Přejít na obsah

Sportovní filtr pro 1,8 TSI


Michal N

Doporučené příspěvky

sportovni filtr je holej nesmysl. prida ti 3 kone. u 160hp auta (na brzde 177hp) to vubec nepoznas. auto netaha lip, nejede lip, spotreba je stejna. (jestli chces zvysit vykon, cistou cestou, nalij tsi do chrtanu 100 oktanovej benzin, nebo si dej (diskutabilni) chip, jako mam ja). sportovni filtry sem mel na volvu s80 2,5tdi, pak na audi a4 2.5 tdi, vzdy od KN, nezaznamenal sem vubec ale vubec zadnej rozdil....zato nemecka nafta, zazrak..to bylo jiny kafe. moje rada je...setri penize a zainvestuj jinde. Ovsem jestli si ho chces dat, tak ho samozrejme kup, budes mit dobrej pocit, ze si neco udelal na svym autej...jen sei dovolim zeptat, k cemu ho vlastne chces mit?

Editováno: , autor: frantisek1979
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Souhlas s frantiskem1979, i ja v davne minulosti zkousel napr. KN kity na TDI Octavii I, k nicemu to nebylo, naopak se pod ne snadno dostane bordel, a neni to tak prilis bezpecne pro turbo...

Jen pro vyzkouseni se zeptej mechaniku v nejakem autorizovanem servisu, jaky maji na to nazor. Nejaky malinky vyznam to bude mit u nejakych slabsich motoru, ktere honi kazdyho kone, ale u 1.8TSI ? To je pekna blbost, a stejne jako frantiske1979 se domnivam, ze lepsi je tankovat 100vy benzi (napr. vyborny Benzina Verva), nebo ten chip...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč ho vlastně chci mít. Přestavěl jsem auto na Ethanol E85 a prý sníží spotřebu. Každý tu mluví o výkonu, ale o výkon mi nejde ten se zvýšil tímto palivem a jde to sakra poznat. Problém s většíma "dírkama" :) ve sportovním filtru chápu, jen měl opravdu zajímá, jestli byl zamazaný airbox. A jestli spotřeba klesla, či ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Proč ho vlastně chci mít. Přestavěl jsem auto na Ethanol E85 a prý sníží spotřebu. Každý tu mluví o výkonu, ale o výkon mi nejde ten se zvýšil tímto palivem a jde to sakra poznat. Problém s většíma "dírkama" :) ve sportovním filtru chápu, jen měl opravdu zajímá, jestli byl zamazaný airbox. A jestli spotřeba klesla, či ne.

Aha, už chapu (mj. kolik te ta prestavba stala?..). Na kazdej pad to muzes zkusit, myslim, ze ten filtr tak drahej neni a hlavne ho pri spravny udrzbe (nelehka zalezitost) nemusis menit. jako trik bych pak ale zkusil jiny pneu, rozmer (17 vs 16 ky, u me rozdil cca pul litru na 100km) nebo..lehci nohu, coz se zas cloveku u tsi nechce, obzvlast, kdyz na vas zezadu dorazi tdi :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha, už chapu (mj. kolik te ta prestavba stala?..). Na kazdej pad to muzes zkusit, myslim, ze ten filtr tak drahej neni a hlavne ho pri spravny udrzbe (nelehka zalezitost) nemusis menit. jako trik bych pak ale zkusil jiny pneu, rozmer (17 vs 16 ky, u me rozdil cca pul litru na 100km) nebo..lehci nohu, coz se zas cloveku u tsi nechce, obzvlast, kdyz na vas zezadu dorazi tdi :)

