Přejít na obsah

Koupě Octavie I


galaher

Doporučené příspěvky

Taky jsem před dvěma roky řešil koupi ojeté Octavie.

Měl jsem ale nevýhodu v tom že moje auto jsem rozmlátil a tak jsem spěchal.

Ale myslím že fakt záleží hlavně na stavu.

Taky jsem chtěl hlavně model 2001 - facelift (vyrábšl se snad už od 9/2000).

Nakonec jsem koupil - r.v.10/2000 Kombi, 1,9 TDi a 66 kw. a stříbrnou.V té době byla stará 7,5 roku. (Jen ta cena , ach jo).

Sháněl jsem 2.měsíce a nemohl slušnou sehnat, hodně prodávaných je po bouračce.

Nakonec jsem koupil v bazaru, ale byla po prvním majiteli a nebouraná a "elegance",takže klima atd.

Myslím si že těch 66. Kw úplně stačí.

Měl jsem výhodu že ji měl kamarád a tak jsem se už dříve svezl.

Ani jsem moc nepřidal a už tam bylo 130.

Proti mé dřívější Felicii obrovský skok.

Doporučuju 66.kW, fakt to úplně stačí !

A ty motory - úsporný držáky.

Jsem 100% spokojen.

No,ať se daří, určitě jsou dnes lepší ceny.

Standa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to tak, své auto prodávám již půl roku a za cenu kterou bych to nikdy nechtěl dát a ještě bych kupci vynadal. Dneska nikdo nic nekupuje, tak doufám že když budu chtít koupit pěknou oktávku, tak prodávající se bude podle toho jaká je situace na trhu chovat. Nechápu proč 99% procent všech oktávek nabízí bazary a různí spekulanti. Přece není pro nikoho problém podat inzerát a prodat svoje auto za férovou cenu. Tak doufám že koupím něco slušného.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Předně si uvědom při jakých otáčkách je toho max. výkonu dosahováno (jsou to otáčky pro běžný ježděný v podstatě nevyužitelný) dalece důležitější je hodnota točivého momentu

a ta je pro 66kw verzi slušných 210Nm při nějakých 2000ot/min a to pro běžnou jízdu po českých silnicích v 95% dostačuje a hlavně ten motor jezdí na suchý z nosu, takže napsat něco v tom

smyslu já mám 110kw proto je 66kw málo je v tomhle vlákně úplně mimo mísu, teda pokud jsi se nám nechtěl pochlubit-:)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No 66 Kw..je dost málo...mám 1.8T 20v rok 2002/11 ..66 Kw je prostě málo z motoru o obsahu 1.9

Kámo jenže tady není rozhodující KW ale krouták.Já mám 66KW ALH+chip asi 88KW a věřím tomu,že by ses mi ztratil ve zpětným.... :p Mám najeto 260 a motor šlape jak hodinky.Takže doporučuji!!!!Možná by jsi byl rychlejší na dálnici,ale to je vše.Jezdil jsem s 1.8T v době kdy jsem neměl nachipovanou svojí octavku a už v té době jsem tam nějakej zásadní rozdíl neviděl.Vlastně jo,na palubním počítači se zobrazilo jednou tak větší číslo,které za ten výkon rozhodně nestálo.Toď pouze můj názor.

Editováno: , autor: Tom84
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale no táák ... chtělo by to trošku soudnosti a objektivity.

66kW verze jako základní TDi motorizace OI před skoro 15 lety je samozřejmě velmi povedený a spolehlivý motor s vynikající spotřebou, ale z dnešního pohledu na auto, které váží s ridičem skoro 14 metráků prostě slaboučký. Už tehdy to jelo nepatrně líp než dobře zajetá Felda 50kW.

81kW verze už nabízí solidnější svezení a dynamiku, a to při shodné spotřebě a v průměru lepší výbavě než 66kW.

Když pominu 74kW 4x4, tak s 6-kvaltem se dělala pouze verze 96kW, která z dieselových motorizací nabízí jednoznačně nejlepší svezení, ale kvůli jiné technologii vstřikování taky při znatelně větší spotřebě. Navíc tato motorizace byla na rozdíl od dvou výše zmíněných podstatně více poruchová.

