Přejít na obsah

Náhlý úbytek chladicí kapaliny 1.4 16 V


Doporučené příspěvky

Zdravím všechny,

dneska jsem jel v novém autíčku svou pátou jízdu (na tachometru bylo před jízdou 210 km) z Trutnova do Špindlerova Mlýna a pak asi 10 km docela prudkým stoupáním k boudě Špindlerovce. V cíli po zastavení jsem ucítil venku, ale i v interiéru slabý zápach spáleniny, který po chvíli pominul. Víko od motoru bylo na dotek docela horké (jako nikdy předtím) a po otevření jsem zjistil, že hladina chladicí kapaliny je asi 0,5 cm pod minimální úrovní. Prohlédl jsem motorový prostor, ale nezjistil jsem, že by chladicí kapalina někam vytekla. Je možné, že by se během toho stoupání (jeli jsme plně naloženi) chladicí kapalina takhle vypařila? Podotýkám, že během jízdy mi na přístrojové desce nesvítila ani neblikala kontrolka teploty motoru (po startu svítila modře dokud se motor nezahřál na provozní teplotu a pak zhasla).

Neměl jsem s sebou ani chladicí kapalinu ani destilku, takže jsem zkusil dojet opatrně domů (asi 60 km) a celou cestu byla kontrolka zhasnutá. U první otevřené pumpy jsem si koupil destilku a koncetrovanou chladicí kapalinu Fridex G Plus Plus (výrobce Velvana a.s.). Na obalu se píše, že co se týče kvality, měla by to být stejná chladicí kapalina jako originální škodovácká. Chtěl bych se zeptat, jestli mohu tuto kapalinu použít do své FII a v jakém poměru ji mám zředit. Při převzetí vozu mi výrobce tvrdil, že chladicí kapalina je z výroby namíchána na použití do teploty -8 °C, jenže v návodu k ředění chladicí kapaliny jsou uvedeny ředicí poměry pro -18, -27 a -38 °C.

Takže abych to shrnul, měl bych na vás následující otázky:

(1) Mohli byste mi prosím poradit jak mám zředit ten koncentrát chladicí kapaliny, abych zachoval správný ředicí poměr s tou kapalinou, co už tam je?

(2) Při prohlídce motorového prostoru jsem si všiml, že víčko od nádržky kapaliny do ostřikovačů je otevřené. Zkoušel jsem ho zavřít, ale moc se mi to nepovedlo. Mělo by být zavřené?

(3) Jak vytáhnu měrku motorového oleje, abych zkontroloval jeho hladinu? Už jsem zjistil, že tu kontrolu musím provádět u zahřátého motoru (mám 1.4/63 kW), ale nějak se mi nedaří tu měrku vytáhnout...

Omluvám se za stupidní dotazy a předem děkuji za odpověď.

Ivo

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od vyroby by mal byt pomer chladiacej kvapaliny : destilky = 40:60, neviem presne do akej teploty to odolava (myslim ze je to nejak okolo -25), teda -8 sa mi zda blbost, ved to v nasich zimnych podmienkach nie je problem prekonat. Inak tu kvapalinu mozno riedit maximalne do pomeru 60:40 (G12+ : destilka).

1) riedil by som to tym pomerom aky by tam mal byt teda 40:60 (G12+ : destilka), inak mne tiez ked som mal nove auto uniklo trochu z chladenia a dolial som to iba chladiacou kvapalinou

2) ano zavrete, treba trochu tlacit a zacvakne, pripadne skus pozret ci nie je nieco zlomene okolo viecka

3) tiez trochu viac sily, je tam zacvaknuta, tak treba trochu potiahnut :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Chladící kapalina by neměla normálně ubývat. Mě se to ale taky jednou stalo, že jsem měl něco málo pod minimum,

tak jsem zajel do servisu a tam mi řekli, že při extrémním zatížení v létě, se může stát, že se trochu vody odpaří, ale samozřejmě jen vody, proto jsem to dolil zase jenom destil vodou asi dvě deci, od té doby klid. Každopádně ti radim,

aby jsi jel do servisu a všechno jim tam popsal i o tom zápachu. Jinak ten poměr chladící kapaliny a vody je do -25 st.

a ne do -8 st.

