Přejít na obsah

Motory a jejich spotřeby


Mikeš

Doporučené příspěvky

(Styl jízdy: jezdím skoro podle pravidel, ale sem tam i sportovněji). Nepočítám vstupní náklady, ale spotřebu a povinné ručení. Takže vlastně scháním octávii s malým obsahem a nízkou spotřebou. A Octavii jsem si vybral, protože potřebuji pořádný kufr :-) (Teď vlastním favorit s LPG, takže kufr v podstatě nemám)

kup si koňa a za ňho dej povoz, bo se ti tam hodně vleze a sam vlastně nevíš co chceš

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mikeš:Jednoznacne suhlasim s tymi nazormi ,ktore uz tu zazneli.Pri tak malo

km sa ti neoplati TDI,pretoze jeho obstaravacia cena je vyssia.Musis sam zvazit kolko si ochotny(schopny) dat za auto.Mal som Oct.I 1.6(74kw) a brala mimo mesta tak 6,5l.Teraz mam Tdi a mimo mesta si vezme 4,5l ,takze rozdiel tak cca 2litre,ale do Tdi musis stale trochu dolievat olej a do benzinaka nie(tam vystaci od vymeny do dalsej vymeny).Tak zober do uvahy aj toto,nie iba spotrebu B)

Tak s tim olejem pekne kecas.Ja naliji 4.5l pri vymene a do dalsi vymeny nedoliji ani hlt oleje.Liji tam Shell Diesel Ultra 5w-30 a jsem naprosto spokojen.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mikeš:Jednoznacne suhlasim s tymi nazormi ,ktore uz tu zazneli.Pri tak malo

km sa ti neoplati TDI,pretoze jeho obstaravacia cena je vyssia.Musis sam zvazit kolko si ochotny(schopny) dat za auto.Mal som Oct.I 1.6(74kw) a brala mimo mesta tak 6,5l.Teraz mam Tdi a mimo mesta si vezme 4,5l ,takze rozdiel tak cca 2litre,ale do Tdi musis stale trochu dolievat olej a do benzinaka nie(tam vystaci od vymeny do dalsej vymeny).Tak zober do uvahy aj toto,nie iba spotrebu  B)

Tak s tim olejem pekne kecas.Ja naliji 4.5l pri vymene a do dalsi vymeny nedoliji ani hlt oleje.Liji tam Shell Diesel Ultra 5w-30 a jsem naprosto spokojen.

já dávám jen 4l :o

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mikeš:Jednoznacne suhlasim s tymi nazormi ,ktore uz tu zazneli.Pri tak malo

km sa ti neoplati TDI,pretoze jeho obstaravacia cena je vyssia.Musis sam zvazit kolko si ochotny(schopny) dat za auto.Mal som Oct.I 1.6(74kw) a brala mimo mesta tak 6,5l.Teraz mam Tdi a mimo mesta si vezme 4,5l ,takze rozdiel tak cca 2litre,ale do Tdi musis stale trochu dolievat olej a do benzinaka nie(tam vystaci od vymeny do dalsej vymeny).Tak zober do uvahy aj toto,nie iba spotrebu  B)

Tak s tim olejem pekne kecas.Ja naliji 4.5l pri vymene a do dalsi vymeny nedoliji ani hlt oleje.Liji tam Shell Diesel Ultra 5w-30 a jsem naprosto spokojen.

