Jump to content
bobocop

Kolísanie volnobežných otáčok 1.6 55 kW

Recommended Posts

Ahoj!

Prosím o pomoc! Stále mi trhá autom a uz sa cítim ako v autoskole prvy den. Hlavne pri rozbiehaní,ale pri jazde tiez. V servise ma uz poznajú a astále nevedia pomoct. Má niekto takyto problém? Dakujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj!

Na sviecky zatial nikto nemyslel,ale skúsim. Ale ráno nastartuje bez problémov. Vymením,potom napísem co nové. Dakujem!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pekny den, mam problem, zacali mi klesat otacky, ked bezi auto na volnobeh spravi to chvilu po nastartovani (cca 1-2 min), ale ak zapnem napr. svetla alebo vyhrievanie okna klesnu ihned. Klesaju aj pocas jazdy pri vyradeni rychlosti.

Rozobral som klapku, vyzera OK, vycistil som ju, aj kontakty na potenciometri, problem pretrvava.

Napojil som to na PC, tu je vypis z VAG

00525 - Sonda lambda (G39)

07-10 - signal prilis nizky - Sporadicky

01249 - Vstrikovaci ventil valce 1 (N30)

31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky

00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)

36-10 - preruseni - Sporadicky

Ta lambda blbla predtym, pricinou je asi netesnost vyfuk. potrubia. Nemal som este cas odstranit to. Tie ostatne chyby tam neboli.

Skusal som aj vycistit kontakty veduce od vstrek. ventila. Je mozne to neako premerat ci tam ide signal? Ake hodnoty tam maju byt?

Octavia r.v. 98, benzi 1,6 55kW

Dakujem

Skoro som zabudol ze po vypnuti motora my nieco sycalo v aute... zistil som ze je popraskana hadicka veduca od tej ovalnej ciernej nadobky (ku ktorej je pripevnena nadobka na brzdovu kvapalinu). Nasiel som ju ako podtlakove potrubie so spetnym ventilom, a je popraskana prave okolo toho ventilu. Moze to byt pricina? Naco tam ta hadicka vobec je?

Edited by ivannavi

Share this post


Link to post
Share on other sites
Pekny den, mam problem, zacali mi klesat otacky, ked bezi auto na volnobeh spravi to chvilu po nastartovani (cca 1-2 min), ale ak zapnem napr. svetla alebo vyhrievanie okna klesnu ihned. Klesaju aj pocas jazdy pri vyradeni rychlosti.

Rozobral som klapku, vyzera OK, vycistil som ju, aj kontakty na potenciometri, problem pretrvava.

Napojil som to na PC, tu je vypis z VAG

00525 - Sonda lambda (G39)

07-10 - signal prilis nizky - Sporadicky

01249 - Vstrikovaci ventil valce 1 (N30)

31-10 - preruseni n.zkrat na kostru - Sporadicky

00282 - Ovladac skrtici klapky (V60)

36-10 - preruseni - Sporadicky

Ta lambda blbla predtym, pricinou je asi netesnost vyfuk. potrubia. Nemal som este cas odstranit to. Tie ostatne chyby tam neboli.

Skusal som aj vycistit kontakty veduce od vstrek. ventila. Je mozne to neako premerat ci tam ide signal? Ake hodnoty tam maju byt?

Octavia r.v. 98, benzi 1,6 55kW

Dakujem

Skoro som zabudol ze po vypnuti motora my nieco sycalo v aute... zistil som ze je popraskana hadicka veduca od tej ovalnej ciernej nadobky (ku ktorej je pripevnena nadobka na brzdovu kvapalinu). Nasiel som ju ako podtlakove potrubie so spetnym ventilom, a je popraskana prave okolo toho ventilu. Moze to byt pricina? Naco tam ta hadicka vobec je?

Hadice podtlaku vzduchu k posilovači brzd - to je ta oválná černá nádoba. Přisává ti to falešný vzduch což bude příčinou kolísání otáček a navíc to může hůř brzdit. Vyměnit.

Pokud si čistil škrtící klapku tak to bude potřeba seřídit na vagu. Vamazat adaptační hodnoty v ŘJ a pak seřídit základní nastavení škrtící klapky (tak to bylo u 74kw jestli je to stejné u 55kw nevím).

