Přejít na obsah

Fabia 1.4 TDI PD - motorový olej + filtr


Doporučené příspěvky

Grym: ten helix ultra extra je plna syntetica a uz je tam dolit. volili jsme ho na zaklade predchoziho oleje, ktery mi doporucili primo ve skodovce (5w30 castrol slx 700/l) jen me trosku zarazilo ze na webovkach je napsano vw 505.01 ale nasledne pak na te 4l doze jiz norma 505.01 uvedena nebyla... v lete uz ale radsi koupim polosynteticu i kdyz v servise rikali ze to nema cenu.. tak nevim, prijde mi ze ted po doliti to jede jakoby utlumeneji... ale spotreba je plus minus stejna, tak uvidime...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moje osobní zkušenosti s výměnou oleje a naftového filtru:

5W30 versus 5W40

Když jsem auto koupil, byla od Škodovky určena pro motory TDI-PD (v mém případě motoru BLT) norma 505.01 zastoupena olejem SAE 5W-40, asi před dvěma roky mi začali dávat v autorizovaném servisu oleje SAE 5W-30, s tím že je to pokyn od výrobce pro lepší mazání motorů (větší tekutost oleje). V tuto dobu jsem byl trochu nesvůj, protože se na všech lahvích od oleje (Aral, Mobil, Castrol, Shell apod) které jsem si prohlížel na benzínových stanicích byla u oleje 5W-30 uvedena norma 503.00, 504.00 a 507.00. Po delší době se začaly objevovat láhve s normou 505.01.

Kdy vyměnit naftový filtr?

Celou dobu jezdím tankovat naftu k Shellu nebo k Benzině. Vždy jsem bral Diesel power nebo Vervu diesel a při 35 000 km se mi v zimě ucpal naftový filtr. Vůz uprostřed noci na dálnici asi 60 km od domu mi zhasl motor. Po konzultaci s panem Humlem (můj dvorní mekanyk) mi bylo řečeno, že to může být naftovým filtrem a z jeho osobních zkušeností s opravami naftových motorů mi doporučil měnit nafotvý filtr po 30 000 km.

Můj názor na tuto záležitost, nechť si z ní každý vezme co uzná za vhodné :kol-48:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím.Mám taky 1,4TDI r.v.2003 typ AMF 55W.Mám v motoru taky olej SynPlus 10W40 a norma je dle viněty VW 505.00.Je to dostačující norma,nebo ne?Díky za odpověď.

Ne, není to dostačující norma. Správná norma je 505.01 nebo 507.00. Viskozita je buď 5W-40 nebo 5W-30.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi díky.Docela mě štve,když se dozvídám,že mi dal kamarád do motoru olej,který tam nemá co dělat.Řekne že je levnější a že to stačí a hotovo.No raději si připlatím.Motor mi odešel,ale to jsem psal v jiném příspěvku.Netvrdím,že to bylo olejem,ale červík pochybností teď hlodá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Zdravím, chystám se na výměnu oleje u služební F1 1,9 TDI (74kW), 2002, motor ATD, najeto 207.000 Km. Mám sehnanej olej Valvoline Durablend Diesel 5W-40 s normou 505.01, olejovej filtr, raději jsem si sehnal i náhradní hliníkový těsnění pod vypouštěcí šroub oleje. Koupil jsem taky nový vzduchový filtr a kabinový filtr, protože u služební fábie byly ty výměny těhle věcí nejednoznačný, tak to chci sjednotit. Máte nějakou zkušenost s tímhle olejem?? Dále se chci zeptat v jakém pořadí nejlépe provést výměnu, že musí být motor prohřátý je mi jasný, ale jde mi o to, zda je při vypouštění původního oleje lepší mít již demontovaný olejový filtr a nebo nejdříve starý olej vypustit a potom demontovat starý filtr a dát nový??? Co ten kryt pod motorem, jde nějak rozumě odšroubovat?? Poslední dotaz mám na palivový filtr, ten chci časem taky raději vyměnit bo se neví jak dlouho tam je, stačí normálně vyměnit kus za kus?? když stáhnu hadičky, tak předpokládám že začně vytékat nafta a nějaká bude i ve filtru, když dám nový filtr, tak nevadí že se to mírně zavzdušní?? Omlouvám se za tenhle elaborát, ale rád bych měl jasno.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

výměna oleje + filtru:

1.) sundat vrchní kryt motoru

2.) sundat spodní kryt motoru (je tam dost šroubků - torx tuším 20)

3.) vyndat olejový filtr, dát stranou a připravit si nový olejový filtr

4.) strčit vhodnou nádobu pod olejovou vanu a uvolnit šroub - dělám to golou a poslední dva tři závity rukou, aby šroubnespadl do horkého oleje...hliníkovou - měděnou podložku pod šroubem zatím nezahazovat!!

