autorobert840 Posted June 27, 2009 Share Posted June 27, 2009 (edited) nazdar pánové, víte někdo jak se projevuje unavená poloosa (200-tis km) může způsobovat vibrace asi jako nevyvážená kola? při kolika kilometrech jste měnili poloosy? při vyšší rychlosti do zatáčky je auto neklidné, cukání do volantu (mám nové conti sport 2) Robert Edited July 5, 2009 by autorobert840 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka21 Posted June 28, 2009 Share Posted June 28, 2009 Vnitřní kloub(u převod.)když má vůli tak způsobuje vibrace při akceleraci.Po ubrání plynu nebo jízdě na vyhozenou vibrace mizí.Nevyvážená kola způsobují vibrace v rychlosti cca.100-120km/hod a to stále i při ubrání a nebo jízdě na volnoběh. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
autorobert840 Posted July 6, 2009 Author Share Posted July 6, 2009 Vnitřní kloub(u převod.)když má vůli tak způsobuje vibrace při akceleraci.Po ubrání plynu nebo jízdě na vyhozenou vibrace mizí.Nevyvážená kola způsobují vibrace v rychlosti cca.100-120km/hod a to stále i při ubrání a nebo jízdě na volnoběh. může být rozdíl mezi studenou a zahřátou poloosou? že by po zahřátí přestala Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin81 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Zdravím, řeším podobný problém s chvěním auta při jízdě (do 100 km/h), nad 100 km/h částečně je chvění menší. Hllavně to jde cítit na straně řidiče v nohách. Na volantu +/- klid. Při aklceleracii auto chvělo - vyměnily se poloosy za repasoované od Sorea - výrazné chvění při akceleraci se utlumilo, ale při jízdě přetrvává. Dále mělo vůli ložisko kola, tak to v servisu vyměnili s nábojem - chvění přetrváva Vyměněny silentbloky ramen - chvění beze změny Podle servisu není nikde na uložení nápravy, stabilizátoru vůle. Zjištěna vůle byla na tyčce řízení - to by ale nemělo na chvění od noh mít vliv. Předpokládám že by se projevovalo chvěníí ve volantu. Jestli s tímto máte někdo zkušenot, budu rád za radu co ještě vyměniit. Napadá mě výměna poloos za nové. předem díky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka21 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 Chvění vozidla v nižší rychlosti(cca 70km) dělají často pneumatiky(dezén se vlní).Zkus dát jiný kola na předek(jestli to jde ze předu).Klidně zimáky na vyzkoušení. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka21 Posted July 6, 2009 Share Posted July 6, 2009 (edited) může být rozdíl mezi studenou a zahřátou poloosou? že by po zahřátí přestala Myslím že by to vliv mít nemělo. To cukání do volantu v zatáčce by mohl dělat vnější kloub(u kola).Vymačkaná prohluben v dráze kuliček (má snahu zapadávat do prohlubně). Edited July 6, 2009 by Jirka21 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
autorobert840 Posted July 7, 2009 Author Share Posted July 7, 2009 Myslím že by to vliv mít nemělo.To cukání do volantu v zatáčce by mohl dělat vnější kloub(u kola).Vymačkaná prohluben v dráze kuliček (má snahu zapadávat do prohlubně). nic jiného už mne nenapadá, nápravu kontrolovali na STK, zjistili lehkou vůli na poloose, jinak mám nové silentbloky v ramenech, kola originál Škoda jsou rovný a potom 4 dny nový Continentaly, situace stále stejná Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Martin81 Posted July 7, 2009 Share Posted July 7, 2009 Letní, zimní kola beze změny. Letos na přední nápravě mám i nové pneu. V pneuservisu vše o.k. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romero Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Vnitřní kloub(u převod.)když má vůli tak způsobuje vibrace při akceleraci.Po ubrání plynu nebo jízdě na vyhozenou vibrace mizí.Nevyvážená kola způsobují vibrace v rychlosti cca.100-120km/hod a to stále i při ubrání a nebo jízdě na volnoběh. Chlapi má ten samý pronblém a zkoušeli mi vnitřní kloub a prý je ok. říkají že ohnutá poloosa, máte s tím nějaké zkušenosti at neměním uplně vše. