Přejít na obsah

Octavia 1.6 MPI 75KW - Pomalá reakce plynu


Meade

Doporučené příspěvky

Tak už to mám.A je to rozdíl ve všem.Auto na přidání reaguje hned a tahá líp odspodu.Okamžitá spotřeba drží při volnoběhu konstantně na 0.7l.Motor se krásně ztišil a šlape jakoby jemněji a bez rezonací i při vyšší rychlosti(140km/h).Jinak největší úleva je při rozjezdech.Prostě přidáte a pustíte plynule spojku,žádné cvičení s plynem a řvaní motoru.Co se týká spotřeby-ujel jsem 47km od úpravy,jel jsem stejný úsek jako dnes ráno.Tempo jsem udržoval stejně shodné(těch 140 bylo krátkodobých).Ráno spotřeba 6.7l.Teď večer 5.9l ta sama trasa.Musím ale uznat že byl motor večer ohřátý.Zítra to testnu ze vším všudy.Rozdíl ale je patrný při jízdě po městě.nešlapete tak po plynu a okažitá spotřeba nelítá tak vysoko=úspora paliva.Jo jinak mi p.Janda říkal že jsem druhý u nás co má od něj udělaný přechody na AVU.Pohodář,pokecali jsme a ani slivovici neodmítl.Stálo mě to 2020kč s DPH a trvalo asi 15min.Tak to je asi tak vše,tak si to nějak přeberte.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdarec.Tak auto šlape v pohodě.Zkoušel jsem tu spotřebu.Opět jsem jel to co včera.Ráno od studeného motoru a ujetí 26km spotřeba 6,4l,dříve 6,8l.Nazpět 6.3l dříve 6.7l.Taky od studeneho motoru.Průměrná rychlost 62km/h.Takže to vypadá že tam nastal pokles spotřeby o zhruba 0.3-0.4l na 100km.Důležitý jsou ale hlavně ty rozjezdy,je to fakt někde jinde a to i při rozjezdu do kopce.Jsem spokojen a doporučuji.Zatim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdarec.Jo vše v pohodě.Auto šlape pořád stejně od úpravy.Co se týká spotřeby tak je pořád nižší.Dnes ráno jsem na ni mrknul po dojetí do práce(stejná trasa,stené tempo)a byla 6.5l.Je malinko vyšší než dřív, ale je to i tím že bývá ráno chladněji.Jinak jsem si na to velmi rychle zvyknul a spokojenost.Ještě zaslepím EGR ventil ať to nežere ty spálený sračky a mělo by to být zase o něco lepší.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdar lidi, tak v sobotu 12.12.2009 jsem byl u Mr. Cimbu, mám motor AVU. Úplně první dojmy z úpravy nebyly nic moc, ale když jsem s tím pak ještě celý den jezdil, tak tam už změna patrná byla. První věc, které jsem si všiml bylo to, že motor byl o něco tišší. Jel jsem tam i zpět po dálnici, cca stejnou rychlostí a hlučnost se mi zdála při cestě zpět nižší, motor má takový hladší chod. Jinak co se týče reakce na plyn, tak změna tam taky určitě je. Když se rozjíždím nebo když přeřazuji, tak to tak necuká, prostě tam není taková díra v plynu a lépe to zrychluje, ale není to zase tak zásadní, jako kdyby mi tam někdo přidal nějaký koníky. Prostě jen zmizela ta prodleva.Spotřebu jsem pozorně sledoval tam i zpět, ale lze to těžko posuzovat. Na spotřebu má vliv spousta věcí (vítr, terén,řidič....). Spotřeba při cestě zpět mi klesla na průměru cca o 0,2, ale uvidíme jak se to bude dále vyvíjet. V každém případě výletu do Sukorad k p. Jandovi nelituji, určite mi ta úprava něco přinesla. Jinak jednání s p. Jandou je velice dobré, je to fajn chlapík. Jo a ceny má taky super. Takže za mne úpravu doporučuji, ale musí si každý rozmyslet co od toho čeká, určitě to není žádný klasický tunning motoru, kde je pak opravdu znát nárůst výkonu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...
Jéé to jsem rád že nejsem jedinej kdo má tenhle problém :) Už jsem si začínal myslet, že jsem se zapoměl rozjíždět :D ... se musel asi 100x rozject a tam jsem to poprví zaznamenal. Bud cukačka/chcíp a nebo mi to zařvalo. Nebo pokud jsem pospíchal a řadil rychle tak taky docela rány při každym převodu až jsem se skoro bál že s oktou zas něco neni v pořádku. Ted si už zvykám ....