já jsem tedy olej nedoléval nikdy. Mam TDi 66, r.v. 2000. Je ale možný, že dotyčný může jezdit razantněji, zvláště za studena a třeba si to pak trochu oleje vezme. Jinak co se týče sporu jestli TDi nebo 1,6 si myslim, že každej bude prosazovat to co má on, každej má jiný priority při výběru motoru. TDi 66 není žádná extraštika, ale já jsem s ní naprosto spokojen, hlavně na dálnici mi ten výkon opravdu nechybí. Upřednostňuju nízkou spotřebu, díky který máš mnohem větší akční rádius než s benzínem. Když jezdim do Itálie na lyže, tak tankuju v Praze a pak až v Itálii, a to jedu po dálnici tak 130-160. A nevim jak vaše, ale moje TDi je traktoroidní jen když je studený a venku je fakt zima, jinak v hlučnosti se může v pohodě srovnávat s benzínama ve stejné třídě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já jsem tedy olej nedoléval nikdy. Mam TDi 66, r.v. 2000. Je ale možný, že dotyčný může jezdit razantněji, zvláště za studena a třeba si to pak trochu oleje vezme. Jinak co se týče sporu jestli TDi nebo 1,6 si myslim, že každej bude prosazovat to co má on, každej má jiný priority při výběru motoru. TDi 66 není žádná extraštika, ale já jsem s ní naprosto spokojen, hlavně na dálnici mi ten výkon opravdu nechybí. Upřednostňuju nízkou spotřebu, díky který máš mnohem větší akční rádius než s benzínem. Když jezdim do Itálie na lyže, tak tankuju v Praze a pak až v Itálii, a to jedu po dálnici tak 130-160. A nevim jak vaše, ale moje TDi je traktoroidní jen když je studený a venku je fakt zima, jinak v hlučnosti se může v pohodě srovnávat s benzínama ve stejné třídě.

Jj!! Souhlas -_--_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mikeš:Jednoznacne suhlasim s tymi nazormi ,ktore uz tu zazneli.Pri tak malo

km sa ti neoplati TDI,pretoze jeho obstaravacia cena je vyssia.Musis sam zvazit kolko si ochotny(schopny) dat za auto.Mal som Oct.I 1.6(74kw) a brala mimo mesta tak 6,5l.Teraz mam Tdi a mimo mesta si vezme 4,5l ,takze rozdiel tak cca 2litre,ale do Tdi musis stale trochu dolievat olej a do benzinaka nie(tam vystaci od vymeny do dalsej vymeny).Tak zober do uvahy aj toto,nie iba spotrebu  B)

Tak s tim olejem pekne kecas.Ja naliji 4.5l pri vymene a do dalsi vymeny nedoliji ani hlt oleje.Liji tam Shell Diesel Ultra 5w-30 a jsem naprosto spokojen.

to Pure:nekecam,iba pisem ako to je u mna.Tiez by som si prial,aby mi ten olej vydrzal az do dalsej vymeny :( Pouzivam olej Shell HELIX ULTRA LongLife2 0W-30

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nekecam,iba pisem ako to je u mna.Tiez by som si prial,aby mi ten olej vydrzal az do dalsej vymeny :( Pouzivam olej Shell HELIX ULTRA LongLife2 0W-30

No chlapáku, to se nedivím, že doléváš, když používáš Long Life olej. Je příliš řídký, aby vydržel zápřah 30000km (nebo po kolika měníš) a proto ti ubývá.... Pokud budeš dávat 5W30 nebo 5W40 a dodržíš výměnu na 15000km, tak dolévat nebudeš muset. Tedy pokud máš v pořádku motor.... -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nekecam,iba pisem ako to je u mna.Tiez by som si prial,aby mi ten olej vydrzal az do dalsej vymeny :(  Pouzivam olej Shell HELIX ULTRA LongLife2 0W-30

No chlapáku, to se nedivím, že doléváš, když používáš Long Life olej. Je příliš řídký, aby vydržel zápřah 30000km (nebo po kolika měníš) a proto ti ubývá.... Pokud budeš dávat 5W30 nebo 5W40 a dodržíš výměnu na 15000km, tak dolévat nebudeš muset. Tedy pokud máš v pořádku motor.... -_-

to Prochin:motor si myslim,ze je o.k. ma najaznenych necelych 17tis.km a co sa tyka toho oleja,iba som sa pridrziaval navodu.Ale skusim sa poradit v servise....,ale az pri vymene oleja.Z vyroby mam nastaveny predlzeny servisny interval (2roky alebo cca 30tis.km)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kamarád má "Lagundu" 1,9DCi rok 01´ a tam mají servisní interval výměny oleje 30000km, ať tam dáš 10w40 nebo 5w40!!!! Docela mají odvahu najet na standardní olej takovou porci km!!! Pak se nedivím, že jsou Renaulti takoví držáci :smich: !Od této výměny přechází na 15000km výměnu oleje a má rozum!!! Jednou jsem viděl motor 1,2 z Corsy po 30000 bez výměny oleje a bez žádné kontroly - gelové mazání a ten motor se točil bez problémů, docela jsem se divil. -_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, uvažuji o koupi Octavie. Bude využita jako rodiné auto, tak bych potřeboval co nejlevnější provoz.