Mě vyšla na 7800,- Ale pro prvních 10 lidí to udělám levněji. http://ethanol.ic.cz Zatím mám jen stránky a až budu vědět přesně jak je to se spotřebou tak to rozjedu. Nechci nabízet zajíce v pytli. Toho filtru se právě bojím a jelikož najezdím hodně tak to vypadá že každý 2 měsíce ho budu čistit. Co se týká pneu mám 16 a měnit nebudu. Nemám TSI ale ještě obyč. 1.8T nechtěl jsem kvůli filtru zakládat další vlákno tak se ptám tady. A ta lehčí noha, to právě teď už nejde. Dřív jsem jezdil jak hovado na BA 95 a pak jsem začal šetřit lehkou nohou a spotřeba se snížila na 7,5 - 8 l/100km, jenže teď z lehkou nohou na E85 to jezdí jak "hovado" v tom je právě ten zakopanej pes. Proto chci snížit spotřebu. A proto se ptám tady na filtr ne kvůli pocitu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A co zkušenosti s čipnutím 1,8 TSI ? Má někdo zkušenost ? NEžere více ? Má to cenu atd. ?

Asi už to tu bylo, ale asi nebude na škodu si to oživit, benzínových turbo motorů je víc a víc ...

Díky

čau, chip na tsi mam, rozdil obrovskej. spotreba stejna. do prumer 7,6 l/100km. auto ma ted 205ps s naturalem 95. kroutak 315Nm, krivka jeste plossi. kdyz tomu slapes na krk, tak to asi bude zrat vic, ale neprijde mi to nijak dramaticky. a za ten pocit to teda stoji. dnes sem napraskal a6 3.0tdi, rozdilem tridy.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě vyšla na 7800,- Ale pro prvních 10 lidí to udělám levněji. http://ethanol.ic.cz Zatím mám jen stránky a až budu vědět přesně jak je to se spotřebou tak to rozjedu. Nechci nabízet zajíce v pytli. Toho filtru se právě bojím a jelikož najezdím hodně tak to vypadá že každý 2 měsíce ho budu čistit. Co se týká pneu mám 16 a měnit nebudu. Nemám TSI ale ještě obyč. 1.8T nechtěl jsem kvůli filtru zakládat další vlákno tak se ptám tady. A ta lehčí noha, to právě teď už nejde. Dřív jsem jezdil jak hovado na BA 95 a pak jsem začal šetřit lehkou nohou a spotřeba se snížila na 7,5 - 8 l/100km, jenže teď z lehkou nohou na E85 to jezdí jak "hovado" v tom je právě ten zakopanej pes. Proto chci snížit spotřebu. A proto se ptám tady na filtr ne kvůli pocitu.

aha, jasan, a kolik ti to ted bere? da se odhadnout procentualni narust? pri dram.zvyseni spotreby pak v podstate ztraci smysl prejit na e85...nebo musi mit clovek velkej najezd km. clovece s tim filtrem nevim no, zkusil bych to, ale osobne tomu vazne po vlastnich zkusenostech teda moc sanci nedavam.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak stránka od E85 mě opravdu pobavila. Jelikož trošku do motorů dělám tak tam je pár nepřesností.

70% snížení CO2 při provozu na E85 to snad ani nemůže myslet vážně. Spotřeba ti naopak stoupne.

Jo a jesli si někdo myslí, že auto např EU2 přestaví na EU4 tím že z něj udělá E85 tak to je spíš kouzelník. CO2 nikde v žádném emisním předpisu nefiguruje. Měří se HC, CO, NOx, Partikule.

A co agresivita paliva a vyšší spalovací teploty? Na to jsou motory z fabriky třeba připraveny.

Co se týče sportovního filtru tak souhlasím s tím, že je to blbost. Množstí vzduchu si reguluje jednotka. Před klapkou máš senzor co snímá teplotu a tlak. Jednotka má v sobě snímač atmoférického tlaku. Tak si to odreguluje sama. A chtěl bych vidět toho co pozná 1kW zvýšení výkonu.

