Přejít na obsah

Octavia 1.6 MPI 75KW - Pomalá reakce plynu


Meade

Doporučené příspěvky

Ahoj všichni,

jsem novopečený majitel fungl nové octavie tour 1,6/75kw. Moje předchozí auto byla Octavia 1,6/74kw z bazaru - najel jsem na ní 100.000 km - naprosto úžasné auto jak motoricky tak užitkově. Totální překvápko pro mne je motor v nové tource. Ani po 1000 km si nemůžu zvyknout na plyn, reaguje se zpožděním, nevyváženě a zcela svéhlavě, jezdit s tím je fakt umění - zlatá 1,6/74kw!!! Jsem zvědavý, jestli někdo popíše zkušenosti s úpravou řídící jednotky od Cimbu. Kdyby to pomohlo, aby to jezdilo jako stará 1,6/74kw, tak tam jedu hned taky!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

:) Tak vytaj medzi nami, na to si zvyknes casom,tiez som zvedavy jak to je s cimbu,rozhodne ak pojdem o mesiac -dva na dovolenku do cesko-slovenska tak zajdem k cimbu na tu upravu.

Vecra mi auto slo neako divne otacky po ubrati plynu sli este asi 2-3 sec.hore atd.nebudem rozpisovat,je to presne to cidlo co popisoval Karlos TDi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všechny,

Hledal jsem tu ve fóru(možná i blbě), tak sem píšu...

Máte někdo zkušenosti, jak řešit u Octavie I prodlevu při sešlápnutí plynu? Jedná se o motor 1.6 MPI 75KW(je to tuším lehce vylepšený-poladěný motor který byl původně 74KW).

Při akceleraci motor nereaguje ihned, ale je tam prostě taková prodleva na odezvu od plynu.

Na www.cimbu.cz jsem našel u této motorizace že je možnost přehrát software ŘJ která tyto neduhy odstraní. Je tu prosím někdo(nebo znáte někoho), kdo si to u této firmy nechal dělat? Pomohlo to?

http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...=42&lng=cze

Nejde mi o zvýšení výkonu, chci pouze odstranit opožděnou reakci při sešlápnutí plynu - motor nejde ihned do otáček, až po chvíli. Je to nepříjemné... proč takový nesmysl vůbec dělají..... Např. octavia I s motorem 1.4 16V 55KW reaguje ihned...

Pokud někdo víte, nebo máte zkušenosti s cimbu.cz prosím o rady, tipy...

PS: nová octavia s motorem 1.4 16V 59KW je na tom ještě mnohem hůř.....

Předem díky moc

Ahoj vsem zde zucastnenym,

ja mam stejny problem u Octavie Tour 1.9 Tdi PD, 74 Kw, r.v. 2009 presne tak jak to popisujes. Dela mi to od 2000 km kdyz se v motoru neco semlelo a ted uz mam 7500 km. Je to nasledek nejake mechanicke zavady. V servisu pokud jim diagnostika neukaze zadnou zavadu, tak se s tim nezabyvaji! Radsi te poslou jinam, jo najit servis kde ti budou rozumet je tezke najit. Uz jsem byl 2x v servisu, chovaji se velice profesionalne a pak ti s usmevem reknou ze ti pomoci nemuzou. Ta prodleva na plynovem pedalu ma i za nasledek opozdeny narust vykonu. To je muj nazor, ale mozna se mylim.

