Jump to content
Meade

Octavia 1.6 MPI 75KW - Pomalá reakce plynu

    Recommended Posts

    Zdravím všechny,

    Hledal jsem tu ve fóru(možná i blbě), tak sem píšu...

    Máte někdo zkušenosti, jak řešit u Octavie I prodlevu při sešlápnutí plynu? Jedná se o motor 1.6 MPI 75KW(je to tuším lehce vylepšený-poladěný motor který byl původně 74KW).

    Při akceleraci motor nereaguje ihned, ale je tam prostě taková prodleva na odezvu od plynu.

    Na www.cimbu.cz jsem našel u této motorizace že je možnost přehrát software ŘJ která tyto neduhy odstraní. Je tu prosím někdo(nebo znáte někoho), kdo si to u této firmy nechal dělat? Pomohlo to?

    http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...=42&lng=cze

    Nejde mi o zvýšení výkonu, chci pouze odstranit opožděnou reakci při sešlápnutí plynu - motor nejde ihned do otáček, až po chvíli. Je to nepříjemné... proč takový nesmysl vůbec dělají..... Např. octavia I s motorem 1.4 16V 55KW reaguje ihned...

    Pokud někdo víte, nebo máte zkušenosti s cimbu.cz prosím o rady, tipy...

    PS: nová octavia s motorem 1.4 16V 59KW je na tom ještě mnohem hůř.....

    Předem díky moc

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mně tohle dělala nová Fabia 1,4i 55kW. Vadilo mi to stále, při sešlápnutí na podlahu a puštění plynu motor zareagoval až po uvolnění plynu...

    Slyšel jsem, že to "poladění" pomůže, ale nedělal jsem to. Taky mně to zajímá, proč a jak... Ted s tím problém nemám.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mám to chápat tak, že to samo odeznělo u tvé Fábie?? Dělalo to, ale přestalo to?

    Jinak ze zkušeností, motory co se nyní dávají do

    --------------

    Octavia 1 --

    --------------

    1) 1.4 16V 55KW - okamžitá(blesková) reakce plynu - vyzkoušeno na několika vozech

    2) 1.6 MPI 75KW - prodleva při sešlápnutí plynu - vyzkoušeno na cca 30ti vozech :-//

    3) 1.9 TDI PD 74 KW - řekl bych ze to skoro reaguje ihned, ale malilinko tady taky je prodleva.

    4) 1.8 T - okamžitá reakce(jak jinak)

    -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    --------------

    Octavia 2 --

    --------------

    1) 1.4 16V 59KW - Velká prodlevá při sešlápnutí plynu

    2) 1.4 16V TSI 90KW - velmi ostrá! reakce na sešlápnutí plynu :-)) jak jinak :-)

    3) 1.6 MPI 75KW - řekl bych že u Octavia 2 je reakce malinko lepší - pocitově, přitom motory stejný, ale zas to může být jinak naladěný(jiná hmotnost vozidla, převody atd).

    4) 1.9 TDI 77KW - bez debat, okamžitá reakce, nebo jsem si ničeho nevšiml.

    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    Stále nikdo, kdo by poradil, jak to tedy je s pomalou odezvou při sešlápnutí plynu u motoru 1.6 MPI 75KW Octavia 1 ?????????????

    Má s tím někdo zkušenosti, pomohlo vám přehrání sw u ŘJ?

    Edited by Meade

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Neporadim, ale proč píšu, prodlevu nepociťuju ... lol

    Moc pěkný fakáče ;)

    TAkže jsi spokojený s 1.6 MPI 75KW? jakou máš průměrnou spotřebu? Ta prodleva u tebe opravdu není ani drobek?

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Kdysi měl táta jako služební auto v téhle motorizaci a ze začátku to bylo opravdu hrozný, ale po čase si to nějak sedlo a bylo to v pohodě, tak nevim.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Přesně tak, jde o zvyk, měl jsem 74ku, teď 75ku, chodí normálně, když do ní sedl kluk tak se mu zdálo, že jde divně plyn, dnes má najeto přes 70 000 km a když si ji půjčí tak už neříká nic, ten mladší teď dělá autoškolu a když jdeme trošku potrénovat tak má taky pocit, že jde plyn divně........ prostě po pár stovkách km už ti to ani nepřijde.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Mám to chápat tak, že to samo odeznělo u tvé Fábie?? Dělalo to, ale přestalo to?

