Přejít na obsah

Kolísanie volnobežných otáčok 1.6 55 kW


bobocop

Doporučené příspěvky

dnes som úplne odpojil lambda sondu a hľa, otáčky ustálené. mierne sa pohybuju v rozmedzi 780-800, žiadne zlé jazdné vlastnosti ani nič, VAG hlási len slabý signál lambdy - sporadicky. Zajtra kúpim novú lambu a uvidíme, dúfam, že moje problémy s otáčkami pominú.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mal som problém - auto zhasínalo, pokiaľ išlo, tak voľnobeh mal cca 300 ot.V servise chceli vymeniť klapku, pozrel som sa na to doma, nešiel motorček v klapke. Povolením asi 6 skrutiek sa dá pozrieť dovnútra, tam som odskúšal motorček, nešiel.

Našťastie som veľmi lacno kúpil klapku, vymenil ju a ide to.

Zvláštne je, že keď som stiahol hadičku, ktorá ide z aktívneho uhlia, tak otáčky stúpli - na prijateľnú hodnotu. Pozrel som na klapku a zistil prečo - prívod z aktívneho uhlia ide pod klapku. Teda som aj ja uvažoval o prevrtaní klapky, ale odhadol by som to tak na cca 3mm - keď by už iné riešenie nebolo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
ja tiež neviem čím to môže byť, občas mi kolíšu otáčky, inokedy stojí ručička akoby bola prilepená, včera mi dokonca aj zhasol motor, to sú ale záhady

Dobrý den.

Nechci si hrát na moudrého,ale tu škrtící klapku je třeba nastavit a zadaptovat,případně ještě vymazat adaptační hodnoty motoru v elektronice motoru na adrese 01,kanál 00 a to na nulové hodnoty,jinak klapka neví v jaké poloze se při volnoběhu nachází.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Mam podobne problemy s 1.6 75kW, ale netrapi me volnobeh (800-900ot/min) ale pri prechodu z volnobehu na vyssi otacky ale jen pri rozjezdu (nejvetsi zatizeni) otacky rychle padaji a bud stihnu zase vypnout spojku nebo to zdechne. Zkusil jsem na 10 minut odpojit AKu a vymazat adaptaci skrtici klapky, a pak jsem behem prvnich 50km asi tak 3x 4x prosel skoro cely rozsah otacek volnobech-6000 ot./min aby se RJ klapky adaptovala, cca 300km byl klid a ted se mi pokles otacek zase objevil. Lambda to nebude jak prvni tak i druha referenci jsou nove, takze zkusim vycistit klapku, zkontroluju trasu od klapky na tesnost a uvidim

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Viem mi niekto poradiť čo presne znamenajú tieto chyby? Dík :

VAG-COM verze: IHR 304.0

Autosoft

2 Nalezeny chyby:

00516 - Volnobezny spinac (F60)

30-10 - preruseni n.zkrat na plus - Sporadicky

00533 - Regulace volnobehu

19-00 - spodni hodnota dorazu

Chyba sa prejavuje tak, že otáčky volnobehu sú pri zohriatom motore nad 1200 otáčiek/m. Kým je motor studený všetko je v proiadku a tiež riadne štartuje a má riadny výkon. Dík

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Napadlo me, ze pokud je motor studeny, palivo neni plne rozpraseno a cast z kondenzuje, jakmile se motor zahreje, vetsina paliva je zplynovana tzv. pri stejnem otevreni klapky budou vetsi otacky. Takze chybu bych hledam v koncovem spinaci volnobehu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spinac bude nekde primo v klapce, takze asi vymenit samostatne nepujde, ale to nevim jiste. Jen jsem se koukal do DP. Zkusil bych ho nejdriv zkontrolovat diagnostikou, adresa 01, funkce 08, skupina 98. Z bloku namerenych hodnot sleduj 3.pole (0000000[0] - spinac uzemnen => volnobeh, pridavas plyn a pak musi byt hodnota 0000000[1] - spinac rozpojen. Pokud ti vpravo zustava i mimo volnobeh porad "0" tak je tu zkrat na kostru, kdyz rozpojis svorkovnici ke klapce tak by se mela objevit vpravo "1" => vymena klapky, pokud "0" pak muze byt jeste problem v napajeni klapky, zkontrolovat, pokud je v poradku, pak je problem zase s tim spinacem => vymenit klapku. Ale ze vseho nejdriv bych klapku vycistil a pak nechal prizpusobit RJ motoru RJ skrtici klapky, a pak pripadne jeste udelal vyse uvedenou diagnozu.