To víčko od nádržky ostřikovačů by samozřejmě mělo být uzavřené. Chce to trochu víc síly, ale jde to. Já když ho zavírám,

tak si přidržím to úzké hrdlo rukou, protože se vždycky bojím, abych něco neutrhnul a druhou rukou to víčko pořádně

přitlačím.

Ta měrka jde normálně vyndat, trochu zaber. Jinak ten olej kontroluj, chvilku po zastavení. Má být zahřátý, ale zase musíš

počkat, až ti olej steče dolu, protože je rozstříknutý všude možně a měření by nemuselo být přesné.

P.S. Malin mě předběhl, než jsem to dopsal, tak už tam skočil jeho příspěvek. Jak jsem četl jeho příspěvek, tak máme skoro stejné poznatky. :)

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vyzera, ze po prvych kilometroch na novom aute trochu poklesne kvapalina vo vyrovnavacej nadrzke a potom po doliati je vsetko v poriadku. V pripade, ze by kvapalina bola stale pod ryskou je najskor asi zavada niekde v chladeni => sup do servisu nech sa staraju :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ibauer74: ja by som to dolial iba chladiacou kvapalinou, tym sa trochu zvysi jej koncentracia (z povodnych 40% obsahu) a tak trochu klesne teplota zamrznutia, co vsak nie je na zavadu (az od 60% obsahu chladiacej kvapaliny, ta zacina stracat svoje schopnosti)

ale nic nepokazis ani ked si to zriedis v tom pomere 1:1,5 a dolejes, je to na tebe

do servisu by som s tym este nesiel, jedine ze by ti ta kvapalina opat zmizla alebo spozorujes nejaku netesnost na chladiacom systeme

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ibauer: To, čo sa ti stalo, je viac menej normálne. U nových áut sa chladiaca sústava odvzdušní až po najazdení pár desiatok/stoviek km, a dôjde k poklesu kvapaliny v nádržke. Stačí doliať a o pár sto km znova skontrolovať, už by žiaden úbytok nastať nemal. Ak máš len 0,5 cm pod hranicou Min, ja by som destilkou neriedil, ale smelo by som to dolial G12kou niekde na stred medzi Min a Max.

Víčko na nádržke ostrekovačov musí pri zatvorení cvaknúť, vtedy je dobre zavreté. Mne skôr vadí, že zavadzia pri dolievaní, treba ho jednou rukou pridržiavať a druhou dolievať - alebo použiť lievik.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To jste mi zase dali. Já tam na radu v servisu dolil jenom dvě deci destilky a nic jinýho. Myslíte, že je to špatný? Mám si

teda raděj nechat ten poměr upravit? To by v tom servisu taky mohli vědět, to co píše Igor.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kluci měli jste pravdu, během zajíždění nového auta se chladicí soustava odvzdušňuje a hladina ve vyrovnávací nádržce chladicí kapaliny může poklesnout. Takže jsem namíchal G12++ s destilkou v poměru 1:1,5 (podle návodu) a doplnil asi 3 dl téměř po rysku MAX. Ujel jsem včera asi jen 40 km, ale žádný další úbytek jsem nezpozoroval, nicméně to budu sledovat dál. Diskutoval jsem to se servisákem a ten mi řekl, že pokud by došlo k úbytku chladicí kapaliny u staršího zajetého auta (a nebyla by závada v chladicím systému), mohlo by to být způsobeno odpařením chladicí kapaliny v důsledku přehřátí motoru. V takovém případě by stačilo dolít pouze destilku (při úbytku pár deci), protože voda se z chladicí kapaliny vypařuje o mnoho více než ethan-1,2-diol, který má bod varu 197,3 °C. V případě většího úbytku by se pak musel upravit správný poměr chladicí kapaliny.

