Přejít na obsah

1.6 55 kW AEE - kolísání volnoběžných otáček, zhasínání motoru


Corwin_x

Doporučené příspěvky

Zdravím všechny a prosím o pomoc. Svoji oktu mám už 2 roky a nikdy s ní nebyly větší problémy. V servisu mi nedávno měnili spojku a podtlakovou hadici k posilovači řízení, a tehdy se to bohužel otočilo 3,14čou ke zdi. Od té doby mi při zahřátém motoru lítají volnoběžné otáčky mezi cca 500 - 950 (studený motor je drží jako skála), při prošlápnutí plynu řj jakoby "nestihne vyrovnat" a na chvilku se propadnou až někam k 200 - 300. S tím souvisí další veselá featura - řj občas ty otáčky nevybere vůbec a motor zdechne (což je např při vyjíždění z dálnice v zatáčce extra křupavé s kousky čokolády - jednou rukou točit bez posilovače a druhou hledat klíček) - typicky pokud motor delší dobu jede ve vyšších otáčkách a pak mu vyšlápnu spojku. VAG zjistil sporadickou závadu na jakémsi čidle tlaku vzduchu, jinak nic - zatím nevyměněno. Základní nastavení škrticí klapky provedeno 2x, čištěná pokud vím nebyla. Jakákoli dobrá rada vítána.

Chtěl bych jen dodat, že před tím servisním zásahem motor šlapal jako hodinky, rozvody měněny cca před půl rokem a každých cca 10 - 12000 km výměna oleje (10/40 polosyntetika), cca před měsícem nový vzduchový filtr (resp. vložka - bavlněný sportovní značku teď rychle nevím), tankuju z 99% shell V-Power.

Přikládám krátké video aby bylo vidět co to dělá - omlouvám se za mizernou kvalitu, musel jsem se vejít do 1 Mb, ale pro hrubý přehled stačí. Podotýkám že na plyn jsem sáhl až úplně na konci.

otacky.mpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

toto sa tu preberalo niekoľko krát, ak si prečítaš moje posledné príspevky napr. auto bez lambdy ide OK... tak sa tam toho dočítaš dosť, mimochodom to čidlo čo si nemenil je dosť dôležité, kľudne to môže byť pôvodca tvojho problému...ak si prečítaš zopár tém ohľadom otáčok, dozvieš sa viac

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

podtlakovou hadici k posilovači řízení??? co to je, to neznám :kuk:

není to náhodou podtlak k posilovači brzd? - podtlak od sání (když je vadná někde, tak autu kolísají otáčky)

a nebo sací či výtlačná hadice k posilovači řízení - hydraulika

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny a prosím o pomoc. Svoji oktu mám už 2 roky a nikdy s ní nebyly větší problémy. V servisu mi nedávno měnili spojku a podtlakovou hadici k posilovači řízení, a tehdy se to bohužel otočilo 3,14čou ke zdi. Od té doby mi při zahřátém motoru lítají volnoběžné otáčky mezi cca 500 - 950 (studený motor je drží jako skála), při prošlápnutí plynu řj jakoby "nestihne vyrovnat" a na chvilku se propadnou až někam k 200 - 300. S tím souvisí další veselá featura - řj občas ty otáčky nevybere vůbec a motor zdechne (což je např při vyjíždění z dálnice v zatáčce extra křupavé s kousky čokolády - jednou rukou točit bez posilovače a druhou hledat klíček) - typicky pokud motor delší dobu jede ve vyšších otáčkách a pak mu vyšlápnu spojku. VAG zjistil sporadickou závadu na jakémsi čidle tlaku vzduchu, jinak nic - zatím nevyměněno. Základní nastavení škrticí klapky provedeno 2x, čištěná pokud vím nebyla. Jakákoli dobrá rada vítána.

Chtěl bych jen dodat, že před tím servisním zásahem motor šlapal jako hodinky, rozvody měněny cca před půl rokem a každých cca 10 - 12000 km výměna oleje (10/40 polosyntetika), cca před měsícem nový vzduchový filtr (resp. vložka - bavlněný sportovní značku teď rychle nevím), tankuju z 99% shell V-Power.