Editováno: , autor: chase
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spinac bude nekde primo v klapce, takze asi vymenit samostatne nepujde, ale to nevim jiste. Jen jsem se koukal do DP. Zkusil bych ho nejdriv zkontrolovat diagnostikou, adresa 01, funkce 08, skupina 98. Z bloku namerenych hodnot sleduj 3.pole (0000000[0] - spinac uzemnen => volnobeh, pridavas plyn a pak musi byt hodnota 0000000[1] - spinac rozpojen. Pokud ti vpravo zustava i mimo volnobeh porad "0" tak je tu zkrat na kostru, kdyz rozpojis svorkovnici ke klapce tak by se mela objevit vpravo "1" => vymena klapky, pokud "0" pak muze byt jeste problem v napajeni klapky, zkontrolovat, pokud je v poradku, pak je problem zase s tim spinacem => vymenit klapku. Ale ze vseho nejdriv bych klapku vycistil a pak nechal prizpusobit RJ motoru RJ skrtici klapky, a pak pripadne jeste udelal vyse uvedenou diagnozu.

dík za radu, vyskúšam to a dám vedieť, len dúfam že nebude treba novú klapku.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dík za radu, vyskúšam to a dám vedieť, len dúfam že nebude treba novú klapku.

Takže diagnostiku klapky som urobil a veštko ukazuje správne ale tie otáčky aj tak niekedy skáču hlavne keď sa zohreje motor. Ešte ju skúsim vyčistiť a uvidím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Dival jsem se jeste na vypis tvych zavad (00533 - Regulace volnobehu,19-00 - spodni hodnota dorazu), mozna na vine nemusi byt klapka, zkontroloval jsi spinac volnobehu a ten fungoval. Volnobeh se vetsinou upravuje prenastavovanim predstihu zazehu (je to rychlejsi nez otevirani klapky), predstih ma napovel RJ podle udaju ze snimacu (predpokladem je spravne nastavena tovarni hodnota predstihu) a pak uz jen snizuje/zvysuje predsih, pokud je ale spatne nastavena tovarni hodnota je problem. Pri zvyseni vol. otacek se musi snizit predstih aby klesly, a pokud pri studenem motoru je regulece kolem uvedu priklad 15st pred HU, pak pri teplem motoru (palivo uz nekondenzuje na stenach studeneho saciho traktu) se predsih snizi jen na 6st pred HU (dal uz to nejde, hlavne kvuli emisim, RJ pak hlasi spodni hodnota dorazu a otacky zustavaji vysoke), takto to funguje napr. u felicie 1,6MPI. Ale jak je to presne s nastavovanim defaultniho predstihu u tebe to nevim, chtelo by to nejakeho odbrnika z praxe

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravim,

možná je to trochu z ruky, páč jezdím octavii 2.0 benzin, ale co se týče kolísání otáček do včerejška sem zažíval podobný problém.

Vše začalo u startu kdy otáčky hned při nahození motoru vyběhli na 1500 a klesaly dolů, klesali rychle a vesele až na 300 otáček, kdy motor

začal "chcípat" světla slábly v tu ranu jak kdyby si ŘJ uvědomila, že něco není v pořádku a motor donutila opět vyběhnout na normální otáčky a při nich jej držela... Tak či tak motor nedržel normální otáčky (zaslechl jsem, že normál v neutálu při stání u benzínu je 850 otáček, já měl okolo 750. Nejak jsem si nemyslel, že jde o závadu, jezdil jsem s octavkou poprvé a nevěděl takřka nic..

