Přejít na obsah

Vypalovanie poistky


DJ_Dee

Doporučené příspěvky

Zdravím všetkých.

Nestretli ste sa náhodou s problémom vypalovania 5A poistky č.4 ktorá je v palubovke? Ako následok to má nefunkčné cúvacie svetlá a prestane ísť ventilátor ktorý vháňa vzduch do kabíny. Panel climatroniku svieti aj sa tvári že všetko ide ako má, akurát po vypálení poistky prestane svietiť podsvietenie displejov na paneli. Ostatné podsvietenie ide. Vymenil som tú poistku už niekoľko krát, dokonca som pri poslednej výmene poistky vymenil aj obidve cúvacie žiarovky. Po tejto výmene som naštartoval, zaradil spiatočku, pustil ventilátor na plné pecky a išlo to minimálne 10 minut. Potom som to spokojne vypol. Pri ďalšom naštartovaní a zaradení spiatočky už išla poistka het. Nestretli ste sa s tým ??? Prípadne viete mi niekto poradiť aké má mať odbery zaradená spiatočka a ostané veci ktoré sú na tejto poistke ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal som to na VAGu. Vtedy tam nič nebolo. Skúsim to každopádne ešte raz.

Čo mám novší postreh, tak to vyzerá že keď sa vent. dostane tak na tretí stupeň tak vtedy

to zhasne. Ale mal som to aj naplno a tak to chvílu išlo. Idem asi nakúpiť viac poistiek a

budem laborovať ešte a aj skúsim odpojiť ten ventilátor a tak.

Čo je skoro betón, nemá to zrejme so spiatočkou nič spoločné, nakoľko sa mi tá positka

teraz dva krát za sebou vypálila aj bez toho aby som zaradil spiatočku.

Poistka sa vypáli aj bez vnútorného okruhu. Testoval som to aj na automatike a aj na

manuálnom nastavení. Musím zohnať viac positiek a bude s tým viac laborovať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím všetkých.

Nestretli ste sa náhodou s problémom vypalovania 5A poistky č.4 ktorá je v palubovke? Ako následok to má nefunkčné cúvacie svetlá a prestane ísť ventilátor ktorý vháňa vzduch do kabíny. Panel climatroniku svieti aj sa tvári že všetko ide ako má, akurát po vypálení poistky prestane svietiť podsvietenie displejov na paneli. Ostatné podsvietenie ide. Vymenil som tú poistku už niekoľko krát, dokonca som pri poslednej výmene poistky vymenil aj obidve cúvacie žiarovky. Po tejto výmene som naštartoval, zaradil spiatočku, pustil ventilátor na plné pecky a išlo to minimálne 10 minut. Potom som to spokojne vypol. Pri ďalšom naštartovaní a zaradení spiatočky už išla poistka het. Nestretli ste sa s tým ??? Prípadne viete mi niekto poradiť aké má mať odbery zaradená spiatočka a ostané veci ktoré sú na tejto poistke ???

Ahoj chcem sa opytat ako si dopadol z laborovanim? Totiz to mam ten isty problem. A este sa chcem opytat nemenil si nahodov niekedy ziarovky?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj chcem sa opytat ako si dopadol z laborovanim? Totiz to mam ten isty problem. A este sa chcem opytat nemenil si nahodov niekedy ziarovky?

V rámci laborovania som ich vymenil obidve, ak sa bavíme o žiarovkách spiatočky. Zatial som sa k ničomu nedostal, lebo som nemal čas a poistky. Každopádne by som chcel niečo cez víkend skúsiť, lebo mi to leze na nervy. Už začína byť teplo a v tom aute je neznesiteľne keď ti nefuguje vetranie. Ak na nič neprídem, tak ešte mám v zálohe jednu možnosť, mám v bazáre známeho a má tam jednu O2 s climatronikom a skúsime poprehadzovať veci z jednej na druhú a uvidíme čo je v prdeli. Brácho mal ešte jeden nápad: "Dajme tam mincu namiesto tej poistky a to čo je pokazené určite zhorí". Dobrý nápad, akurát by to mohlo zhoreť aj niečo čo je v poriadku a to by nebolo moc dobré. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak zase dopĺňam informácie ohladne vypalovania poistky. Možno mi niekto bude vedieť poradiť. Včera som trochu laboroval a prišiel som na následovné veci. Vyzerá to tak, že poistka sa vypáli až v momente keď sa dostane auto do pohybu. Pokial auto stojí s naštartovaným motorom, kludne môžem meniť nastavenia klimatizácie, teplotu, auto, econ, všetky možné klapky sa v pohode prestavujú, všetko fuguje ako má. V momente ako sa auto pohne, tak poistka sa odpáli tak po 50 metroch. Ešte jedna možno doplňujúca vec. Včera bolo vonku okolo 18 stupňov. Pokial som mal nastavenú teplotu 22 stupňov a bolo pod mrakom tak poistka vydržala viac ako tých 50 metrov. V momente ako vyšlo slniečko a teplota v aute stúpla, poistka išla do večných lovíšť. Najprv ma zarazilo že to bude niečo s čerpadlom klimy, ale keď som to skúšal a auto stálo, tak čerpadlo bolo určite zapnuté, nakoľko keď som vliezol do auta tak tam bolo určite 30-35 stupňov a z výdochov išiel regulérne studený vzduch.