Přikládám krátké video aby bylo vidět co to dělá - omlouvám se za mizernou kvalitu, musel jsem se vejít do 1 Mb, ale pro hrubý přehled stačí. Podotýkám že na plyn jsem sáhl až úplně na konci.

otacky.mpg

Tak přesně tohle dělá ta moje,už proběhla výměna svíček,rozdělovač,klapka.Už nevím co s tím.Zajímaví je že když odpojím kabel od klapky auto by prý mělo údajně zdechnout,ale ono si vesele běží dál a bez toho cukání

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

S ohledem na to, že mi tohle motor začal dělat taky, podělím se, na co jsem přišel a rád bych udělal malý průzkum.

Takže na co jsem přišel:

Moje auto se čas od času samo od sebe rozhodne provést základní nastavení škrtící klapky.

Zákl. nastavení škrticí klapky trvá asi 20 s a je slyšet až ztichne čerpadlo po natlakování palivové soustavy.

Je to slyšet jako pisklavý zvuk, který mění tón jak servomotor jezdí s klapkou mezi krajními polohami.

Pokud v průběhu procesu základního nastavení škrticí klapky nastartuju motor, začnou otáčky kolísat.

Pokud nechám proces nastavení doběhnout do konce tzn. klapka ztichne, vypnu zapalování na 30 s, poté zapnu (proč viz. níže), žádné nastavování neproběhne a po nastartování motor normálně drží volnoběh.

Pokud je motor teplý, nikdy si nevzpomene, že by chtěl provádět základní nastavení (kromě případů, že chcípne přes kvalt a spojku).

Pokud studený motor nastartuju na první pokus, základní nastavení klapky se neděje, motor běží normálně a drží konstatních 860 ot.

Pokud je motor studený přes noc a nenastartuje na první pokus (buď schválně zapnu vypnu klíček, nebo třeba vadná volnoběžka startéru), na druhý pokus vždy začne provádět základní nastavení škrticí klapky.

Při mrazech pod nulou, přestože se provedlo nastavení škrticí klapky na studeném motoru, po ohřátí klesnou volnoběžné otáčky na 500, nebo motor bez plynu chcípne. Je pak nutno nechat po ohřátí proběhnout základní nastavení a vše je OK.

Pokud mám motor ve stavu, kdy jsou volnob. otáčky nízké nebo kolísají a připojím na VAG, nikde nenajdu žádnou chybu, jenom v polích hodnot je signál z lambdy v úrovni "trvale chudá směs - moc kyslíku", jinak lambda normálně funguje a po přidání plynu cykluje mezi chudá - bohatá.

Základní nastavení škrticí klapky dle dílenské příručky:

Inicializuje se buď ve VAG, nebo

Odpojením baterie na tuším 30 min. a déle po zapnutí zapalování, nebo

Jestliže klapka zůstane viset na bordelu.

Základní podmínka provedení - teplota vody min. 80 st. C

Po provedení nastavení (servomotor projede krajní polohy) vypnout zapalování 30s počkat, znovu zapnout klíček a je vše OK.

Proč se mi provádí základní nastavení škrticí klapky při studeném motoru pod 80 st. C netuším, když:

Čidlo teploty motoru je nový, originál a OK - vyloučeny mylné hodnoty do ŘJ motoru.

Baterka je nová a OK.

Klapka je vyčištěná.

V paměti závad nikdy nebyla hláška, že základní nastavení klapky nebylo provedeno (dělá bordel v klapce).

Teď k tomu průzkumu:

Komu blbnou volnob. otáčky na AEE, zkuste chcípnout motor a po zapnutí zapalování poslouchat jestli se vám rozeběhne proces základního nastavení, nechte ho doběhnout vč. 30s pauzy, potom znovu zapněte klíček a poslouhejte, jestli se nenastavuje klapka.