5.) nechat vše vytéct a mezitím vzít velkou injekční stříkačku s hadičkou a odsát zbytek oleje z kapličky kde je usazen olejový filtr - v přepadech je to nej svinstvo, vysát to pryč....pokud není injekce, vzít průhlednou hadičku a odsát to pusou, nepozřít :D

6.) když je vše vypuštěno, vysáto...vložit olejový filtr + nové těsnění...filtr usadit, uzavřít zátku

7.) porovnat podložku pdo šroub, zda je stejná a sedne, nasadit na šroub a uzavřít výpustnej otvor na vaně.....s citem, aby se nestrhl závit a příští výměnu se to nemuselo brát přez trubku ;)

8.) otevřít víko na dolévání - dolít olej

9.) vrátit zpět kryty motoru

- osobně dolévám cca 3.7l, nastartuju, nechám chvilku klapat....poté se projedu a po pár minutách na rovné ploše zkontroluju hladinu - dolévám lehce pod ukazatel "max"

na značce oleje nezáleží, pokud to není bůchví co ze sudu, nebo nějaká specialita z polska a plní to normu VW 505.01 je to vpořádku...Valvoline je OK, osobně leju nějaký ten rok Q8 formula excel 5W40 a teď prubnu Aral :)

u výměny vzduchového filtru pořádně vysaj bordel z airboxu a filtr tam pořádně nasaď, ať sedí...aby se škírami nepřisával bordel, pro turbo je to pak nepříjemný

výměna paliváku:

1.) kolem boxu na palivový filtr dám hadry...odpojím kovovou svorku a hadičku

2.) odpojím další dvě hadičky - jde to dost ztuha, bývají přisáté = já vždy zapáčím šroubovák o starý filtr a hadičky "vytlačím"

3.) hadičky podložím hadry tak, aby mířili nahoru a nafta nekapala po motorovém prostoru

4.) vytáhnout starý filtr - je zaháknout pouze plastovými packami kolem....pozor je v něm pá decí nafty, nevylejt, vyndavat kolmo vzhůru

5.) vložit nový palivový filtr.....nalít do něj dirkou, kam se vsouvá středová hadička cca 3 decky nafty (aby se netrápilo podávací čerpadlo a nafta se natáhla hnedka z filtru)

6.) vyměnit veškerá těsnění - osobně je potírám naftou

7.) vše zapojit

u PD se nemusí njic odvzdušňovat, není to třeba...pouze je vhodný zalít ten nový palivový filtr naftou, pokud se to neudělá, bude se zbytečně namáhat podávací čerpadlo + nebude to chtít hnedka chytit - nelekat se....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Tak olej a všechny filtry minulý víkend úspěšně vyměněny. Děkuji uživateli kibi za předchozí podrobný návod :). Do motoru se vlezlo přesně 4,3 litrů nového oleje po horní rysku. Jenom tento týden jsem s tou Fabii najel 1000 Km a na měrce ubyl zhruba tak 1mm, tak myslím že spotřeba vzhledem k proběhu Km tak akorát.

Ještě jeden dotaz ale přeci mám. Poslení výměna oleje proběhla v 5/2011 při 196.000 Km, tzn jsem předpokládal že další bude při 211.000 Km či 5/2012, ale auto začalo hlásit service oil již nějak před 206.000 Km, tekže řekněme po 10.000 Km. Když jsem teďka servisní interval vynuloval pomocí knoflíku na palubce, tak jakej tedy bude 10.000 Km a nebo 15.000 Km????

