Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

U stovek a tisícovek se dávaly "privatizovaný" 105Ah za sedačku ale tam byl problém že se při malých nájezdech nestačila dobít. A je to problém i dnes když si někdo dá v dobré víře např. 70Ah do HTP. Raději pořídit třeba EXIDE 40-45Ah. Při startu nejde o kapacitu ale o startovací proud. Nejlepší by byla OPTIMA která mi ve Favoritu vydržela skoro 20 let. Mám taky Tronic z Lidlu ale bojím se zapojit ji bez odpojení. Baterce nějaká špička neuškodí ale ŘJ a další elektronice no nevím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já nabíječkou z lidlu nabíjím sem tam sobe auto a rodičům pravidelně taky. U me vzdy bez odpojení akumulátoru přímo v autě. U rodičů když lze zajet do garáže tak taky bez odpojeni. Nebyl bych se toho. Nechávám ji tak přes noc nabíjet v garáži a pohoda. Nebál bych se toho. Má pojistku a je automaticka.  Mam ji už přes 3 roky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 18. 12. 2016 at 20:40, Karel z HK napsal:

U stovek a tisícovek se dávaly "privatizovaný" 105Ah za sedačku ale tam byl problém že se při malých nájezdech nestačila dobít. A je to problém i dnes když si někdo dá v dobré víře např. 70Ah do HTP. Raději pořídit třeba EXIDE 40-45Ah. Při startu nejde o kapacitu ale o startovací proud. Nejlepší by byla OPTIMA která mi ve Favoritu vydržela skoro 20 let. Mám taky Tronic z Lidlu ale bojím se zapojit ji bez odpojení. Baterce nějaká špička neuškodí ale ŘJ a další elektronice no nevím.

 

Olověný akumulátor pro osobní auta má velmi nízký vnitřní odpor, tedy bez problémů zruší špičky z běžné nabíječky (ne z rychlonabíječky - velké nabíjecí proudy a možné velké špičky, které již akumulátor nemusí vyhladit, akumulátor je nutné při nabíjení rychlonabíječkou odpojit). Problém by mohl nastat, pokud bys měl velký přechodový odpor mezi akumulátorem a zbytkem rozvodů, nebo pokud by byl akumulátor totálně vybitý nebo vnitřně přerušený, ale to bys nepohnul starterem. Ke špičce by mohlo dojít pokud by se 230 V dostalo při poruše nabíječky na nabíjecí svorky, než by přerušil proud jistič v 230 V rozvodech. Z tohoto důvodu jsem raději zařadil mezi + svorku nabíječky a + pól akumulátoru držák na malé pojistky s rychlou pojistkou 250 V/5 A.

Nabíječkou CTEK 5.0 jsem nabíjel i přes cigaretovou zásuvku, "cigaretový" konektor CTEK má pojistku uvnitř. Pozor, je nutné u Fabie sundat červenou redukci na konci konektoru do cigaretové zásuvky - bajonetový závit. S červenou redukcí jsem konektor nepřipojil - nešel dostatečně hluboko zasunout ani při použití mírné síly.

Editováno: , autor: MirekM
Upřesnění
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravíčko, včera jsem odjížděl z práce a že si hodím věci do kufru, odemknu auto a chci otevřít kufr, mikrospínač cvakne je slyšet "zabzučení" motorku, ale kufr se neotvře. Zkouším to víckrát a nic. Tak nastartuju auto, to chytlo normálně a jdu zkusit kufr a už funguje. Po příjezdu domů taky funguje, ale dneska ráno zase nejde otevřít. Tak jsem dal nabíjet baterku, myslíte, že to může být baterkou ? Taky jsem si všiml, že poslední dobou se jakoby ztlumí podsvícení budíků a pak zase zesílí, třeba když na sněhu začne pracovat ABS a nebo při otáčení kol na místě, ale to dělá už od té doby co auto mám.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud myslíš na malé napětí baterie v klidu, atk tím to asi nebude, to by to ani nenastartovalo. Řekl bych, že je tomu zámku obyčejně "zima" a ztuhlo tam mazivo. Při běžícím motoru je o trochu větší napětí a tím pádem má motorek zámku větší sílu.

 

Kolísání napětí při pracujícím ABS a servu je taky normální, má to velký příkon a alternátor v malých otáčkách nestíhá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jedu teď v zimě tak jednou týdně krátkou trasu a baterka již ukazovala 12V a tak jsem se rozhodnul jí jednou za měsíc dobít.

Mám ji doma týden než ji zase dám do auta zpět. /Koupena 3.2013 - Varta 44A/

Dotaz:

Když displej ukáže konec nabití, mám ji odpojit, nebo můžu nechat ještě těch pár ní připojenou na nabíječce?

Když jsem ji měřil druhý den, ukázala o 1V méně tak jsem ji opět připojil a zase tak asi 10 minut dobíjela.

 

nabíječka.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska proběhla výměna baterky, venku v té zimě nic příjemného, ale dalo se to.

Fabia Combi 1.2 12V 47kW

Stará baterie - Varta 44Ah, vyrobena 07/35

Nová baterie EXIDE Premium 64Ah

Baterka se tam vlezla bez problémů, ale vetší bych tam už asi nedával.

