Přejít na obsah

Kolísanie volnobežných otáčok 1.6 55 kW


bobocop

Doporučené příspěvky

Zdravim, mam podobny ne-li stejny  :kol-32:  Pri nastartovani motor chytne bez problemu. Jakmile se rozjedu a auto je v pohybu tak mi auto pri zarazene rychlosti cuka v otackach 1500, jakmile vyradim za jizdy tak mi otacky houpou od 1500 do 1900 a porad dokola. Kdyz ale zastavim treba na cerveny, tak mi otacky klesnou na 1100 a drzi, ani se nehnou  :kol-32:  Nevi nekdo co by to mohlo delat? Skrtici klapka nova, cidlo teploty chladici kap. a termostat novy ... prosim o radu  :kol-72:  Jinak diagnostika nic nehlasi

 

Ještě to nekdy bývá i špatnou baterkou, sem někde četl, ale v mém případě to pomohlo jen asi na dva měsíce a teď to mám znova. Je to naprosto stejný jako píšeš ty. Mám nový svíčky, rozdělovač a baterku, škrtící klapka vyčištěná, ale základní nastavení prostě nejde udělat. Byl jsem s tim i u Garnyho (člena fóra) a ten snad prý udělal základní nastavení, šlapalo to asi týden a pak to zase začalo, tak jsem připojil diagnostiku a ta psala, základní nast. nebylo provedeno nebo tak něco. Už fakt nevim, ale nechce se mi kupovat nová klapka, zvlášť když to většině lidí vubec nepomohlo a muže to bejt třeba ŘJ motoru, ale jak to zjistit?? Fakt asi ten nejdebilnější motor co do octávek dávali....

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Tak už se mi to srovnalo  :kol-147: Vyčistil sem klapku, utěsnil a pročistil vedení vzduchu, vyměnil čidlo chladící kap., odpojil a připojil sem baterku protože už sem byl bezradný ... Nastartoval a 3 dny pořád to samý, až sem zastavil na chalupě, vypnul motor za 10min znovu nastartoval a držely. Nechápu to do dnes, ale musím zaklepat DRŽÍ!!! Sice teď kolísá při teplém motoru v rozmezí 800-950 cca, ale to je v normě  :kol-18: Nevim co z toho všeho mi pomohlo, ale zkus to taky, třeba budeš mít taky štěstí  :kol-48: Jinak s tím motorem souhlasim  :kol-47:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Zdravím,

 

potřeboval bych poradit, co mám dělat s chybou 00282 - Nastavovač škrtící klapky - nesmyslný signál/překročena regulační mez/signál mimo toleranci/regulační

odchylka/hodnota horního dorazu/zkrat na kostru/zkrat na plus/bez napětí a 00533 Regulace volnoběhu - překročení horní/spodní meze regulace.

 

Škrtící klapku jsem vyměnil, vyčistil a udělal základní nastavení. Auto se pořád chová tak, že má zvýšený volnoběh, po zahřátí otáčky houpavě kolísají mezi 1400 - 1500ot. Před výměnou klapky si to navíc ještě samo přidávalo otáčky někam k omezovači, takže jízda byla takovej menší adrenalin...  :ph34r:

 

Jedná se o motor 1.6 74kw AKL r.v.98. Dík za rady.

 

EDIT:

Bylo to ŘJ motoru.

Editováno: , autor: Ort
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Čaute,
môj hlavný problém asi nie je v kolísaní otáčok, ale po prečítaní väčšiny príspevkov som sa tu našiel.

Mám Octaviu 1, r.v.2000, 74kW, benzín, najazdených 217.000km
Problémov mám hned niekoľko.
1. štartovanie - niekedy, ked štartujem tak mi to zdochne/nenaštartuje. Naschval to píšem takto lebo ono to vyzerá ako keby už išiel naštartovať, ale potom zdochne. Toto sa deje len zriedkavo (raz za týždeň, dva) a bez ohadu na to či je motor studený alebo zohriaty. Či štartujem po dlhej dobe alebo som predtým už niekoľko krát naštartoval. Mne to príde ako keby tam nešlo dosť paliva. Lebo naposledy mi to zdochlo 3krát po sebe. Na štvrtý raz som pridal plyn a naštartovalo to. Možno to bola náhoda, neviem. Tento problém by ma až tak netrápil, ale bojím sa že raz mi to už vôbec nenaštartuje.

 

2. kolísanie otáčok - na voľnobehu mi kolíšu otáčky. Nie je to moc (asi 800-900), ale cítim to na a počujem. Tiež sa mi stáva, že po naštartovaní (studený motor) sú otáčky chvílu na 1000 a potom, po minúte, padnú na 800-900. Ak stlačím a pustím plyn, tak mi to padne hned.

 

3. trhanie - ked sa rozbieham na studeno vyzerá to ako keby som bol prvý deň v autoškole. Ked sa spojka dostane do záberu, uberú sa otáčky a motor začne trhať. Potom stlačím spojku, pridám plyn a rozbehnem sa. Niekedy sa mi to stane aj pri jazde. Dnes sa mi to stalo na dialnici. Preraďoval som zo 4 na 5 a začalo mi to trhať.

 

4. slabý výkon - pri jazde do kopca sa mi stáva, že mám napr. zaradenú trojku (ot. 3000), potom zaradím štvorku a otáčky padnú na 2000 a auto nie a nie pridať. Resp, rozbieha sa veľmi pomaly.

