Přejít na obsah

El. sedačky, paměť a L&K


omicron

Doporučené příspěvky

U mé nové "Laurinky" (L&K viz níže v podpisu) lze nastavení el. sedaček pro více řidičů uložit do paměti, to funguje spolehlivě. Nicméně má fungovat i spárování této paměti přes příslušný klíček - např. moje žena má své nastavení sedačky, a pokud si odemkne svým klíčem (poté co jsem s tím jel já se svým klíčem), sedačka a zrcátka se automaticky nastaví na její nastavení po otevření dveří řidiče. To říká manuál a výrobce.

Mě to fungovalo jen chvíli, vždy po nějaké době po spárování příslušného klíče s nastavením sedačky to přestalo fungovat - šlo to dejme tomu jednou dvakrát, a šlus. Poté již jen přes tlačítko příslušné paměti, a při zapnutém zapalování. Při vypnutém zapalování se tlačítko muselo držet, a občas naněkolikrát :-( Přes klíč/dálk. ovladač již nefungovalo.

Nyní mě před týdnem vyměnili celý panel ovládání a paměti sedačky, a řídící jednotku el. sedaček, výsledek ? Automatické nastavení sedačky řidiče při odemčení auta přísl. klíčkem/ovladačem fungovalo jen asi technikům při testování v servisu ;) , mě to již nejde vůbec (!) - jsem znovu objednán na výměnu, Škoda to prý intenzivně řeší, a jsou prý zatím zcela bezradní. Funguje samozřejmě ruční ovládání ovladači a tlačítka pamětí, přes dálku to se to ale nepřestaví automaticky při otevření dveří vůbec...

Má někdo nějakou zkušenost ?

--------------------

OII 1.9 TDI DSG Elegance MR2006, Black-Magic, Supreme Ivory kůže, ESP (a spousta dalších šikovných udělátek), Xenony, H1-Osram NightBreaker, H8-Nokya Hyper Yellow, audio Audience, autonavigace TomTom Go910, vnitřní bílé LED osvětlení ála "Stöckel" - v 6/2009 šla do světa

OII 1.8 TSI DSG Laurin & Klement FL MR2010 Black-Magic + nezávislé topení s dálkou, MF volant s DSG řazením, el. sklápěná a zatmavovaná zrcátka s pamětí, navigační+multimed.+komunikační systém Columbus (SoundSystem+GSM III Bluetooth+MIDI rozhraní), Construct 3 System, přední spoiler, bílé LED osvětlení interiéru, H1-Osram NightBreaker, H8-Nokya Hyper Yellow

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže moje auto (LK) je již v Boleslavi, a včera mě místo něho přivezli nadupané žluté RS 2.0 147 kW (samozřejmě benzín).

Musel jsem si na to chvilku zvykat (hlavně na kvedlačku, kterou již nepoužívám 5. rok), ale na takový motor se zvyká rychle. Je to raketa, ale ta spotřeba (!), to je skutečně "Otesánek", takové auto bych nemohl vlastnit, neboť bych se nedokázal při jízdě jakkoliv umravnit :-) Mám nyní za ty 2 dny stálou průměrnou spotřebu kolem 15l/100kmh, dnes se mě to podařilo srazit na nějakých 11-12l/100km.

Ta barva je nádherná, ale zvykl jsem si již na příjemný luxus mého nového LK, a to mě tady trochu chybí, interiér je takový trochu "obyčejný", jako u klasické "dvojky".

Mimochodem svezení v tomto RSu (na 17kách) je proti 17kám na LK obrovský rozdíl, je to pořádný kostitřas, normálně mě už z cca 1/2 hodinové jízdy po běžných českých silnicích pěkně bolí prdel. Auto má cca 10 kkm, takž relativně nové. To v LK na 17kách vůbec neznám.

Fotka je z mobilu N. E65, takže sorry za kvalitu.

post-1470-1248883683_thumb.jpg

Editováno: , autor: omicron
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mimochodem svezení v tomto RSu (na 17kách) je proti 17kám na LK obrovský rozdíl, je to pořádný kostitřas, normálně mě už z cca 1/2 hodinové jízdy po běžných českých silnicích pěkně bolí prdel. Auto má cca 10 kkm, takž relativně nové. To v LK na 17kách vůbec neznám.

Paradoxně mi 18" připadají lepší, než 17" :) Každopádně tohle mi problémy velké nedělá, případně to rád vyměním za jiné přednosti RS :) ale od toho to je, aby si každý vybral, co mu víc vyhovuje...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže moje auto (LK) je již v Boleslavi, a včera mě místo něho přivezli nadupané žluté RS 2.0 147 kW (samozřejmě benzín).