Po týchto cvičeniach som ešte skúsil postupne odpájať niektoré časti climatronicu že či to nerobí napr. ventilátor ktorý vháňa vzduch do interiéru, resp. tá elektronike čo je na ňom a potom aj káble ktoré idú do ovládacieho panelu climatronicu. Všetko s rovnakým výsledkom. Pokial auto stálo tak to držalo ako som sa rozbehol tak do 20-30 seckund to bolo v prdeli...

Nejaký nápad ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zase jeden update a jedna prosba zároveň.

Tak som sa cez rôzne zdroje dopracoval k tomu, že cez positku č. 4 je napájaný vysokotlaký snímač G65, ďalej ide kábel aj do riadiacej jednotky climatronicu (ovládací panel) a do riadiacej jednotky centrálnej elektriky (zrejme pre napájanie cúvacích svetiel). Dnes som skúšal odpájať postupne snímač, RJ climatroniku a aj RJ centrálnej elektriky. Poistka už teraz odchádza s pravideľnosťou okamžite po otočení kľúča do polohy 1. Už sa objavili aj chyby na VAG-u a to že je skrat alebo prerušené vedenie na G56 snímači. Vyzerá to nakoniec na problém s kabelážou. Zdroje odkial mám uvedené info však nepochádzajú z DP k Octávii II, ale z GOLF V. Preto by som chcel poprosiť či by bol niekto ochotný mi poslať DP ku climatronicu na OII kde budú na 100% sedieť aj farby káblov aj pozície prepojov, pinov a podobne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Toto mám, ale nepasuje. Každopádne som sa dopracoval ku konkrétnej schéme, len mi nieje jasná jedna vec a bol by som rád ak by mi vedel niekto pomôcť.

V schéme je zakreslený prepoj, ktorý je definovaný takto:

B279 - propojení s kladným pólem -3- (15a), v kabelovém svazku vnitřního prostoru.

Viete mi niekto povedať kde to mám hľadať ??? Alebo ak existuje odkaz na nejaký dokument kde to je popísané. Našiel som všetky zapojenia zemnení aj popisy snáď

všetkých konektorov aj s pinmi, ale tam to nieje.

Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Rozhodně nedělej tu skvělou věc co ti radí brácha, protože jestli tam vzniká zkrat natvrdo tak se ti začne tavit izolace na drátech a budeš v lepčím případě měnit celý svazky drátů, v hprším případě to chytne plamenem... Pro ty co mají choutky nahrazovat pojistky hřebíkem bych doporučil malou ukázku až se vám naskytne příležitost a budete mít baterku (třeba i starou) venku z auta.... vemte metr, dva drátu co se používá ve svazcích, a spojte to našlus... ale určitě to nedržte v ruce.... Pro dokreslení: ten drát se začne sám mrskat jak chycený had, za 2 vteřiny neuvidíte okolo vůbec nic protože bude všude bílo jak z v zimě roztahované avie (to ta roztavená izolace) a ten drát bude svítit doběla než se 5 sec přepálí... Jednou jsem viděl jak se tohle stalo s po podlaze provizorně nataženým drátem - v tom autě bych po 5 vteřinách nenašel ani kličku od dveří... dokonalá dýmovnice...