 

Do teraz som tam menil sviečky, káble, palivoý filter. Dalšia možnosť je nová škrtiaca klapka a cievky. Nemám problém investovať do toho auta. Ale bojím sa, že tam vrazím 300-400e a problém bude pretrvávať.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Také se přidám,otáčky po nastartování 500 ot.přidám plyn a motor se nechce vytočit,až po chvilce reaguje.Klapku jsem vyčistil a motor ted drží na 800 ot.,po zapnutí klimatizace otáčky padnou zase na 500 ot. Myslím si že to by se mělo zase vyrovnat k 800 ot.To co píšou nahoře,že na otáčky má vliv rozdělovač (volné ložisko)nebude pravda,já měl vůli 4mm na ose rozdělovače a auto jelo a mělo otáčky v normálu,rozdělovač jsem opravil kuličkovým ložiskem,najel asi 4 000 km a teprve otáčky začali blbnout.Ráno při startu studeného motoru,by mněli být otáčky vyšší,protože je zapnut sytič,ale mně se sotva motor udrží v chodu.

Otáčky rovná přeci RJ na popud teplotního čidla,motor 55 kw má dvě čidla,jedno pro klimu a druhé pro RJ motoru a jiné čidlo tam přece není,nebo nemám pravdu?Každá rada dobrá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zkus při studeném motoru odpojit teplotní čidlo motoru a nastartovat, jak se to bude chovat :) pokud to bude v pořádku tak je čidlo KO.

A ještě k té klapce, nechal jsi ji dát do základního nastavení ? Pokud ne udělej to.

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zdravím AEEčkaři...

Tak teď mám pro změnu podobný problém já...

motor za studena startuje a jede normálně, jak se ohřeje tak po startu chcípne nebo skoro chcípne a zase jede, pak chvilku pocukává a po chvilce se ustálí a celkem pravidelně přede, po vytočení a puštění plynu se zase chvilku třepe a pak se zase chod ustálí

Klapka vyčištěna, uděláno základní nastavení, mám i nové svíčky a zkoušel jsem jiný rozdělovač a kabely, což taky nepomohlo.

Napadlo mě ještě odpojit čídlo teploty, po odpojení se motor chová jak má, což ale nechápu, jelikož na diagnostice teplotu ukazuje, na diagnostice žádná chyba, tedy byla tam lambda, kterou jsem smazal, ale už se neobjevila.

Ještě dodám, že za tepla jede taky normálně, jen ten volnoběh a starty jsou na houby...

Nemá někdo podobnou zkušenost ?

Díky za rady :)

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Romix95,toto jsou zajímavé závady,já to čidlo také odpojil a bylo to pořád stejné.Studený motor na brnknutí naskočí a hned otáčky jdou asi na 500 a pomalu se nedá rozjed,jde špatně přidat plyn,když se to chytne tak honem rozjed a auto jede normálně,má výkon prostě žádná chyba,dokud jsem nesundal nohu z plynu,pomalu by motor vypadl z auta co dělal.Po namontování jiné klapky je vše OK.Před tím jsem také měnil co se dalo,už mne z toho bolela hlava.Zkus si půjčit klapku,než koupíš jinou a vyzkoušej to.Ale jako první zkus ještě to čidlo,když ti to na odpojení jede,je levnější,než klapka,Držím palce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čidlo asi zkusim, není to moc drahá záležitost...

Ještě zkusim změřit lambdu jestli dává nějaké napětí, na diagnostice mám furt 0,04V sem tam to vyletí na 0,45 někdy na 0,74 ale většinou je tam 0,04 ale nevím, jestli to nepíše blbosti :)

Jinak jak pises pokud jedu tak je vše OK, ale jak pustím plyn volnoběh je hrůza... Ale po nějaké době se to uklidní... Tak asi zkusim sehnat klapku na půjčení nebo seženu nějakou z Feldy na vrakáči :)

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak záhada vyřešena, odešel mi vstřikovač na 4. válci, dnes už úplně, tak jsem dojel domů na 3 no dojel.. moc to nejelo ale dokodrcal jsem se domů :D přitom včera až na to chcípání to jelo normálně, jen v nízkých otáčkách se mu už moc nechtělo, ale asi ještě trošku vstřikoval :)

 

Jinak proč to neblblo po odpojení Lambdy a teplotního čidla je asi jasné, když se odpojí čidlo teploty nebo Lambda sonda, zvedne se délka vstřiku a utáhnout to i 3 vstřikovače, takže jsem nakonec rád že odešel úplně dřív, než se vyměnila lambda, klapka apod.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No diagnostika nic nepsala, asi ji nezajímá že vynechával, hlavně že se občas ozval, ne ? :D teď už to závadu samozřejmě píše, jelikož vstřik nejde vůbec a má "nekonečný odpor"

No jak píšeš, příznaky stejné ale problém úplně někde jinde... seženu vstřikovače použitý asi z Felicie na vrakáči a snad zas bude nějakou dobu klid, rovnou vyměním těsnění pod sáním a těsnění vstřiků... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Z vrakáče, vzal jsem komplet saní i s MAP senzorem a lištou se vstřiky za 1500,- tak mám do zálohy ty moje původní 3 vstřiky, regulátor tlaku a MAP, člověk nikdy neví co se bude hodit :D

Ještě nechám vstřiky vyčistit a snad dlouho vydrží :)

Díky :)

Editováno: , autor: Romix95
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 roky později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...