Editováno: , autor: Milano22
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj všichni,

jsem novopečený majitel fungl nové octavie tour 1,6/75kw. Moje předchozí auto byla Octavia 1,6/74kw z bazaru - najel jsem na ní 100.000 km - naprosto úžasné auto jak motoricky tak užitkově. Totální překvápko pro mne je motor v nové tource. Ani po 1000 km si nemůžu zvyknout na plyn, reaguje se zpožděním, nevyváženě a zcela svéhlavě, jezdit s tím je fakt umění - zlatá 1,6/74kw!!! Jsem zvědavý, jestli někdo popíše zkušenosti s úpravou řídící jednotky od Cimbu. Kdyby to pomohlo, aby to jezdilo jako stará 1,6/74kw, tak tam jedu hned taky!

tak mame doma taky takovou chciplotinku :( po zkusenosti s 1.9TDi trosku zklamani a ten plyn skoda mluvit, vubec nerozumim te prodleve

vcera sem nasel nahodou na netu nejakou firmu co tuni dokonce i ty 1.6ky

http://www.chiptuner.cz/skoda.html

tak sem jim psal jak to delaji, kdyz to ani Cimbu nedela a jestli se tim taky odstrani ten plyn .. jak a jestli prijde odpoved tak to sem placnu

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi vim ze je to trosku mimo misu ,ale byl jsem z toho docela prekvapeny a musim se s vama o tom podelit.

Nedavno jsem se stal majitelem hodne postarsi kawasaki zzr 600, duvody a jak to byla dobra koupe rozebiram jinde , tudiz pokud to nekoho zajima kouknete do jine sekce, co me ale prekvapilo a koukal jsem na to jak vyjeveny, tato masina ma presne tenhle spinac na pace spojky , pisu to jen jako zajimavost a fakt jsem chvilku nechtel uverit ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Joo ... taky mně to nakrklo .. ale co naděláme - od té doby co mezi pedálem a motorem neni lanko, dělá si to co chce.

Ještě před týdnem jsem měl Felicii 1.6 55kW a prostě když jsem šlápnul, klapka se otevřela a motor táhnul.

Teď v Octavia I s motorem 1.6 SR 75kW si musím zvykat. První rozjezdy na křižovatkách jak manták v autoškole: vrrrrm, škub, chcíp.

Navíc ten motor má menší sílu v nízkých otáčkách. Ale to všechno jsem četl předem v několika recenzích.

Takže jen kývám hlavou "ano, ano, to tam psali.. " a učím se znova rozjíždět.

Chce to lehčí nohu, víc reagovat a před rozjezdem dát plyn o vlas dřív.

Buďme rádi, že to neřídí windows. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mam to taky tak,da se na to zvyknout,ale je fakt ze semtam treba po Praze mi to obcas chcipne. Ten chiptuning,delaj ale ten samej motor 75kw v O2.Tezko rict,je to stejny motor ale asi jen mirne upraveny,muselo by se tam napsat.Do toho bych asi sel taky,akorat mam LPG,tak nevim jestli to nevadi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

tak jsem dneska byl v Sukoradech u pana Jandy (Mr.Cimbu) a nechal si nahrát jeho upravenej soft do ř.j. http://www.cimbu.cz/index.php?page=ecu&amp...=42&lng=cze, trvalo to ca 10 minut , stálo 2 000Kč a výsledek se je fakt super, šlápnete na plyn a okamžitě reaguje, prostě hned. Jde to ale jen na kód motoru BFQ ...AVU prý ne, prej by mi měla i trochu klesnou spotřeba...tak uvidíme, kdyby byly nějaký nový poznatky tak napíšu.

Editováno: , autor: cz pida
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to je super, si asi první co má od Cimbu Chip na 75kW

určitě piš postřehy jak to jede, jestli se nějak zlepšil tah od spodu nebo chod motoru a hlavně spotřeba !!!

a prosím tě jaké máš otáčky na volnoběh? zvedly se nějak úpravou?

já když jedu a vyřadím tak se otáčky usadí přesně na 750,

jak ale zastavím, přestanou se točit kola, tak otáčky klesnou na 670. Vše při zahřátém motoru.

