Přejít na obsah

Kolísanie volnobežných otáčok 1.6 55 kW


bobocop

Doporučené příspěvky

cao, filter mám nový ako palivový, tak aj vzduchový. Dnes som po naštarovaní a pri zohriatom motore potočil volantom ako do jednej, tak do druhej strany, otáčky mi začali kolísať v rozmedzí od 500 - 800, žeby teda bola porucha predsa len toho snímaču otáčok na posilovači riadenia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V DP jsem dneska objevil poznámku v části o řízení: "Spínač tlaku posilovače řízení který je našroubován na čerpadle servořízení, slouží ke stabilizaci volnoběžných otáček motoru je-li otáčeno volantem u stojícího vozidla". Jen mě napadlo jak se budou chovat volnoběžné otáčky v případě falešných signálů tohoto spínače (např. bude čidlo kmitat, nebo na něm bude občasný nekontakt). Dá signál ke zvýšení otáček aniž by došlo k brždění motoru posilovačem ->velká změna otáček a jejich rozkolísání.

No nevím, čerpadlo jsem měl rozdělaný a žádný spínač tam není.

To co popisuješ je spíše u Fabky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V DP jsem dneska objevil poznámku v části o řízení: "Spínač tlaku posilovače  řízení který je našroubován na čerpadle servořízení, slouží ke stabilizaci volnoběžných otáček motoru je-li otáčeno volantem u stojícího vozidla". Jen mě napadlo jak se budou chovat volnoběžné otáčky v případě falešných signálů tohoto spínače (např. bude čidlo kmitat, nebo na něm bude občasný nekontakt). Dá signál ke zvýšení otáček aniž by došlo k brždění motoru posilovačem ->velká změna otáček a jejich rozkolísání.

No nevím, čerpadlo jsem měl rozdělaný a žádný spínač tam není.

To co popisuješ je spíše u Fabky.

V DP Škoda Octavia je přímo kapitola o Spínači tlaku posilovače řízení (strana 48-34, vydání 02.01). Pro jistotu jsem se byl ještě podívat do garáže na dva roky starou 1,6 a spínač na čerpadle je.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mohol by si to zafotiť ?

Zkusil jsem to vyfotit, snad to bude poznat. Čerpadlo je sice schované pod kompresorem klimatizace, ale spínač je vidět. Lezou z něho dva vodiče (jsou sice v chráničce, ale jak je to u Škody zvykem, ta je krátká, takže do ní může padat bordel) a je přímo na výstupním potrupí (hadici).

post-34-1151174094.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Před Octavkou jsem měl Seata Toloedo 2L a to stejný kolísání otáček mě dělalo taky .Ve značkovým servisu Seat taky nemohli nic najít ani při napíchnutí na VAG, až jsem to dal kamošovi co délal mistra automechanikům na učňovce tak po rozdělání skoro celího auta přišli na studeňák na snímači otáček na rozdělovači . Tak doufám ,že ti to trochu pomůže. :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_Jirka

Zdar a silu, panove. Jsem zde zase. Jak jsem slibil, informuji o vysledku mych dvou "polooprav". Opet jen pro info, mam 1.6 55kW. Prvne jsem vymenil podtlak hadicku k pos brzd, pak pojistku k palivovymu cerpadlu. A zda se, ze jsem prolomil magickou hranici dvou dnu. Jezdim uz tyden, o vykendu jsem tomu dar poradne zabrat, jel jsem delsi trasu, po dalnici cca 140-150km/h. Vse je ok. Otacky jsou stabilni, vse funguje jak ma. Ale ten napad se snimacem na posilovaci rizeni neni spatnej. Vzdycky kdyz otocim volantem az na doraz, treba pri couvani otacky me klesnou na 500 ale hned zase vyleti do normalu. Podle me je to normalni. Delalo me to i pred tim. A navic auto nema tendenci zdechnout ale drzet otacky na 800. Takze v poho. Tak se zatim mejte dobre. Zdar.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Host Guest_Jirka

Jeste jsem si vzpomel. Vzkaz pro bobocopa. Proc proboha davas do tak staryho motoru tak ridkej olej ???? Obavam se, ze v roce kdy ten motor spatril poprve svetlo sveta kdesi v Nemecku tam plnou syntetiku nelili. Nedivim se zes vodvaril hydrostely. 5W40 je tak do dvacetiventilu nebo do dieselu a ne do motoru z osmdesatych let. To ti musi ty nazdvyhavatka jen zvonit. Ja tam davam 10W40 polosyntetika a vsechno je v pohode. Sice mam to auto jen dva roky ale vse bez problemu. Do motoru pro dvojkovej golf bych plnou syntetiku urcite nelil.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, dnes mi už mechanik konečne odovzdal auto. Za robotu som mu zaplatil 2,300,-Sk. Čo sa týka vykonanej práce bola nasledovná :

1/demontáž - montáž hlavy + rozvodov

2/ prekrúžkovanie motora + ojničné ložiská

3/ výmena vodného čerpadla

4/ GO hlavy /výmena simeringov, zabrúsenie ventilov/

5/ Výmena oleja + filter

6/ výmena brzdovej kvapaliny v systéme

Len žiaľ jedna závada mi ostala, mechanik mi tvrdil, že opätovne spozoroval kolísanie voľnobežných otáčok v rozmedzí 800 - 1000. Mne sa táto závada neprejavovala, ale po naštartovaní mi otáčky ostali asi na 1 - 2 sekundy visieť na 3000 otáčkach, potom sa vrátili na nastavené hodnoty. Škrtiaca klapka to nemôže byť, aspoň špina nie, lebo bola čistená. Podľa mechanika je dosť možné, že je chybná riadiaca jednotka. To sa mi ale veľmi nepáči...

