Přejít na obsah

Spatne starty u O 1.6 75kW


chase

Doporučené příspěvky

- rozebrat určitě jdou ale jen destruktivně :) normálně se testují tak že se vymontují ze sání, položí se na odměrné válce a pustí se relé vstřikování

podle toho se pozná jestli všechny nastříkají za daný čas stejný objem, jak rozprašují a jestli nějaký neodkapává

pokud máš na ně podezření je to určitě lépe dát do servisu kde s tím mají zkušenosti a vybavení, jinka můžeš udělat víc škody než užitku

- běžně se čistí na stolici, kde se postraší ultrazvukem a pak je testují stejným principem na stolici s odměrnými válci.

zanesení ale většinou hrozí u přímovstřikových dieselů, u benzínu jsou přeci jenou uchráněny od karbonu sacím ventilem

zkus koupit ještě ten čistič, dobré zkušenosti mám s STP cca 130kč, doporučuje se dávat každých 5000km

- nový injektor stojí určitě těch 3000,- ideálně x4,

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Chci to tu oprášit a zeptat se, zda ty starty někdo už rozumně vyřešil?

Nemám problém nastartovat ráno a ihned do 5min po jízdě, pak jsou starty v závisloti na čase horší a horší, pomáhá přidat plyn.

Žádné chyby na VAGu nemám a to ani po 8vt. startování, kdy start sám vypne, následný druhý start je OK. Měřené hodnoty se zdají být v pořádku, už nevím co měřit.

Lambda má místo uváděných 1,4-1,6V trvale 2V i studená i teplá. Lambda regulace se zapíná až za tepla.

Vstřiky odstřikují všechny stejne - pohledové zjištění.

Sání: vrchní kroužky vyměněny, spodní zatím neměněny-pohledově jsou OK.

Svíčky nové, klapka čistá, vzduch. filtr OK.

Zkoušel jsem měnit jedno náhradní staré teplotní čidlo - bez výsledku - možná koupím nové.

Mám možnost měnit snímač tlaku v sacím potrubí a snímač vačkového hřídele.

Napadá mě ještě palivový filtr, ale to snad nenastartoval ani ráno, kdyby to netlakovalo.

Dochází mi nápady a nechci to dávat do servisu.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj. Mám problém se startama u OII 1,6MPi, r.v.2009 najeto 22tis. km. Od začátku, co jsem auto koupil, tak každý třetí až pátý start auto napoprvé nechytne, nebo chytne a zdechne. Napodruhé většinou chytí a nebo tak dlouho točí, až nakonec musím sešlápnout plyn aby chytlo. Dělá to za studena i za tepla. Měl jsem to už dvakrát v servisu při 6tis. km a teď a nenašli tam žádnou závadu, tak mě poslali pěkně někam. Potřebuju to vyřešit ještě v záruce a dost mě štve, když nový auto nechce chytat a já jsem vždycky někde za blba, třeba na pumpě, od které najednou nemůžu odjet. Bylo mi doporučeno, ať neberu levnej benzín, ale já stejně jezdím jenom na Shell, Benzina nebo OMW. Tak už fakt nevím, co s tím. Jestli jste se s tím někdo setkali, tak mi prosím napište, co bych měl asi dělat? Díky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to je stará dobrá blbá písnička servisů špatný benzin a když diagnostika nic nevyhodí jsou v prdeli, nenech se odbýt stěžovat, stěžovat, stěžovat dokud máš záruku, byl jsem taky v servise za blba stálo mě to nervy, čas i peníze, ale prosadil jsem opravu (jemné cukání - špatný EGR). Oni ti vezmou třeba vzorek paliva a budou se ti pak muset věnovat a uznat záruční opravu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn. Díky za radu. Odvezu to tam znova, zkusím třeba jinej servis a budu na ně tlačit, ať s tím něco koukají udělat. Nejhorší je, že když je to auto v servisu, tak startuje perfektně. Tak jsem to startování aspoň nafilmoval aby měli nějakej důkaz, jak se to chová.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Fajn. Díky za radu. Odvezu to tam znova, zkusím třeba jinej servis a budu na ně tlačit, ať s tím něco koukají udělat. Nejhorší je, že když je to auto v servisu, tak startuje perfektně. Tak jsem to startování aspoň nafilmoval aby měli nějakej důkaz, jak se to chová.