A úpravy sání budou mít dozajista za násladek nasávání teplejšího vzduchu což je velmi nežádoucí, Sání za kolem je taky mega blbost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

aha, jasan, a kolik ti to ted bere? da se odhadnout procentualni narust? pri dram.zvyseni spotreby pak v podstate ztraci smysl prejit na e85...nebo musi mit clovek velkej najezd km. clovece s tim filtrem nevim no, zkusil bych to, ale osobne tomu vazne po vlastnich zkusenostech teda moc sanci nedavam.

Palubní počítač ukazuje na E85 8,5l a je jedno právě jak na to šlapu dlouhodobá spotřeba je stále stejná. Na benzín ukazoval 7,5 až 8,2 podle toho jak jsem na to šlapal (Ve městě na krátkou vzdálenost i 12). Když to tak počítám tak si osobně myslím že to žere spíš 9l. Takže bych spíš typoval že spotřeba zvýšila o 1litr. Procentuelně ti co dělají testy píšou že se zvedne o 30% na neupraveným motoru mix 1:1 pak to vyjde šul nul. Mě to vychází pokud pojedu na naturál za 32,- a E85 za 23,- Tak na 100 km ušetřím vždy kolem 50 Kč. Vzhledem že denně najedu kolem 200 km. Tak tu stovku ušetřím. Jen mi vadí že před rokem byl E85 za 15,-.

Tak stránka od E85 mě opravdu pobavila. Jelikož trošku do motorů dělám tak tam je pár nepřesností.

70% snížení CO2 při provozu na E85 to snad ani nemůže myslet vážně. Spotřeba ti naopak stoupne.

Jo a jesli si někdo myslí, že auto např EU2 přestaví na EU4 tím že z něj udělá E85 tak to je spíš kouzelník. CO2 nikde v žádném emisním předpisu nefiguruje. Měří se HC, CO, NOx, Partikule.

A co agresivita paliva a vyšší spalovací teploty? Na to jsou motory z fabriky třeba připraveny.

Co se týče sportovního filtru tak souhlasím s tím, že je to blbost. Množstí vzduchu si reguluje jednotka. Před klapkou máš senzor co snímá teplotu a tlak. Jednotka má v sobě snímač atmoférického tlaku. Tak si to odreguluje sama. A chtěl bych vidět toho co pozná 1kW zvýšení výkonu.

A úpravy sání budou mít dozajista za násladek nasávání teplejšího vzduchu což je velmi nežádoucí, Sání za kolem je taky mega blbost.

K těm nepřesnostem 70% snížení CO2 hádat se nebudu, jak jsem zmínil výše vyčetl jsem to někde na www když testovali to palivo nějaká zkušebna, ale to neřeším. Nakonec tam bylo napsáno, že výrobou E85 se dostane více CO2 do ovzduší. Nakonec Emise jsou to poslední co by mě přimělo na to jezdit.

Co se týká EU2 a EU4. Vysvětli mě jaký je rozdíl mezi těmito agregáty: AGU - EU2, ARZ - EU2, AUM - EU4, ARX - EU3! (Všechny 1.8T)

Konstrukčně naprosto stejné, až na pár maličkostí (AGU 1 lambda ostatní 2, Nemá systém sek. vhánění vzduchu ostatní ano, nemá přestavení vačkového hřídele)(ARZ nemá přestavení vačkového hřídele AUM, ARX ano)

Když pominu AGU a ARZ, tak musíš souhlasit, že AUM a ARX jsou naprosto shodné a proč jsou rozdílné euronormy, protože ARX se montuje pouze do 4×4 a díky tomu má vyšší spotřebu. Stejně tak motor pokud měl automatickou převodovku. Když jsem auto kupoval tak mi to vrtalo v hlavě proč jsou rozdílné, když jsou stejné motory, tak jsem nelenil a volal do Škoda auto. Bylo mi to vysvětleno, vyšší spotřebou (a ta opravdu u obyč. verzí 1.8T nižší je),. Tak to řešit nebudu a je mi to taky jedno.

