tajne.

mozna ze kdyby ti co to nechteji vyzkouset ....

nebudeme samozřejmě někoho nutit, je to každého svobodné rozhodnutí a každý sám za to zodpovědný, proto ty obavy

Díky za tvůj pozitivně přínosný příspěvek v tomto fóru tedy zkušennost 50 000Km

A znáš aspoň jednoho osobně?? Moc rád si poslechnu za rok Tvoje zkušenosti...

Ty mě znáš ? Já tebe ne, tak vidíš. Jsou lidé jako my kteří píší fóra i jinde na zemi.

Názory jsou tu smíšené a konkrétní. Doufám že se ještě něčeho dopátráme. např. zajímavý názor nebo další zkušennost

1.benzín

Ten kdo tvrdí že to zničí motor ať to dostatečně objasní proč by se to mělo stát, z jakého důvodu, a které konkrétní části benzín. motoru. - mě to zajímá

2.nafta

U naft. motoru čerpadla a injektory podlehaji vode a korozi. Nafta tyto části maže, nekvalitní nafta nikoliv s acetonem už vůbec. - můj názor ale stejně ten poměr je tak velký že to by to nemělo tak být. Třeba v kombinaci s kvalitní naftou Power Diesel = pekelná verze ?? :)

ps: kontrolní otázka :) když má motor(ventily, písty ve válcích)tišší chod a méně vybrací než předtím znamená to že se rychleji "vylágruje" ?

Editováno: , autor: tomiczech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ted jsem si vzpomel, ze se na Aukru prodavaji "zazracne" tabletky na snizeni spotreby, mozna je to stejny princip.

Taky je to vynalez z USA. Jestli to najdu, tak sem hodim odkaz.

Někde jsem taky viděl , že někdo prodával návod na vodíkový generátor k motoru do auta.

Chtěli poslat 1000Kč a že pošlou návod.

Docela mě to pobavilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To s tím vodíkem si uděláš sám bez návodu :)

tomiczech- dyt ty duvody jsou tu psaný, že aceton je agresivní

jo je to tak, mě to přijde s tim poměren nepravděpodobný a stejně je v tom vodík uhlík kyslík

aceton je dost agresivni. Mohlo by to mit vliv jak na mazani cerpadla, tak i na benzinove hadice.

Overim to u odborniku na chemii a kdyztak dam vedet

tak to zjisti at víme víc,

jednomu známému nějaký chemik poradil že když se chce zbavit vody tak že má dát líh do nádrže, auto prý cukalo ale pak to bylo ok bez vody. Totiž voda se stáhne s lihem a společně se to spálí. Má taky benzín. motor. Tak se ho také zeptá na to co s tím udělá aceton. Dík

Ted jsem si vzpomel, ze se na Aukru prodavaji "zazracne" tabletky na snizeni spotreby, mozna je to stejny princip.

Taky je to vynalez z USA. Jestli to najdu, tak sem hodim odkaz.

jo to nevim jestli jde aceton, vysušit do tablet, nebo jina horlavá vazba s vodikem a kyslikem= ale to je voda :excl: ale každopádně pošli Editováno: , autor: tomiczech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
tomiczech- dyt ty duvody jsou tu psaný, že aceton je agresivní

Ahoj,

rekni mi v cem je agresivni.

Je to akorat rozpoustedlo. Jestli rozpousti tak rozpousti benzin asi na mensi castice.

Naleval jsem aceton pres flasku od mleka. Porad ji vozim v kufru a nic se ji nestalo. Jenom se vzdycky po delsi dobe docela nafoukne kdyz tam tochu acetonu zbyde neco jako kdyz otevres colu. Je pruhledna a trochu zmenila v ohybech barvu na bilou. Neni proste rozleptana, akorat pekne tlakuje.

Editováno: , autor: tomiczech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na směs benzinu s acetonem se dá úspěšně jezdit s dvoutaktem, ale do moderního auta bych to prostě nedal.