    Ne, nepřestalo, bylo to pořád stejné, možná jsem si na to trošku zvykl a pak jsem o ní přišel...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    74kW má mechanický plyn, 75kW má elektronický plyn, tedy přidává si sama řj na základě vstupu z čidla polohy pedálu plynu.

    Proč je tam prodleva nevím. Jde jen o zvyk, ale já jsem si s krátkými popojíďkami v autě, které to mělo, nikdy nezvykl.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    74kW má mechanický plyn, 75kW má elektronický plyn, tedy přidává si sama řj na základě vstupu z čidla polohy pedálu plynu.

    Proč je tam prodleva nevím. Jde jen o zvyk, ale já jsem si s krátkými popojíďkami v autě, které to mělo, nikdy nezvykl.

    Ta prodleva tam je prostě jen z jednoho důvodu, maj to blbě nesmyslně "naprogramovaný". Otravuje to dost život. Za tohle bych ty pány rádoby techniky a vývojáře a vůbec všechny ty "patlali" co měli tohle na starost vyházel!

    Včera jsem projížděl kamarádovu Fábku 1.4 16V 74KW, a tam je ten plyn snad ještě 100x horší, no prostě neskutečný(o průběhu výkonu raděj ani nemluvím - zlatá Felda 1.3 MPI), jak vůbec tohle může VW pustit do světa! Dyť to je základ motoru, když chci přidat, tak to musí ihned přidat, když chci ubrat, tak to musí ihned ubrat - tohle mě neskutečně rozčiluje.......!

    Tuhle nemoc měl/možná jueště má i OPEL, a bylo jedno jestli to byla malá Corsa nebo velká Vectra(2003 funglovka), tam byl problém v tom, že na plyn to sice reagovalo téměř okamžitě, ale zas u toho klesali pomalu otáčky, a při řazení vám to škubalo s celým aute, takže taky supér.... Nevím jak na tom jsou teď nový modely..

    Holt jsem chtěl vědět, jestli si prostě někdo nechával přehrát ŘJ od CIMBU, a odstranilo mu to ty přechodový stavy?

    Edited by Meade

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Už skoro rok jsem vlastníkem první generace octávky 1,6 75kW. Kupoval jsem jí jako novou a od samého začátku řeším problém s plynem. Můj problém je v tom, že otáčky motoru po sešlápnutí spojky jdou chvilku ještě nahoru a potom pomalu dolů. Každý řadění je opravdu skvost. Je pravda, že po tom roce jsem si zvyknul dát nohu z plynu o půl sekundy dřív než sešlápnu spojku a potom se to chová normálně. Ve škodovce mi řekli, když jsem to byl reklamovat, že to nění problém a ať si zvyknu. Nic jiného mi stejně nezbylo... Tož tak

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Už skoro rok jsem vlastníkem první generace octávky 1,6 75kW. Kupoval jsem jí jako novou a od samého začátku řeším problém s plynem. Můj problém je v tom, že otáčky motoru po sešlápnutí spojky jdou chvilku ještě nahoru a potom pomalu dolů. Každý řadění je opravdu skvost. Je pravda, že po tom roce jsem si zvyknul dát nohu z plynu o půl sekundy dřív než sešlápnu spojku a potom se to chová normálně. Ve škodovce mi řekli, když jsem to byl reklamovat, že to nění problém a ať si zvyknu. Nic jiného mi stejně nezbylo... Tož tak

    No a sme u toho, právě tohle by mělo odstranit přehrání programu ŘJ u www.cimbu.cz

    Copak tu není nikdo, kdo si to nechal přehrát, aby nám řekl, jestli ty to problémy zmizeli? motorizace 1.6 je přeci poměrně rozšířená....

    Jinak zvykat si na něco, co je špatně udělané je absolutní nesmysl, už vidím jak u nového passata co má dálniční policie při přeřazení otáčky ihned neklesnou, ba naopak a ještě jim to škubne s celým autem, nebo při akceleraci prodleva půl/celou vteřinu než auto začne zrychlovat. TO by jim hned omlátili o hlavu. já vím, je to blbý přiklad, ale jde tu o princip, nehledě na výkon motoru, tohle musí makat na 100% po stránce odezvy plynu! Taky z tohodle důvodu jsem byl donucen kdysi prodat Opel Corsa...