Pak je jasné že se při rozjezdu motor trošku zbrchává, od 750ot by asi motor reagoval lépe.

dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to jsme se nebalvili, já jí mám 5 let starou a tak mi to je jedno. měl jsem od něja ale načipovanou 66KW TDI a to jestli senpletu tak mi dával záruku přímo on, tím je taky odůvodněná vyšší cena oproti jinejm tunerům, takže bych řekl, že škdovka to určitě pozná,

dělal to o5 přes VAG a když se to tam nahrálo tak se řj. hlásí pod jiným ködem. Určitě to ale doporučuju, je to teď úplně jiná jízda, jen brnkneš o pedál s hned reaguje. Pan Janda je ale pohodář a klidně ti odpoví přes mail nebo po telefonu na všechny otázku, příště pojedu zase jen k němu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ok tak já zkusím napsat přímo jemu

Záruka je pravda stejněk v trapu :( a kastle se to netýká ...

jo a koukám že si stejně jak já přešel z TDi na 1.6i jsi spokojen?

A jízdně se zlepšilo i něco jiného než reakce plynu? nemá to třeba lepší tah a tak

spotřeba klesla? kolik máš spotřebu l/h na volnoběh (já 06 - 07l/hod) a jaké otáčky (cca 680ot)

dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otáčky mám jako ty, auto řekl bych je živější,

spotřebu přesně nevim, dneska jedu trochu dál a tak kouknu jestli se to snížilo nebo ne. Minulej tejden JBC - Pardubice 5,8 tak uvidim dneska, Jinak TDI jsem byl taky spokojenej, hlavně ta spotřeba, vadil mi ale hlčnej motor a hlavně to nebylo kombi,

tu 1,6 jsem více méně poděldil po tchánovi a tak jsem spokojenej....jen to město za 9,5 l je hrůza :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Otáčky mám jako ty, auto řekl bych je živější,

spotřebu přesně nevim, dneska jedu trochu dál a tak kouknu jestli se to snížilo nebo ne. Minulej tejden JBC - Pardubice 5,8 tak uvidim dneska, Jinak TDI jsem byl taky spokojenej, hlavně ta spotřeba, vadil mi ale hlčnej motor a hlavně to nebylo kombi,

tu 1,6 jsem více méně poděldil po tchánovi a tak jsem spokojenej....jen to město za 9,5 l je hrůza :-)

- tak to sem na tom úplně stejně, TDi super zátah (ale je to hlavně o pocitu z turboefektu protože na 1.6 leze

rychlost skoro stejně a i kopce vyjíždím se stejnou max rychlostí) a spotřeba byla vynikajicí ale

ten kravál mi vadil !!! za akustický komfort (1.6 je zánovní bez všech pazvuků) si rád připlatím

- spotřebu Brno - HK a zpět mám za 5,4l takže dálky OK, dálnice rychlosti kolem 120 se dají do 7,0 ale město

hlavně je 8,5 - 16 podle provozu. Tady TDi mělo max 6,5...

- o cimbu hodně uvažuju tak prosím určitě napiš zkušenosti s živostí a spotřebou

díky a hodně spokojených km ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

možná je to jen můj pocit, ale zdá se mi to fakt mnohem živější, prostě šlápneš jedeš.

Jinak Cimbu je třeba se předem dohodnout,

po, st a pá je u sebe, út. + čt. má výjezdy,

na mail když je u sebe reaguje okamžitě a domluva je dobrá, dá se to i dobře najít.

Hotový to má do deseti minut,

jen opakuju že musí bejt kód motoru BFQ.

Všem vřele doporučuju

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

super tak gratuluju a at funguje dobre, asi do toho taky pudu

ještě ale počkám jak na tom budeš se spotřebou. Ta dlouhá trasa dopadla jak?

klesla nebo stejná? chápu že je ještě brzo a rozhodne až dotankování.

zajímá mě jestli bude rozdíl mezi údaji PC a reálem.