Ten vstřikovací ventil se ti může taky už přidírat tak by to chtělo nechat vyčistit ultrazvukem nebo zkus koupit od STP, Vins nebo jiného výrobce čistič vstřikovačů a přidej ho při tankování do benzínu.

Kolik máš nalítáno?

S daty z vagu ti neporadím- nechávám to známému.

Share this post


Link to post
Share on other sites
bude tam 120tis Km...

jasne ze tu hadicku dam vymenit ale nemyslel som si ze by to mohla byt pricina lietania otacok.

vyměň a uvidíš. Netvrdím, že to bude tím ale odstraníš první zřejmou závadu. Dál bych pátral na škrtící klapce. Nejdříve seřídit jak jsem psal a případně nechat proměřit osciloskopem ať se vyloučí její závada.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam Skodu Octaviu 1.6 55kw.najazdenych 150tisic km. a uz dlhu dobu sa mi kolíšu otačky na volno beh a pri preradovani.Skrtiacu klapku som najprv vycistil a nakonec kupil uplne novu od predajcu skoda za 8000,- a problem je stale ten isty. Kupil som nove sviečky kablovanie k nim,vymenil aj benzinovy filter a stale kolisaju otačky! Mam namontovane aj LPG ale to si myslim ze nema stym nic spolocne ci?? Lebo na plyne mi nekolisu otacky. Uz mi šediveju vlasy stoho! Poradte co by to mohlo este byt prosim! :help:

Share this post


Link to post
Share on other sites
Mam Skodu Octaviu 1.6 55kw.najazdenych 150tisic km. a uz dlhu dobu sa mi kolíšu otačky na volno beh a pri preradovani.Skrtiacu klapku som najprv vycistil a nakonec kupil uplne novu od predajcu skoda za 8000,- a problem je stale ten isty. Kupil som nove sviečky kablovanie k nim,vymenil aj benzinovy filter a stale kolisaju otačky! Mam namontovane aj LPG ale to si myslim ze nema stym nic spolocne ci?? Lebo na plyne mi nekolisu otacky. Uz mi šediveju vlasy stoho! Poradte co by to mohlo este byt prosim! :help:

Snímač teploty, hadičky a ventil odvětrání nádrže.

Záleží co máš za LPG, to LPG neprovozuje motor ve stejném režimu jako na benzín.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám Octavii 1.6 55kW -r.v.98 - už nejakou dobu řeším kolísání otáček volnoběhu v rozsahu asi 800-1600ot/min. cyklus kolísání je asi 1x za vteřinu kdy si volnoběh postupně přidává a pak otáčkyprudce klesnou.

Když se objevilo poprvé - vymontoval jsem škrtící klapku vyčistil a bylo O.K. - ale asi jen na dva měsíce - pak se objevilo znovu opakoval jsem postup a navíc jsem čistícím sprayem vystříkal i dráhy potenciometru - závada opět zmizela ale pak už jen na čtrnáct dní. Další pokus o čištění klapky i potenciometrů byl bez účinku. Z hlediska mechaniky se zdá vše na škrtící klapce vpořádku - ani náznak po nějakém zadrhávání nebo mechanických vůlích. Zkusil jsem i odpojit jednu z vratných pružin abych zjistil zda se neobjeví nějaká vůle - ale nic-

Zvláštní je že pokud je "zařazeno" tak se kolísání neprojevuje. - a co víc pokud za jízdy( stále zařazeno )zpomalím tak že motor dosáhne otáček volnoběhu a pak vyšlápnu spojku - pak motor spokojeně zůstane na volnoběžných otáčkách libovolně dlouho a kolísání se již neobjeví. Jakmile vyřadím při otáčkách jen kolem 1500ot/min - začne kolísat.

Popis podobného chování u 1.6 55kW jsem na fóru nenašel - Poradíte někdo??