Je to raketa, ale ta spotřeba (!), to je skutečně "Otesánek"

Zdravím, odpověď není k tématu, ale jde mi o spotřebu.

Mám také L&K 1.8 TSI DSG FL, měl jsem ji přes měsíc v MB a půjčili mi asi stejné RS (SPZ ... 4970 z ledna 2009, v tu dobu měla najeto kolem 7000).

Také mě štvala výbava, Columbus mi vyhovuje, hlavně mi chyběla bluetooth handsfree.

K té spotřebě, řeším to dlouho, auto žere asi o 15% víc než předpokládám.

Začalo to výměnou váhy vzduchu v servisu, po dohodě bylo auto skoro 6 týdnů v MB.

Nyní o trochu líp řadí z 1 na 2 (dřív), ale z DSG stejně nadšený nejsem, to by bylo na delší povídání.

Spotřeba je stále stejná.

Porovnával jsem ji nejen já, ale poprosil jsem i novináře Petra Šikla, viz http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3179.

Auto zkouším (nejen) na jeho testovacím úseku za Prahou,

vycházím z toho že na daném úseku jezdí při klidné jízdě s beznzínovými oktávkami se spotrebou o něco nižší, než je udávaná kombinovaná. S mojí je spotřeba průměrně o těch 15% vyšší.

Ve škodovce mě nejdřív perfektně přijala hromada lidí, řekli co všecho zkusí a změří.

Když mi auto vraceli, tak mi ani nesdělili kolik naměřili při oficiálním testu spotřeby - prý to jsou interní údaje.

Takže se odhodlávám do ústavu pro výzkum motorových vozidel, ale tam za měření chtějí 13 tisíc.

Perlička: když jsem se s RS krotil a jezdil podle předpisů jako se svojí, měl jsem dlouhodobý průměr vyšší jen o 0.2 litru proti své 1.8.

Stejně tak na testovacím okruhu Petra Šikla.

Udávaná kombinované spotřeba je přitom vyšší o 1.3 litru.

Než se odhodlám na měření, rád bych spotřebu auta porovnal s někým kdo ji má v (snad) pořádku, ale v naší malé prodejně Škoda mám smůlu.

1.8 TSI s DSG prý zatím prodali jen jednu, tu moji.

Byla by možná nějaká dohoda, třeba si na hodinu zaměnit auta (až budeš mít znovu své), nebo jet spolu?

Jsem z Jablonce, občas bývám v Praze, někdy pochopitelně jedu dál.

Dík za zprávu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím, odpověď není k tématu, ale jde mi o spotřebu.

Mám také L&K 1.8 TSI DSG FL, měl jsem ji přes měsíc v MB a půjčili mi asi stejné RS (SPZ ... 4970 z ledna 2009, v tu dobu měla najeto kolem 7000).

Také mě štvala výbava, Columbus mi vyhovuje, hlavně mi chyběla bluetooth handsfree.

Jo, jo, je to presne ona, takze ji znas :) , ted ma neco pres 10.000 km, jede to fakt dobre (ale ne zase nejak zazracne oproti 1.8TSI), zejmena na predjizdeni to je raketa, na 2 (dvojku) jet stovkou neni zcela bezna zalezitost (samozrejme v teto kategorii).

Ta vybava a interier je ale pro me, nyni co jsem si jiz zvyknul na LKcko, docela frustrujici, auto mam zejmena na praci, tudiz me v ni extremne chybi chytry autotelefon GSMIII s hlas. ovladanim, nebo alespon HF sada, ktery tam sice je, ale bez BT, jen s universalni montazni destickou, takze k nicemu. Samozrejme bez navigace, sveho stareho TomToma jsem dal ke stare O2, je to hlucne, to me fakt jiz vadi, spotrebu jiz nebudu komentovat. Dost me vadi ty bizarni pseudohlinikove levne vypadajici povrchy ála sportovni design, a ten tvrdy sportovni podvozek me take moc nebere. A nejvice me snad vadi absence kvalitni hifi (Columbus + SoundSystem + SunSafe skla), i kdyz je tu Soundsystem, tak je tezce degradovan Audienci a hlukem, tak posloucham jen radio...

Moje Laurinka je stale v MB, uz docela ztracim trpelivost, autosalon se komunikaci o terminu a stavu opravy se mnou tezce vyhyba, takze premyslim, ze po nedeli tam zkusim volat primo, mam na ne nejaka cisla primo do toho specialniho oddeleni (oddeleni analyzy zavad).

