Přejít na obsah

Volnoběžné otáčky 1.4 16V


Doporučené příspěvky

mam jeden dotaz, teraz ked je teplejsie som spozoroval taky jav ze ked nastartujem studeny motor, tak mi nabehne sytic a otacky mam okolo 1200, ale v zime ked som startoval studeny motor tak sytic nenabehol, otacky boli hned okolo 800, jedna sa o motor 1,4 16 / 63 kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po nastartovani mam rovnake otacky aj v zime aj v lete. Hned po nastartovani je to tych 800 a po chvili ich sytic zvysi

EDIT: tak som sa lepsie pozrel a hned po nastartovani to skoci na cca 1100 a po chvili to este kusok zdvihne na priblizne 1200

Editováno: , autor: Malin
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mám teď po nastartování ot. něco přes 1000, tak asi 1100, ale 1200 to asi u mě nebude, tyhle ot. mám hned po nastartování, ne že by se zvýšily až za chvíli, za nějakou dobu mi klesnou na těch asi 700 ot. Spotřeba při nastartování je

1.6 - 1.7 l/h, po snížení ot. je to 0.6 - 0.7 l/h. V zimě to bude asi stejný.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi občas dělá taky. Jak jsem psal o těch ot., tak dneska odpoledne jsem měl po nastartování taky kolem těch 1200 ot.,

pokaždý je to asi trochu jiný. Jinak ta spotřeba při těch 1200 ot. se docela měnila, v jednu chvíli jsem tam měl 2.3 l/h

a potom mi to spadlo asi na 1.3 l/h, tak nevim, asi jak kdy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čaute.

Reagujem trošku neskôr, ale nedá mi nepridať do súdka aj moju skúsenosť.

Mám 1,6 / 77kW a rovnaký problém. Auto má rok (9300km) a počas prvých mesiacov (Leto) som si nič nevšimol. Cez zimu nabehol sytič asi 5 krát do mesiaca a to jazdím denno-denne.

Akonáhle je vonku nad 15 stupňov a auto pár hodín stojí na slnku, VŽDY sa zapne sytič, motor točí 1200 ot/min a okamžitá spotreba je 2,7l/hod. Po pol minute sa motor ustáli 800 ot./min. 1l/hod. a môžem vyraziť. Podotýkam, ráno je 10 stupňov a motor má hneď po naštartovaní normálnych 800 ot./min..

Podľa "kompetentných" zo servisu je to normálny jav, riadiaca jednotka vtedy hľadá optimálny bod a preto vtedy treba počkať kým to prejde bo inak to trase a voľnobežné otáčky nechcú padnúť na normál.

Takže toľko. Nenadávam, je to trošku čudné, ale keď chcem jazdiť musím sa prispôsobiť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poldy: Na tento problém je riešením aktualizácia SW v RJ motora. Choď do servisu, nahlás tento problém, mali by o ňom vedieť. Ak by sa vykrúcali, tak si poznač a vytiahni na nich túto kúzelnú formulku - "Aktuální sdělení číslo 68, rok 2008, vydané 17.10.2008, názov 'Špatná reakce motoru BTS na přidání plynu po studeném startu'". Ak to nepomôže, tak mi daj vedieť názov servisu a meno prijímacieho technika a ja sa postarám, aby na toto už nabudúce nezabudol :prc:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja mam to iste a hej aj ja som vzdy pockal kym klesli otacky .. . lebo ked som siel hned akurat som brzdil ine auta kedze to nechcelo moc ist :)

teraz je teplo takze uz na to zabudam :D ..

poldy je dost mozne ze sa budu vykrucat ze nic nevedia .. ako moja skusenost dnes v servise. ale zajtra idem zas s touto kuzelnou formulkou :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no najprv sa tvarili ze neviedia o com rozpravam .. ale ked som dosiel s papierom na ktorom som mal vytlacene to co pisal igor tak zrazu uz existoval novy SW.

Tak to preflashovali a pohodicka. Podla mna je motor teraz ovela :palec2: :palec2: . . takze umna je to jednoznacne plus. . ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Když nastartuju, tak vyleze na těch 1200 bez prodlevy a hned, jak dosáhne těch 1200, tak spadne na 800ot. Dneska asi po 3 hod stání

a následném nastartování mi ot skočily na 1000, hned potom jsem slyšel, jako by to přidalo plyn a na okamžik to vylítlo

na těch asi 1200 a potom hned spadlo přibližně na těch 1000ot. To samovolné přidání plynu bylo docela slyšitelné, jako když

se šlápne na plyn. Nevím, jestli je to normální a ŘJ si to takhle reguluje. Snad jsem to napsal srozumitelně, nevím, jak

to ještě líp popsat.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před chvílí jsem jel pryč a znovu jsem to sledoval, tentokrát ručička vyskočila na 800 ot. a tam to zůstalo, tak snad to bude

v pohodě. Budu to nějakou dobu ještě pozorovat, jak to bude pokračovat. Když tak mi dej pak vědět, jak to máš u sebe

a díky moc za ochotu. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak overeno. Dela mi to taky a myslim, ze je to normalni. Asi 7 z 10 startu to udelaj jak pises. Rucka skoci na cca 1200 a hned ( dost trhane) spadne na tech 800. Obcas to rovnou zustane na tech 800. Startuju samozrejme bez plynu. Vyslapnuti spojky (tak startuju), nebo ne, na to nema vliv. Nepoznal sem na zvuku motoru, jestli ty otacky vazne tak houpnou, nebo je to jen nejaka elektricka sotkovina v systemu otackomeru. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc Blacky. Tak to jsem rád, že je to normální. Včera mě navíc trochu vyděsilo to slyšitelný přidání plynu, ale to snad bude taky v pohodě. Startuju jako ty, bez plynu, to je jasný a vždycky s vyšláplou spojkou. Ještě jednou dík. :)

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ono záleží aj od vonkajšej teploty, resp. od teploty nasávaného vzduchu. Niekde som sem dával graf, kde bolo zaznamenané štartovanie - otáčky, množstvo nasávaného vduchu, jeho teplota, teplota chladiacej kvapaliny atď. Nie je nič výnimočné, keď prvých cca 30 sekúnd otáčky poskakujú hore dole. Problém nastáva až vtedy, keď má motor tendenciu zdochnúť - veď okrem iného sa toto riešilo novými flashmi RJ pre motory 1,2 a 1,6.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Potvrzuju, volnobezny otacky jsou po nastartovani cokoliv, jenom ne konstantni v zavislosti na teplote, dnu a mesicni fazi. Motor ma po vyjeti z garaze skoro nadrzenej zvuk a otacky si auto meni pomerne casto. U rodicu neni ve starsi garazi ovladani vrat a zmeny otacek jsou v prvni behem jejich zavirani slysitelne. Pak se to uklidni a neni problem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Mambo :

Áno pochopil si dobre, radšej tých 30 sekúnd počkám. Raz som nepočkal a vtedy sa to rozbiehalo ako so zatiahnutou ručnou brzdou a citeľne to šklbalo.

To Igor :

Vďaka za radu, presne toto som potreboval vedieť. :palec2:

Na tých "majstrov športu" v servisoch (česť výnimkám) treba vytiahnuť argumenty, inak sú schopný odfajčiť človeka tými rečičkami "To je normálne..." ako aj mňa. :aggressive:

Nechápem len to, že vedia o tomto probléme, sám som ich upozorňoval na to že tento problém mám aj ja a maly to na háku, hoci klinček vyťahovať z pneumatiky sa im chcelo. :angry2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...