Motor nechcípá normálně startuje, VAG nehlásí žádný problém (jen druhém pokusu o opravu byla sporadická chyba vedení 3.vstřikovacího ventilu - po vymazání se neobjevila)

Share this post


Link to post
Share on other sites

A provedeno nastaveni klapky ? myslim tim vymazat adaptacni hodnoty a pote zakl. nast. - bylo udelano? pokud ano nezapise se chyba, pokud se nepovede chyba se zapise- mrknete na VAG

Share this post


Link to post
Share on other sites
A provedeno nastaveni klapky ? myslim tim vymazat adaptacni hodnoty a pote zakl. nast. - bylo udelano? pokud ano nezapise se chyba, pokud se nepovede chyba se zapise- mrknete na VAG

Jinak asi bohuzel potenciometr KO, bych zkusil jinou klapku. Asi bude ta odpor. draha v potaku v haji :(

Urcite omrkej sani - potrubi, zda si nekde neprisava fales. vzduch :)

Edited by Octavka

Share this post


Link to post
Share on other sites
A provedeno nastaveni klapky ? myslim tim vymazat adaptacni hodnoty a pote zakl. nast. - bylo udelano? pokud ano nezapise se chyba, pokud se nepovede chyba se zapise- mrknete na VAG

Ano po každém pokusu o vyčištění klapky provedeno zákl. nastavení klapky VAGem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Jinak asi bohuzel potenciometr KO, bych zkusil jinou klapku. Asi bude ta odpor. draha v potaku v haji :(

Urcite omrkej sani - potrubi, zda si nekde neprisava fales. vzduch :)

No myslel jsem si že vadná dráha potenciometru by se měla odhalit diagnostikou -ale nic takového se nehlásí...

No a sání - na to se teda ještě jednou podívám - Je mi ale divné že když motor dostanu do volnoběžných otáček když je "v záběru" - jak jsem popisoval na začátku tak se potom už kolísání neobjeví - myslím že pokud by byl problém v sání tak by se kolísání objevilo kdykoliv jde motor na volnoběh.

Problém se ale objevuje jen když vyřadím a otáčky motoru jsou v tom okamžiku aspoň 1500 ot/min .. pak klesnou na asi 800 a v důsledku tohohle poklesu začne kolísání otáček 800 -> 1600 -> 800 -> 1600....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dobrý den. Řeším ted také asi skoro ten samý problém. Kolísání se začne projevovat až pri zahřátém motoru a to jedině v okamžiku, kdy připojím klimatizaci (jakmile vyřadím a otáčky spadnou k cca 1500, začnou se houpat na 2000 a zpět) Vše přestane když vyřadím klimatizaci (motor je méně zatížen). Jinak auto jede jak má, když je studený vše funguje také jak má.... vyměnil jsem klapku, podtlakové vedení vzduchu do posilovače brzd, řídící jednotku klimatizace a novou lambda sondu,.. děla to pořád. Chystám se ještě projít sání vzduchu, popř vyčistit trysky,....

Jak jste vyřašil vy tento problém, už je vše jak má??????

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže dávám report o tom jak jsem NEpokročil - Takže zaprvé jsem pro jistotu vyměnil vstřikovací ventil na kterém diagnostika hlásila už poněkolikáté sporadické chyby. Tam podle očekávání nebyl žádný pozorovatelný výsledek - volnoběh kolísal dál. ale chyba--zkrat-přerušení vstřikovacího ventilu se již v diagnostice neobjevovalo.

Rozhodl jsem se sehnat novou škrtící klapku - což se mi po nějaké době podařilo a dnes jsem ji namontoval - a nic volnoběh kolísá dál.... - Takže jsem vrátil zpět starou a tudíž mám jednu novou škrtící klapku - téměř nepoužitou na prodej...

Mám teď ještě v podezření rozdělovač - kouknul jsem do něj a zdá se mi že ložisko osičky rozdělovače je poněkud vyklektané - to by podle mě mohlo způsobovat kolísání předstihu - a tudíž i kolísání otáček - pokusím se ho opravit nebo sehnat nový rozdělovač. Dám vědět jak jsem uspěl!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chlapy mam Octnu I 1,6 55Kw,r.v.1998 měl sem stejný problém v kolísání otáček. Zajel sem do servisu(ne do škodovackýho) a tam mechanicky vyčistili škrtící klapku od tý doby otačky drží.A cena cca 300,- Nebo bude problém v hallúv snímač otáček motoru.