S prokázáním závady bývá problém a každá dokumentace je dobrá, hlavně si nech vždy napsat zakázku i s výsledkem. Pokud jsem jim auto nechal v servise nic se neprojevilo, až jsem vzal umaštěného šmudlu do auta a projel se s ním tak kýval hlavou jak chorý osel a nicméně se to řešilo pokus - omyl (vstřiky, svíčky - vždy extra návštěva servisu asi 6x) a čekalo se taky na vyjádření MB ktera povolila výměnu EGR ačkoliv jak jsem se dozvěděl tady na foru naprosto známá závada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja osobne take nemam na VAGu žádnou chybu. První ranní start a nebo start okamzite do 5min po vypnuti motoru je vetsinou ok, kdyz jdu z prace nebo to necham dele odstat, je problem. Jestli to nechci trápit, musim pridat plyn.

Mám jeden tip:

v DP pro Octavii I. jsem se dočetl o snímači vačkového hřídele viz obrázek.

Zkoušel jsem to i odpojit a startovat, chová se to pořád stejně.

To vysvětlení, co tam popisujou, kdyz nefunguje jak má, je pak možná logické.

Zaroven i píšou, že ten snímač je stejný s HAL snímačem na klice. Cili by měl mít měřitelný odpor 730-1000ohm.

Po víkendu to snad budu mít možnost prohodit a vyzkoušet z jineho auta.

post-4187-1279261777,6566_thumb.jpg

post-4187-1279261884,6315_thumb.jpg

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Tak jsem ty pitomé starty pravdepodobne dnes vyřešil (jeste tedy pár zkušebních startu a udelam definitivni verdikt)

Jeslikož jsem neměl možnost vyzkoušet součastku z jiného-stejneho auta, musel jsem ji koupit.

Je to snímač vačkového hřídele.

Jen co jsem ho vyměnil, starty jsou na cvrnk.

Ikdyž jsem psal, že snímač je totožný se snímačem kliky (HALL), tento nejde nijak rozumě proměřit, a tedy je velice jiny.

Ještě upřesním, že mi před výměnou snímače vačky, vyskočila chyba na čidlo teploty, ktere když jsem vyměnil pro jistotu společně se stejným čidlem u chladiče dole, byly studené starty, které dřív aspoň chytaly, teď také špatné.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Takže starty opraveny! :-)

Po měsíčním vození do servisu a zpět, různém zkoušení, měření atd.. se u Škodovky konečně rozhoupali a vyměnili celou lištu se vstřikama. Měli na ni podezření, že je špatná, ale trvalo 14 dní, než jim výměnu na záruku schválili v MB.

Zkouším to už 5 dní a starty jsou úplně super za všech režimů a auto jde za studena krásně za plynem, předtím se docela dusilo a někdy i střelilo do výfuku.

Nechápu, jak sem to mohl 25 tis. km vydržet, teď mám z toho ježdění konečně dobrej pocit!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Starty jsou z 0% zlepšeny na 70%. Startuje to už o poznání lépe, ale pořád se někdy stane, že při teplém motoru točim déle -asi 3vteřiny- a pak to nějak chytne. No budu ještě koumat.

tipuju snimac otacek klikoveho hridele, kdyz se ohreje, vynechava, za studena je to ok. Tez jsem menil, skubalo to obcas u tepleho motoru, studene to bylo v poho.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jediné co možná škube, je teplý volnoběh, takové jakoby vynechávání jednou za 5s to zachveje s motorem.

Když ale někam přijedu, mohu za tepla okamžitě startovat na cvrnk. Po 1h stání už začíná být problém. Spíš mi připadá jakoby se ztratil tlak po určité době. Možná tam nejde vzduch a nebo benzin (zkusím mrknout na filtry), ale jak říkám, jak to chytne, tak to jezdí bez problémů.

Včera jsem zkoušel lambda sondy, tedy hlavně tu před kat, kde po zahřátí katíku na 400-500°C pracuje lambda dobře. Když je studená, DP pro OI píše, že má mít nějaký odpor 1-5ohm při 20°C. Měl jsem 3,5ohm při asi 30°C. Proces základního nastavení proběhl pro obě OK.