Při jízde ať už městem nebo dálnicí při vyřazení otáčky klesli na mých 750 a haprovaly mezi 600 - 750 klesly dolu a samy se vyhnaly nahoru na 800 a pořád dokola dokud jsem nezastavil, když jsem zastavil otáčky opět měli klasických 750. Zajel jsem s tím pochopitelně do servisu, kde mi cestou tam vše zkončilo... Motor z ničeho nic už nedržel 750 otáček na volnoběh ale najednou držel 850 jak má být, a rafička byla jak přilepená. Ani nekolísala nic, při startu to samé, nebyly problémy.... Nevím, asi to měl být od octavky vtípek, kterej sem nepochopil lol

Tak či tak mi aspoň řekli v čem v tomto případě bývá problém, většinou škrtička, ale to nezaručuje, že se problém neukáže znovu.

Dál mi řekl, že u octavek 97-2002 což je můj připad (2000) trpí na "měřič tíže váženého vzduchu". Téhdy při vyrobě toho auta to stálo hrozný peníze

do x tisíc, ale od nějakýho roku 2004 to začal vyrábět bosh a ostatní výrobci, a dnešní cena tady toho měřiče se točí kolem 1000-2000,- kč

Takže moje kolísaní,které už teda druhý den se neprojevuje, nechám prozatím být a když se objeví tak to dám na diagnostiku

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Zdravím,octavii 1.6 55kw s LPG jsem vlastnil 3roky a vše bylo perfektní až na tu kultivovanost motoru.Teď zpětně když nad tím uvažuju měl jsem to prodad dřív a ušetřil bych si spoustu nervů.Bylo to pořád samé čistění klapky zkoušení svíček,kabelů,uvah jestli není vadné zdvihátko či něco jiného.Prostě u této motorizace se můžete po...t a nenaděláte nic,je to skvělý motor s totálne pohnojenou elektronikou řízení.Teď mám 1.9 81kw tdi ASV L&K a nemohu si to vynachválit.Už nikdy bych nechtěl udělat stejnou chybu jakou byla 1.6 55kw

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chalani zdar, mam problem s 1,6 74kW AKL...po nastartovani pohoda, ci je studeny ci je teply stale dobre az pokial neslapnem plyn, hned zacnu kolisat otacky v rozsahu 900 az 1600 viac ne...je to dost cuden pretoze zacnu kolisat az po prvom zoslapnuti akceleratora.Hadica sania OK, filtre nove...ozmyslam co skor vahu alebo klapku? dik za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Mám Octavii 1.6 55kW -r.v.98 - už nejakou dobu řeším kolísání otáček volnoběhu v rozsahu asi 800-1600ot/min. cyklus kolísání je asi 1x za vteřinu kdy si volnoběh postupně přidává a pak otáčkyprudce klesnou.

Když se objevilo poprvé - vymontoval jsem škrtící klapku vyčistil a bylo O.K. - ale asi jen na dva měsíce - pak se objevilo znovu opakoval jsem postup a navíc jsem čistícím sprayem vystříkal i dráhy potenciometru - závada opět zmizela ale pak už jen na čtrnáct dní. Další pokus o čištění klapky i potenciometrů byl bez účinku. Z hlediska mechaniky se zdá vše na škrtící klapce vpořádku - ani náznak po nějakém zadrhávání nebo mechanických vůlích. Zkusil jsem i odpojit jednu z vratných pružin abych zjistil zda se neobjeví nějaká vůle - ale nic-

Zvláštní je že pokud je "zařazeno" tak se kolísání neprojevuje. - a co víc pokud za jízdy( stále zařazeno )zpomalím tak že motor dosáhne otáček volnoběhu a pak vyšlápnu spojku - pak motor spokojeně zůstane na volnoběžných otáčkách libovolně dlouho a kolísání se již neobjeví. Jakmile vyřadím při otáčkách jen kolem 1500ot/min - začne kolísat.

Popis podobného chování u 1.6 55kW jsem na fóru nenašel - Poradíte někdo??