Ted mi ukazuje PC úplně přejně jako po dotankování

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no na cimbu.cz jsem četl že záruka je na soft (ale tam stejně nechápu co se může podělat ?) no a myslím že tam někde pan Janda píše i o záruce na vrácení původního origo softu pokud nebudeš spokojen

záruka od škoda pokud s takto upravenou ŘJ přijedeš do autorizovaného servisu pochopitelně končí !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mosquito: jenže ten chip jak si posílal odkaz je na 1.6 74kw a ta nemá tyhle problémy jako 75kw. Na 75kw ´´prej´´nejde chip.

Je to spise o tom ze na atmosferu sou to vyhozeni penize... kdo se chce svez prodejte to a kupte si radsi 1.8T nebo TDi ... tohle je jako "chipovat" HTP ..

..ale lidi jsou nepoucitelni... i proto porad preziva "placebo chip aneb ochipujem vse a vykon se projevi po 1000km" = ABC tuning... dit 1.6tka je na pomaly rodinny jezdeni, nechtejte po ni vice ..na to nema nebo budete jezdit za 10L jako ja kdyz sem pospichal..

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JasteR: Náhodou 1.6 je zlatej střed u benzínu. Jede dobře tak do 3 lidí na palubě. Je to jen o zvyku. A tady neni žádná řeč o chipování, ale o zrušení tý prodlevy na plynu. Já mu tim jen chtěl říct, že tim myslel jinou verzi motoru. Kdybych chtěl závodák tak kupuju 2 litrovej a vejš. Já tu 1.6ku mám na svezení já s tou svoji dokážu jezdit od 5-6.5 a opravdu nejedu mimo město 70...a bez nějakejch závad krom 2 pitomostí do tisícovky. Ale na každym kousku něco odejde to je ve všem stejný. i na dálnici při 150 jsem jel za 6.6 tak pokud bych to srovnal s TDI tak bych jel radši v benzínu :palec2: Ale nic prodi TDIčkám nemám taky jezdim s nima a nestěžuju si na nic.

KarlosTDi: Jojo s tim autorizovanym servisem mi je to jasný. Stejně mám po záruce a stejně bych nikdy do škodovky nevkročil na opravu. jednak bych tam měl auto tak měsíc jak to bejvá a navíc to stejně neřešej opravou ale výměnou všeho :) a za ty peníze....no neplánuju navštívit toto zařízení :) jinak v elektronice se může podělat vždycky všechno :) viz. počítač-mrkvosoft-- windows :D

Editováno: , autor: Sentinel1988
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jasny ta odezva na plyn to je jina, ..ja jen reagoval na prispevky o "chipu" na atmosferu...

PS: Nevim jakym stylem s tema 1.6tkama jezdite... ale ja mel vzdy prumer min 7,5L na dalnici kdyz sem to rozhejkal na 150tak aktualni byla 11L.. a to se da dostahnout i s 1,8T ale tam se aspon svezes... kdyz benzin v Octavii 1 tak jedinne 1.8T.. navic motor ma velke rezervy...

Editováno: , autor: JasteR
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- jj chipem na 75kw je myšlena jen uprava softu pro vylepšení přechodových stavů při přidání / ubrání plynu

tím i trochu klesne spotřeba a zlepší se pružnost. Nic víc nic míň, tomu se rovná i cena kolem 2000,-

- když benzín tak nevím proč jen 1.8T, já ho třeba nechtěl a 1.6 mi příjde ideál. Výkon - spotřeba - spolehlivost

Jezdím klidně a nepotřebuju si honit triko 150kW motorem, pro mě není potupa uhnout na kraj a nechat se předjet

- spotřeba kolem 5l je samozřejmě možná jen na některých trasách, nebo lhaním do kapsy těch kdo toto uvádí.

Já umím za 5,3 (4,1 s TDi) trasu HK-Brno večer mimo provoz, po dotankování na celou nádrž je pak průměr 7l protože město udělá svoje, dálnice jezdím klidným tempem kolem 120km/h - aktuální spotřeba cca 6,5, při plném plynu ve 200km/ho byla 17,6. Pochybuju že 1.8T by byla při mém stylu jízdy spořivější.

- každému podle chuti ;):)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...