Přejít na obsah

Fabia - zadní bubnové brzdy


Radek B6

Doporučené příspěvky

Řeším výměnu bubnů u mé F1 MR2005. Objednal jsem 6Q0 609 617, ale dorazily mi 6R0 609 617 C. Které jsou pro dvojkovou Fabii od MR2011. Koukal jsem do Etky, že jsou odlišná čísla i u čelistí, držáku čelistí a u náboje. Rozměr je stejný 200 mm. Fyzicky je teď nemůžu porovnat, ale podle oka vypadají stejně. Ví někdo, jaký je tam rozdíl?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahojte,

ako som tu čítal celé toto vlákno, tak som sa tak trochu presvedčil o tom, že aj tie moje zadné brzdy asi nebudú úplne OK. V poslednej dobe mám pocit, akoby mi viac brzdily predné brzdy a zadné boli len do počtu. Na suchu s brzdením nie je problém, teda aspoň som žiadny nespozoroval. Ale asi pred dvomi týždňami na mokrej ceste som pri rýchlosti cca 40 takmer neubrzdil a buchol do kolegu. Proste som začal brzdiť a v tom sa mi predné kolesá zablokovali a už som sa len šmýkal. Takéto podobné chovanie som spozoroval už aj pred tým. Na STK boli brzdy v poriadku, predné aj zadné brzdily ako majú. Ale mňa by skôr zaujmal pomer brzdnej sily, ktorá ide na predné a zadné kolesá. Dá sa toto nejako odmerať a nastaviť? Ak nepočítam test na šotoline. Skôr by som niečo presnejšie potreboval, aby som vedel ako na tom som. Lebo mám pociť, že zadné brzdy začínajú brzdiť až dosť neskoro a tým pádom nepomáhajú predným a predlžuje sa brzdná dráha, alebo v tom horšom prípade sa predok zablokuje a zadok sa kľudne ďalej otáča.

A ako presne funguje záťažový regulátor? Tento člen brzdnej sústavy som stále akosi nepochopil :) Mám nastavovať brzdnú silu v závislosti od naloženia auta, alebo v závislosti od brzdenia predných kolies?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Noo ono ten regulátor mají pouze auta bez ABS ne? Já na Octavii i Fábii regulátor nemám. A na přilnavost na suché a mokré vozovce má hlavní vliv pneu. Někdy za to brzdy třeba ani nemůžou, když je špatná guma. Stačí když je stará a tvrdá a může mít vzorek jaký chce.

A zadní brzdy nemají moc brzdit, protože potom by auto bylo daleko hůř ovladatelné při prudkém brzdění. 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Smyslem rozdělovače brzdného tlaku, je zabránit zablokování zadní nápravy (nikoliv přední), jak auto brzdí, tak se předek přitlačuje k zemi a zadek jde nahoru, tím klesá zatížení zadní nápravy a tím pádem je snazší zablokování kol. Rozdělovač podle zatížení nápravy tedy ubírá brzdnou sílu na zadních kolech tak, aby se stále točila. U ABS to není nutné, tam se o to postará ŘJ.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky Witmannovi za pěknou a stručnou odpověď. I jsem hledal na netu a různě, a našel jsem třebas v dílenské příručce graf pro rozložení tlaku brzdové kapaliny na předek a zadek, ale nenašel jsem (asi jsem přehlédl) jak se to nastavuje. Nicméně to stejně dělat nebudu, nemám na to potřebné nářadí a ani zkušenosti. Ale díky za odpovědi.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Většinou je na tom šroub, kterým se utahuje/povoluje nějaká pružina a tím se mění odpor regulátoru vůči nápravě. A je k tomu potřeba manometr, kterým změříš tlak v brzdách. Asi bych se v tom ale nevrtal, pokud se v tom tedy nevrtal už někdo před tebou.... Jestli ti víc brzdí ten předek, tak to tímhle nevyřešíš a hlavně to je normální, přední kotouče prostě brzdí podstatně víc než zadek a je jedno jestli jsou to bubny nebo taky kotouče. Auto brzdí předkem a zadek se jen stabilizuje, aby to neustřelilo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, dovolil bych si využít tohoto tématu a položit zde dotaz. Měl jsem na Fabii I 1.2 HTP závadu v podobě tekoucí brzdové kapaliny u zadního kola. Podle servisu vadný těsnící váleček bubnové brzdy. Jelikož kapalina natekla do brzd, bylo třeba vyměnit pakny. Jelikož se prodávají jako set, byly vyměněny na obou stranách a na druhé straně byl rovněž vyměněn onen váleček, aby se problém zanedlouho neopakoval na druhé straně. Rovněž byly vyměněny lanovody ruční brzdy. Jelikož jsem auto do tohoto servisu dával poprvé, chtěl bych slyšet názor na cenu, kterou jsem zaplatil, abych věděl, jestli byla adekvátní a jestli mám tudíž tomuto servisu i příště své auto svěřit. Platil jsem 3 800 Kč. V ceně nebyla brzdová kapalina, kterou jsem dodal sám. Díky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

autorizovaný/neautorizovaný? S tou cenou je to těžké, já bych to za to nikomu nezaplatil, ale je pravda, že s těma vyteklejma brzdama je to vopruz, musí se to důkladně umejt a osobně nesnáším mokrej bordel a ještě k tomu mastnej. Není to tak "čistá" práce jako třeba výměna tlumičů... Myslím, že cena je +/- obvyklá