NO ale k Tvému problému:

jak to popisuješ, hlavně s tím vyrážením pojistky za jizdy bych to celkem jasně viděl na někde skříplý drát...jak se rozjedeš, kasle se zavrtí a je to. Postupoval bych od pojistky dál - koukni kolik je na ní napojených drátů a postupně je odpojuj a pokaždé to otestuj. Pokud je tam jeden a nebo určíš který to je, stejně ti nezbyde než jít po drátě... může to být 10cm za pojistkou stejně jako až na samým konci... Pokud se dopátráš schématu, možná by si vyčetl že někde po cestě může být spojovací konektor - tam bys to mohl rozpojit a otestovat - když to vyrazí je to mezi pojistkou a konektorem, když ne je to dál...

Je to pakárna, blbě se to hledá, občas něco takového máme na strojích taky...

zlom vaz...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Samozrejm to neriešim ako mi radí brácho. Bolo to zo srandy a viem si predstaviť čo urobí batéria na krátko spojená nejakým 1mm (prípadne tenším) drôtom. Nakoľko sa mi tu nikto dlho k ničomu nevedel vyjadriť začal som laborovať. Momentálne je to v stave, že je to skratované permanentne. Namerané na poistke proti zemi multimetrom nejaké desatiny ohmu. Podla schém ku ktorým som sa dopracoval aj vďaka jednému z členov tohoto fóra som zistil že z poistky SC4 to ide do prepojovacieho bodu B279 a ďalej do vysoko tlakového snímača klimatizácie G65, riadiacej jednotky klimatizácie J255 a ešte do spínača spiatočky F4. Ostatné veci ktoré sú podľa schém napájané z SC4 v aute nemám. Všetky spomínané spotrebiče som mal odpojené a skrat bol aj tak, čo znamená že je to nabetón v kabeláži. Preto vychádzam momentálne z toho že by som sa rád dopracoval k tomu prepojovaciemu bodu B279, aby som to celé rozpojil a premeral jednotlivé káble proti zemi a tak zistil ktorý je v skrate. Bol som sa dokonca pozreť aj u známeho v Škodováckom servise na ELSAWIN či tam nieje niekde popis kde tie body sú. Našli sme kostriace body, všetky popisy pinov na snáď všetkých konektoroch nachádzajúcich sa v aute, ale tie prepoje nie. Samozrejme ho môžem nájsť aj sám, ale pýtam sa preto, aby som nerozobral celú palubovku a potom zistím že šak toto som mohol dočiahnuť aj keď to bolo pokope. Keď mi však nikto neporadí nič iné mi aj tak nezostane ako to rozobrať. Preto sa obraciam na toto fórum a na jeho skúsenenjších členov.

PS: Keď som elektrikárov v tom servise (autorizovanom) napadol otázkou kde by mohol byť prepoj B279, tak vôbec nevedeli o čom hovorím. Rád by som vedel čo by robili keby som im to tam doviezol že opraviť. Asi by mi vymenili G65, potom aj J255, F4 a potom by povedali že treba prekáblovať celé auto. Ja by som niektorým tým elektrikárom nenechal ani žiarovky vymeniť.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bod B279 se nachází ve štekru, který odbočuje z hlavního svazku pod palubkou k rádiu, klimatizaci atd, je cca v úrovni RJ Gateway zabalený ve svazku.

odsud jde za palubkou a L A sloupkem k zastinitelnému zrcátku, jestli ho máš, udělej kontrolu svazku pod obložením sloupku, jestli někdo sloupkem necvaknul dráty

nebylo auto někdy havarované nebo tak něco?

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bod B279 se nachází ve štekru, který odbočuje z hlavního svazku pod palubkou k rádiu, klimatizaci atd, je cca v úrovni RJ Gateway zabalený ve svazku.

odsud jde za palubkou a L A sloupkem k zastinitelnému zrcátku, jestli ho máš, udělej kontrolu svazku pod obložením sloupku, jestli někdo sloupkem necvaknul dráty

nebylo auto někdy havarované nebo tak něco?

Búrané nebolo, ale rozoberaná palubovka zrejme bola. zatmievacie zrkadlá nemám. Ani vnútorné a tým pádom ani vonkajšie. Aj keď som tu kdesi na fóre zachytil že káblová príprava na zatmievacie zrkadielka je naťahaná aj keď tam také zrkadlá nemám. Ale neviem či nebola podmienka vnútorné stmievacie.