Motor nechcípá normálně startuje, VAG nehlásí žádný problém (jen druhém pokusu o opravu byla sporadická chyba vedení 3.vstřikovacího ventilu - po vymazání se neobjevila)

Zdravím, měl jsem problém s cukáním motoru 1,6 55kw zhruba na 2000 ot. rychlost 50 km/h , nechal jsem vyčistit klapku bylo to ještě horší, nechal jsem vyměnit rozdělovač v servisu škoda od té doby mi začaly kolísat otáčky volnoběhu cukání na 2000ot. přestalo, bylo mi řečeno že za kolisání volnoběhu může lambda sonda, koupil jsem tedy novou nechal namontovat a od té doby jsem nemohl nastartovat jinak než zapomocí plyn. pedálu navíc při rychlosti 120km/h auto cukalo a při vyřazení rychlosti zůstal dlouho motor na vysokých otáčkách, v servisu mi bylo řečeno že je špatná škrtící klapka koupil jsem novou včera jsem ji nechal vyměnit vag nehlásí žádnou chybu cukání přestalo , startovat můžu bez plynu jen se občas stává že po delší jízdě aspoň 10km začnou kolísat otáčky volnoběhu stačí když párkrát prošlápnu plyn a otáčky se ustálí tam kde mají být , v servisu si neví rady vag nehlásí žádnou chybu jedině prý by to mohla dělat řídící jednotka, ale už nevěřím že se problém odstraní. Poradíte někdo? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahojte

Mam Octaviu I (benzin 1,6 74 KW, motor AKL) ktora ma problem otackami.

Vsetko to zacalo tym, ze mi motor na volnobehu (napr. pri stati na semafore) znicoho nic zhasol. Toto sa stalo raz, dvakrat a neskor sa to zacalo sporadicky opakovat. Dalsim priznakom ktory sa neskor objavil bolo ze auto zacalo svojvolne zvysovat otacky (na parkovisku idem zaparkovat, motor zacne znicoho nic naberat otacky ako keby som vytlacil plynovy pedal). Po tychto dvoch opakujucich priznakoch mi odporucili dat vycistit skrtiacu klapku.

Skrtiaca klapka bola vycistena, tym padom sa auto dostalo permanentne na vyssie otacky. Hned po nastartovani sa auto dostava an otacky 1500 - 2000 a tieto otacky si stale udrzuje, neklesnu nizsie. Mechanik hovoril ze skrtiacu klapku treba zrejme vymenit, lebo ma problemy. Po vymene skrtiacej klapky, nastaveni hodnot cez VAG, a vyskusani dalsich dvoch fungel novych kusov sa zistilo ze klapka je zrejme OK a problem musi byt niekde inde. Klapka mala pekne nastavene 3 stupne, ale hned pod nastartovani sa otvorila. VAG signalizoval kolisanie otacok volnobehu. Nakoniec sme namontovali povodnu klapku spat, kedze aj nova klapka sa spravala rovnako a pokracovali v investigacii inde.

Boli skontrolovane hadicky, ci sa niekde nedostava falosny vzduch, ale toto vyzeralo vsetko OK. Zaujimavostou bolo, ze ked sa odpojila hadicka od klakpy (privod z aktivneho uhlia) a upchal sa prstom dany otvor na klapke, otacky hned klesli pekne na 800. Po pridani plnu vyskocili na 2000 a neklesali alebo len mierne. Tiez sa skontrolovalo vodne cidlo, tiez ok.

Bolo mi odporucenie zobrat auto do servisu na elektrodiagnostiku, ze moze byt problem s elektrikou, mozno riadiaca jednotka zle riadi klapku.... Auto proste frci ale stale je na vyssich otackach ktore kolisaju a co je problem neklesnu na volnobehu pod 1200 - 1500.

Viete mi poradit co by to mohlo byt?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...
  • o 2 měsíce později...
Takže abych informoval o současném stavu: Po výměně rozdělovače jsem najel přes 2000km a stále vše O.K. - otáčky nekolísají - motor běží podle ucha normálně -diagnostika nic nehlásí. Zdá se že v mém případě opravdu výměna rozdělovače zabrala!

Zdravím,potřeboval bych vědět,jestli je potřeba po výměně rodělovače napíchnout motor na VAG a udělat předstih.Díky za odpověd.A co jsi tam namontoval za značku toho rozdělovače a jaká značka tam byla původně.Magneti nebo Bosch?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Taky se s vámi podělím o zážitky s mojí 1.6 55kW.