Čistě teoreticky z toho usuzuji, že pokud spaluješ "ekologické palivo" dejme tomu co má při spalovaní nižší emise, dejme tomu třeba jen o 10% na ARX (EU3) dostaneš se z emisemi třeba na EU4 jako je to u AUM! Souhlasit nemusíš a pokud se chceš hádat tak piš do Mladé Boleslavi proč to u těch motorů tak je. A až pojedu na EMISE dám vědět.

K vyšším spalovacím teplotám na to jsi přišel jak. Každý hasič ti řekne, že líh (ethanol) hoří chladněji než benzín a o to hůř se zapaluje. Agresivita paliva ;) Octavie jako jedny z prvních byli připraveny pro tyto paliva. Ethanol opravdu rozpouští veškerý bordel a můžu říct, že po výměně palivových filtrů na obou autech záleží opravdu na tom co tankuješ a kde tankuješ. (V autě co z 95% čerpalo SHELL bordel minimální i po 200 000km a druhý auto po 128 000 km černý sviňstvo. Až rozříznu filtry dám fotky.

Ke sportovnímu filtru mám také své výhrady. Ale prý sníží spotřebu paliva u Ethanolu, proto se ptám na zkušenosti. Jestli zvýší výkon mě nezajímá. A jestli poznám 1kW nebo ne to je mi taky jedno. Můžu jenom říct že po tankování E85 je auto opravdu živější a jestli je to 1 kW nebo 10 kW je mi fuk. Moje auto se 110 kW je silný až moc. A ze své zkušenosti pokud jsem dal BA95 od eurooilu (u nás asi hodně mixnutý s vodou) a nebo SHELL opravdu na mým motoru to šlo hodně moc poznat. Pokud jsem dal 100 oktanů od SHELL oproti jejich obyč. benzínu to šlo poznat taky a na spotřebě ne jen na tom že je 7,- na litr dražší. Stejnej pokus jsem dělal i na 1.6 tam byl rozdíl pouze v tom, že od 130 km to lépe táhlo jinak nic.

Úpravy sání nechci jen mě zajímala sportovní vložka.

A k E85 nikoho nenutím, mě stačí že šetřím peníze.

Ještě k ethanolu psal jsem na CIMBU, vysvětlil mi pár věcí (úplně jiných) a nakonec dodal, že to zkouší na Felicii 1,6 s poměrem 1:1 z vlastní jednotkou. A prý má o trochu nižší spotřebu oproti benzínu. Tak To je vše :p

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Hele tak na stary 1,8 to nastudovany nemam, ale rozdily tam budou jen ty jako normalni uzivatel na to neprijdes.

Ale obecne treba EU2 jeste nema EOBD a EU4 jo. Jestli se nepletu tak treba uz EU4 musej mit elektronickej plyn a první 1,8T mely jeste lano. atd.... ono by to fabrika nedelal kdyby nemusela.

Kdyz si nastudujes emisni normy tak uvidis ze nikde nefiguruje hodnota CO2. Tadle hodnota je ciste dopocitavana z presny spotreby paliva. Jak by pak asi mohla byt treba 1,8 TSi s nejakyma CO2 160 g/km, a Greenline ma 110g/km.

Co se tyce paliva Ethanol je to slozite. Nekde jsem cetl ze stare motory zvladaji ze serie E10 ... ty soucesne mozna uz se dostanou k E25 .... Co jsem prohlizel motor co umi E85 je hodne jinej ... hlava cela palivova soustava ..... no bylo toho hodne. Tam je specileni program pro motor co vyhodnocuje pomer paliva a podle toho upravuje proces spalovani. No neni to zadna sranda kdyz to chces udelat oficielne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Snímač nadmořské výšky má z těchto motorů pouze AGU, ostatní mají sekundární vhánění vzduchu. Máš pravdu i v "elektronickým plynu", lanko akcelerace měl AGU, ale nic to nemění na věci, že AUM - EU4, ARX - EU3, jsou shodné a na vyjímku i ARZ - EU2. ARX - tedy 4×4 se začal vyrábět o trochu později, už to by bylo nelogické, "odšroubovat součástky z AUM" a udělat z něj opět horší motor "EU3", je to opravdu spotřebou, protože auto je o pár kil těžší a jiný podvozek. U AUM bylo psáno EU4 (EU3 - pro vozi s automatem). Toť asi vše k EU normám.