Ahoj Tourkari,

mam podobny neduh u rok stare O1 KOMBI Tour 1.6 MPI v 75 kW verzi. Plyn ma podle testovaciho technika a vyvojare Toyoty opravdu pomaly nastup, ridici elektronika je velmi mekce ladena se zpozdenim az 300 ms z nulove rychlosti. Navic se to meni podle nejakych nepochopitelnych pravidel, takze to obces dokaze znenadani vystrelit (obvykle kdyz uz bych mel pribrzdovat nebo prerazovat), odtud ty rany pri razeni.

Jediny duvod proc to takhle "ladit" jsou emisni normy (Euro 4), ktere by stary 8-mi ventil asi jen tezko dosahl bez vyrazneho snizovani vykonu.

Znamy technik mi rekl, ze presne stejny trik je pouzit u hybridniho Priuse, kde je ale potreba synchronizace hned dvou pohonych jednotek (el. motor a spalovaci jednotka).

Ten pomaly nastup me ve meste dost desi, i po roce jezdeni mi to obcas dokaze chcipnout, pac vypadnu z treninku. Takze na misto setreni se proste musi vice jezdit abych nevypadl, coz dosti protireci nizsim emisim "vyladeneho" motoru.

Take jsem byl nemile prekvapen hrubosti rezani, z pocatku vypadavali 2. a 3. stupen, takze jsem je tam musel drzet nez byla plne zapojena spojka. Ted uz se to ochodilo, ale 2. je porad tezke najit. Asi to budou neprilis kloudne nastavena tahla k schaltpace.

No a do tretice me porad vrta hlavou spotreba. Kdyz se jede v nedeli brzo rano po okreskach s ultra lehkych plynem (a minimalnim nutnym brzdeni) tak se da i pod 6 l / 100km.

Pri konstantnich 3,5 otacek na 5 si to auto prisava tak 7 litru na 100km. Ale bojte se bojte, jakmile se rafika priblizi 4 tisicum, uz je tam pres 8 litru okamzita a prumer se nedostane pod 7,6 litru i na liduprazdne venkovske dalnici v nedeli po Nemecke tabuli a to prosim s vetrem v zadech.

Vypada to jako by ten prutokovy merak benzinu skokem pridal 1 litrik navic.

Pres 150 jsem to radeji ani nezkousel, pac bych nemusel dojet k dalsi pumpe (vychodni Nemecko je porad "vychodni" Nemecko). Moc bych se nedivil, kdyby to auto bralo pres 9 litru. Ale na takove jezdeni to auto ani stavene neni. Vetsi zabava je jezdit EKORALLYE.

Muzete mi nekdo prosim rici sve nazory a vasi spotrebu?. Nebo jsem to zase jenom ja kdo dostal z Boleslavi otesanka :-).

Diky Sauerkraut

Editováno: , autor: Sauerkraut
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po FI 1,4 44kW jsem přesedlal na jetou OII 1,6 75kW. Mám to většinou na ježdění do práce + město.

Co mě tak trochu trápí, je reakce plynu, starty a trochu spotřeba.

Reakce plynu - ano někdy pumpuju (šlapu plyn), zvlášť teď když je sníh a popojíždí se v něm. Nevím zda má motor chip nebo ne, ale při lehké noze je to do 2500ot. takové přidušené, pak se to výkonově utrhne a musím ubírat plyn. Tím je možná větší spotřeba..... možná to bude řešit uprava od CIMBU - NEVIM.

Starty - Fabie vždy přidala při studeném nebo teplémstartu důvěrně plyn a otáčky to chytlo okolo 1000 nebo ojediněle 1200-1500ot hned na otočení.

Tahle OII chytá jak se jí zlíbí. Někdy v poho, někdy startuju a nic. Podruhe raději trochu přidám při startu plyn (to má někdy za následek přebohacení, neb auto (rozuměj motor) sebou ještě tak 3vteřiny bohatě škube a z výfuku se tím někdy vyžene modrošedý kouř). Buď je to asi špinavá klapka nebo špatnej chip...nedej bože něco víc - NEVIM.

Spotřeba - nemůžu si pomoc, ale rano jedu vždy z kopce, kde Fabie brala (teď si přesne nevzpomínám zda je to pravda, ale tady u OII mě to zarazilo) podle palubního PC nějakou hodnotu benzínu nezávisle na otáčkách. Čili se zapl asi sytič a z kopce to bralo myslím tak 3-4l/100km (zahžátý motor bere z kopce bez plynu nad 1500ot 0l/100km).

OII jedu z kopce a na počtu otáček roste razantně i spotřeba.Ta je od 5l do 8l/100km a to mam otačky od 1500 do 2500, po ránu to víc netočim. Toto je bud vlastnost nebo možna špatný chip - taky NEVIM.

Možná byste mohly zareagovat, zda je to normální nebo s tou 1,6-kovým motorem asi něco je.