Pokud nastartuju studené auto, je vše v pořádku. Motor se ohřeje a začne to. Po vyřazení sytiče otáčky spadnou na normální průběh. Pokud prošlápnu plyn a sundám z něj nohu, otáčky se propadnou a zůstanou vyset na cca 400 otáčkách. Takto vydrží několik vteřin (cca 2 ) a pak se vrátí k normálu. Občas ale nezareaguje a pomůže až další prošlápnutí plynu. Toto se opakuje nepravidelně. Když k tomuto jevu rozsvítím, zapnu ofuk, a nebo šlápnu na brzdu, motor to už nepobere a udusí se.

Provedeno vyčištění klapky, výměna podtlakové hadičky ze sání na ventil vstřikovací lišty (byla ještě původní s textilním opletením a pod ním se objevila dírka ), kontrola těsnosti sání. Provedena diagnostika a nastavení. Situace ? Závada stále trvá. Mám teď v úmyslu prolézt ( na radu kolegů ) všechny body kostry a pak zkusím vyměnit ventil vstřikovací lišty.

foto_obr-12840-v.jpg

16:30 - jak si tam před tím barákem laboruju s ukostřením, tak šel okolo kamarád, který dělá diagnostiku a Servisu Kosmonosy ( servis fabriky ) a vydedukoval mi závadu. Jako problematické bylo po pokusu s odpojením a zpětným připojením určeno teplotní čidlo u hlavy. Po výměně poreferuji.

Editováno: , autor: MarioAndre
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky se s vámi podělím o zážitky s mojí 1.6 55kW.

Pokud nastartuju studené auto, je vše v pořádku. Motor se ohřeje a začne to. Po vyřazení sytiče otáčky spadnou na normální průběh. Pokud prošlápnu plyn a sundám z něj nohu, otáčky se propadnou a zůstanou vyset na cca 400 otáčkách. Takto vydrží několik vteřin (cca 2 ) a pak se vrátí k normálu. Občas ale nezareaguje a pomůže až další prošlápnutí plynu. Toto se opakuje nepravidelně. Když k tomuto jevu rozsvítím, zapnu ofuk, a nebo šlápnu na brzdu, motor to už nepobere a udusí se.

Provedeno vyčištění klapky, výměna podtlakové hadičky ze sání na ventil vstřikovací lišty (byla ještě původní s textilním opletením a pod ním se objevila dírka ), kontrola těsnosti sání. Provedena diagnostika a nastavení. Situace ? Závada stále trvá. Mám teď v úmyslu prolézt ( na radu kolegů ) všechny body kostry a pak zkusím vyměnit ventil vstřikovací lišty.

foto_obr-12840-v.jpg

16:30 - jak si tam před tím barákem laboruju s ukostřením, tak šel okolo kamarád, který dělá diagnostiku a Servisu Kosmonosy ( servis fabriky ) a vydedukoval mi závadu. Jako problematické bylo po pokusu s odpojením a zpětným připojením určeno teplotní čidlo u hlavy. Po výměně poreferuji.

Tak to jsem zvědavý jestli to pomůže, jinak ten regulátor tlaku ti můžu prodat, pokud by jsi měl zájem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Takže páni, nechcem to zakríknuť, ale moja dlho pretrvávajúca závada sa po výmene nového rozdeľovača (made in china za 25,-E) a po výmene prasknutej tlakovej hadice zo servo riadenia, už neprejavuje, teda otáčky mi už nekolíšu a motor nezdochýna na voľnobehu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 roky později...

Zdravim, mam podobny ne-li stejny  :kol-32:  Pri nastartovani motor chytne bez problemu. Jakmile se rozjedu a auto je v pohybu tak mi auto pri zarazene rychlosti cuka v otackach 1500, jakmile vyradim za jizdy tak mi otacky houpou od 1500 do 1900 a porad dokola. Kdyz ale zastavim treba na cerveny, tak mi otacky klesnou na 1100 a drzi, ani se nehnou  :kol-32:  Nevi nekdo co by to mohlo delat? Skrtici klapka nova, cidlo teploty chladici kap. a termostat novy ... prosim o radu  :kol-72:  Jinak diagnostika nic nehlasi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...