S CO2 jsem říkal, že to neřeším u ME opravdu nefiguruje. A o tom CO2 psali, když to zjednoduším: "Po spálení lihu vzniká "voda"" Takže jediný CO2 co vznikne je z toho naturálu, kterým je to mixlý. Opravdu to byl obsáhlý článek s grafi atd. a nakonec dodali, že výrobou tohoto paliva vznikne více CO2 takže vlastně to vyjde na stejno.

Tam je specileni program pro motor co vyhodnocuje pomer paliva a podle toho upravuje proces spalovani.

Ano speciální program pro motor a upravuje proces spalování to máš pravdu, to jsou ŘJ přímo od výrobce,a motory budou složitější.

Přídavná jednotka, kterou tam mám já ze švédska, kde s tím mají delší zkušenosti (Volva mají už rovnou bifuel) a funguje jednoduše jakoby by-pass, nechává řídit řj auta proces spalování akorát prodlužuje délku vstřiku. Když natankuju BA95 tak jednotku vypnu a je to jakoby tam nebyla, při E85 nebo E100 zapnu a prodlouží akorát vstřik. Existují i automatický, který to palivo poznají tak jako je tomu u výrobce, ale nefungují spolehlivě. (rozhasí program v řj jednotce)

Co se týká uživatelů co mixují 1:1 (i ve favoritech, feliciích), prvních 500 km auto nejde kucká a pak jede normálně, akorát problém při startech. Já bych těch 500 km viděl v adaptaci těch řj. Co myslím, že u origo aut co to mají (bifuel), pokud jednotka v sobě nebude mít 2 programy a uživatelé budou neustále střídat paliva tak bude problém stejný, řj se bude přizpůsobovat po každém tankování.

No neni to zadna sranda kdyz to chces udelat oficielne.

Taky jsem četl článek, že kdo to mixuje 1:1, vlastně okrádá stát. K tomu jenom dodám: Mám jednotku díky které dávám 100% paliva E85, žádný mix a pokud budu podnikat stačí zajít s daň. dokladem o montáži a nechat si dodatečně zapsat do TP, pak je to 100% officielně a nebudu jako podnikatel platit silniční daň. Toť vše.

Nekde jsem cetl ze stare motory zvladaji ze serie E10 ... ty soucesne mozna uz se dostanou k E25

Nevím jak to myslíš, E10? Ethanol se již do BA95 přimíchává myslím že teď nějakých 8%. Pokud to zvýší tak myslím, že ty auta nepřestanou kvůli tomu jezdit. A pokud je to palivo tak agresivní tak i ta minimální příměs by měla narušovat palivovou soustavu?!

To jsem tu, ale řešit vůbec nechtěl. Chtěl jsem se zeptat na filtr a spotřebu. Proč, protože právě v regulaci toho vzduchu mám chybu, kterou v orig. servisu řešily 14 dní a nevyřešily jen mám vyměnit asi za 20000,- součástek a taky mi řekli ať koupím novou autobaterii, že ta to dělá taky :doh osobně si myslím že mezi turbem a škrtící klapkou se ztrácí vzduch. (pokud neblbne turbo), když je nedostatek vzduchu tak je chudá směs a jednotka může regulovat jak chce. Proto mě napadlo, pro rychlost tam hodit sport. vložku, která propustí víc vzduchu a případnou netěsnost eliminuje. Jen ji vyzkoušet. Nic víc.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

No když vezmu v potaz cenu nového "běžného" filtru tak je to vcelku jedno,MANN Knecht Bosch,je to myslím jedno jakou značku,jde o to na co se cítíš finančně a co chceš mazlíkovi dát ochutnat,jen to KN bych osobně nedával,máš za 300 novej papírovej a než se vyšplháš na cenu cca 2tis za KN a to nepočítám ty čistítka a jiné ingredience tak seš na svejch a v bezpečí...