Má to najeto 65000km, vady v diagnostice nejsou žádné. Cimbu po mailu tvrdí, že prý to vidí na špatný chip.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkusím reagovat dle toho co jsi napsal.

- gratuluji k OII, ale jede to líp jak 44kW ve fabce ne?

spotřebu řeš až po vyjetí celé nádrže a vyhodnoť dle toho kde jezdíš.

V tědle mrazech couračky po městě za 10-12, teplý motor + dlouhá trasa kolem 5.

- u OII v sekci Octavia 2 - motor - 1.6 75kW - popisují borci přesně to co píšeš, do 2500ot přidušené a nejede. Někdo s úpravou od Sportmotor.cz psal že super.

Nevím jestli je rozdíl mezi softem OI a OII ale mě na 3q už od 1500ot zabere na vyšší rychlosti na těchto otáčkám samo nejezdím.

Dost záleží jak je motor zajetý protože mému se zase moc nechce do otáček :( asi jsem ho utahal po městě. Když na něj chvilku dupu vždy se roztlítá.

- určitě chyba. nastartovat má vždy !!! při studeném mi drží cca 1000ot pak spadnou na 672. Určitě vyčisti klapku, vyměň palivový a vzduchový filtr, popř vyměň čidlo teploty

Doporučuju vzít si s sebou multimetr a změřit odpor čidla dle DP. Už dvě nová origo čidla mi fixlovala. Natankovat kvalitní benzín popř čistící aditiva (doporučuju STP) a rozjezdit.

Překontrolovat všechny hadice v motoru jestli nejsou ruplé a nesají falešný vzduch !

- při jízdě z kopce bez plynu se zařazenou rychlostí se musí po pár sekundách odpojit vstřiky vždy. Na PC ti klesne aktuální spotřeba k 0. není to hned po ubrání plynu,

to je ošetřené softem aby motor necukal když ubereš. Vysokou spotřebu bez plynu opět může způsobovat přisávaný falešný vzduch.

- chip to mít může ale spíš pochybuju, na 1.6 75kW to v čechách dělají jen CIMBU (úprava přechodových stavů) a Sportmotor (82kW) a od nich jsou všichni spokojení.

Pokud si to nechal nějaký poloblázen čipnou jinde tak spíš než jakoukoli úpravu softu mu tam zastrčili a vyndali VAG kabel za 5000,-

Přečtení závad na diagnostice ti neukáže nic pokud není někde vada. Tobě to možná jen někde přisává vzduch (zjistit v bloku naměřených hodnot dle DP jestli všechny data souhlasí).

Nebo udělej údržbu (olej, filtry, ...) kup kvalitní benál a pořádně to prožeň. uvidíš že se rozjezdí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky za reakci.

Najel jsem s Octavkou už přes 3000km, samozřejmě jede lépe než Fabie :-), Fabie 44kW (vím že ale 50kW Fabie je ještě snad horší než OII) a reaguje na plyn uplně pohotově a s citem tomu motoru daval povely. Diskuse u OII jsem si tu samo přečetl, chtěl jsem slyšet ještě reakce tady, ikdyž prý motory nejsou zcela identické.

Olej měněn, vzduch filtr také. Jednou jsem natankoval do skoro prázdné nadrze OMV 100oktanů i 98 asi po 20l a je uplne jedno jestli natankuju OMV 98 nebo 100 nebo ONO 95, rozdíly jsou opravdu zanedbatelné.

Spotřebu zahřátého motoru samozřejmě neřeším, a jak popisuju, jen zjisťuji spotřebu z kopce za studena, kde Fabie z kopce nezávisle na otáčkách myslím brala s okamzitou spotřebou okolo 3l/100km, pravdepodobně sytič. Octavka je závislá na otáčkách od 1500-2500 do bere okamžitě v rozmezi 5 až 8l/100km pri vyssich otáčkám samo ještě více bez přidávání plynu. Zahřátý motor z kopce nebere nic a zavře samo trysky....čili okamžitá je NULA.

TY starty - nejdříve zkusím vyčistit tu klapku a pak i proměřit čidlo teploty a hodnoty na Vagu pro jistotu také jak popisuješ. Hadice jsem už namátkou kontroloval.

Zajímavé je, že většinou ty starty zazlobí, když už auto v ten den jelo a třeba kdyz jedu za 3h (motor vlažný) starty jsou horší....což by možná odpovídalo na to čidlo teploty, ale zase to dělá tak 1x za 10x startování.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotřebu zahřátého motoru samozřejmě neřeším, a jak popisuju, jen zjisťuji spotřebu z kopce za studena, kde Fabie z kopce nezávisle na otáčkách myslím brala s okamzitou spotřebou okolo 3l/100km, pravdepodobně sytič. Octavka je závislá na otáčkách od 1500-2500 do bere okamžitě v rozmezi 5 až 8l/100km pri vyssich otáčkám samo ještě více bez přidávání plynu. Zahřátý motor z kopce nebere nic a zavře samo trysky....čili okamžitá je NULA.