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,mám fabii 1,4 mpi 44kw60 koni.rv.2000,motor aze....chci dát nové brzdové valečky,ale nevím jaké koupit...vim,že potřebuju váleček,který se uchycuje na 1 šroub.,našel jsem jich několik,ale zadní část toho valecku je čtvercová a nezdá se mi,že to bude pasovat...pak jsem našel valečky pro můj typ motoru,ale ty se prichycují na 2 šrouby...tak nevím který tam dát

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ahoj,tak jsem koupil brzd.válečky zn.Metelli (180,-kč za kus) plus 2x lanka,2x klínek a sada pružinek....čelisti ještě nechám být (obložení má 3,5-4mm)...chci se zeptat na dvě věci:1)potom, co to dám vše znovu dohromady budu odvzdušňovat-začnu pravým zadním kolem-klasika jeden šlape na brzdu,druhej povoluje/utahuje odvzdušňovák... v dílenské příručce jsem našel věc,že by se při odvzdušňování mělo hýbat pákou na zátěžovém regulátoru ...proč?je to nutné? a 2) postup vyndání čelistí:...v dílenský příručce je to popsáno tak,že se sundají (otočí) talířové mističky o 90 st.,šroubovákem se  čelist vyhne  a vysadí se ta spodní pružina a lanko ručky z páky druhé čelisti a pak se opatrně vyjmou mezi nábojem kola a držákem čelistí.....a pak se případně zbytek upne a rozebere ve svěráku.....já už jsem je jednou vyndaný měl,ale výše popsaným způsobem mi to teda nešlo....jak je vyndáváte vy? a dáváte zpět? (já když jsem je dával zpět to byl proces,to padlo hodně sprostých slov....)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj tak akci brzdy mám za sebou...ale problém s ručkou jsem nevyřešil,...měnil jsem na obou stranách lanovody (levý byl zatuhlý),prasátka,klínky,pružiny,staré zůstaly rozpěrné tyčky a čelisti (cca 4mm)...když jsem to vše zkompletoval a odvzdušnil,tak sem několikrát sešlápl brzdu a zatáhl a povolil ručku aby se vymezily vůle mezi čelistma a bubny.Pak zatáhnu ručku na první zub a utahuju matici ručky tak aby kola začly trošku brzdit...matici jsem dotáhl tak do 3/4 tý závitové tyčky a jakž takž to začlo brzdit...pak ručku povolim a zatáhnu na max (asi 5 zubů) a kola jsou téměř bloklé....téměř...silou se dají protočit....tak nevím zda ještě dotáhnout matici ručky nebo ještě koupit nové bubny...je možné,tě staré jsou už vybroušené (dle mě jsou origo 14 let)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj,tak jsem dal i nové bubny a rozpěrné tyčky....takže staré jsou už jen čelisti (maj tak 4mm) a ty kluzné podložky....po zkompletování a seřízení ručky jsem to jen projet...zastavil jsem v docela přikrém kopci a zatáhl ručku na max (asi 6 zubů)...no a ručka auto neudržela,pomalu jelo dolů.Tak už nevím...ještě mohu dotáhnout ručku a doufat,že si to celé pořádně sedne.. Hlavně,že to brzdí souměrně,což před tím nebrzdilo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Zdravím, nebudu zakládat nové téma tak to dám sem, věc se má takhle, dělali jsme brzdy, zadní teda, komplet nové včetně bubnů a bohužel se nám podařilo zničit ten snímací kroužek a kousek ho chybí co je asi nalepený na náboji, teď se vypíná abs a svítí kontrolka. VAG-COM píše jak jinak zadní levý snímač nesmyslný signal. Ptám se, dá se ten kroužek nějak vyměnit a nebo se musí koupit celý ten náboj?

Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak taky mám problém s brzdami. Zdá se mi , že nějak málo brzdí celé auto . AQW. Měnil jsem kotouče a destičky .Koupeno v kely jako origo :kol-32:  . Předek , ale jde do smyku . Jen ruční brzda vyšroubovaná na doraz . Na STK to prošlo v poho . Pakny mají 4mm , ale nějak se mi nezdají bubny . Mají mít 200 mm?Je tam ovšem dost rantl . Že by pakny vydržely víc jak buben ? To se mi nezdá . Bohužel to nemám jak změřit .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...