    Pídím se po tohle z jednoduchýho důvodu, chci kupovat Octavia Tour 1.6(po všech stránkách je pro mě OK krom 1.6), a proto mě zajímá co se dá dělat s tím plynem. Mám prostě ZATÍM své důvody zůstat nadále u škodovky, ale čím dál víc chytám záchvaty na ty jejich benzínové motory. Já snad půjdu do ropáka 1.9 TDI..... :feve:

    Edited by Meade

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Přehrání softwaru by asi pomohlo, jenom nevím jak by to bylo se zárukou od škodovky na vozidlo, kdyby se něco stalo

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Přehrání softwaru by asi pomohlo, jenom nevím jak by to bylo se zárukou od škodovky na vozidlo, kdyby se něco stalo

    mám tu 1,6 jsem s ní max.spokojen i vzhledem ke spotřebě.Ten plyn mě to dělá taky ,ale opravdu jenom mikro prodleva,zkoušel jsem kamarádovu novou 1,9tdi a dělá to taky. Párkrát jsem tu svou protáhl kolem 190km v h.A mám pocit že je ta prodleva menší (udjně se RJ přepisují nějaké mapy tzv.musíš auto naučit jezdit) Auto jsem chtěl prodat a koupit okt.2 přes auto plus a technik co ji projížděl tu mou(jako protihodnota)se divil jak ta 1,6 dobře jezdí.Nakonec vzhledem k vysoké ceně okt.2 jsem ji neprodal.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    mám tu 1,6 jsem s ní max.spokojen i vzhledem ke spotřebě.Ten plyn mě to dělá taky ,ale opravdu jenom mikro prodleva,zkoušel jsem kamarádovu novou 1,9tdi a dělá to taky. Párkrát jsem tu svou protáhl kolem 190km v h.A mám pocit že je ta prodleva menší (udjně se RJ přepisují nějaké mapy tzv.musíš auto naučit jezdit) Auto jsem chtěl prodat a koupit okt.2 přes auto plus a technik co ji projížděl tu mou(jako protihodnota)se divil jak ta 1,6 dobře jezdí.Nakonec vzhledem k vysoké ceně okt.2 jsem ji neprodal.

    Na O2 je ještě čas, myslím teď uplně tu poslední s velkým facelitem. Respektvie bych tomu spíš říkal O3, ale to je jedno.

    Co se týče Octavia Tour, tak ta je opravdu hodně hodně vychytaná za ty roky, a velmi solidní cena, což je další důvod ji pořídit.

    No uvidíme, třeba se sem zatoulá někdo, kdo si nechával přehrát ŘJ u 1.6 75KW... a budem "chytřejší"

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    ...a ať tohle vlákno ještě neusne se jenom divím chipovacím společnostem, kdy jedna říká (cimbu), že tento motor 1.6 75kW chipovat nejde a sport-motor nabízí zvýšení na 82kW. Kdo má pravdu???

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    kdyz jsem ji koupil tak me to taky dost stvalo,hlavne pri couvani, ale bud jsem si zvykl,nebo si to auto nejak sedlo,dneska uz mi to vubec neprijde ,asi to vic pocituji lide kteri stridaji auta,kdyz jezdis porad jenom s jednim asi si zvyknes,

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    ...a ať tohle vlákno ještě neusne se jenom divím chipovacím společnostem, kdy jedna říká (cimbu), že tento motor 1.6 75kW chipovat nejde a sport-motor nabízí zvýšení na 82kW. Kdo má pravdu???

    Pravdu maj obě strany.

    CIMBU píše, že v tomto případě to nemá moc smysl, aby už tak 75KW atmosféru ladili. že jediný co u této motorizace dělají, je zlepšení přechodových stavů, respektvie by měli tyto problémy zmizet - což je důležitější než pár koní(možná) navíc .

    Druhá strana sice může nabízet CHIP pro tuto motorizaci, ale pokud zvyšovat výkon u této motorizace, tak by to mělo smysl za použití jiné vačkové hřídele, sání + CHIP. To pak jo, ale v základu ten CHIP nemá moc velký význam. Nebo mě spíš dej odkaz na kolik to jiné firmy CHIPUJÍ, pro zajímavost. Pro mě je jednoznačně rozhodujicí názor u CIMBU....

    Ono se taky třeba dočteš(u dýzlů) že za použití powerBoxu který zkresluje data ŘJ se dá získat výkon (ale taky zničit motor) - u Cimbu zas píšou jak je to nebezpečný. Ono taky logicky, když něco "na*eru" mezi ŘJ vstřřikování(ŘJ --> Pbox --> Vstřik) a to mi zkresluje data, tak to nemůže být žádný zázrak a lepší než poctivě vyladěný přímo program ŘJ --> Vstřikování. Ale to je každýho boj, já bych si to tam nedal....