Ano malinko si budu rozporovat sám jezdím s atmosférou s KN ale nehobluju lopatky turba brajglem z cesty a čistím ho každou chvilku a další negativa jsou že první v cestě stojí váha vzduchu a na ní lítá ten olej na ošetření KN a samosebou i víc bordelu takže to sebou nese seqenci závad které si ušetříš...

Možná semnou bude někdo rozporovat ale mám pádné argumenty a nebjím se je použít :kol-28:

Navíc jsme distributorem KN tudíš jsem sám proti sobě "ale nejsem debil"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš pohřbít turbo tak ho tam dej,žere to daleko víc bordelu než papírovej,možná "víc vzduchu" No při ceně nového papírového klidně s každým olejem a máš jistotu a klid...

no neni to tak hrozne z bohřbivaní turba jen vam napišu sve zkušenosti z filtrem z K&N mam ho ve svem autě uz 168 253 km a to od začatku co sem zakoupil jo jeste jen poznamku nejsem prodejce je mi to jedno každy at ma filtr jaky chce jen me zkušenosti a ted spet autu stal sem taky pred rozhodnutim nechat papirak nebo dat vložku K&N zaruky a tak ale nakonec to pravě vyhralo K&N tyto filtry sou znami v USA a Mexiku u zemnědelcu ktery je použivaj opravdu v prašnem prostředi kde papiraky by mněnily co dvacet minut tak sem to risknul a sem spokojenej vše na aute puvodni turbo a tak dale nebo ze by houkalo cos by značílo že pomalu dosluhuje zatim musim zaklepat ale narok uz by mnelo jo vlastne papirak mam a dovam ho akorat když sušim :kol-28: omluvte pripadne pravopis a sloh :kol-43:
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravdou že KN vychází kvalitově nejlíp ze všech těch tzv "přímích" filtrů nejlíp,ono dalším problémem je ten,že lidi si ho kupujou aby pomyslně ušetřili za věčné výměny papíráků a pak docela serou na jeho údržbu a tím tyto problémy vznikají,je potřeba ho čistit nebo kontrolovat dost často,podle toho jak a kde se jezdí,ale dělal jsem několik aut kde byl po 15tis zalepenej jako celistvá deska a už se ve filtrboxu propadal a samosebou to podsávalo vedle,další prblém je ten že ty mikročástečky který proletí tak si je turbo sbaští a chová se to jako jemná brusná pasta a těm lopatkám to nedělá moc dobře,zakulacují se hrany a ztrácí to na plnícím tlaku,je to po delším používání dost citelný. Nechci nikoho zrazovat od koupě klidně ho i rád prodám,jen k tomu mám své výhrady ale je to můj názor a nikomu ho nechci vnucovat,každý ať si udělá sám co uzná za vhodné...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je pravdou že KN vychází kvalitově nejlíp ze všech těch tzv "přímích" filtrů nejlíp,ono dalším problémem je ten,že lidi si ho kupujou aby pomyslně ušetřili za věčné výměny papíráků a pak docela serou na jeho údržbu a tím tyto problémy vznikají,je potřeba ho čistit nebo kontrolovat dost často,podle toho jak a kde se jezdí,ale dělal jsem několik aut kde byl po 15tis zalepenej jako celistvá deska a už se ve filtrboxu propadal a samosebou to podsávalo vedle,další prblém je ten že ty mikročástečky který proletí tak si je turbo sbaští a chová se to jako jemná brusná pasta a těm lopatkám to nedělá moc dobře,zakulacují se hrany a ztrácí to na plnícím tlaku,je to po delším používání dost citelný. Nechci nikoho zrazovat od koupě klidně ho i rád prodám,jen k tomu mám své výhrady ale je to můj názor a nikomu ho nechci vnucovat,každý ať si udělá sám co uzná za vhodné...