Edited by Seben

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak myslím že jsem našel rozuzlení( - a doufam že snad už natrvalo)! Zdá že za vším je ROZDĚLOVAČ!!! - osička v něm se značně viklala - pokusil jsem se ho dočasně "opravit" - odvrtal jsem vyběhané kluzné ložisko které je na destičce s Halovým snímačem v rozdělovači a nanýtoval jsem nové vytočené z bronzového 3mm tlustého plechu. S takto "opraveným" rozdělovačem otáčky NEkolísají!!! -Dá se udělat základní nastavení klapky VAGem a vše teď funguje! Zatím jsem takto ujel asi 300km - a dosud bez problému. Ihned jsem si objednal komplet nový rozdělovač - zatím na něj čekám. Jakmile ho namontuju a vyzkouším - podám zprávu! (doufam že už jen dobrou :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dneska nastartuju a otacky se pohybujou kolem 1tis a 2tis(vysoko) tak vyjizdim kdyz dosahnu rychlosti 60km/h davam nohu z plnynu a ejhle motor si sam drzi rychlost na 60Km/h takze takovej nechtenej automat :aggressive: kdyz polozim lehce nohu na plyn cejtim jak si motor sam pridava a ubira. Setkal se stim nekdo? Zajimavy ze tohle deje kdyz s autem dyl nejedu a pak nastartuju.

Edited by Seben

Share this post


Link to post
Share on other sites
Tak myslím že jsem našel rozuzlení( - a doufam že snad už natrvalo)! Zdá že za vším je ROZDĚLOVAČ!!! - osička v něm se značně viklala - pokusil jsem se ho dočasně "opravit" - odvrtal jsem vyběhané kluzné ložisko které je na destičce s Halovým snímačem v rozdělovači a nanýtoval jsem nové vytočené z bronzového 3mm tlustého plechu. S takto "opraveným" rozdělovačem otáčky NEkolísají!!! -Dá se udělat základní nastavení klapky VAGem a vše teď funguje! Zatím jsem takto ujel asi 300km - a dosud bez problému. Ihned jsem si objednal komplet nový rozdělovač - zatím na něj čekám. Jakmile ho namontuju a vyzkouším - podám zprávu! (doufam že už jen dobrou :-)

No to by mohlo bejt ono. Jak se to viklá tak to chvílema nemá jiskru a ŘJ se to snaží korigovat přes škrtící klapku. když jsem dělal kontrolu a čištění rozdělovače já, tak jsem do toho kluzného ložiska kápnul kapičku oleje. Aby to opotřebení nepostupovalo tak rychle. Jinak zatím tam prakticky žádná vůle není(auto má 78 000Km) Takže ložisko sem tam promáznout DOPORUČUJI :palec2:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže abych informoval o současném stavu: Po výměně rozdělovače jsem najel přes 2000km a stále vše O.K. - otáčky nekolísají - motor běží podle ucha normálně -diagnostika nic nehlásí. Zdá se že v mém případě opravdu výměna rozdělovače zabrala!

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosím poradtě mi mám octavii 1,6 55kw r.v. 1997 a někdy mi nedrží otáčky na volnoběh a auto uplně zhasne. je to velmi nepravidelná závada jeden den je to dobré a další den to padá. Auto bylo uz v několika servisech a na nic se nepřišlo a auto mi bylo předáno že je v pořádku. Bylo tam měněno plno náhradních dílů a závada je tam pořád. Tyto díly byly měněny: škrtící klapka, rozdělovač vč. káblů, blok motoru vč. pístů, hadice podtlaku, kabel od spínací skřínky, palivovy filtr, svíčky. na počítači v servisu to neukazuje žádnou chybu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ahoj,mám skoro ten saní problém.Auto na volnoběh má 640otáčék a jak je studené tak zdechá upně.Nastavení šktící klapky ale nejde provéct.A Vag mi napíše závadu nastavení škrtící klabky není provedeno.Nevíte co stím.Nastavoval jsem to podle Visu a nešlo mi to.Klapka nejde ani v akčních členech.Jak spustím akční členy tak klapka nic nědělá.Tak je asi v haji.díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.


×
×
  • Create New...