Aceton je agresivní to už tady bola napsáno a problém je ten, že cela palivová soustava ma spostu různých těsnění a hadiček, které jsou zkonstruovány aby vydržely koupání v benzínu.Jestli ale vydrží koupání i v poměrně malém množsví acetonu je otázka. Po pár letech provozu se může stát, že se začnou sypat různá těsnění což celou "úsporu" pošle do kytek :p .

Pak tady píšeš "motor má vyšší pracovní teplotu" což si při dobře fungující chladící soustavě nemím dost dobře vysletlit, ale tento poznatek poukazuje na to, že i ta teplota spalování je určitě vyšší což asi pro výfukové ventily a jejich sedla nebude to pravé.

V USA si jezdit na tohle můžou celkem v pohodě dovolit, protože ty jejich předimenzované motory jsou stavěné na poměrně malý litrový výkon na ty objemy co mají. Kdežto v evropě nebo japonsku máme malé objemy s velkým litrovým výkonem.

Dokud ale ten motor řekněme po těch 50tis někdo nerozdělá a nebo se aspoň nezměří kompresní tlaky, tak o vlivu acetonu na motor se můžeme jenom dohadovat a stejně nezjistíme kdo má pravdu ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kdyby to totiz fungovalo, tak by nejakej Shell nebo Aip uz davno Aceton pridaval do paliva a prodaval by litr od 2 Kc draz jako POWER EXTRA NATURAL.

Aceton akorat zvysi mnozstvi sazi, protoze se obtizne spaluje.

To je jako s prisadama do oleje. Najde se spousta firem , ktere se na tom prizivuji ale akorat to zahusti olej a ten pak unika mene.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jeden chlapík (ten článek byl i na internetu k najití) z VUMV (výzkumák motorových vozidel a paliv, už asi neexistuje...) to definoval naprosto přesně... Když někdo přijde s tím že po pětiletém výzkumu, testování za statisíce a přestavbě poloviny motoru se mu podařilo snížit spotřebu o 0,2L/100km tak se nad tím zamyslím protože to by na tom něco mohlo být.... Pokud ale někdo přijde s tím že za 200kč investice (např magnet) ušetří litr na 100km tak to ani dál nečtu....

Vemte si 1,8TSI po FL - výrobce přidal druhé olejové čerpadlo které tlačí olej menším tlakem když motor nejede na plný výkon - tzn klade menší odpor motoru... potřebuje méně energie.. Představte si náklady na tohle opatření - vývoj, testy, výroba-logistika-montáž, záruční náklady,školení,úprava dokumentace..... a tím vším dosáhne úspory několika deci pomocí neuvěřitelně složitých opatření a pak přijde někdo a řekne crkněte si do nádrže aceton a pojede vám to za polovinu...

Je to stejné jako s oleji.. tribotechnika je tak složitá že do toho vidí akorát výzkumáky, výrobci olejů a výrobci motorů... Čím míň lidí do toho vidí, tím větší prostor k marketingové manipulaci.....

Proto dotazy zde občas se vyskytující "Jakou máte zkušenost s olejem XXX?" A odpověď: Já jsem koupil olej XXX za 1000Kč/1 litr a už jsem ujel 2000km a fakt moooc dobrý..... a co jako je dobrý? že se to po 2000 nezadřelo? Až bude flotila 50 aut ve všech možných režimech jezdit na nej rok a alespoň 50 000km každý a pak to vezmou všechno do laborky a budou měřit mikrometrem opotřebení a mikroskopem studovat povrchy a úsady, tak to bude mít ějakou vypovídací hodnotu a může se říct to "dobrý".....

používejte ROZUM!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
kdyby to totiz fungovalo, tak by nejakej Shell nebo Aip uz davno Aceton pridaval do paliva a prodaval by litr od 2 Kc draz jako POWER EXTRA NATURAL.

Aceton akorat zvysi mnozstvi sazi, protoze se obtizne spaluje.

