Přejít na obsah

Autobateria


ceannu

Doporučené příspěvky

Podle popisu a obrázku odpovídá parametrově i vzhledově nabíječce z Lídlu Ultimate speed za cca 500 Kč.. Nabíjí na konstantní napětí 14,4 V (zimní režim 14,7 V). Nejprve nabíjí maximálním proudem 3,8 A (režim Auto akumulátor), který s narůstajícím napětím akumulátoru skokově postupně zmenšuje na 3,0 A a ke konci nabíjení na 0,8 A viz http://www.rcmania.cz/viewtopic.php?f=40&t=42912. Po dosažení uvedeného napětí 14,4 V nebo 14,7 V v zimním režimu se nabíječka přepne na udržovací nabíjení, takže ji můžeš ponechat dlouhodobě připojenou. 

Pod pojmem stabilní nabíjecí proud autor nabíječky zřejmě myslí nezvlněný nabíjecí proud. Zvlněný nabíjecí proud údajně také nepřispívá k životnosti akumulátoru.

 

Diskutovaná nabíječka (pokud je totožná s nabíječkou z Lídlu) má jednu vadu. Nepamatuje si režim (mód) nabíjení a po výpadku 230 V ji musíš znovu nastavit, aby nabíjela. Touto nectností netrpí například již uvedená švédská nabíječka CTEK MXS 5.0, která si pamatuje režim nabíjení i po výpadku 230 V a po obnovení napájení 230 V začne ihned sama bez jakéhokoliv nastavení nabíjet v naposled zadaném režimu (módu). Navíc má kompenzaci nabíjecího napětí v závislosti na teplotě od +50 st.C do -20 st.C: s klesající teplotou je třeba nabíjecí napětí zvyšovat, aby došlo k úplnému nabití akumulátoru a naopak viz dále. Diskutovaná nebo Lídlová nabíječka nabíjení za nízké teploty řeší jen módem zima 14,7 V, nabíjení při vyšších teplotách neřeší vůbec. Změna nabíjecího napětí pro 12 V akumulátor je 0,03V/1 st.C. Pokud je nastaveno normální nabíjení na +25 st.C (14,4 V), např. při teplotě nabíjení -5 st.C bychom měli nabíjet akumulátor napětím 14,4 +30*0,03 tedy 15,3 V. Při teplotě -15 st.C již napětím 15,6 V. Naopak při teplotě +35 st.C jen 14,4 -10*0,03 tedy 14,1 V. Co z toho vyplývá. Pokud budete nabíjet diskutovanou nabíječkou nebo Lídlovou při nižší teplotě než cca +10 st. C, nenabijete akumulátor naplno ani při použití zimního režimu s 14,7 V. Naopak, pokud budete nabíjet těmito nabíječkami rozehřátý akumulátor po delší jízdě umístěný vedle motoru, budete jej přebíjet - rozkládat vodu na vodík a kyslík s úbytkem elektrolytu v článcích. CTEK by musel být "nalepený" na akumulátoru, aby měl jeho vyšší teplotu a tím pádem snížil nabíjecí napětí.

Editováno: , autor: MirekM
Rozšíření a doplnění příspěvku
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 5 měsíců později...

Po loňské zimě kdy jsem málo jezdil a několikrát musel dobíjet, tak plánuji na podzim pořídit novou baterii

pakliže teď přes léto dost jezdím a baterie se často dobíjí.

Příští měsíc jedu přes Českou Lípu okolo výrobního podniku Varta.

Bylo by dobré koupit baterii přímo tam nebo to samé pořídím kdekoliv později v obchodě s baterkami?
Máte nějakou zkušenost?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dá se tam koupit i baterie bez nálepek s třeba škráblým obalem za ještě lepší cenu,ale to musí mít sebou člověka co tam pracuje a dostane na tu baterii lístek.Zaměstnanci mají myslím nárok na 1 nebo 2 baterie ročně. Jednou jsem takhle baterii kupoval přez známého,ale už tam nedělá. A myslím že ceny tam budou lepší než v krámu,nepřiplácíš si tam dopravu,provize atd.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 11 měsíců později...

mozete mi odporucit bateriu do Fabie ,r.v.2013, 40kW , 44 alebo 50-60 Ah- najlepsie "udrzbovu " s otvormi na dolievanie a kontrolu elytu a s ne-eko masivnymi olovenymi  elektrodami (ak sa vobec este nejaka vyraba) ?

 

mam tam  5-ty rok bezudrzbovy aku Bosch (s3/4 ? 44 Ah)  a ked som dnes zapol po 2 dnoch statia (predtym som presiel asi 30 km, ale jazdim kratke trate tak 2 -x do tyzdna)  ventilator, tak napatie slo z 12.0 V  na 11.5 V .

pri otackach dobija na ~13.5 V

 

 dumal som nad Akuma (FIAMM), alebo Exide ?

 

Dakujem za pripadnu radu

 

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

OK. tak asi tu Vartu kupim. Udrzbove vraj dodava este nejaka bulharska firma, tak to radsej nie.

 

Zaroven chcem do kabiny namontovat maly digitalny panelovy voltmeter (cina za 5 eur) na meranie napatia akumulatora - zapojenie na konektor s cigaretovym  zapalovacom sa neosvedcilo, ukazuje uz pri malej zatazi(navigacia, autokamera) inu hodnotu nez na baterke priamo.Co je mi dost divne,ale je to tak.