Editováno: , autor: Haski
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Po dlhšej dobe sa pripájam k tejto téme. Ako som popisoval moje problémy s novým autom (1,6 BFQ motor, zlé štarty, trhanie motora po naštartovaní ) nikto mi v značkovom servise v dobe záruky nevedel pomôcť . Mám auto prestavené na LPG ,tak sa vyhovárali na plyn.Všade sa pripojili na ECU motora kde aj tak nebola zaznamená žiadna závada.Písal som aj priamo do ŠKODOVKY , ale takmer žiadna priama odpoveď. Ale pri smole som mal aj šťastie. Natrafil som na autorizovaný servis , kde skontrolovali celý voz v rámci reklamácie a závadu mi odstránili dá sa povedať na počkanie . Vymenili EGR-ventil (pravdepodobne neuzatváral ale hodnoty snímačov boli v poriadku),nastavili celý motor a napálili posledný dostupný soft do ECU. Od tej doby motor ide ako hodinky a jemu jedno či ide na BA alebo LPG. A na záver mi v servise ešte povedali , že ak problémy budú pretrvávať , tak bude treba asi vymeniť aj klapku ale ako zisťujem tak tam problém nie je.

Na záver chcem pripomenúť , že nie je značkový servis ako servis. Na ten , ktorý sa naozaj snaží nájsť a následne aj odstrániť chyby , človek musí náhodou alebo zázrakom natrafiť tak ako sa to stalo aj mne.V prípade potreby o radu hlavne ak auto je prestavané na LPG napíšte aj e-mail 0915844151@orangemail.sk a rád pomôžem v rámci mojich schopností .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to je zajimave s tim EGR.Ja mám totiž podobny problem mám taky 1.6 75 kw ale AVU a pouze při studenem startu(ale nepravidelně)třeba 1 krat za 3 studene starty motor šileně škube a ma nepravidelny běh,už jsem měnil kde co,čidlo teploty,lambdu-byla špatna,ale pořad to děla "neplechu".Diagnostika samozřejmně taky nic neukazuje. :feve:

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak jsem si to tu celý pročet a čekám, co to bude u mě... Dá se říct, že skoro od začátku (r.v. 6/2008, naj. 36tis.km) motor po startu několik vteřin jde nepravidelně a podivně prská do výfuku. Tak za 1/2 až 1min. se to srovná a jede v pohodě. Sem tam se mi ovšem stává, že po nastartování motor vůbec nechce jet, jde jakoby na 2-3 válce, jak když u 120 někdo přeházel kabely nebo úplně blbě nastavil předstih. Po chvilce se to probere a jede úplně normálně. Startuje vždy napoprvé a po pár převaleních motoru.

Mohl by pomoct soft od Cimbu? Stejně se na to chystám, auto je už po záruce. Nebo mám čekat něco horšího? (EGR, vstřiky atd...)

Během záruky se na cca 30tis. km měnilo čidlo otáček na klice, bylo vadné a svítila kvůli němu kontrolka motoru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- Cimbu todle neřeší, teda alespoň já úpravu mám a po ránu přesně jak popisuješ

divné je že takto to prská jen když je venkovní teplota nad 12°C, nastartuju, otáčky 1200 a motor prdlá do výfuku,

po 1min spadnou na 800 a dobré, motor ale táhne a jede dobře

když je venkovní teplota pod 10°C tak nastartuje hned na 900ot a neprdlá, nechápu ale já to tak mám

- možná zkus toto popsat Ing.Jandovi jestli třeba soft neaktualizoval

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dneska jsem dostal ještě tip, že podobný projevy může způsobovat ne úplně čistá klapka. Asi se na ni zkusím přes víkend podívat a vyčistit ji. Každopádně tím určitě nemám co zkazit. Když jsem kdysi nechával u pana Jandy čipovat feldu, čištění klapky bylo první, co udělal.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nedalo mi to a klapku jsem před chvílí dočistil. Něco černých usazenin jsem z ní vytřel, motor jsem potom zkušebně nastartoval a běží v klidu, jenže nebyl ještě vychladlý po cestě z práce. Zkusím to testnout zítra.

Co mě trochu překvapilo je, že po prudkém přidání plynu z volnoběhu si to krátce sykne, vypadá to jako z přetlakového ventilu na sání. To je normální? Nemám pocit, že sundáním kusu hadice od filtru ke klapce a jejím namontováním zpět jsem mohl něco poondit. Jen jsem si toho doposud nevšiml, ale taky jsem nedráždil motor bez krytu a s otevřenou kapotou.

Zítra podám referát, jestli to pomohlo nebo ne.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To syknutí jak popisuješ je v pořádku. Dělá mi to též a a slyšel jsem to i u HTP i myslím 1,4 16V.