Každopádne podla toho čo píšeš, by sa k tomu B279 malo dať dostať aj po zhodení len spodnej časti palubovky, alebo sa mýlim ???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten svazek je tam jen vidět, aby si se k tomu bodu dostal, musíš svazek rozizolovat a to vyžaduje demontáž palubky - horní části.

Asi bych ti s tím problémem dokázal pomoc, ale bohužel jsem z Prahy :(

můžeš udělat jeden pokus, sundej schránku u spolujezdce, vyndej větrák od sloupku vede svazek drátů do mot. prostoru, jde celkem slušně rozizolovat, v něm najdi černožlutý drát (jsou tam dva, tak ten tenčí) a cvakni ho, tím odpojíš čidlo klimy do motoru, znovu proměříš proti kostře. Je to nejjednodužší spůsob, jak vyloučit okruh do motorového prostoru. Pokud by to tím nebylo a impedance ke kostře by stále byla, tak musí palubka ven.

Editováno: , autor: rolbař
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ten svazek je tam jen vidět, aby si se k tomu bodu dostal, musíš svazek rozizolovat a to vyžaduje demontáž palubky - horní části.

Asi bych ti s tím problémem dokázal pomoc, ale bohužel jsem z Prahy :(

můžeš udělat jeden pokus, sundej schránku u spolujezdce, vyndej větrák od sloupku vede svazek drátů do mot. prostoru, jde celkem slušně rozizolovat, v něm najdi černožlutý drát (jsou tam dva, tak ten tenčí) a cvakni ho, tím odpojíš čidlo klimy do motoru, znovu proměříš proti kostře. Je to nejjednodužší spůsob, jak vyloučit okruh do motorového prostoru. Pokud by to tím nebylo a impedance ke kostře by stále byla, tak musí palubka ven.

Ten kábel k čidlu ide pod palubovkou ?? Myslel som že pod torpédom, okolo RJ motora. S tým cvaknutím kábla to asi vyskúšam. Ďakujem za pomoc. Určite dám vedeiť kde bol problém...

Editováno: , autor: DJ_Dee
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravim.

Podarilo sa mi konečne nájsť závadu. Bolo to vo vedení ako som predpokladal. Zradu sme našli jednoduchou pomôckou. Na 5W žiarovku som naletoval káble, rozobral som jednu poistku a na káble zo žiarovky som priletoval tie nožičky z poistky. Odpojil som všetky zariadenia, snímač vysokého tlaku G65, panel climatroniku a po rozobraní nasávacieho ústrojenstva (Vzduchový filter s váhou vzduchu a celý nasávací systém) aj spínač spiatočkového svetla. Potom som pripravenú žierovku napojil namiesto poistky. Po prepnutí klúča do pozície 1 sa okamžite naplno rozsvietila. Potom sme začali hýbať s kabelážou ku čidlu G65 a spínaču spiatočky. Keď sme bojovali s kabelážou ku spínaču spiatočky, žiarovka začala zhasínať. Potom sme rozbalili káble našli sme predraný kábel. Pre tých čo majú, alebo budú mať podobné problémy. Káble idú z pod palubovky po nosníku smerom ku predku auta v relatívne hrubej plastovej chráničke. Potom v mieste kde je nad kabelážou držiak vzduchového filtra, zväzok zchádza dole, ale odpája sa tam menší zväzok ktorý ide ku spínaču spiatočky a štartéru. Tam už kábeláž nieje v chráničke a tu bola zrada. Kábel mal pretlačnú izoláciu, bol zaoxidovaný a už bolo spojených len pár žíl. Ostatné boli začiernené a prehorené. Potom to už nabralo rýchly spád, vystrihnutie asi 10cm kábla naletovanie nového, zaizolovanie zmršťovacou bužírkou a navyše som na tom zlome dal to rozrezanej gumovej hadičky o sile 1mm. To by už malo vydržať. Poskladali sme to naspäť, vymazali všetky chyby a hotovo. Čo je zaujímavé, ešte než mi začalo vypalovať tú poistku, tak mi VAG vykazoval chyby 00187 a 00188 na RJ centrálnej elektroniky. Po oprave toho kábla tieto chyby zmizli tiež. Zrejme mal zatečený a zaoxidovaný kábel zvýšenú impedanciu a takto sa to prejavovalo. Na záver by som rád poďakoval všetkým zúčastneným, ktorí mi pohohli idetifikovať kade vedie kabeláž a dali aj nápady kde by sa mohol problém nachádzať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...