Přejít na obsah

Motor 1.4 16V 55 kW


Aischylos

Doporučené příspěvky

Mam takovy dotaz. Otec ma 1.4 16V 74kW r.v. 2005. Ted se mu po 70 000km rozsvitila kontrolka motoru a valil s tim okamzite na VAG do servisu, tam mu rekli kod chyby 17200 a pry ze jsou zanesene AGR ventily(je to mozne), ovsem s tim ze to bylo v dobe kdy bylo -25`C a po vymazani chyby uz mu to ted vubec nenaskakuje. Muj dotaz zni, lze je nejak jednoduse vymenit a nebo ten technik jen proste neco placnul a odchazi Lambda?

Vyměnit jde lehce jsou to dva šrouby ale cena je kolem 3500kč u benzínu se EGR moc nezasírá tak ho zkus vytáhnout technickým benýínem vyčistit a vzčisti i tu trubku co vede pod škrtící klapu.Ventil může jednoduše vyzkoušet jestli funguje správně jak odpojíš konektor tak uvnitř konektoru je 5 pinu.

Ve vrchní řadě jsou tři a ve spodní ředě dva stačí na ty dva připojit napětí 12V 2A a EGR by se měl otevřít je to obyčejný elektromagnet.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Vzhľadom na to, že z mojej haťapky ostalo toto a tipujem, že likvidátor to vzhladom na vek (rv 2004) odhadne ako totálku, tak sa začínam rozhliadať po ďalšej. Vytipoval som si F1 (dvojky sa mi fakt nepáčia) MR2007 s 1,4i 16v 74kW motorom. Chcel by som to od súkromníka a s km do 100,000km. Treba si pri týchto motoroch/autách dávať ešte na dačo pozor alebo sú už relatívne vychytané všetky muchy?

htph.jpg

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PaveloSK : Na té fotce se mi nezdá že by to odnesl motor a nebo nápravy. Jestli je zmuchlaný jen předek s chladičem atp. Tak není problém takové auto za rozumný pesoz opravit. Viděl jsem už horší bouračky, které se opravily k nepoznání :kol-47: Takhle to prodáš za pár šušňů, jelikoš si myslíš že je to totalka, ale jestli důležité věci zůstaly OK, tak je to jen záležitost dejme tomu na týden a auto je zase jak bylo. Stačí sehnat z nějaké bouračky kde to auto odneslo na prdel, tak seženeš přední plechařinu atp.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vo štvrtok má dojsť likvidátor a potom budem viac múdrejší, že čo mi poradí a na čom sa dohodneme.

Tak či onak ďalšia fábia mala prísť do rodiny nehliadac na toto, čo sa práve stalo. Pôvodone to mala byť MPIčka, ale tie mi prídu už dosť staré, čize radšej už novšie modely (2006+) a tam jedine HTP alebo 16V. (dvojlitrov je strašne málo).

Inak čo je pravdy na tom, že do 74kW treba liať N98?

Editováno: , autor: PaveloSK
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je tam až tak markantný rozdiel? Čo som čítal skúseností ľudí, tak rozdiel medzi N95 a N98 pocítili len minimálne,ak vôbec. Jazdím dosť umiernene, nezvyknem zbytočne a často vytáčať motor.. Inak pozeral by som sa aj po 55kW (resp. 59kW) ale nenašiel som žiadne zaujímavé ponuky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak to si pořiď 55 kw. Ta silnější se právě musí točit víc. Jinak jezdí i na normální benzín, prý je o trochu línější, ale osobně jsem rozdíl nezaznemenal - ale to nic neznamená :) A ta silnější má velmi často problém se spotřebou oleje - vše je zde ale popsáno v jiných vláknech

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Olej trochu papá i ta novější verze 74 kW,ale ne tolik jako AUB (podle dílenské příručky se vyráběl do 05/2002). Já měl tu novější stokoňovou Fabku r.v.2004 (kód motoru BBZ) a tam si motor cucnul zhruba 0.8 l oleje na 10 000 km.