Jinak v době, kdy je po ojetých Oktách poptávka o 100% větší než je nabídka, tak opravdu přeji hodně úspěchů ve výběru vozu, protože OI v naftě a kombíku, v solidním stavu a odpovídajících kilometrech a k tomu rozumné ceně je prostě "český sen", takže tomu bude odpovídat kvalita nabídky.

P.S.: A jen tak na okraj - výkon i krouťák v podstatě jedno jsou, protože to spolu s otáčkami jsou navzájem přímo závislé veličiny, takže mluvit jen o jedné je o ničem ...

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ano, 20% nahoru je podle mne znatelně větší spotřeba (to čísla dals ty, já osobně jsem s 96kW moc nenajezdil a myslel jsem že to bralo o něco míň), zvláště když se jedná o modernější generaci srovnatelného motoru. Holt honba za výkonem nafťáků si v té době začala vybírat svou daň a pověstná úspornost předchozích TDiček šla do kytek.

Když se naopak podívám, kam se za posledních pár let posunuly benzíny (TSi), tak ty šly naopak se spotřebou výrazně dolů a srazily dřívější náskok nafty vůči srovnatelnému benzínu na zhruba polovinu. Proto to beru jako výrazně vyšší spotřebu.Ale to jen tak naokraj, řešíme 1.9TDi v OI.

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud se budeme bavit o úsporné jízdě, tak nemám problém jet s ASZ za 5l, ta čísla co jsem psal jsou dlouhodobé (roční průměry AGR vs ASZ),

a to mám na ASZ vlastně ještě přes léto větší kola než jsem měl na AGR, takže tam ten rozdíl PD vs rotačka není nic hroznýho.

Ještě jedna poznámka k benzínovým motorům, při úsporné jízdě už není mezi naftou a benzínem tak velký rozdíl přesně jak píšeš, ale každej se občas rád sveze ostřeji

a u tý nafty se dostaneš na nějakých (pokud pojedu jako prasátko) 7l, ale mám obavu, že při stejným stylu jízdy s TSI ti 10l zdaleka stačit nebude a tam ta úspora naftových motorů stále je.

Editováno: , autor: stejski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle není diskuze do tohodle tématu a klidně ji můžem přesunout jinde ...

Ohledně motorů a jejich spotřeby dodnes fungují stará klišé, která ale dnes na základě fakt a srovnání porovnatelného neplatí.

Zásadní z nich je, jak je ten benzín proti naftě děsně žravý. Někdy před 2 lety jsem si na základě diskuze tuším na tomto foru dal 10 minut práce hodil do excelu spotřeby z článku, kde na Tipcars shrnuli testy spotřeby 100 aut. Z toho 51x nafta, 49x benzín, u obou všechny různé velikosti aut i objemy motorů. A výsledek? Nafta v průměru 5,98, benzín 7,34. Rozdíl 23%. Podle mne žádná hrůza.

Podobně to, že nafta při ostré jízdě tolik nežere, kterým operuješ i ty. V tomto testu dělají vždy 2 jízdy, jednu normální, pohodovou (výsledky viz. výše), a druhou ostrou. Zde to bylo podobné - u nafty stoupla spotřeba z 5,98 na 9,12 (+53%) a u benzínu ze 7,34 na 11,38 (+55%), takže benzím žral v průměru opět o nějakých 25% víc.

U OI bohužel nejde srovnat stejnou technologii a aspoň přibližně stejný výkon, nejblíže tomu má TDi 96kW a 1.8T 110kW, kde je srovnání průměrné dlouhodobé spotřeby dle uživatelů na spritmonitor.de 6,12 vs. 8,53. To je sice 39% rozdíl, ale srovnáváme x-tou modifikaci, již vcelku vyhoněnou u TDička se základní , výkonově přiškrcenou motorizací turbobenzínu, který měl sériově vyráběné maximum někde okolo 177kW a který vznikl obyčejným naroubováním turba na nepříliš povedenou atmosféru.

U OII už jde krásně porovnat porovnatelné. Např. na 1.8TSi vs. TDi RS, kdy je dokonce tahle skoro spotřební benzínová motorizace v dynamice lepší než prémiové RS. Zde je to na spotřebu 8,3 vs. 6,62 (opět +25%). Podobně lze porovnat 1.4TSi 90kW, které je sice papírově přesně mezi 1.9/1.6 TDi 77kW a 2.0 103kW, které ale nechává dynamikou 77kW verze daleko za sebou a je jen o málo horší než podstatně výkonější dvoulitr. A spotřeby jsou - 7,15 TSi,6,44 TDi 2.0 a 6,04 TDi 1.6/1.9. To už je podle mne rozdíl minimální.

