Přejít na obsah

Octavia I, 1.6 55kW, teče olej z motoru, převodovky?


Jaroslav Horak

Doporučené příspěvky

Zdar, mám problém, teče mě olej z motoru nebo převodovky. Před týdnem jsem si náhodou na parkovišti všimnul loužičky oleje (ca. 10 cm průměr) pod autem. S autem jsem přijel a stálo asi 2 hodiny. Koukám pod motor, vypadalo to jako že to kape z olejové vany. Vím, že je stržený závit na výpustním šroubu, ale při poslední výměně oleje v servisu (pri 120 tis. km) mě mechanik říkal, že ještě bude držet, ale ať počítám, že se bude muset vana vyměnit. No OK říkám si, to bude ten strženej závit a teče to kolem šroubu. Dolil jsem do motoru olej, ale protože nebyl čas zajet do servisu, jezdil jsem s tím týden dál (denně 20 km do práce a zpět). Každé ráno jsem měl pod autem stejně velký flek oleje (ca. 10 cm) a dolíval jsem asi 1 dcl oleje. Teď auto stálo 2 dny na ulici, dnes přijdu k autu, pod autem louže jako prase, odhaduju že vytekl tak min. 1 litr oleje. Kontroluju olej v motoru a nechápu. Oleje skoro pod vrchní rysku. Takže to asi neteče z motoru ale z převodovky. S autem můžu do servisu až příští týden.

Takže mám pár dotazů:

1. jestli to teče z převodovky, co se mohlo podělat?

2. kolik bude stát oprava?

3. dojedu s autem do servisu (20 km) s převodovkou kde je málo oleje?

jinak převodovka řadí uplně v pohodě, bez žádných zvuků, nikde nic nechrčí, nerachtá, jak by bylo všechno OK.

Jarda

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no kape to z olejové vany, v jednom místě, při pohledu zepředu asi v polovině. V těch místech asi je na zadní stěně vany vypouštěcí šroub, kterej ale při pohledu zepředu není vidět. Jistě to budu vědět až zítra. Doufám, že bez objednání seženu servis, kde mi to zvednou. Včera večer jsem přeparkoval, přes noc (asi 12 hodin) se pod autem udělal flek asi o průměru 30 cm. Olej je tmavsi, tak to bude asi fakt z motoru. Jen jsem nechápal, že je oleje v motoru po horní rysku. Asi jsem dolejval víc než vyteklo.

Takže změna diagnózy: bude to asi ten strženej závit na výpusti olejové vany

Koukal jsem na ceny vany a mám dilema. Z prvovýroby stojí 4.800 Kč, Čína od 900-1.500 Kč. Teď nevím, koupit origo nebo tu Čínu? Nemáte někdo s tou čínskou vanou zkušenosti? Normálně bych o čínským výrobku vůbec nepřemýšlel, ale je to už druhá vážná závada na autě běhěm posledních 2 měsíců, nechce se mi strkat do auta další tisíce navíc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no takže závit vypouštěcího šroubu olejové vany vám opraví každý značkový servis Škoda. Ve většině servisů oprava trvá do druhého dne, demontují vanu a řežou nový závit do vany (do hliníku) + nový šroub. Jak dlouho to drží nevím. Asi tak dlouho, než vám ten závit nějaký šikovný mechanik v servisu při výměně oleje znova nestrhne. Lepší řešení je oprava strženého závitu pomocí ocelové závitové vložky od firmy Würth. Nemusí se demontovat vana, takže to je v servisu otázka pár hodin a máte závit ocelový ne hliníkový. Jenom musíte zjistit, kde to tím Würthem dělají. V severních Čechách je to Škoda servis Autoplus II v Mostě. Oprava závitu stála celkem 677 Kč.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...