Také mohu potvrdit,že v mém případě nebyl cítít rozdíl mezi jízdou na N98,nebo N95.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Momentalne mam fabku combi 74kW 16V r.v.2006 (BBZ) a s tym olejom je to u mna tak, ze za 15000 km som dolieval 0,6litra, co je myslim uplne normalna hodnota, olej Shell 5W40. 1/2 litra som dolieval na 50kW MPI (byvala fabka)

Co sa tyka paliva, tiez nepozorujem ubytok vykonu pri pouziti N95, ale vsimol som si kludnejsi a tichsi chod na volnobehu pri pouziti N98 (pri stati vonku pri aute - zvnutra nie je pocut rozdiel). Tankujem jednu nadrz N95 a dalsiu N98 a takto to striedam...

U nas na niektorych pumpach uz vobec nemaju N98...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tieto spotreby oleja, čo tu píšete sú úplne v poriadku a nemal by som s nimi problém.

Prešiel som si grafy kruťáku a výkonu a vidím dosť velký rozdiel medzi 55kW a 74kW v rozmedzí otáčok 2000 až 3000(tj otáčky, ktoré jazdím najčastejšie), čize sa nedivím, prečo do mesta skôr radíte kúpiť tú 55kW, no keď som som si to porovnal s mojou dosavadnou 47kW HTPčkou, tak aj v prípade tej 74kW verzie je ten kruťák/výkon úplne niekde inde, čiže pochybujem, že s nou budem dáko nespokojný..

A tú 74kW nehľadám z dôvodu, že a just chcem mať sto koní pod kapotou, len je vždy v lepšej výbave a je ich viac na výber.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tieto spotreby oleja, čo tu píšete sú úplne v poriadku a nemal by som s nimi problém.

Prešiel som si grafy kruťáku a výkonu a vidím dosť velký rozdiel medzi 55kW a 74kW v rozmedzí otáčok 2000 až 3000(tj otáčky, ktoré jazdím najčastejšie), čize sa nedivím, prečo do mesta skôr radíte kúpiť tú 55kW, no keď som som si to porovnal s mojou dosavadnou 47kW HTPčkou, tak aj v prípade tej 74kW verzie je ten kruťák/výkon úplne niekde inde, čiže pochybujem, že s nou budem dáko nespokojný..

A tú 74kW nehľadám z dôvodu, že a just chcem mať sto koní pod kapotou, len je vždy v lepšej výbave a je ich viac na výber.

Ja som vyslovene nehladal 74kW, hladal som auto s motorom 16V, lebo s MPI 8V som nebol spokojny. Vyskusal som to a neprislo mi to o moc lenivsie ako 55kW (mal som take firemne), tak som ho zobral, lebo to auto je citelne lepsie nad 3000... Bezne otacky 2000 az 3000 mozes samozrejme pouzivat normalne (bezna jazda - mas tam 110 az 120Nm), podla mna tam ten vykon nechyba, ak chces sviznejsie obehnut podradis a ak si blizko 3000, tak to krasne zatiahne, nad 3500 to dava plny kotol...

kryvky su podla mna podobne ako pri 55kW, avsak su posunute o cca 400 otacok vyssie....preto lepsie do mesta tu slabsiu verziu...

A este nieco, podla mna je viac tych 55kW verzii ovela viac... sudiac podla inzeratov, ked som hladal auto ja... :kol-47:

A pri 74kW mas vzadu kotuce :kol-31: budes vacsi fajer

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravim, mám dotaz ohledně hlavního kabelového svazku (u starších verzí byl na svolávací akci odizolován). Měl jsem dnes problém, že po ježdění v průběhu silných dešťů mi začala blikat kontrolka oleje, ABS, ASR, motoru, EPS...no spousta... po vypnutí a nastartování svítila pouze kontrolka motoru. Doma jsem ze svazku sundal ještě další část izolace na obou stranách, kde byla vlhkost a svazek jsem vysušil a vše okamžitě v pořádku. Zajímá mě teď. jestli je nějaká varianta jak svazek odstínit/odizolovat od vlhka, abych tomuto zamezil (například ošetřovat pravidelně silikonovým olejem, nebo nějakým konzervačním voskem atd..... díky za nápady ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...