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jirka21 Posted July 13, 2009 Share Posted July 13, 2009 Ohnutá poloosa to může taky dělat ale sama od sebe se neohne. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romero Posted July 14, 2009 Share Posted July 14, 2009 Ohnutá poloosa to může taky dělat ale sama od sebe se neohne. Je možno to nějak poznat anebo to prostě budu muset zkoušek např. Celou poloosu leva strana a prava strana? r Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert27 Posted July 17, 2009 Share Posted July 17, 2009 Vnitřní kloub(u převod.)když má vůli tak způsobuje vibrace při akceleraci.Po ubrání plynu nebo jízdě na vyhozenou vibrace mizí.Nevyvážená kola způsobují vibrace v rychlosti cca.100-120km/hod a to stále i při ubrání a nebo jízdě na volnoběh. Mám podobný problém, pří rozjezdu, akceleraci, rovně nebo s natočenými koly, jakmile se i jen mírně rozjedu ozývá se nepříjemný zvuk jakoby kov na kov a karoserie tlumeně vibruje. Když mám vyřazeno tak za studena taky nebo při pořádném protočení. Podvozek kontrolován u servisáka, poloosy rozebrány, problém trvá. Nenapadá Vás něco? Uvolněný motor, posunutý motor, uvolněný výfuk, převodovka, diferák? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leos130 Posted July 21, 2009 Share Posted July 21, 2009 (edited) a Edited December 18, 2013 by leos130 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mysko Posted July 22, 2009 Share Posted July 22, 2009 Ked dam plny pravy rejd tak sa naklanam s autom dolava a tym padom zatazujem lave predne koleso,,,nie? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
wwing Posted July 24, 2009 Share Posted July 24, 2009 Pročítal jsem toto téma a mám podobný problém. Mám kola 205/16" , nové pneu několikrát vyvažované(myslím tím, že pořád otravuji v pneuservisu). Při přidávání plynu v rychlosti mezi 120-130km/h se volant mírně, ale nepříjemně chvěje. Zkoušel jsem zimní kola, která jsou 195/15", chvění na volantu je, ale ne tak veliké(možná šířka pneu). Prosím poraďte mi někdo, kde by mohl být problém. Ve vyvážení kol to asi nebude. Díky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leos130 Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 (edited) a Edited December 18, 2013 by leos130 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leos130 Posted July 26, 2009 Share Posted July 26, 2009 (edited) a Edited December 18, 2013 by leos130 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
mysko Posted July 27, 2009 Share Posted July 27, 2009 A ozaj...sakra. Na diferak som zabudol... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romero Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 Jak už tu někdo psal- vnitřní klouby pouze při akceleraci klidně na 2-3-4-5 se většinou celé auto rozvybruje a je jedno jestli jedete rovně nebo trochu zatáčíte. vnější klouby většinou auto nerozvybrují, ale pravidelně cvakají. Stačí zajet na větší parkoviště dát za 1 a jezdit do kolečka. pokud při akceleraci v rejdu uslyšíte pravidelné cvakání je to vnější kloub. Zpravidla na kterou stranu se otáčíte, tu stranu zatěžujete, takže cvaká-li doprava- pravý kloub, doleva- levý kloub. Alespon je to tak z 95%-. Zahřátí poloos nemá vliv. Na STK poznají velké kulové. To už by ten kloub musel mít hodně málo před smrtí. Takže pokud Vám to při akceleraci do zatáček necvaká (je to opravdu pravidelné chrup chrup chrup ) tak vnější kloub na 99% nee a hledejte jinde... Má absolutně stějné příznaky dělá mi to vibrace ja na 4 tak i na 5. Když jsem však chytil ten kloub a zkoušel jakou má vůli tak nebylo nic cítit. Myslíte že to rukou nepoznám a přesto má vibrace. A dála jestli je to kloub tak který vnitřní levý nebo pravý? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