Bobocope, nezoufej .-)

Mám 1,8, 20V a nedávno jsme v origo servisu Škoda

nechal čistit škrtící klapku (830 ,- CZK vč. DPH)

Po odjezdu se otáčky skoro neustále držely

na 3.000 otáčkách, ale už před tím mě varovali, že to chce odjet tak 1.000

km, aby se to srovnalo. Tu klapku jsem měl celou od oleje. Od vyčištění auto jede pěkně, otáčky

se srovnaly. Takže tam mám tak okolo 700 ot/min a je to OK.

-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest_Jirka : myslím si, že tento olej 5W40 je good aj pre tento motor. Čítal som viacero názorov, a vypočul niekoľko skúseností, ale nik nevravel, že by neodporúčal plnosyntetický olej. Čo sa týka hydroštelov, neverím, že by došlo k ich poškodeniu hustotou motorového oleja. Inak motor teraz ide ako švajčiarske hodinky.

Petr : nie som z toho zúfalý, len ma to hnevá, že nie je všetko tak, ako to má byť. Mám prvé takéto drahé auto a snažím sa ho držať v poriadku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Guest_Jirka : myslím si, že tento olej 5W40 je good aj pre tento motor. Čítal som viacero názorov, a vypočul niekoľko skúseností, ale nik nevravel, že by neodporúčal plnosyntetický olej. Čo sa týka hydroštelov, neverím, že by došlo k ich poškodeniu hustotou motorového oleja. Inak motor teraz ide ako švajčiarske hodinky.

Petr : nie som z toho zúfalý, len ma to hnevá, že nie je všetko tak, ako to má byť. Mám prvé takéto drahé auto a snažím sa ho držať v poriadku.

Chápu Bobocope,

by mě už z toho ale také trefil šlak, jak píšeš.

Já jsem svou Octavii kupoval v bazaru, a hned po koupi jsem do ní stejně musel

ještě investovat cca 100.000,-, aby vše bylo v richtiku... :disgust:

Tak držím palce, ať to konečně jezdí jak má. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V DP jsem dneska objevil poznámku v části o řízení: "Spínač tlaku posilovače  řízení který je našroubován na čerpadle servořízení, slouží ke stabilizaci volnoběžných otáček motoru je-li otáčeno volantem u stojícího vozidla". Jen mě napadlo jak se budou chovat volnoběžné otáčky v případě falešných signálů tohoto spínače (např. bude čidlo kmitat, nebo na něm bude občasný nekontakt). Dá signál ke zvýšení otáček aniž by došlo k brždění motoru posilovačem ->velká změna otáček a jejich rozkolísání.

No nevím, čerpadlo jsem měl rozdělaný a žádný spínač tam není.

To co popisuješ je spíše u Fabky.

V DP Škoda Octavia je přímo kapitola o Spínači tlaku posilovače řízení (strana 48-34, vydání 02.01). Pro jistotu jsem se byl ještě podívat do garáže na dva roky starou 1,6 a spínač na čerpadle je.

Máš pravdu. Silnejší 1.6 ho má, ale "naše" 55kW ho nemá.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

zdar hoši ,potřebuju taky radu ,někdy se mi stane že při nastartování a volnoběhu se otáčky drží moc vysoko a motor řve 1,9 TDi .Při jízdě se stává ,že při přeřazování ,při vymačknuté spojce se otáčky drží nahoře Jako kdybych při vymačknutí spojky držel i plyn. Auto má najeto 70000 km a rok 2003. dík za info

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- zo stredného Slovenska

- materiál bol za akčné ceny, ako pre mňa

Mimochodom kolísanie otáčok stále pretrváva. Snímač otáčok na serve nemám. Mechanik tvrdí, že bude poškodený, resp. vybehaný elektromagnetický motorček v škrtiacej klapke. Ešte by som chcel zistiť, či sa to dá niekde zohnať. Nová klapka by ma stála okolo 8.300,-Sk s DPH.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Ahoj!

Potrebujem pomoc. Octavia 1,6 1997. Pri jazde mi casto "skáce" motor,je to taky pocit,akoby mi dosiel benzin. Alebo nemá iskru. Pri rozbiehani to tiez robi,ale hlavne pri stabilnej rychlosti. S volnobehom nema problémy. Akoby sa koniky nie naraz rozbiehali. Prosim pomozte mi. V servize mi nevedeli pomoct.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,omlouvam se vsem tem, ktery jsem balamutil, kdyz jsem rikal, ze kolisani otacek na 1.6 55kW zmizi po vymene praskle podtlakove hadicky z motoru do posilovace brzd. Tato zavada se ukazala byt pouze jako sekundarni. Problem s kolisanim otacek zmizel nadobro az po vymene skrtici klapky. Cena za material byla 7000,-Kc za repliku. Za origos by to bylo 10500 bez prace. VAG me klapku detekovalo jako chybu takze zadny opravy typu "pokus, omyl" to nebyly. Tak se zatim mejte, decka. Cau.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

ja som mal tú istú závadu, išiel som na novší VAG COM, kde mi ukázalo závadu potenciometra voľnobežných otáčok, nakoľko tento potenciometer je vlisovaný do škrtiacej klapky, aspoň môj typ, musel som vymeniť celú klapku, spod ruky za 3.300,-Sk.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...