Přejít na obsah

Boucháni přední nápravy


honzik

Doporučené příspěvky

potřebuju poradit, obrovskej problém fábie a stabilizační tyčky,nemoc fábek. Povedlo se to,že tyčka v tlumičovém uchycení udělala namísto kulatého otvoru ovál. Takže můžu dotahovat a dotahovat jak chci a stejně bez úspěchu , je to jasný, v oválu se neudrží.A teď se ptám, samozřejmě vím,že tyčky tam z určitého důvodu jsou,ale nemá z vás nějákou zkušenost z jízdy bez těchto stab. tyček? AHA

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdrevím.potřeboval bych poradit už si nevím rady?Mám škodu fabii 19tdi a pořád mi něco bouchá v přední nápravě,myslel jsem si že to dělá uložení stabilizační tyče a stabilizační tyčky,ale nic.Vyměnil jsem i tlumiče a axialní ložiska v tlumičí,silemblok zadní na ramenou a nic.pořád tam něco tluče už si opravdu nevím rady.Když dám auto na zvedák a zespod se na něj pověsím,tak sliším takové bouchání,ale příjde mi to jako od pružin tlumičů,tak nevím jestli jsem tam něco nepodělal,ale snad nejsem takovej ňouma.taky jsem tam měl přední tlumiče s průměrem 22 a tydle mám s průměrem 20.Nejhorší je že než jsem měnil tlumiče,tak to tolik neklepalo?Už si opravdu nevím rady a už mě ani nebaví v tom autě jezdit.Vždy když mám kola malinko v rejdu a přejedu přez hrbol ,tak tam něco bouchne?A když přejedu přes nějakou větší diru,tak nic nechápu to a opravdu už nevím? :aggressive:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já bych skusil jízdu bez těch stabil tyček tj.kostí a hned budeš vědět čím to je saázel bych na ně a nebo na spodní čepy pač při výměně tlumičů si je mněl v jiný poloze než kde jsou celou dobu a mohly se načnout.já už jsem bez těch tyček jel a nepoznal jsem vůbec nic ale je potřeba nějákým způsobem zaaretovat nebo úplně vyndat příčnou stabilizační tyč protože při demontáži stab.tyček ti spadne na poloosy a při nerovnosti zvoní .vsaďím se ale s tebou,že to budou tyčky já je mám dotaženy co to jde a stejně se hejbaj a když jsem je vyndal tak v poho

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahojte,

tiez mi troska klepe predna naprava na mensich hrboloch asi tak do 50km/h potom to bud stichne, alebo prehluci okolie. Tiez pocujem nejake zavrzganie, pocujem to uz ked sadnem do auta. Skusal som trocha zhora ztlacit hore-dole na kazdom tlmici, ale len predny na strane vodica troska zavrzga, neda sa samozrejme povedat ci to vrzga priamo tlmic. Dal som dolu tie capicky pod kapotou na tlmicoch a tie imbusy, aj matice co su na nich, aj ta podlozka ci co to je, pri stlacani karoserie sa troska hybu. Robia to oba predne, neviem ci to je chyba, alebo to tak ma byt. Niekde hore som cital, ze to treba dotiahnut. Planujem vymenit tycky stabilizatora, aj tie gumy co drzia tu tyc na ktoru je namontovana tycka stabilizatora. Raz mi poriadne buchlo v naprave, ked som vychadzal z kruhaku a dupol som trochu na plyn. Mam pocit, ze ked prsi tak to vydava mensi kraval. Este som nemenil tycky, moze sa to v pohode odmontovat? netreba nato nejake specialne naradie? stahovaky a pod... Dam to tam potom naspat aj sam?

Prosim o radu, neviem kde mam zacat, diky.

Fabia 1.9tdi, 174000km, 2000r.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jasně na výmeně nic není sundej kolo a povol obě matice tyčky stabiláku ta spodní jde hůř matice je zezadu je to 17 ka klíč až to budeš mít povolený tak si pod brzdový kotouč dej nějáký špalek a sjeď z heverem dolů do té doby než se pěkně uvolní ta tyčka,já to dělám tak že si vyheveruju auto dám místo něj kozičku vyndám hever a dám to pod brzdový kotouč a zvedám,tam jde totiž o to aby si trochu spodní rameno vrátil do původní polohy jinak tyčku nevyndáš. Otázka půl hoďky obě.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Tak už jsem můj problém s vrzáním vyřešil byl to silenblok (nebo jak se to píše:D) tyče stabilizátoru.