Takže, jaký motor má nejnižší spotřebu a provozní náklady?

PS: rozdělte mi to na benzín x nafta, dík

kup si 2.0MPi :smich: slučuje hned několik vlastností - dynamiku slabšího TDi a spotřebu 1.8T...(joke) ale kupodivu jsem spokojenej!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Mám sice benzín + lpg, ale téma ohledně spotřeby mě zajímalo s jednoho hlediska tak jsem si to přečetl. Zjistil jsem různé hodnoty ohledně spotřeby nafty. Někdo píše kolem 5,5-6,5(samozřejmě záleží na motorizaci) to se mi zdá celkem normální. Ale četl jsem i pod 4l. Jak tady píšete to budou asi ti co neustále mají nastavený pal.počítač na průměrné spotřebě na 100km a sledují více palubovku než co se děje na cestě. Napíšu takovou zkušenost z mého života :feve:

Mám kamaráda, který si koupil OC 66kw nevím už který rok, ale to není důležité. Vždy když mě potká kecáme o autech(samo že i Octávkách) a různých věcech co se týká aut. Nevím proč ale vždy se začne ptát kolik že to žere ta moje Oktáva a už mu po asi milióntéprvní říkám, že už se na to ptal minule a tak znova odpovím, že to nějak nesleduji a raději si vychutnávám a sleduji provoz. No a stejně mu odpovím že moje papá průměrně kolem 8-9l. Tak se usměje a řekne že ta jeho kolem 4l. Když mu řeknu že jezdím na lpg a vychází mi to něco levněji než jeho nafta tak mu samozřejmě zmizí ten jeho úsměv <_< Nabídnul jsem mu jestli nezajedeme na jednu akci do Prahy, která se konala za týden. Říkal, že neví a že to bude stát zase něco na dopravu atd... Řekl jsem ,, ty vole vždyť ti to žere jen kolem 4litrů,,. Pořád nějak couval tak jsem nabídnul, že cestu zacaluji. Radostí vyskočil. Ale cestu zpátky řídím já jsem dodal. To už zase tak moc naskákal. Týden uběhl a já se těšil, že konečně poznám člověka, který umí řídit Octávii kolem 4l. Hned jak jsem dojel k němu svou Oc viděl jsem, že nákládá do svojí kanystr. Nechápal jsem proč. No a tak jsme vyjeli kolem 8h ráno do Prahy. Já dělám Prahu za 4h tak jsem byl zvědavý na jeho čas. Po nastartování jsme se dali jiným směrem a tak se ptám proč. Zdělil mi že po 2km je zemědělský statek a tam mají naftu o 0,50haléřů levněji než po cestě kde bychom jeli na Prahu. Když natankoval plnou nádrž (skoro mu to teklo přes okraj), vytáhl jěště kanystr a zase načepoval taky až po vršek. Nebudu psát kdo to platil…A mohli jsme konečně vyrazit do Práglu. Vymazal si údaje na pc a nastavil na spotřebu na 100km. Začal jsem pozorovat jeho styl jízdy a pomalu chápat spotřebu 4l/100km. Cesta do Prahy trvala 5h s tím, že pokaždé když jsme projeli kolem nějaké benziny ukázal na cenu za naftu a říkal, že jí má pořád levnější. Celou cestu z kopce vyhazoval rychlost a jeho rychlost nepřesáhla 120km/h. Neustále koukal na spotřebu, aby nepřesáhla hranici 4l. Ptal jsem se ho jestli už zkoušel třeba maximálku nebo jestli mu to tahá i pěkně do kopce. Odpověděl ,,moc to žere,,. Po dojetí na místo palubní počítač ukázal spotřebu 4,2l!!! Nasraně řekl, že kdybych ho nehonil a jel sám tak to určitě stáhne na 4l. Ironicky jsem souhlasil. Moc jsem se těšil na jízdu zpátky. Na akci jsem mu řekl, aťsi dá pivko a klidně i panáka. Tak to trošku přehnal a já ho naložil dozadu na sedadla. Jen jsem dodal bude lepší když se vyspíš. Pak ti bude zase fajn. Neboj pojedu pomalu a opatrně. Souhlasil a po 5min vytuhl jak kapr. Zkoušel jsem dát hudbu nahlas abych vyzkoušel jeho spánek. Opravdu usnul natvrdo. Přišel můj čas. Vymazal jsem pc a nastavil na hodiny. Výjezd 18.30. Od prvního momentu kdy jsem sešlápl pedál jako by vyletěli z výfuku nějaké saze. Celou cestu jsem se snažil opravdu provětrávat turbo v plném rozsahu. Nejel ani nějak zvlášť rychle po dálnici 140-150km/h samozřejmě i víc. Kopce klasica, předjíždění taky pohoda. Okrsky se snažil nejet víc jak 60km/h. Jel jsem s nafťákem poprvé a musím říct, že celkově spokojený. Po dojetí na místo průměrná spotřeba 5,1l a čas 3h 45min. Tak jsem kamaráda probudil a řekl ať se podívá za kolik mu jezdí. Po přečtení spotřeby řekl, že to není možné, že je jěště asi ožralý. Bohužel jsem mu to vyvrátil a řekl že jsem to stihl být zpátky za necelé 4h. Začal řvát, že to bylo naposled co někam se mnou jel a že už mi auto nikdy nepůjčí. A taky že jsem ho ožral. Asi i zapoměl, že jsem cestu platil já a kanystr k tomu. Po nasednutí do své Oc jsem se vracel domů a vychutnával opět svou cestu. Myslím si, že auto je od toho ,aby jezdilo tak jak má jezdit. A nepatří nějakým Skrblíkům co šetří na 0,50hal/l. To si pak opravdu nemůžou vychutnat tu pravou cestu v autě. Vím, že takových je spousta mezi náma, ale zkuste aspoň třeba na týden si nastavit na pal.počítači něco jiného něž je průměrná spotřeba a raději si cestu opravdu vychutnat a dávat pozor. Vím, že spousta to navydrží ani 2dny a opět přepnou na spotřebu. Já si osobně raději cestu vychutnám… :palec2:-_-