Provedl jsem i nějaké měření, Varta měla naprázdno 12.38V a po nastartování do ní šel proud 2.8A. EXIDE měla naprázdno12.67V a po nastartování do ní šel proud 6.7A který během minuty spadl na 2A, dál jsem neměřil. Napětí na obou bylo po nastartování 14.4V na EXIDE jsem po zapnutí všech světel a ventilátoru na max. naměřil 14.2V, to vše při volnoběhu. Z toho jasně plyne, že i při silnější baterce, než je originální nebude s nabíjením problém, jak tu někteří tvrdí.

Přikládám ještě nějaké foto.

 

01.JPG

02.JPG

03.JPG

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 8 hodinami, Turista napsal:

Jedu teď v zimě tak jednou týdně krátkou trasu a baterka již ukazovala 12V a tak jsem se rozhodnul jí jednou za měsíc dobít.

Mám ji doma týden než ji zase dám do auta zpět. /Koupena 3.2013 - Varta 44A/

Dotaz:

Když displej ukáže konec nabití, mám ji odpojit, nebo můžu nechat ještě těch pár ní připojenou na nabíječce?

Když jsem ji měřil druhý den, ukázala o 1V méně tak jsem ji opět připojil a zase tak asi 10 minut dobíjela.

 

nabíječka.jpg

No nevím, jsem přesvědčen, že nabíječky s udržovacím nabíjením nabíjejí na konstantní napětí, nikoliv na stabilní nabíjecí proud 3,8 A (z popisu obrázku). Pokud budeš nabitý akumulátor nabíjet delší dobu stabilním proudem 3,8 A tak v lepším případě "vyvaříš" část vody (obnažené části elektrod se nevratně vzdušným kyslíkem ničí), silným vývojem kyslíku a vodíku "oddrolíš" část aktivní hmoty z elektrod, v horším případě jak již někdo uvedl akumulátor deformací elektrod a následným mechanickým průrazem separátoru zničíš úplně.

Editováno: , autor: MirekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska proběhla výměna baterky, venku v té zimě nic příjemného, ale dalo se to.
Fabia Combi 1.2 12V 47kW
Stará baterie - Varta 44Ah, vyrobena 07/35
Nová baterie EXIDE Premium 64Ah
Baterka se tam vlezla bez problémů, ale vetší bych tam už asi nedával.
Provedl jsem i nějaké měření, Varta měla naprázdno 12.38V a po nastartování do ní šel proud 2.8A. EXIDE měla naprázdno12.67V a po nastartování do ní šel proud 6.7A který během minuty spadl na 2A, dál jsem neměřil. Napětí na obou bylo po nastartování 14.4V na EXIDE jsem po zapnutí všech světel a ventilátoru na max. naměřil 14.2V, to vše při volnoběhu. Z toho jasně plyne, že i při silnější baterce, než je originální nebude s nabíjením problém, jak tu někteří tvrdí.
Přikládám ještě nějaké foto.
 
01.JPG
02.JPG
03.JPG

...aneb jak jít na vrabce s atomovkou.

V kufru na další 64 AH nezbylo?[emoji23]
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

před 3 hodinami, MirekM napsal:

No nevím, jsem přesvědčen, že nabíječky s udržovacím nabíjením nabíjejí na konstantní napětí, nikoliv na stabilní nabíjecí proud 3,8 A (z popisu obrázku). Pokud budeš nabitý akumulátor nabíjet delší dobu stabilním proudem 3,8 A tak v lepším případě "vyvaříš" část vody (obnažené části elektrod se nevratně vzdušným kyslíkem ničí), silným vývojem kyslíku a vodíku "oddrolíš" část aktivní hmoty z elektrod, v horším případě jak již někdo uvedl akumulátor deformací elektrod a následným mechanickým průrazem separátoru zničíš úplně.

K tý nabíječce je specifikace:

Jakmile je akumulátor nabit, nabíjení se přeruší a nabíječka se přepne do udržovacího režimu, kdy mikroprocesor řídí pulzní nabíjení tak, aby udržoval akumulátor v nabitém stavu.

Je to dobře nebo špatně? Pokud by to bylo jak píšeš, tak už bych pár aku zničil. Tu otázku ber upřímně, páč o elektrice všeobecně vím, že mi až na jeden pokus v raném dětství, dobře slouží.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud je nabíječka řízená mikroprocesorem a má udržovací režim, do kterého sama přejde po nabití akumulátoru, není co řešit.

Jen mně nesedí text u obrázku nabíječky. Nabíječky řízené mikroprocesorem nabíjí na konstantní napětí (plynovací napětí) při postupném snižování proudu buďto skokově (levnější např. z Lídlu za cca 500 Kč) nebo kontinuálně ty dražší. Při nepřekročení plynovacího napětí je akumulátor nabíjen téměř bez plynování  - rozkladu vody na vodík a kyslík a tedy nutnosti dolévání vody do akumulátoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Celá specifikace je Tady jestli s toho něco vyčteš. Pro mě by bylo rozhodující, jak píšeš, to že má mikroprocesor a ten přechod do udržovacího režimu. Proto sem tak i odpovídal na dotaz od Turisty. Asi by taky nebylo od věci kdyby dal Turista hned odkaz na specifikaci tý nabíječky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...