4ad381662f1f8_tt.jpg

Taková malá gumička a jakej to udělalo kravál :D

dneska jsem chtěl koupit v autokelly pryžový silentblok stabilizátoru, ale chtěli vědět průměr tyče stabilizátoru, podle mého měření je tyč 20mm, průměr vyndaného těsnění 18 mm( použité) na těsnění jsem zjitil číselné údaje, doufám, že to bude stačit. Ale když jsem zjistil že to těsnění, bylo starší, tvrdší, a na tyči stabiliz. bylo v místě uložení plno přilepenýho humusu, tím pádem nemoh pohyb tyče v uložení být plynulý, myslím, že plno pazvuků přenáší do celého vozidla uvedené humusy. :kuk:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám podobný nebo stejný problem Fabia 1,9SDI cca 180 tisic a něco bouchá na přední nápravě, projevuje se to při pomalé jízdě přes spíše menší nerovnosti, při běžné jízdě se problém neprojevuje.Těžko ten zvuk charakterizovat, prostě bouchání, původně jsem sázel na prasklou spojovací tyčku stabilizátoru. Nicméně obě tyčky jsou visuelně OK. Nic není vidět ani na silentblocich stabilizatoru, silenbloky ramene jsou trochu natrzene, ale to je asi bezny stav a nejsem si jist zda to je příčina. Ještě asi připadaji v uvahu kulové čepy, pokud při vypnutém motoru hybu volantem tak tam nějaká vůle je a trochu to cvaká, ale opět si nejsem jist zda je to příčina.

Poradíte jak lokalizovat problém?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zistil som, ze mam volu v pravom cape na ramene, zdvihol som auto a rukou som hybal kolesom. Ked som pozrel na cap, tak sa hybal. Asi je to na 99% tym. Idem to cez vikend menit, oba capy, tycky a ulozenie stabiku. Su to diely Ruville, vraj stredna trieda, tak dufam, ze to vydrzi. Tycky uz maju vysusenu a popraskanu gumu. A mam tam este plechove matice, na naboji. Tie som ale nezohnal. Ale to asi neni problem vymenit hocikedy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám podobný nebo stejný problem Fabia 1,9SDI cca 180 tisic a něco bouchá na přední nápravě, projevuje se to při pomalé jízdě přes spíše menší nerovnosti, při běžné jízdě se problém neprojevuje.Těžko ten zvuk charakterizovat, prostě bouchání, původně jsem sázel na prasklou spojovací tyčku stabilizátoru. Nicméně obě tyčky jsou visuelně OK. Nic není vidět ani na silentblocich stabilizatoru, silenbloky ramene jsou trochu natrzene, ale to je asi bezny stav a nejsem si jist zda to je příčina. Ještě asi připadaji v uvahu kulové čepy, pokud při vypnutém motoru hybu volantem tak tam nějaká vůle je a trochu to cvaká, ale opět si nejsem jist zda je to příčina.

Poradíte jak lokalizovat problém?

V servisnych manualoch je napisane ze capy musia byt !!absolutne!! bez vole. Bez ohladu na to, ci to sposobuje buchanie alebo nie, treba to vymenit. Jeden stoji cca 12Eur aj s maticami, nie su rovnake, je pravy a lavy pozor na to.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mám podobný nebo stejný problem Fabia 1,9SDI cca 180 tisic a něco bouchá na přední nápravě, projevuje se to při pomalé jízdě přes spíše menší nerovnosti, při běžné jízdě se problém neprojevuje.Těžko ten zvuk charakterizovat, prostě bouchání, původně jsem sázel na prasklou spojovací tyčku stabilizátoru. Nicméně obě tyčky jsou visuelně OK. Nic není vidět ani na silentblocich stabilizatoru, silenbloky ramene jsou trochu natrzene, ale to je asi bezny stav a nejsem si jist zda to je příčina. Ještě asi připadaji v uvahu kulové čepy, pokud při vypnutém motoru hybu volantem tak tam nějaká vůle je a trochu to cvaká, ale opět si nejsem jist zda je to příčina.