To je jako s prisadama do oleje. Najde se spousta firem , ktere se na tom prizivuji ale akorat to zahusti olej a ten pak unika mene.

myslim ze rafinerky to tam cpat nemuzou protoze pak kontrolni ogany to z rozboru zjisti

no aceton nevim jestli saze zvysi ale ma 6 atomu uhliku 2 vodiky a 1 kyslik, a hori pomalu a v pomeru 100l na 0,65l (sotva procento) to muze svysit vyskyt carbonu v oleji a ten tedy pak casteji menit vzhledem k diskusi od usera 1.8T

.....

Pak tady píšeš "motor má vyšší pracovní teplotu" což si při dobře fungující chladící soustavě nemím dost dobře vysletlit, ale tento poznatek poukazuje na to, že i ta teplota spalování je určitě vyšší což asi pro výfukové ventily a jejich sedla nebude to pravé.

...

Ahoj shora uvedene o te teplote beru zpet, neni to pravda. Zjistil jsem ze ta raficka ukazuje stahle mirne doprava pri tankovani samotneho benzinu. Je to mala nepresnost ktere jsem si predtim nevsilm. Zaregistroval jsem to az kdyz jsem sledoval chovani za testovani a po.

Stejne to na spotrebe ukazuje o 1-1,5l mene.

Vidim to tak ze ta smes je daleko horlavejsi a proto se vysvetluje ze nemusim tolik slapat na plyn a dale se tim setri na dalsi km.

maly pokus by to lepe objasnil, treba nejake 2 sekacky ktera dele sece a pod. nebo 2 stejne testy na vykonu motoru-jestli test neprokaze rozdil tak to nefunguje

Editováno: , autor: tomiczech
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ohledne tech tabletek, ktere byly zminovany vyse. Tady v Brne existuja skupina radoby "odporniku" :) kteri dokonce delaji prezentace a tam vysvetluji, ze to vyvynuli Ing. z NASA a ze to NASA pouziva do svych raket aby setrili palivo, apod. keci. Kdyz jsem se ho zacal ptat jestli vi na co lita takova raketa a jake teploty pri tom horeni dosahuje atd. atd. tak na me koukal jak z jara...no mel proste naucene vety a lidi tam na nej koukali jak na boha nez jsem se do toho vlozil ja :smich::palec2:

Nema podlozene zadnymi testy, nezna absolutne nic o tom co to s tim motorem dela, akorat ze to usetri 50% paliva a ze on na to jezdi, na dotaz co ma za auto jsem sel do kolen --> 15 let stareho Rencka, tak to jsem mu rekl ze do toho si to muze vklidu lit, protoze az mu to propali valce ci popr. sedla a ventily tak mu to bude jedno, pac to auto nema zadnou hodnotu, to uz jsem videl jak rudne a pomalu zacina utikat jak papinak, zvedl jsem se slovy ze si to muze koupit jen magor a semnou se zvedlo 90% lidi :) .... Takze asi takhle...tyhlety radoby vyrobky na usetreni paliva radsi nebrat...neminim riskovat kvuli par litrum benzinu motor za desitky tisic...to mi za to prsote nestoji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
ted me napadlo, ze by to teoreticky mohlo fungovat.

Ono totiz aceton vzhledem k tomu jak se rychle vyparuje, pri vstriknuti do valcu, se okamzite odpari a tim vyrazne ochladi spalovaci prostor.

Tim snizenim teploty je pak dosahne toho, ze se do valce vejde vetsi mnozstvi vzduchu a zaroven se zvysi termicka uccinost spalovani.

na US strankach to bolo vysvetlene tym, ze rusi povrchove napatie benzinu a ze sa ten skor premeni na plyn...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ani ne, historická Corvetta ze sedmdesátých let si vezme těch 25 při normální jízdě, když se na to trochu šlápne tak je to za 32.

Aceton v benzínu je nežádoucí, protože způsobuje povlak na dřících sacích ventilů a tím způsobuje jejich zadírání s často fatálními následky. Před časem se to řešilo přímo v MB.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...