Jump to content
Jozinko1

Kontrolka oleje

Recommended Posts

Tak ja mel dne ska takový podobny problem, po asi dvoudenim stani ve velkych mrazech se mi pri startovani parkrat rozsvitila, ale po nastartovani zase zhasla, nutno dodat, že jsem nastartoval až na potreti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

to 'Crros':

Při startování to je podle mě v normě, protože otáčky čerpadla jsou nízké=není tlak.

Po nastartování musí zhasnout-což se stalo, takže je vše v pořádku :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Som tu od dnes novy a chcel by som sa tiez s vami podelit o svoju skusenost, kedze aj toto forum mi pomohlo moj problem odstranit, aj ked som este nebol zaregistrovany :-).

Mam dovezenu Octavia I 1,6i 75 kW, prerobená na LPG.

Jedneho dna, bolo to este pred Vianocami som isiel po dialnici BA-SC a z nicoho nic mi 3x zapipala a zacala blikat cervena kontrolka tlaku oleja - olejnicka. Kedze nebolo kde okamzite zastavit, isiel som dalej a asi po 1 km kontrolka prestala blikat.

Lenze na druhy den sa stalo presne to iste, tak som siel k do servisu v RK, kedze som tam bol na dovolenke a tam mi povedali, ze je to chybne cidlo a aj mi ho vymenili. Lenze...

Asi po 300 - 400 km sa to zacalo opakovat znova a v castejsich intervaloch, takze dalsia navsteva servisu, ale uz som siel do osvedceneho, kde chodievam pravidelne a mozem odporucat - Autobors, Novy Zivot - Vojtechovice, okr. DS.

Tam mi navrhli, ze by v prvom rade vycistili sitko/saci kos v olejovej vani. A nemylili sa, sitko bolo zanesene karbonom a inymi necistotami, takze ho vycistili a vyzera, ze by to malo byt v poriadku, teda aspon zatial.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ani tu oranzovou kontrolku bych moc nepodcenoval, prece jen olej se v mensim objemu rychleji zahriva, rychleji starne a vypotrebovava drahocenna aditiva (cert vi jestli je tam nejaka rezerva nad 15km)

proto co nejdriv zase dolit! ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
to 'Crros':

Při startování to je podle mě v normě, protože otáčky čerpadla jsou nízké=není tlak.

Po nastartování musí zhasnout-což se stalo, takže je vše v pořádku :palec2:

Jo diky, myslel jsem si to, ale clovek je hned klidnejsi, kdyz to slysi od zkusenejsich.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, mám O1 rv98 a žere mi to olej - cca 1l na 1000km - možná to někde teče, teď to ale nechci řešit. Když vytáhnu kontrolní rysku, mám tam teď olej na minimum a kontrolka na palubce zatím nesvítí. Při jaké míře oleje to začne svítit? A kolik km se dá ujet na "minimum"?

Share this post


Link to post
Share on other sites

nevím sice jakou máš motorizaci, ale výrobce, tedy škodovka, např. u dieselu udává podle příručky spotřebu až 0,5l/1000km,vše záleží, jak tomu dáváš.. mě to taky žralo více oleje. nakonec jsem zjistil , že to bylo turbem, nějaká netěsnost..

svítit mi to začlo přesně na spodní rysce

pokud myslíš minimem spodní rysku, tak myslím, že do obchodu pro olej určitě dojedeš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tuhle spotřebu oleje uvádí u Octávek všeobecně, bez ohledu na motorizaci.

Akorát během prvních 5 tkm může být větší, o čemž v případě Under-a pochybuji.

Under jí má ale dvojnásobnou. Teda ani ten půllitr/1tkm by ně nenechal chladným (za cca 13 tkm mám ještě olej nad spodní ryskou a přiznám se, že si nejsem jistý jestli po výměně byl úplně na horní rysce). Nevím jestli bych se spokojil s dolitím cca 7,5 l mezi vyměnama :feve: .