Poradíte jak lokalizovat problém?

vyzkoušej sundat stabilizační tyčky a pohybuj s kulovíma čepama těch tyček,musí jít ztuha,nesmí tam jen tak lítat jak nudla v bandasce a jestli to bude ok tak jak budeš mít sundany ty kosti tak se pořádně chyť stabilizační příčný tyče a trhej s ní nahoru a dolu přitom pozoruj silentblok.Silentblok stojí cca 40 kč a stabil tyčka neorig. cca 250 kč a orig. teď ale nevím jestli obě za 800,- nebo jedna? Spíš obě. Ja teda kupuju neorig. pač je stejně musím 2krát do roka vyměnit. holt je to nemoc fábek. Teď jsem treba měnil motor u 1,2 htp kvuli netěsnosti ventilu na třetím válci. Prý je výfukový potrubí dal od kaťáku než 1. a 2. válec a nestačí se vyplachovat nevím co je na tom pravdy.Prostě jsem zapek výfukový ventil 3ho válce.oprava by mě stále o dva tisíce míň než sice použitý ale pro mě nový motor mám nejeto 170 000 a nový motor 35 000 musím ještě vyměnit katalyzátor,vag mi píše špatnou účinost katu. Nedám 13 000 za nový orig. koupím uneversal a navařím si ho na stávající potrubí. Sranda no.

Editováno: , autor: tawy2
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to tengl68:

měl jsem podobný problém při koupi auta, divné zvuky hlavně při pomalé jízdě přes hrboly, příp. při dojíždění auta (takové lupání) - nevěděl jsem co to může být. Jelikož jsme měl KO tlumiče, tak jsem s tlumiči rovnou vyměnil i zadní silentbloky předních ramen (za Seaťácký dle zdejších doporučení) a ha - zvuky zmizly - těžko tedy říci zda to byly silentbloky a nebo tlumiče, příp. uložení předních tlumičů, které jsem nechal původní, jen jsem je nechal promazat. Teď mi zas začala vrzat přední haupna a stropní tapicírunk... sad.gif Ach jo Fabia ...

PS: píšeš, že jsou silentbloky trochu natržené - to bude podle mě dělat ono - já je měl ještě v celku, ale mlely s kolem dopředu a do zadu dost

Editováno: , autor: Shalibaba
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zistil som, ze mam volu v pravom cape na ramene, zdvihol som auto a rukou som hybal kolesom. Ked som pozrel na cap, tak sa hybal. Asi je to na 99% tym. Idem to cez vikend menit, oba capy, tycky a ulozenie stabiku. Su to diely Ruville, vraj stredna trieda, tak dufam, ze to vydrzi. Tycky uz maju vysusenu a popraskanu gumu. A mam tam este plechove matice, na naboji. Tie som ale nezohnal. Ale to asi neni problem vymenit hocikedy.

Oprava hotova, vymenene spodne capy, tycky a ulozenie stabiku, zvuky su chvalabohu prec. Najskorej to boli tie capy, jeden mal volu. Tyckami to asi nebolo, v porovnani s novymi boli este tuhsie, ale uz mali rozsypanu gumu, takze za par mesiacov by boli KO.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 5 týdny později...

Zdravím, jak to tady tak čtu, tak mi asi odešly "kosti" - při pomalé jízdě přes menší nerovnosti takové tupé rány a překvapivě přes velké nerovnosti a nebo při větší rychlosti nic( FI 1,9TDi MR00 165tkm asi ve 150tkm měněn stabilizátor vč. gum a uložení-silemblok nápravy).... ale k věci, bude vadit, když s tím budu jezdit do příští výměny oleje? Cca 14tkm... může se tam toho podělat víc? Nějak mi to extra nevadí, akorát to občas trochu zamlátí.. nerad bych něco zanedbal... Někdo tady psal, že jezdil půl roku a pak to nechal vyměnit... máte někdo zkušenost.. díky za info:) PS: příjde mi to, že to dělá pouze pravá strana...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

vpoho...to nejsou ložiska, ale jen gumové lůžka (silentbloky stabilizátoru ) ;) speciál nástroje nepotřebuješ a nijak těžký to není...já se na to budu vrhat někdy příští týden počítám :) jak ti to přesně tluče? jestli nemáš utrhlý silentbloky ramene?? ty dost tlučou pří rozjíždění a brždění = rameno se hejbe a je to zvuk kov o kov

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mal si pravdu, v pohode som vymenil. Zajtra idem na dlhsiu cestu otestujem ci to bolo ono. Inac som uz vymenil silentbloky na oboch ramenach, kosti (tycky) stabil.teraz tie gumicky , a ostatne by malo byt v poriadku. uvidim.

Inac to bol klepot z oboch stran, ale pocul som to len ked som isiel do50kmh, a na priecnych nerovnostiach, bolo aj take ze sa to zacalo ozyvat len

vtedy ked som rano urobil prvych 30km.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...