Jestli uslyšíte i trávu růst, nastartujte a hoďte echo, jestli se Vám zklidnily otáčky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No hele moje dělá základní nastavení pokaždé. Když otočím klíčkem, tak se rozezní dva zvuky. Vyšší a písklavější je klapka-na konci tohoto zvuku je slyšet takové cvaknutí, jako když dojede klapka na doraz nebo tak něco. Tento vyšší zvuk klapky ztichne a ještě chviličku běží palivové čerpadlo-to má takový tlumený hlubší zvuk. Jak vypne i čerpadlo, tak vystartuje nahoru ručička palivoměru. nechám projít celou tuto procedůru a startuju. Ta klapka ale zní jen a pouze ...no jak to může být dlouho..blbě se to odhaduje...ale tak max 6s.

Při startu to vždy nechám a startuju až doběhne palivové čerpadlo. Myslím že to je lepší-plný tlak v palivovém systému atd. Vždycky chytne na ťuknutí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak me to dela taky tak jak pise TomasT , dva zvuky . s tim ze ten co bude asi z klap[ky je nekdy vic hlasitej a nekdy min. nekdy mam pocit ze to musi vyletet ven z auta a nekdy je to skoro neslyset. pokud je ten zvuk vic hlasitej, tak mi pak volnobeh drzi jak skala. kdyz to skoro neslysim tak potom ma tendenci obcas pri uplne zahratym motoru pocukavat.to s tim cekanim nez zhasnou kontrolky... ja nevim, zkousel sem necekat okamzite startovat i v zime i v lete a nikdy sem nezaznamenal vubec zadnej rozdil. ale normalne to delam tak ze otocim klicem a pockam tu vterinku nez to zhasne... jen by me zajimalo jestli se treba muze tim neco ku*vit kdyz se neceka, protoze znam par lidi co na nejaky kontrolky zvysoka ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Plný souhlas s masoprstem. Je lepší nechat doběhnout proces nastavování klapky a chvilku poté startovat. 10s nikoho nezabije.

Mě se stává pouze u zahřátýho motoru že malinko kolísají otáčky- klapka je sice vyrovnává, ale zkušený ucho to pozná. Závadu VAG nehlásí, klapka je čistá, nastavená, všechny čidla originál a OK. Nedávno jsem měnil zadní díl výfuku- dal jsem origoš Škoda a mám pocit že teď jezdím v jiným autě- kolísání otáček se hodně spravilo, motor je nádherně tichej, auto má úplně jinej tah, je to prostě celý takový kultivovanější. Předtím tam byl nějakej Bosal a za 2 roky shnily trubky... A to nemluvím ani o zvuku, to se nedá vůbec srovnat. Jen tak mimochodem- ten origoš díl vyšel na 2500 peněz, což není v porovnání s různejma náhradama (Tyll cca 1750) tak moc. Začínám si myslet- po zkušenosti s tím výfukem, že to auto jakoby poznalo snad skoro každý neorigo díl a následně začne majitele zlobit různými projevy jako je zhasínání a tak. Pánové zpytujte svědomí a zkuste se zamyslet kolik neorigo dílů má váš mazlík. Třeba bude problém tady. Né nadarmo zaměstnávají automobilky tolik inženýrů. Věřte, že vše je na tom autě propočítaný. Alternativní výrobci dílů bohužel jenom kopírují a to někdy nemusí až tak dobře vyjít. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo souhlasím. Těch pár vteřin mě nazbije. Mám už to zažitý. Strčím klíček do zapalovaní-otočím an první polohu-pustím klíček-zapnu si bezpečnostní pás-zkontroluju a seřídím případně zrcátka-klapka a čerpadlo doběhne-chytnu klíček a nastartuju. Jak jsem psal auto chytně i při -15 na ťuknutí. Jestli ten startér otočí motorem tak max. 2x??? víc není potřeba.

Blbě se to popisuje, ale ten zvuk klapky není písklavej-spíš trochu "ječivej" nebo tak nějak.

Zkusím to nahrát a přihodit.

Ještě k těm inženýrům-no v případě výfukového potrubí+vlnovce a rezonančního pásma se kapánek přepočítali :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chm to by mě teda zajímalo čím to je? Jedni ji neslyší a druzí ano. V čem je zakopaný pes? Že by jiné verze SW v ŘJ?

Abych upřesnil, slyšet je při provádění základního nastavení pomocí VAGu, jinak pře stratování vždy jen čerpadlo. Mám jednu z "posledních"  1,6 55kW, facelift 8/2000  :palec2: .

Tom

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...