@Under:

Na "Minimum", tj. na spodní rysce, můžeš jezdit úplně v klidu od výměny po výměnu.

Podle některých tady z fóra vím, že kontrolka ještě nesvítí i když se měrka jen tak tak dotkne hladiny oleje.

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky. Ještě jsem se chtěl zetptat, jak často mám vlastně měnit olej, když tam furt dolévám nový? Měsíčně tam dolívám cca litr oleje...Jinak moje octa je 55kw benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ty ho vlastně měníš průběžně :) .

Ale zas na druhou stranu když se mění olej, tak se vypuštěním taky vyleje i případný bordel ze dna vany, pokud tam nějaký je.

Prostě něco co neprojde ani sítkem čerpadla a tudíž jej nezachytí filtr.

Když už bys tohle neřešil, tak alespoň jednou ročně vyměnit filtr a každý druhý rok celý olej. Bo tím průběžným doléváním něvyměníš celou náplň, ale pouze "nařeďuješ" starý olej.

Nicméně všechno to je jen zástupné řešení.

Každopádně příčinu je třeba odstranit!

Edited by Wojnar

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je pravda, takže to má i výhody kol11 Snažím se tam dolívat co nejlevnější olej, jinak bych se asi nedoplatil :rtfm: Je pravda, že jednou cca za 2 roky tam je ta výměna asi potřeba. Příčinu ještě neznám, tento týden se stavím v servisu a uvidím, ale asi to budou gufera a taky něco spapá těch 195tis na motoru :) Teď tam liju polosyntetiku Mogul 10W40. Navrhoval bys jinej olej?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak v tom Ti neporadím.

U oleje je důležité aby splňoval specifikaci VW pro Tvůj motor a aby ho "nevařili" někde v garáži :smich: .

V případě Mogulu to asi nehrozí ;) .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Za jízdy? No červená kontrolka znamená nedostatečný tlak, prostě Ti chybí olej, ale jestli to hned zhaslo, mělo by to být v pohodě. Máš AEE?

Share this post


Link to post
Share on other sites

A kolik ho tam bylo, než to blikalo? Jinak tato motorizace chce měnit olej zavčas, nádrž má 3.2l, což není tak velká cenová položka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olej doliaty a kontrolka neblika tak je dobre!ale zaujmalo by ma prečo nezačala svietit oranzova kontrolka oleja ked som mal malo oleja ale hned červena!nemalo by to byt naopak?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prostě tam nebyl tlak, ten systém tak reaguje....může se to někdy stát, hlavně to nepodcenit a kontolovat olej, i když kontrolka nesvítí/nebliká.

Share this post


Link to post
Share on other sites

olej doliaty a kontrolka neblika tak je dobre!ale zaujmalo by ma prečo nezačala svietit oranzova kontrolka oleja ked som mal malo oleja ale hned červena!nemalo by to byt naopak?

Není žlutá (oranžová) kontrolka pouze "výsadou" WIV (prodloužených servisních intervalů)? Tj. kódování QG1 a QG2.

Jaké máš kódování? Najdeš to na typovém štítku v servisce nebo v kufru u rezervy. Mezi všemi těmi kódy tam bude jeden z těchto: QG0 nebo QG1 nebo QG2.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím

V pátek se mi po delší jízdě z ničeho nic rozsvítila červená olejnička.Včera jsem vyměnil čidlo tlaku a dnes po delší jízdě opět výstražná hláška. Při kratších trasách, zřejmě se studenějším olejem to nedělá. Na co se mám připravit?. Olej měním pravidelně po 15 tis km, mám v autě již druhý motor(natočeno na něm mám bez problémů přes 80 tis km, samotný motor bude mít max kolem 100 tis). Prvnímu motoru praskl pístní kroužek, způsobil drážku do válce a žral přes litr oleje na tisíc km.

 

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyměněna ložisek klikové hřídele. Zatím klid, uvidíme co delší trasa.

Cena 1500 Kč

Edited by schneefall

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...