leos130 Posted July 28, 2009 Share Posted July 28, 2009 (edited) a Edited December 18, 2013 by leos130 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romero Posted July 29, 2009 Share Posted July 29, 2009 Na 2-3 nic? žádné vibrace? Na kloubu se rukou pozná až opravdu hodně katastrofální stav... Ještě je možnost na zvednutém automobilu zkusit pravou a levou stranu zvlášt. Jestli si ukážou vibrace, nebo kouknout pohledem na poloosu jestli má nějaké vibrace, či ne... Ale tyhle věci provádět až po kontrole všech čepů. uložení, pneu.... Někdy je dobré vyzkoušet třeba na zimních pneu, nebo prostě jiných diskách, jestli se něco změnilo či ne... je to i na 2 a 3. měl jsem to zvedné a neviděl jsem vůbec nic všechno je tuhé ani čep a jiné uložení. pneu jsem vyměnil také takže mi to připadá jedině ten kloub vnitřní. Ale je fakt že s tím skubu jak to jde a nic není vidět. Asi to teda vyměním a uvidím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
robert27 Posted August 5, 2009 Share Posted August 5, 2009 (edited) Mám podobný problém, pří rozjezdu, akceleraci, rovně nebo s natočenými koly, jakmile se i jen mírně rozjedu ozývá se nepříjemný zvuk jakoby kov na kov a karoserie tlumeně vibruje. Když mám vyřazeno tak za studena taky nebo při pořádném protočení. Podvozek kontrolován u servisáka, poloosy rozebrány, problém trvá. Nenapadá Vás něco? Uvolněný motor, posunutý motor, uvolněný výfuk, převodovka, diferák? Poloosama to nebylo, měl jsem prý ohnuty držák převodovky, taky dotaženy šrouby motoru a převodovky a vibrace zmizely.... Edited August 5, 2009 by robert27 Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
romero Posted August 7, 2009 Share Posted August 7, 2009 Poloosama to nebylo, měl jsem prý ohnuty držák převodovky, taky dotaženy šrouby motoru a převodovky a vibrace zmizely.... Muj problém je asi jiný. žádný kovový zvuky jenom to auto vibruje. při všech rychlostech a při určítých otáčkách. Jak se projevuje s vadný setrvák? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Stangi Posted August 10, 2009 Share Posted August 10, 2009 Zdravím všetkých, mám tiež podobný problém a najviac ma štve že mám ísť budúci týždeň do chorvátska a neviem to odstrániť. Dal som vymedzovacie podložky pod disky na zníženie vibrácií, menil som silentbloky, ložiská sú ok, menil som tyčky stabilizátora ale vibrácie pretrvávajú pri rýchlostiach nad 100 väčšinou pri akcelerácií. Skúsim ešte vymeniť komplet brzdy ale neviem či to pomôže. Inak po výmene tyčiek stabilizátora a silentblokov treba aj geometriu robiť? pls help ak viete súri mi to. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Honza-HK Posted January 28, 2011 Share Posted January 28, 2011 (edited) Ahoj všichni,koukám že se tu názory liší nic méně já mám podobný problém s vibrací poloosy,tedy aspoň si myslím že to bude tím,kola mám vyvážený,jak letní tak zimní ale vibrace jsou stále stejné,čepy a silembloky jsou vyměněny,dělá mi to při akceleraci 2,3,4,5, jen nevím která poloosa,zdá se mi že u řidiče... Když jedu a zatáčím mírně doleva zatížim pravé kolo a prudce přidám tak vibrace nejsou,naopak když zatáčím doprava a zatížim levé kolo a prudce přidám tak se mi auto těžce rozvibruje,samozřejmě při jízdě rovně to vibruje samosebou také....Teď co stím,která poloosa a zda vyměnit celou,a to je ranec,nebo jen díl a jaký,a ptám se vás přátelé co stím dělat.....Honza Edited February 15, 2011 by Honza-HK Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.