Zdravím, odpověď není k tématu, ale jde mi o spotřebu.

K té spotřebě, řeším to dlouho, auto žere asi o 15% víc než předpokládám. Začalo to výměnou váhy vzduchu v servisu, po dohodě bylo auto skoro 6 týdnů v MB. Nyní o trochu líp řadí z 1 na 2 (dřív), ale z DSG stejně nadšený nejsem, to by bylo na delší povídání. Spotřeba je stále stejná. Porovnával jsem ji nejen já, ale poprosil jsem i novináře Petra Šikla, viz http://auto2.lidovky.cz/clanek_lidovky.php?id_clanek=3179. Auto zkouším (nejen) na jeho testovacím úseku za Prahou,

vycházím z toho že na daném úseku jezdí při klidné jízdě s beznzínovými oktávkami se spotrebou o něco nižší, než je udávaná kombinovaná. S mojí je spotřeba průměrně o těch 15% vyšší.

Ve škodovce mě nejdřív perfektně přijala hromada lidí, řekli co všecho zkusí a změří. Když mi auto vraceli, tak mi ani nesdělili kolik naměřili při oficiálním testu spotřeby - prý to jsou interní údaje.

Takže se odhodlávám do ústavu pro výzkum motorových vozidel, ale tam za měření chtějí 13 tisíc. Perlička: když jsem se s RS krotil a jezdil podle předpisů jako se svojí, měl jsem dlouhodobý průměr vyšší jen o 0.2 litru proti své 1.8.

Stejně tak na testovacím okruhu Petra Šikla.

Udávaná kombinované spotřeba je přitom vyšší o 1.3 litru.

Než se odhodlám na měření, rád bych spotřebu auta porovnal s někým kdo ji má v (snad) pořádku, ale v naší malé prodejně Škoda mám smůlu.

1.8 TSI s DSG prý zatím prodali jen jednu, tu moji.

Byla by možná nějaká dohoda, třeba si na hodinu zaměnit auta (až budeš mít znovu své), nebo jet spolu?

Jsem z Jablonce, občas bývám v Praze, někdy pochopitelně jedu dál.

Dík za zprávu.

Pro tyto prip. problemy si platim jiz cca 15 let (co jsou v Cesku) DASku, uz jsem to nekolikrat vyuzil, jsou na to velmi dobri. Pokud by jsi u nich byl pojisten, staci jim to predat, a oni jiz z Tve DAS pojistky plati nejen pravni zastoupeni a ochranu, ale i veskere odborne posudky a prip. analazy.

Muj kamos si poridil Volvo V70 za 1,5 mega, po case tezce ztuhlo rizeni a nejmenovany prodejce ze Zlina, a pote i Volvo CZ se tim v zaruce nechtelo zabyvat (ze je to udajne v nejake existujici norme, ktere se ale davno jiz nikdo nedrzi), tak to take dal DASce, ktera to nyni jiz snad s uspechem dotahla do konce - chce to auto vratit predejci.

Az budu mit auto k dispozici, a budu mit cas, tak se Ti ozvu a rad pomohu. Otazka je, kdy me ale auto vrati ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo, jo, je to presne ona, takze ji znas :) , ted ma neco pres 10.000 km, jede to fakt dobre (ale ne zase nejak zazracne oproti 1.8TSI)

Naprostý souhlas, škodovka má na půjčování na jednu stranu auto se skvělým, až nebezpečným motorem (pokud mu ho půjčí místo 1.4 :-)

ale ta výbava mě dostala, hlavně destička na držák telefonu tam je hodně platná.

Do Laurinky jsem přesedlal z 11 let staré Octavie SLX, takže jsem se namlsal a celkový vzhled interiéru RS mi proti Laurince připadal ubohý.

Ovšem mimo motoru jsem ocenil sedačky, ty v RS mají podstatně lepší vedení (ale zase nejsou v elektrice).

Zajímavé to je s hlukem, nedávno jsem si pořídil hlukoměr a Laurinka je ve všech měřených rychlostech (50-130) o 6-7 dB tišší, než stará hlučná OI 1.8 s pěti kvaltem.

Pobavilo mě, když měřili nedávno asi 13 aut střední třídy v autožurnálu a rozdíl asi 2.5 dB mezi nejtišším a nejhlučnějším autem uváděli jako nebetyčný.

Abych neodbíhal: RS mi taky připadalo hlučné, ale ve skutečnosti je hlučné jen při při akceleraci.

