Přejít na obsah

Chiptuning 1,8T II :)


tosy

Doporučené příspěvky

  • o 3 týdny později...

Já jsem ohledně chipu na 1,8T dlouho váhal , ale teď můžu říct, že to stojí za to. Rozdíl je hodně znát. Uvažoval jsem o motordesignu 148kw, ale nakonec zvolil sportmotor - 136kw/300Nm - za férových 8500kč. K cimbu bych nejel, nelíbí se mi ty jeho namistrované kecy a jeho úprava 1,8T je taková hodně decentní - max. 250Nm, byť v širokém rozmezí. Takže v běžně používaných otáčkách nebude nárůst dynamiky tak markantní. Má to i své pozitiva, neříkám, že ne. U sportmotoru se mi líbí, že rozlišují motory AGU a AUM/AUX a mají pro ně odlišné softwary, což je myslím docela logické. S žádným z téhle trojice asi nesáhneš vedle.

Editováno: , autor: marv
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Naprosto souhlasím. Když jsem vybíral úpravu v roce 2003, měl jsem parametry asi od 5 firem. Cimbu bylo ale vůči všem ostatním nejslabší. Vybral jsem Motordesign, tehdy ještě s verzí software 136kW/270Nm a teprve o 3 roky později, až byl novější sofware, to upgradoval na 148kW/295Nm. Z hlediska svezení je tahle úprava suprovní, protože v oblasti běžných otáček, mezi 2000 – 2500, je max. krouťák, který umožňuje jezdit prakticky jako s dieslem bez nunosti vytáčet motor výš a přesto s velmi dobrou dynamikou a možností podřadit klidně o tři stupně a vytočit během pár sekund k omezovači. Rozdíl proti sérii zásadní již po pár ujetých metrech.

Pozor jen na to, že Okta není na takový výkon abslolutně stavěná, takže sériový podvozek a brzdy nestíhají. Zároveň je nutné počítat s tím, že nárůstem krouťáku o 40% dřív nebo později odepíšeš spojku, já ji měnil v zimě. Z tohoto úhlu pohledu je úprava Cimbu pro auto stravitelnější, ale dynamika se ti zlepší ve srovnání s Motordesignem jen cca. o polovičku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pozor jen na to, že Okta není na takový výkon abslolutně stavěná, takže sériový podvozek a brzdy nestíhají. Zároveň je nutné počítat s tím, že nárůstem krouťáku o 40% dřív nebo později odepíšeš spojku, já ji měnil v zimě. Z tohoto úhlu pohledu je úprava Cimbu pro auto stravitelnější, ale dynamika se ti zlepší ve srovnání s Motordesignem jen cca. o polovičku.

Kolik tak ta spojka po čipu na cca 300Nm vydrží ? Hodně to ale je o stylu jízdy ne ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Těžko dát nějaký relevantní údaj, ale při časté plné zátěži bude životnost velmi výrazně nižší (by oko, můj servisák to tipoval tak na další 3-4 roky, což je v mém případě 50-70tKm). Původní vydržela 6 let, ale poslední rok byla už hin. Najel jsem na ní cca. 90tKm, ale původní čip byl slabší (ujeta cca. polovina kilometrů). Auto bylo kupované jeté, takže těžko říct, jestli spojka byla původní nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nějak nechápu smysl investice 8500kč abych dostal 4!!kw navíc a 50nm.... Ten novej soft pokud to ty hodnoty bude mít už vychází papírově trochu líp...

Tak tak. Řeč je o 1,8T 110kW. Takže jde o nárůst o 26kW (cca 20%) a 90Nm (cca 45%). A je to hodně znát. Auto je teď v přímce rychlejší, než sériová O1 RS.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...