Da sa niekde medzi palubnou doskou a motorovym pristorom  prestrcit tenky kabel bez vrtania a kde ? Napojil by som to cez poistku priamo na kontakty akumulatora.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč to chceš tahat od baterky tenkým drátkem, když např. k pojistkám jde od baterky drát o průřezu 10mma ke spínací skříňce 4mm2. Na levé straně od volantu je na příčné stěně svorkovnice, která je s plusem baterky spojená dokonce vodičem o průřezu 25mm2, vedou do ní samé červené dráty.  Ovšem použiješ-li voltmetr s LED čísly a nebudeš ho odpojovat, tak ti bude vybíjet baterii on.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

K pojistkám se snad dostaneš, ne? Pokud máš volnou pozici 14 jako je na obrázku a je osazena na levé straně kontaktem a na pravé straně kontakt není, tak ten kontakt je pod napětím při zapnutém klíčku. Když tam dáš pojistku na jejíž pravý kontakt omotáš nebo připájíš drátek k voltmetru, nemusíš vůbec řešit protahování vodiče od motoru ani vypínání voltmetru ani jištění toho vodiče. Že se tady napětí bude lišit od napětí na baterii o pár milivoltů díky úbytku na kontaktu ve spínací skříňce vůbec nevadí. Když si na ten drát dáš zásuvku, tak dokonce můžeš použít už ten voltmetr, který máš a nemusíš čekat na jiný z Číny.

pojistky.jpg

Editováno: , autor: Dula
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V 14. 7. 2018 na 15:19, alexandrap napsal:

mozete mi odporucit bateriu do Fabie ,r.v.2013, 40kW , 44 alebo 50-60 Ah- najlepsie "udrzbovu " s otvormi na dolievanie a kontrolu elytu a s ne-eko masivnymi olovenymi  elektrodami (ak sa vobec este nejaka vyraba) ?

 

mam tam  5-ty rok bezudrzbovy aku Bosch (s3/4 ? 44 Ah)  a ked som dnes zapol po 2 dnoch statia (predtym som presiel asi 30 km, ale jazdim kratke trate tak 2 -x do tyzdna)  ventilator, tak napatie slo z 12.0 V  na 11.5 V .

pri otackach dobija na ~13.5 V

 

 dumal som nad Akuma (FIAMM), alebo Exide ?

 

Dakujem za pripadnu radu

 

 

Akuma, FIAMM, Bosch, Varta, Starter Plus... Je to jedno, všechno to vyrábí firma Johnson Controls v České Lípě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

tak jsem dnes ráno přišel k autu, venku - 5 a na baterce 11,9 V. Protože baterku sleduji už od listopadu a měla i po nabití jen 12,2 V, bylo mi jasné, že už mele z posledního. Sice startovala bez problémů, ale napětí už klesalo na 7,5 V. Dojel jsem koupit novou, tam mi zároveň přeměřili tu starou a potvrdili, že už je na hraně, tak jsem to nechtěl riskovat a vzal jsem bezúdržbovou Combatta 50 ah a hned namontoval a jsem zvědav, jak dlouho vydrží. Ta stará byla jako auto originál z roku 2007, takže vydržela 12 let. Jednou za rok dobil na nabíječce, dolil vodu a jinak nic. Zajímavé je, že baterie z prvovýroby vydrží v autě nejdéle, kupované podstatně méně. Tak se nechám překvapit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Aky je startovaci prud 44kW MPI motoru? V prirucke sa pise, ze bateria sa kontroluje podla jej kapacity prudom 200-300A po dobu 5-10 sec a napatie by nemalo poklesnut pod 9-9,4V podla druhu. Kto to riesil tak, ze si dal do auta voltmeter a ked klesne napatie pod urcitu hodnotu, tak dobija/hra sa s elektrolytom/meni bateriu, tak ake su optimalen napatia naprazdno a pocas startovania, kedy si davat bacha?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Ahoj, mám dotaz, táta má HTP tu slabou fabii sedan, když ji kupoval, v drupolu mu akorát doinstalovali rádio Sony s odnímatelným čelním panelem. V autě už má podle mě x tou Aku, teď Vartu a dost často nabíjí a myslí si že po 3 letech je po ní. To není normální, nemá ve výbavě nic, Alarm, klimu ani stahovačka v elektrice...denní svícení taky ne . Je fakt že teď moc nejezdí, do krámu bere kolo a je v důchodu.ale tu Aku dobíjel i v létě, já u škody 110l nedobijim a nejezdím už vůbec, rapid frčí furt na aku z výroby, 2015

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Určitě bych změřil klidový odběr na akumulátoru, ideálně hodinu po zamčení auta, kdy už jsou uspané všechny jednotky.  Podle DP by klidový odběr neměl překročit 25mA.  Předpokládám, že dobíjení jsi kontroloval?  Při nastartovaném motoru by na akumulátoru mělo být přes 14V (pokud ne při volnoběhu, tak lehce zvýšit otáčky).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to nedělá jiný spotřebič, je třeba zkontrolovat zapojení rádia. Má piny na vypnutí rádia, pokud se vypne zapalování (čili vytáhnout klíček) a pin, který je pod napětím pořád kvůli udržení nastavení stanic. Pak změřit klidový proud z autobaterie - auto musí být zamknuté cca 5 min. Pak případně řešit, jestli málo nedobíjí. Jestli auto ujede 5 km za týden, je to málo, potřeba jet jednou za čas aspoň hodinu.

Editováno: , autor: bouchy
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chlapi díky. Odpoledne to změřím. Dneska jsem mu to jel projet,krám, farma, cca 25 km se zastávkami,nejdřív studený start- sotva se převaloval startér a pak už dobrý. A na nabíječce mu to ukázalo že má nabito. Asi drek nabíječka. Ten odběr změřit i po zamknuti 5 minut když nemá Central- to taky platí?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...