Měřil jsem ji také a v ustáleném jízdním režimu na slušné silnici se hluk neliší ani o decibel, což je pod hranicí rozlišitelnosti. Stačí pár hrbolů na silnici a hluk stoupne klidně o 10 dB.

Asi na to mám vliv laděný výfuk, ale po rozjetí tam již rozdíl nebyl.

Když jsem auto v MB nechával, řekli mi, že to bude trvat přes týden a trvalo to přes měsíc.

Nechtěl jsem na ně tlačit (proč taky, když jsem si mohl vyzkoušet RS), aby měli dost času na opravu, jenže to nevyšlo.

Zatím to s MB nechci hnát na krev, ostatně auto je tak skvělé, že bych ho nechtěl vracet, ale prostě jsem se těšil na nižší spotřebu údajně úsporného auta.

Stará 1.8 20V měla udávanou kombinovanou spotřebu 8.6 a jezdil jsem za 9.

Naše nová má 6.6 a jezdím za 8.5.

Takže je to sice míň než staré auto, ale čekal jsem, že to bude lepší.

Na DAS jsem se nechal kdysi dávno ukecat, ale po roce jsem to zrušil.

Možná jsem neměl, ale rozhodně bych do nich za ty roky nacpal víc, než co mě teď bude případně stát měření.

Bez toho mi ovšem ve škodovce řeknou, že spotřeba závisí na stylu jízdy (souhlasím, ale testy jezdím stejně),

na váze auta (a oni to měří s lehčím v základní výbavě), na pneumatikách a že ji ovlivňuje zvýšený podvozek (mám k nám domů paket pro špatné cesty) a další nesmysly.

Jenže ty neudělají rozdíl 15% a podle nějaké normy je prý povolená tolerance 4% (to je asi jediné konkrétní číslo, co mi řekli).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zajímavé to je s hlukem, nedávno jsem si pořídil hlukoměr a Laurinka je ve všech měřených rychlostech (50-130) o 6-7 dB tišší, než stará hlučná OI 1.8 s pěti kvaltem.

Pobavilo mě, když měřili nedávno asi 13 aut střední třídy v autožurnálu a rozdíl asi 2.5 dB mezi nejtišším a nejhlučnějším autem uváděli jako nebetyčný.

Abych neodbíhal: RS mi taky připadalo hlučné, ale ve skutečnosti je hlučné jen při při akceleraci.

Měřil jsem ji také a v ustáleném jízdním režimu na slušné silnici se hluk neliší ani o decibel, což je pod hranicí rozlišitelnosti. Stačí pár hrbolů na silnici a hluk stoupne klidně o 10 dB.

Asi na to mám vliv laděný výfuk, ale po rozjetí tam již rozdíl nebyl.

Bacha na to, debicely jsou v logaritmicke stupnici, takze i maly rozdil v samotnych decibelech muze byt obrovsky subjektivni rozdil ve vlastni hlucnosti. Napr. 2 dB znamenaji 2x vyssi akusticky tlak (hlučnost) oproti 1dB. Takže 2,5krat vetsi hlucnost v aute stejne kategorie je opravdu nebetycny rozdil...

LKcko (s 1.8TSI + DSG, SunSafe skly a 17" Dunlop pneu) me pripada subjektivne vyrazne, vyrazne tissi nez ta Elegance RS 2.0TFSI. Koukal jsem i po testech 1.8TSI, kterou mame, vsude se shoduji, ze se jedna o extremne tichy motor. Ja ho v aute takrka neslysim, dokud neudelam KickDown, nebo nejedu opravdu, opravdu rychle. Do nejakych 180 jde jen o narustajici aerodynamicky hluk, jel jsem i v jine 1.8TSI, byla drobet hlucnejsi, ale ne od motoru, to se jasne projevuji SunSafe skla, standardni u LKcka. Pokud chci rucne radit padly pod volantem, musim se chte nechte orinetovat i podle otackomeru, v nizkych otackach je to problem odhadnout, pokud to jiz nemas zafixovane dle rychlosti auta...

Naše nová má 6.6 a jezdím za 8.5.

Takže je to sice míň než staré auto, ale čekal jsem, že to bude lepší.

Ja mam take takovou, jeste vyssi spotrebu. Pricitam to zatim "jalovemu" motoru, mam jen cca 2.000 km, doufam, ze se to vylepsi.

Na DAS jsem se nechal kdysi dávno ukecat, ale po roce jsem to zrušil.