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy patřím do tý skupiny co má na Dotu nastavenou pr. spotřebu, ale že bych futr čuměl na palubku to tedy ne. Občas se mrknu jen tak ,abych měl přehled. Navíc jsem na Dotu nenašel lepší funkci kterou tam přepnout, okamžitá spotřeba jsou ještě horší čísla. :)

Je ale fakt že podle průměru se jezdit nedá, to si pak člověk nic neužije.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy patřím do tý skupiny co má na Dotu nastavenou pr. spotřebu, ale že bych futr čuměl na palubku to tedy ne. Občas se mrknu jen tak ,abych měl přehled. Navíc jsem na Dotu nenašel lepší funkci kterou tam přepnout, okamžitá spotřeba jsou ještě horší čísla. :)

Je ale fakt že podle průměru se jezdit nedá, to si pak člověk nic neužije.

Já tam mám třeba hodiny ;) , protože na origo symphony radiu nejsou :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já tedy patřím do tý skupiny co má na Dotu nastavenou pr. spotřebu, ale že bych futr čuměl na palubku to tedy ne. Občas se mrknu jen tak ,abych měl přehled. Navíc jsem na Dotu nenašel lepší funkci kterou tam přepnout, okamžitá spotřeba jsou ještě horší čísla. :)

Je ale fakt že podle průměru se jezdit nedá, to si pak člověk nic neužije.

Já tam mám třeba hodiny ;) , protože na origo symphony radiu nejsou :feve:

Hodiny mám vedle na displeji co je normálně pal. počítač. Když jezdim do 5,5 l průměr podle počítače tak jsem spokojenej. ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

JA mam take nastaveou prumernou 1.

Na co hodiny. Cas ubiha stale stejne rychle a kdyz nekde uviznes v kolone, tak je stejne jedno, driv do cile nedojedes, ani kdyz je budes ocima zpomalovat ;)

Samozrejme ze tu spotrebu take neeee :-((

Editováno: , autor: oct
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • Pawouk umístěno následující téma

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...