Přejít na obsah

Relé pro denní svícení


fabiahtp

Doporučené příspěvky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...

Takze vcera mi prestalo fungovat denne svietenie AEV 443 M317-1 nejde vobec ak je prepinac v polohe O.

.... poistka vypada byt dobra.

Ked prepnem na normalne svetlá s vypinacom tak je vsetko v poriadku az na pristrojovu dosku neni vobec osvetlena, vsetko ostatne je. Nestretli ste sa s tym niekto?

dnes to este overiiim ci vlastne svietia svetla(parkovacky a podobne)

Editováno: , autor: TiGeRZ
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 8 let později...

Dobrý den, předem se omlouvám zda je něco podobného tady již řešeno, ale ať hledám jak hledám tak podobný problém jsem nenašel. 

Včera na mé F1 (r. 2008 ) přestalo fungovat automatické rozsvícení světel a při přepnutí polohy spínače se rozsvítí sice přední, ale zadní jsou mrtvé.

Pojistky jsou v pořádku. Prosím o radu. Děkuji 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj všichni,

přečetl jsem celé toto téma i spoustu jiných a i přes to (nebo možná vlivem hromady informací právě proto) jsem zmaten a potřeboval bych prosím poradit (pokud možno vysvětlení „pro blbce“)

 

Chci udělat jednoduché automatické rozsvícené světel na Fabii, bez nákupu nějakých dalších relé apod. Dle toho co tu je popsáno to jde. Chci prostě otočit klíčkem a v tu chvíli svítit předními tlumenými a zadními obrysovkami, palubovku si zapnu až bude tma. Pokud by se světla rozsvítila až s nastartováním motoru, bylo by to ideální, ale na to je právě asi to relé, jestli to dobře chápu a to kupovat nechci. To radši, ať se světla rozsvítí s otočením klíčku, zhasnou při startování a pak zase rozsvítí. Pak tu někdo psal cosi o napojení na alternátor nebo na tlak oleje. Jako laik nevím, co to znamená. Kde se dá vzít „signál“ od altíku nebo toho tlaku oleje? Musím kvůli tomu táhnout kabel někam mimo svorkovnici co jde do přepínače světel? Pokud je to nějak komplikovanější, neřešil bych to, možná to jsou informace týkající se právě instalace toho relé.

 

To co chci by mělo řešit zapojení dle „Honzika“ 

 

V 20. 4. 2006 na 10:50, honzik napsal:

podobne jsem to ted zapojoval kolegovi,viz schema,jsou to jen 3 diody-3A a par dratu na prepinaci svetel.

post-10-1145523020.jpg

 

 

K tomu bych potřeboval trošku vysvětlení:

1) Je to tak, že čísla na schématu za lomítkem odpovídají číslům na svorkovnici? Takže vytáhnu z pozice č.6 (do té doby prázdná) drát na další pozice dle schématu.

2) Co ve schématu dělají ty diody? Když je budu kupovat, co mám přesně poptávat? Dle příspěvků mají být pro zachování fce zapnutí jedné strany obrysovek, pokud tu funkci nepotřebuji (nějak nevím, k čemu by mi mohla být dobrá), můžu diody vynechat? 

3) Řešily se tu rozdíly přepínačů světel před a po faceliftu, to schéma platí pro oboje nebo i to je jiné?

4) Chci si to udělat ještě na Ford Galaxy (1. verze, takže to je to koncern s jiným znakem) - bude zapojení stejné? Tuším, že asi ne, protože jsem našel návod na Octavii a tam je to jinak.

5) Není třeba na to dávat pojistku? Nebo tímto pouze dělám přemostění věcí, který už na pojistky jsou připojené samostatně, takže to nevadí?

 

Díky za jakoukoliv odpověď.

Editováno: , autor: Embie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

 

1/ ano cislo za lomitkem je pozice v konektoru / do pozice 6 musis doplnit pin, je tam jen dira...

2/ diody oddeluji obvod ,aby fungoval bez ovlivneni dalsich funkci spinace , typ diod  muze byt napr 1N4007 nebo neco kolem 1A v plastovem provedeni, spina to jen maly proud...

pokud nechces experimentovat zapoj to tak jak to mas na schematu, cena diody je 1 kc.......

3/ zapojeni je pro tento pripad asi shodne (zapojoval jsem to v obou verzich a nepamatuji ze by byl rozdil,ale jsem jen clovek ..)

4/ nekamaradim s fordem

5/ pojistky netreba, jen menis zapojeni spinace,jisteni svetel zustava nedotceno (ano obrysovky budou napajeny z hlavnich svetel..)

 

cely tento obvod pochazi ze zapojeni pro skandinavske skodovky a byl pouzivan ve vyrobe (bez tech diod,ty slouzi k tomu aby se nemuselo menit cele zapojeni)

 

edit. zapomel jsem nejdulezitejsi. cele to zapojeni a veci kolem inicioval uzivatel "strojvudce"...

Editováno: , autor: honzik
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Díky moc za upřesnění, koupím diody, pin a vrhnu se na to ? Už nechci další pokutu za (ne)svícení ?

Děkuji tedy i „Strojvůdci“, někde jsem příspěvek od něj taky viděl, ale jak jdou po sobě jsem nezkoumal :-)

Editováno: , autor: Embie
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Ahoj,

pročetl jsem téma, ale chtěl bych denní svícení asi trochu jinak... resp. tak jak jsem zvyklý z Octavie II kde se světla rozsvítí po odemčení (z dálkového ovládání).

Neřešil jste tohle někdo? napadlo mě to vyřešit přes relé které by se připojilo na nějaký spínaný kontakt po odemčení. 

Nevíte někdo prosím kam ? Pokud to vůbec jde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...
  • o 1 rok později...
  • o 1 rok později...

Ahoj, já mám jiný problém s relé denního svícení na fabia 1. 

Po 20 letech mi odešlo - vyhřály se kontakty a už to nešlo ani propájet.

 

Tak jsem koupil nové - ale strašně to relé hřeje - má tak 50-60 stupńů - je to v pořádku nemáte s tím někdo zkušenosti ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk změnil název na Relé pro denní svícení

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...