Tolik ke spotřebě benzín / nafta bez předsudků

Editováno: , autor: Tesna
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kámo tak to s tebou nesouhlasim, jezdil jsem rok s O1 1,8 20V 92Kw při normální jízdě +-8L/100km při jízdě s těžkou nohou tak kolem 16-18L/100km svojí teď mám 1,9TDi 66Kw při normální jízdě kolem 6L/100km a při sportovnější jízdě kolem 9L/100Km (nejsem prase a svižně jezdim až s teplym motorem jinak by jsme byli trochu jinde) dále pak máme doma OII 2,0 TDI 103Kw 16V PD a normálně kolem 6,5L/100Km a když tomu dávám tak jsem tak na 10 litrech dále pak máme v rodině 2,0FSI 110Kw 4x4 a ta jezdí ekonomickou jízdou 10,5L a když jí dávám tak jsme tak asi na 20litrech a to jsou trochu jiný procenta než uvádíš..... nejsou to fakta jsou to moje osobní zkušenosti

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jako že mi ukazuje palubní počítač blbě je možný a spotřebu jsem si nikdy normálně nepočítal.... a k těm devíti litrům dlouhodobě je to samozřejmě nemožný ale když si vynulujete průměr a pudete se projet někam tak na 20kilometrů v kopcovitym teránu kde budete řadit na kolem 4000ot/min tak tam máte devítku jak nic

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V pohodě, nikdo tě za to nekamenuje. Já hned nereagoval, bo mi bylo jasné, že píšeš o krátkodobé spotřebě a ne jak jsi uvedl 9litrů/100km. 66kW rotačka je opravdu dost úsporný motor, proto v serii tebou uváděná spotřeba by byla na zvážení. To by jsi musel mít s největší pravděpodobností něco v nepořádku.

Ale dost už spotřeby, bo to sem nepatří a hlavně je to trvale sporné téma.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...
  • o 1 měsíc později...

Zdravim,potreboval bych poradit.Nemam vubec zkusenosti s kupovanim starsich aut a nerad bych aby se potvrdilo pravidlo: cim starsi auto tim vetsi studna na penize.

Shanim momentalne levnejsi Octavii cca. do 70 000 od ktere cekam vydrz aspon 2 roky a prumerne 2-3000 km za mesic.K cemu se priklonit? Diesel nebo Benzin(LPG)?V tomhle cenovem rozsahu jsem nasel spise benzinaky (krome TDI 66kw,coz se mi zda moc slabe).Vyber jsme nakonec zuzil na:

1)Škodu Octavii 1.8 20v. Rok výroby 1997, najeto 244 000 tisíc. Vůz je na tu dobu v plné výbavě, včetně klimy, vyhřívaných sedaček, el. šíbru, ABS, EDS, CD přehrávač, alarm, construct, couvací senzory a mnoho dalšího navíc. Auto nachystáno na zimu. Na léto přidám úplně nové pneu a po dohodě možno i krásne jednu sezonu jeté alu disky! Eko poplatek uhrazen. Vůz má své odjeto, ale je pravidelně servisován. Vše je plně funkční a nyní absulutně bez dalších investic! Nutno vidět a projet se! V červnu STK kde bylo vše ok. Navíc letos v lednu byl proveden velký servis, kde se měnily rozvody, pumpa, svíčky, repase starteru, nové zadní tlumiče a nový náboj levého zadního kola (hučel), nový termostat, byla kompletně repasovaná přední náprava s řízením, rok stará baterie, nedávno nové kotouče na všechna kola plus desky, nové čelní sklo, staré již bylo děsně poškrábané, auto je naprosto v pohodě.Cena: 55 000Kč

nebo

2) Škoda Octavia sedan 2.0i + LPG sekvenční vstřik, r. v.1999, 182000km, dig. klima, el. okna, el. zrcátka, centrál, tažné zařízení, nádrž LPG do 2017, eko poplatek zaplacen.Cena: 59 000 Kč.

Kteremu z techto dvou vozu dat prednost?Na co si vubec dat pozor pri projizdce? Pred koupi mam podminku navstevy v servisu,tak doufam,ze to kluci neodflaknou a auto bedlive zkontroluji.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...