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Pridam z mojej skusenosti,tiez som pisal cimbu o zvysenie vykonu ale napisal mi ze to nejde,ale neprestal som hladat a nasiel som sportmotor a rlschiptuning ktory ponukaju navysenie 10 az 13%,normalka ako je u kazdeho atmosfer.motoru,zarazilo ma trosku ako pise cimbu ze to nejde,je divne ze inak vsetky benzin atmsf.nachipuju napr.feliciu dokazu nachipovat a osobne som skusal feldu chipnutu od nich a ziadny rozdiel.

    Kazdopadne som si nechal chip urobit na slov.od rls chiptuningu,samoze reakcia na plyn sa rozhodne zmenila a je okamzita,motor zabera uz v nizkych otackach,

    takze si mysli ze rozhodne tuto spomalenu reakciu odstranis bud chipom,alebo sposobom ako popisuje cimbu,predsa len mozno cimbu sa zaobera tymito vecmi vela rokov a ma skusenosti a to co ponukaju na 75kw- je spominani chip u inych firmach ibaze drahsi.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites
    Pridam z mojej skusenosti,tiez som pisal cimbu o zvysenie vykonu ale napisal mi ze to nejde,ale neprestal som hladat a nasiel som sportmotor a rlschiptuning ktory ponukaju navysenie 10 az 13%,normalka ako je u kazdeho atmosfer.motoru,zarazilo ma trosku ako pise cimbu ze to nejde,je divne ze inak vsetky benzin atmsf.nachipuju napr.feliciu dokazu nachipovat a osobne som skusal feldu chipnutu od nich a ziadny rozdiel.

    Kazdopadne som si nechal chip urobit na slov.od rls chiptuningu,samoze reakcia na plyn sa rozhodne zmenila a je okamzita,motor zabera uz v nizkych otackach,

    takze si mysli ze rozhodne tuto spomalenu reakciu odstranis bud chipom,alebo sposobom ako popisuje cimbu,predsa len mozno cimbu sa zaobera tymito vecmi vela rokov a ma skusenosti a to co ponukaju na 75kw- je spominani chip u inych firmach ibaze drahsi.

    Ahoj, koukal jsem na ten RLS Chiptuning, a pro Octavii I maj chip pouze pro motorizaci 1.6 MPI 74KW - to je sice ten samej motor až na pár detailů, a má mechanickej plyn(lepší odezva na plyn už v základu), nemá elektronickej.

    Pro Octavii II už mají uvedený chip i pro motor 1.6 75KW MPI, který se dává taky do Octavia I. Nicméně, ve Octavia II se tento motor jeví o drobek lepší, reakce na plyn je o kus lepší, ale ten samej motor ve Octavia I Tour má horší prodlevu.

    Tak mě zajímá, ty máš jakou motorizaci, tu starší 74KW nebo tu poslední 75KW s elektronickým plynem? Ta prodleva při akceleraci i deceleraci opravdu zmizela? Jde to za plynem jako u "karbce"..?

    Edited by Meade

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    U tech novejsich motoru to tak dela. V octavii 1.6SR mi to reaguje okamzite a hned leti otacky nagoru ale at jezdim v novejsi ,treba Roomster 1.4 63 kw, jw tam hrozna prodleva. ale treba u 2.0Tdi to neni, u 1.8T 4X4 sem trosku pocitil prodlevu,ale minimalni...

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Jéé to jsem rád že nejsem jedinej kdo má tenhle problém :) Už jsem si začínal myslet, že jsem se zapoměl rozjíždět :D Když jsem dostal Tourku tak mi tam hned odešlo čidlo u teploty motoru tak šla do Prahy ke známýmu na opravu. Cestou nazpátek jsem chytil kolonu do dlouhýho kopce, takže jsem se musel asi 100x rozject a tam jsem to poprví zaznamenal. Bud cukačka/chcíp a nebo mi to zařvalo. Nebo pokud jsem pospíchal a řadil rychle tak taky docela rány při každym převodu až jsem se skoro bál že s oktou zas něco neni v pořádku. Ted si už zvykám ale stejně občas když se někde chci vecpat kde je provoz tak s tím prostě nevystřelim tak rychle jako třeba s našim starym escortem. K Cimbovi si to nechám dát hned v červnu tak kdyžtak napíšu :) ten známej mi ho doporučil takže do toho pudu.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×