Možná jsem neměl, ale rozhodně bych do nich za ty roky nacpal víc, než co mě teď bude případně stát měření.

Na to, ze zaplatim rocne 2 nebo 3kKc (dnes uzavrena smlouva asi vice), tak je z toho obrovska pridana hodnoto, me se to jiz myslim zaplatilo na mnoho let dopredu poskytnutymi sluzbami, mam to i pro domacnost-rodinu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

LKcko (s 1.8TSI + DSG, SunSafe skly a 17" Dunlop pneu) me pripada subjektivne vyrazne, vyrazne tissi nez ta Elegance RS 2.0TFSI. Koukal jsem i po testech 1.8TSI, kterou mame, vsude se shoduji, ze se jedna o extremne tichy motor. Ja ho v aute takrka neslysim, dokud neudelam KickDown

Subjektivně mi také RS připadalo málem jako dieslový traktor, jenže ten hluk je velký hlavně při akceleraci, pak se výrazně sníží.

Myslel jsem to hlavně tak, že velký rozdíl je 6 či 7 dB, což je víc než 4 násobný rozdíl OI 1.8 20V - OII 1.8 TSI.

Co jsou 2 dB proti 6 nebo 7...

Staré auto bylo nepříjemně hlučné, nové je neobvykle tiché.

Jinak 3 dB znamenají dvojnásobnou hlučnost, 6 dB čtyřnásobnou, 9 dB osmi, 10 dB desetinásobnou atd.

1 dB je běžná hranice bezprostřední rozlišitelnosti, ale při porovnání třeba po minutě bych to (aspoň já) určitě nerozlišil.

Pokud bychom se někdy viděli, určitě bych vzal hlukoměr s sebou.

S hlukem jde také o to, že se u tichého auta víc uplatní hluk prostředí (okolní auta, nekvalitní silnice). Když sleduji hlukoměr, tak během cesty ustálenou rychlostí občas hluk vyskočí až o 15 dB.

Protože jsem chtěl měkké auto, prodal jsem originální 17" a koupil jsem 15", jenže ne zrovna tiché Bridgestone.

Proto mám možné auto skoro stejně "hlučné" s RS.

Jinak mám také problém s řazením, dost si zvykám na manuální režim s pádly a protože mi někdy neuvědomím, jakou rychlost z těch 7 jsem tam nechal, tak se občas přistihnu že jedu na 6. či dokonce 5. místo 7. stupně.

Sluchem motor opravdu v běžných otáčkách není prakticky slyšet :-)

Jedna z mých výhrad proti DSG je totiž zbytečně časté podřazování při přidání plynu, převodovka se prostě předvádí že umí rychle přeřadit, jenže já o to nestojím, protože si pak neužiju skvělý krouťák tohoto motoru a zvýšenými otáčkami zbytečně stoupá spotřeba.

Proto dost často jezdím na manuál, pak převodovka podřazuje až při kick-downu.

Spotřebu víc sleduji asi od dvou tisíc a až do současných 8.5 tisíc se změnila jen nepatrně, to mohou být jen nepřesnosti měření.

Editováno: , autor: milos_s
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 měsíc později...

Ahoj, už se podařilo Škodovce problém vyřešit? Úplně stejný problém trápí i mě, auto podle všeho bylo vyrobeno přibližně ve stejnou dobu.

Spárování s klíčem DO se mi nijak nepodařilo.

Ovládání sedačky tlačítky funguje dobře podle návodu. Při vypnutém zapalování nebo vyšší rychlosti se ale tlačítko musí držet, nefunguje nastavení automaticky jen po krátkém stisku. To chápu, že je to kvůli bezpečnosti - aby se sedačka nezačla sunout až do konce někam, kde by mohla ublížit nebo znemožnit řízení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj, už se podařilo Škodovce problém vyřešit? Úplně stejný problém trápí i mě, auto podle všeho bylo vyrobeno přibližně ve stejnou dobu.

Spárování s klíčem DO se mi nijak nepodařilo.

Ovládání sedačky tlačítky funguje dobře podle návodu. Při vypnutém zapalování nebo vyšší rychlosti se ale tlačítko musí držet, nefunguje nastavení automaticky jen po krátkém stisku. To chápu, že je to kvůli bezpečnosti - aby se sedačka nezačla sunout až do konce někam, kde by mohla ublížit nebo znemožnit řízení.

14 dni v Bolce, stredisko analyzy zavad, po 14 dnech vymena komfortni jednotky, vse funkcni, ale objevily se me dalsi zavady s elektronikou, pisi o nich na sve strance, viz podpis..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...