Editováno: , autor: holmer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcem sa opytat ci je vhodny tento motorovy olej:

Castrol Magnatec Diesel

5w-40 DPF- znepokojuje ma to ze tam je napisane dpf ked dpf ja nemam, ci to motoru neuskodi

dalej je tam uvedene ze to splna normu :

SAE 5w-40 , API SM/CF , BMW Longlife-04 , MB-Approval 229,31 , VW 502 00 / 50500 / 505 01 , Meets Ford WSS- M2C917-A , Meets Fiat 9,55535-S2

Je to vhodne do 1.9 TDI cervene di ? fabia 74kw

Chcem len doliat trosku.

http://www.castrol.c...ntentId=7072017

napr na tejto dalsie stranke co uvediem nieje ani napisane ze to splna normu 505,01

http://www.ioleje.sk/ioleje/eshop/1-1-Motorovy-olej-CASTROL/3-2-5W-40/5/11-Castrol-Magnatec-Diesel-5W40-B4-1L

Na samotnom oleji co som zakupil ta norma je, tak comu mam verit. Rozhodne predajcovi v mototechne neverim, nakolko pomaly ani nevedeli co to je za normu a hladali to medzi olejmi do benzinaku.

Editováno: , autor: pepeq
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No lebo na nete som este nasiel ten isty len nema cierny vrchnak ale cerveny a je ten isty iba napisane je ze ze nie je na motor s dpf tak preto ci to neuskodi, no zase ten nesplnal normu 505,01.

A je dobry ten olej? aky je lepsi? Zatial len doliat mi treba kusocek ale v lete to cele budem menit. Neviem ci skor ten helix alebo od castrolu. Dost som pocul ze castrol uz nie je to co byvavalo. Tak s kludnym svedomim mozem naliat? Nerad by som aby sa nieco autu stalo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kup castrol link mas dole je vhodny pre motor s DPF aj bez DPF.

LINK: http://www.castrol.c...ntentId=7072015

Aky mas kod motora??? Je to PD -TDI MOTOR??

Vymen olej hned teraz a mas pokoj.!!!

motor TDI-PD potrebuje normu oleja: 505 01!!!!!

NABUDUCE HLADAJ MAS TU PLNO TEM!!!! NEZAKLADAJ ZBYTOCNE TEMY!!!!

LINK: http://forum.skodaho...-olej-v-tdi-pd/

Editováno: , autor: PROCHY603
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja uz mam kupeny olej, len sa pytam ci ho tam mozem naliat. Je ten isty co si mi link dal len ma cierny stupel a je tam napisane dpf.

Tento co si mi ty link dal som nasiel na nete ale tam neni uvedena ta norma.

Ano mam pd motor fabiu 74 kw kod motora atd

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcem sa opytat ci je vhodny tento motorovy olej:

Castrol Magnatec Diesel

5w-40 DPF- znepokojuje ma to ze tam je napisane dpf ked dpf ja nemam, ci to motoru neuskodi

dalej je tam uvedene ze to splna normu :

SAE 5w-40 , API SM/CF , BMW Longlife-04 , MB-Approval 229,31 , VW 502 00 / 50500 / 505 01 , Meets Ford WSS- M2C917-A , Meets Fiat 9,55535-S2

Je to vhodne do 1.9 TDI cervene di ? fabia 74kw

Chcem len doliat trosku.

http://www.castrol.c...ntentId=7072017

napr na tejto dalsie stranke co uvediem nieje ani napisane ze to splna normu 505,01

http://www.ioleje.sk...esel-5W40-B4-1L

Na samotnom oleji co som zakupil ta norma je, tak comu mam verit. Rozhodne predajcovi v mototechne neverim, nakolko pomaly ani nevedeli co to je za normu a hladali to medzi olejmi do benzinaku.

Olej ktori ide do BENZINAKU mozes pouzit aj do DIESLU. :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Drž se zdravého rozumu, nejsem nějaký odborník, ale olej tam musíš lít dle normy. Mám ten sám motor a dávám dle normy 505.01 5W40 nebo 5W30 na prodloužené intervaly, ale měním po 15tis.km i dříve klidně. Na polosyntetiku odrovnáš vačky, bo ta prostě nemaže tolik co potřebuješ na PD motoru, na vačku PD vstřikovač je vyvíjen velký tlak a je tam opotřebení, takže proto plná syntetika. :-)

Jsem také před výměnou oleje, v jednom neznačkovém servisu mi doporučili do 1.4 TDI 55KW nějakou polosyntetiku 10w 40. Prý bude lépe mazat za studena. Tak nevím, zdá se mi to blbost. Norma mluví jasně. Co vy na to?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...