Jo souhlasim s tebou ve veci udrzby spoucta ridiču si ho pořidí a potom neví jak ho čistit a tak dale nebo na to kašlou ja K&N čistim každych 15 000 km v lete protože bohužel bydlim v dost prasnem prostredi sem odklopen poli řepky a ječmene tak v letě pil pak sklizen tak mracna prachu.V zimne ho nečistim a co se tiče udržby tak to opravdu chce delat v klidu a pořadne ja te tomu chovam jak k miminku jo a jeste jeden postrech po dobu udržby-schnuti mam papirak mam na nem najeto celkove 1000 km tak na nem neni poznat jestli mam 1000km nebo 15000km jak je špinavy a somuzřejmne vždy při vymněně opatrně vyčistim box
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Chtěl bych se také poděli o zkušenosti se sportovním filtrem pro tento motor. Zajimaly by mne názory ostatních a tak chci přispět svojí zkušenosti. Mám 1.8TSI a zhruba před půl rokem jsem si kupoval BMC filtr - vložku. Jen jsem ho vložil do boxu, místo původního. Od výrobce, už je napuštěný olejem, takže opravdu stačí jen výměna kusu za kus a zašoubovat box. Výrobce udává životnost přes 100 000Km, nevím, zda se tomu dá věřit, ale při správném čístění by to tak mohlo být, aspoň doufám.:).

Filtr jako takový vám na výkonu vozu moc nepřidá - osobně se mi zdá, že se motor lépe zvedá ze spodních otáček a pak ve středím pásmu otáček (2000 - 3500) bych to neviděl tak dramaticky. Ke konci spektra otáček (5000+), už je to asi o ničem. Sám nevím, jestli kolem 5500 otáček sportovní filtr pomůže, když je motor v zátahu a potřebuje více vzduchu, tak si myslím, že by mohl. Co se určitě změní je zvuk "něčeho" v sacím traktu. Kolem 4500+ otáček, je slyšet rezonanace potrubí a jako by motor pískal, je jedno jaký mám zařazený stupěň stupeň, ale prostě celé to píská:).

Slyšel jsem názor, že sportovní filtr je k ničemu neb ty 3 - 4 koně, které to přidá se stejně někde ztrácí v motoru/přenostu síly a tak, že celkový přinos je velmy diskutabilní. Nadruhou stranu motoru tím odlehčím a přidám mu těch pár koní navíc, které by si jinak vzal v původního výkonu. K filtru se prodává i sada na číštění. Video jak filtr čistit se dá najít na youtube a celý postup není komplikovaný, takže jsem ho zvádl i já, když poprvé mě filtr čistili v autoservisu při roční prohlídce, po 30 000Km. Což je i kylometrový nájezd, který výrobce udává jako vhodný interval číštění. Prodejce mi tvrdil, že sám má filtr na 50 000 a ještě ho nečistil, tak snad i pozdější čištění není na závadu. Ohledně toho zda sportovní filtr škodí motoru, tak abych se přiznal sám nevím, ale když si vezmu, že airbox po vyndání filtr je jako nový, tak bych řekl, že a) nejzdím v prašném prostředí ( 90% jizdního času je venkov, 10% Praha a Hrade Králové) B) filtr je možná dostatečně učinný, protože po sklepání jsou vidět jakoby černé drobky, které se na něm za dobu provozu usadili. Bavil jsem se s jedním technikem v autoservisu a ten mi řikal, že pro váhu vzuchu, nějaký ukapávající olejíče není problém. Že bych měl vidět to, co oni občas vyndavají z celého traktu u jiných aut.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...