Dostal jsem info z autorizovaného servisu Skoda (z druhe ruky pres kamose), ze špatne teplé starty dělají vadné vstřiky, následně to může řešit i nový SW řídící jednotky.

Bude to trochu trvat, ale doufam, ze se mi dostane pomoci.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Chcem sa pridať zo skúsenosťami štartovania . Mám octaviu 1,6 BFQ rok výroby 2008 model 2009.

Hneď ako som ju kúpil,som bol veľmi spokojný s vozidlom ,jazdil som bez problémov až kým neklesla

vonkajšia teplota. A teraz môj problém.

Začnem od začiatku: 1) vonkajšia teplota -6 stupňov až + 6 stupňov vozidlo naštartuje a po chvíli zhasne

2) naštartujem znova a vozidlo ide bez problémov

3) návštevy značkového servisu aj dopyt od ŠKODOVKY bez úspechu

Mám diagnostické prístroje VAG,SCANMASTER,AEB214.Ani jeden prístroj nevykazuje závadu , ale pri týchto teplotách,

keď som sa pripojil na ECU motora mi pri prvom štarte ukazoval parameter predzápalu hodnotu až -20stupňov.

Pri opakovanom štarte bol predzápal od +5 do +12 stupňov.Tento jav sa prejaví len pri tejto teplote a po druhom štarte sa už neprejaví.Náhodne ak motor nezhasne aj tak nejde do otáčok ,aj na mieste, až kým ho nevypnem a znova nenaštartujem. Žiadal som autorizovaný servis o zistenie závady poprípade predbežne o výmenu snímačov ,ECU motora ,

ale keďže jednotka nevykazuje žiadne závady tak len otestovali jednotku a komponenty a to bolo všetko.

Nevedia kde je chyba.Ak vie niekto poradiť nech dá vedieť.

A na záver : tester AEB214:má funkciu kontrola komponentov (neviem čo to je)

kontrola CHUDÝ-BOHATÝ komponent1 x má byť viac ako 2703 ( ja mám 0 )

komponent8 x má byť viac ako 34079 ( ja mám 33557 )

Tester vyhodnocuje pripojenie ISO 9141-2 a odvoláva sa na servisnú príručku.

Všetky tieto podklady som dodal aj servisu aj ŠKODOVKE ale zatiaľ žiadna priama oprava.

Nemôžem nechať vozidlo dlhú dobu v servise . Prosím poradte.

Tento príspevok som posielal posielal ešte v apríli tohto roku , po oprave a následnej výmene EGR ventilu ako som popisoval naposledy, som vyskúšal tester AEB 214 : výsledok všetky komponenty vykazuje v norme .

Neviem presne čo tie komponenty znamenajú , ale keď sú teraz v poriadku a auto stále po oprave ide ako hodinky som spokojný.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Klapku jsem v pátek vyčistil, dnešní ranní start se mi zdál o něco lepší, tak uvidíme, jak se to bude chovat dál. Trochu mě zklamal přístup ke klapce a množství hadiček a trubiček, co k ní vedou. Nějak se mi to nechtělo všechno odpojovat, tak jsem ji vyčistil jen po sundání hadice od filtru. To u FI 1,4 16V je to proti tomu sranda. Jen svorkovnice a 4 šroubky, tak jsem ji preventivně vyčistil taky.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- jj klapka je samá hadička s otřesným přístupem

- Ing.Janda mi před úpravou taky čistil klapku, povolil 4šrouby do sání, povolil a odhnul EGR trubku ale vodní hadice nechal

rukou držel klapku(tu vnitřní mici) otevřenou a prostříkal, ošmrdlal zubním kartáčkem, paky vytřel hadrem a ok

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak nevím, jestli to čištění pomohlo nějak výrazně, ale odpoledne při startování na cestu z práce Octa naskočila hned (to ostatně vždycky) a celkem spokojeně předla. Hned jsem se rozjel, tak jako jindy, když zakuckala a dnes dobrý, hned šla za plynem a nevztekala se.

Podivný prdlání ve výfuku po nastartování jsem začal přičítat systému sekundárního vzduchu. Já si bláhově myslel, že moje auto takovouhle čápovinou obdařeno není a ono je... Holt jsem sundal vrchní kryt.

K panu Jandovi se taky chystám, i když pro 1,6 nabízí pouze zlepšení přechodů.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...