To víčko nádržky kapaliny do ostřikovačů se fakt pitomě zavírá, ale díky vašim radám se mi ho podařilo zavřít (jednou rukou zespodu přidržet a druhou přitlačit).

Co se týče toho zápachu, tak ten jsem cítil v interiéru proto, že jsem měl přední dveře otevřené dokořán (pitomec :wacko: ). Nebyl to přímo zápach spáleniny, ale něco podobného, jako když si zapnete nový počítač, tak to taky tak divně smrdí nějakou dobu. Ptal jsem se na to servisáka a ten mi řekl, že to je u nového auta normální, že se vypaluje barva, kterou je motor natřen. Jak jsem říkal, žádný kouř se z motorového prostoru nelinul, varovné kontrolky nesvítily ani neblikaly, takže je asi všechno v pohodě.

Takže ještě jednou díky všem za rady!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

U tohoto typu motoru 1.4 se měl kontrolovat za studena. Jen pokud vím tak u 1.2 by se měl kontrolovat za tepla.

Hm, já mám v návodu uvedeno, že u motorizace 1.4 se má měrka oleje kontrolovat za tepla, zatímco u 1.2 za studena. Ptal jsem se na to včera toho servisáka (když už jsem s ním mluvil) a řekl mi, že to je v podstatě jedno, jestli za studena nebo za tepla, jen když to kontroluji na zahřátém motoru, tak musím počkat asi 5-10 minut až ten olej steče dolů do motorové vany, jinak by to měření bylo nepřesné.

Takže jak to tedy je?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já se držím návodu a olej kontroluju u zahřátého motoru, tím nic nezkazím. Vždycky chvíli počkám asi tak těch pět minut,

jak píšeš, aby ten olej stekl dolů. Kdyby jsi ho kontroloval hned, tak by to mohlo být opravdu nepřesný. Když ho budeš

kontrolovat, tak se postav s autem někam na rovinu, aby jsi nestál v nějakém kopci, potom by to taky mohlo být nepřesný.

P.S. Taky se ti omlouvám za milnou informaci s tím úbytkem chl. kap., špatně mě informovali v servisu. To že u novýho

auta dochází k úbytku vlivem odvzdušnění, jsem se dozvěděl až včera tady od kluků. Taky mám nový auto poprvé.

Editováno: , autor: mambo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...
  • o 3 roky později...

Mne sa zasa stalo že som mal kvapalinu 1 cm nad MAX.V jeseni som spozoroval miene slizenie asi vodnej pumpy,bolo natečené na spodnom kryte,inú netesnosť som nenašiel a tak som pomaly dolieval a vždy som dolial na MAX,keďže vždy trochu obudli,počas zimy z teraz sa strácnie stratilo a mne zrazu pribudla kvapalina v nádržke.skontroloval som ju žiadna olejaová neni,ani olej nieje nejak inak sfarbený ,odsal som prebytok striekačkou do čistej fľašky a farbu má peknú ružovkastú ako tá čo mám  nariedenú v zásobe v kufri,takže neviem asi teplom trochu nabrala objem,lebo som to kontroloval na teplom motore po jazde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 5 měsíců později...

Zdravim, nechce se mi zakladat nove tema, ale neresil nekdo ubytek chladici kapaliny? asi pred 2mesici jsem zjistil ze mam kapalinu na "min" tak jsem neresil zatim a za mesic dyl cervena kontrolka... bylo pod min, dolil jsem asi 0.6l a dnes, o mesic dyl pri naklonu auta v zatacce opet cervena kontrolka... nejaky typicky misto kde by to mohlo unikat? Dekuji

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukni se na olej, víčko oleje jestli na něm není šlem, na nádobku kapaliny jestli není uvnitř omaštěná, to vše za účelem jestli ti neproniká kapalina do oleje, nejčastěji těsněním pod hlavou. Pokud by ti unikala netěsností někde na hadici, je to cítit, když se to odpařuje má to svůj specifický smrad.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...