Promiň ale já to nechápu?

- jako jedeš z kopce se zařazeným kvaltem a bez nohy na plynu?

- pak je spotřeba 0 (nezávisle na otáčkách motoru - zaleží na jakej kvalt a jak rychle jedeš z kopce)

u zahřátého je to tak na 100% a ted´trošku váhám jestli na zmrzlém motoru by měla ŘJ dávkovat benzín? neparkuju na kopci tak jsem si toho nikdy nevšiml

ale řekl bych že i studený motor bude mít po pár sekundách 0. Jinak by to z kopce zrychlovalo i s kvaltem ...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, žiju na kopci ve městě a do prace jej tak 500m sjíždím. Dneska jsem si ale oveřil, že poté na rovince (asi po dalších 500m) , kde parkrat lehce pridam plyn a ubírám k příjezdu ke krizovatce nulovou okamzitou spotrebu již ukazuje.

Studeny motor ti z kopce s kvaltem bez plynu nulu nedá ani pri 2000-2500otačkach (možná v létě) a zrychlovat to nebude (je to spotřeba sytiče volnoběžných otáček, ktere mam u studeného stojícího motoru okolo 1000ot) Okamžitá spotřeba na místě je přeci taky rozdílná při studeném a teplém motoru (myslím 1,3 ku 0,7l za 1h)

Včera jsem čistil klapku, která nebyla uplně zablácená,.... špinavá ano a zatím cítím zlepšení, starty zatím ok, spotreba z toho kopce už nebyla v rozmezí 5-8l ale na 3,5-6,5l, (ale tohle může být prostě normalní) navíc dnes nebylo -9°C ale -5°C....atd. Tohle budu ještě sledovat.

Nejvíc mě štvou asi ty starty, ty jsou po vyčištění klapky na lepší úrovni (ale zatím jsem startoval 2x)

Jinak se omlouvám, jsem v tomhle tak trochu blázen, auto mám krátce, tak sleduju, co se dá a trochu srovnávám s Fabii.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- tak toto je asi OK, asi při studeném motru musí ŘJ pustit kapku ať motor necuká

- starty sou furt blbé? zkus tady (OI - motro) pohledat v téma "Špatnés starty 1.6 75kW" nebo tak nějak. Dost to borci probírali

ale myslím že ještě bezvýsledně

- jo a buď klidnej, já jsem stejně prásklej jak ty, sleduju každou změnu, poslouchám jakékoli lupnutí a musím to dochytat

Diesela, svého staršího krasavce se super chip motorem, jsem prodal kvůli jemnému cinkání čehosi v palubce. Tu jsme

měl nakonec dole, poctivě jsem vše sesadil, ale bohužel jsem to neodstranil, asi nějaký kamínek v topení nebo kýho čerta

tam drkotalo...

- hodně spokojených KM

taky se chystám na OII a asi s 1.6 75kW (už ji znám a výkon mi stačí) u 1.9PD se bojím vstřikovačů a navíc teď jezdím dost město, 1.6 FSI by se mi líbila

ale je jich málo a mám strach že chytnu krám

Editováno: , autor: KarlosTDi
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sledovat spotřebu na palubním počítači je zbytečný NIKDY!! to nesedí se skutečnou počítanou podle toho kolik najdeš na nádrž a podle mě je to celkově jen ztráta času řešit lejt to tam stejně musíš a nikdy nejedeš stejně na to abys to mohl srovnávat

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlasím s Notobim.Jak říká lít to tam musíš a je fakt že stačí pár sněhových jazyků ve kterých musíš zabrat abys projel a spotřeba je rázem o 1.5l/100km někde jinde.V zimě se na to nesmí tak hleďet.Já jsem ale po CIMBU stále spokojen a i ve fujanicích a mrazech jsem schopnej jet na 25km od studena za 7.5l což si myslím u benzínu docela jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

sledovat spotřebu na palubním počítači je zbytečný NIKDY!! to nesedí se skutečnou počítanou podle toho kolik najdeš na nádrž a podle mě je to celkově jen ztráta času řešit lejt to tam stejně musíš a nikdy nejedeš stejně na to abys to mohl srovnávat

Tohle jsem od tebe už někde četl, nějak ti to nevyvracím a nebudu se k tomu vyjádřovat, mám s palubním počítačem své 9-ti leté zkušenosti (Fabie).

Nicméně nechápu na jakou reakci byl tvůj příspěvěk? Nikdo tady neřeší dlouhodobou spotřebu na celou nádrž ať už s PP nebo bez něj.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 2 týdny později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...