Jump to content
chase

Spatne starty u O 1.6l 75Kw

    Recommended Posts

    Zdravim Pani precital som si vase odkazy vsetkych 10 stran :) zaujimave citanie myslim v dobrom vela som sa dozvedel ....napadlo ma po vasich odkazoch si pozriet na youtube ako sa rozoberaju vstreky a po par videach som nasiel toto zaujimave video kde vysvetluje majster ze tecuce streky cez noc natecu a pri startovani  sa este prida benzin a preto to tak zle startuje a atd....ved pozrite  videjko :)......  a je to uz jasne ze zle starty ci  v studenom ci teplom pocasi sposobuju tecuce vstreky a nie skrtiaca klapka a dalsie ine veci :rolleyes:....tymto davam Majstrovi aj ucnom pochvalu su to borci ;)

     

    Edited by KosmoBB

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdar. Pročetl jsem dané vlákno a hned se na Vás zkusím obrátit s dotazem, zda nedoporučíte někoho v Ostravě či okolí, kdo je schopen vyřešit tento problém a nebude mi chtít vyměnit všechny čtyři vstřiky najednou.

     

    Motor BFQ, plyn BRC.

     

    Drobné opravy si troufnu sám, ale do tohoto se pouštět nechci.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    shinki ,aký máš problém s motorom.Podľa toho čo si napísal neviem čo potrebuješ opraviť. Presnejšie popíš závadu a možno ti budem vedieť poradiť.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Zdar borci,

     

    takže na moji Octavce 1.6 BFQ, plyn BRC (poslední 1/4 roku je vypnutý) zatím vyměněno toto a bez jakéhokoliv efektu. 

     

    Aktuální projevy jsou jako u všech v tomto tématu: špatné studené starty, kolísání otáček, než se motor zahřeje tak to několikrát chcípne. Čím nižší tepota tím horší.

     

    Čidlo chladící kapaliny, čidlo otáček

    Měření tlaku bezínového čerpadla - naměřené hodnoty v normě

    Vytažení čerpadla z nádrže a vyčištění - vše v pořádku, gumové těsnění nerozdrobené

    Několikrát vyčištěná škrtící klapka

    Čistění vstřiků ultrazvukem

    Výměna vstřiků (šlo o použité kusy, ale stále to má stejný projev)

     

    Jsem už z toho zhnusený, děcka budou mít pod stromečkem ty komponenty, co jsou z auta vytáhnuté.

     

    Sání vypadá v pořádku, ale mikrotrhlinky nejsou vidět, tak by možná taky stálo za to vyměnit????

    řídící jednotka????

     

    Toto je zoufalé volání o pomoc a varování před koupí.

     

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Mas v nasavani styri hadicky ktore musia byt dokonale tesne za klapkou.podtlak brzd,hadicka na aktivne uhlie,hadicka tenka uz ani neviem kde ide a EGR.Na start je potrebne male mnozstvo vzduchu tym padom percentualne netesnost jednej z nich vie velmi ovplyvnit chod.Ak sa zahreje a objem vzduchu zvacsi teplom a otackami percentualne je chyba v nasavani mala a nespoznatelna.toto by som pozrel .moze byt aj ventil na aktivne uhlie rozbity a saje tamadial.odpoj kazdu jednu utesni ju prstom a startuj. to iste s EGR tiec zaslepit docasne na skusku.az potom by som vymenil cidlo na kluke.poznam pripad kde nacitavalo asi nevhodne a starty boli nanic aj nizke otacky.BFQ musi byt tesny motor vyfuk odsavanie kluky inak ma daleko do idealneho chodu.

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Děkuji za podmět. Budu referovat servisu, kam auto vozím. Mám trochu obavy, že v tom sami trochu tápou. Není tady někdo z Ostravy či okolí, kdo by to byl ochoten prověřit a vyzná se. Už jsem za to uvalil ranec, ale chci vločku opravit.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Už to jede. Bylo steřelé těsnění na potrubí sání (4x gumička) , úplně se rozpadalo v ruce. Na jednu stranu jsem štastný, že to funguje, na druhou neštastný, že se celková cena opravy vyšplhala na 15100Kč a způsobilo to hloupé těsnění. Měl jsem za to, že ho kontrolovali a měnili, když mi poprvé sundávali vstřiky.  Bohužel ne. :(

     

    Řešil jsem 1/4 roku.:( snad někomu pomůže v budoucnu.

     

    ...jinak mám na prodej sice použité, ale dle všeho funkční vstřiky na BFQ (400 za kus) a možná i zapalovací cívku, i když tu se jim pokusím vrátit.

     

     

     

     

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Nazdar. Vyriesil niketo uz tie studene starty ?? ... Mam octaviu 1,6 75kW (LPG) .. typ motora AVU..... umna je problem od teploty 5 stupnou a nizsie.... ak je toplata okolo 7 sutpnou auto krasne drzi otacky.... ale pri nizsich auto nastarrtuje v pohode ale drzi otacky okolo 800 a auto sa strasne trasie a ak mu trosku pridam tak je ide pekne ale akonahle klesnu otacky zase sa to trasie .. .. ak mu drzim otacky okolo 2000 asi taku minutu tak po opetovnom nastartovani je to uz OK .... vie niekto poradit co s tym ?? .. snimac teploty som uz vymenil ale ziadna zmena

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    taky mi to tak dělalo a postupně se zhoršovalo. Zkus nejprve vyměnit to těsnění na sání.  Je to oprava za tři stovky.

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Měl jsem podobné potíže se starty na své O1 1.6 74kW AKL, totiž studený a zahřátý motor startoval na brnk, napůl zahřátý motor někdy po nastartování zakuckal a chcípl, popřípadě prskal, než naskočil, choval se spíš uchlastaně. Teď už nemám žádné potíže se starty po tom, co jsem provedl následující:

     

    - našponoval lanko plynu tak, aby mělo co nejmenší mrtvý chod. To se šteluje přímo u škrticí klapky. Konec bowdenu prochází gumovou průchodkou, která je zasazena do fixační vidličky u škrtící klapky; vzdálenost konce bowdenu od páky škrticí klapky určuje napnutí lanka a mrtvý chod klapky, než se začne otevírat. Vzdálenost se definuje zasunutím ocelové sponky, která se opírá o průchodku, do příslušné drážky na bowdenu. Já to mám mírně předepnuté, ale při uvolněném pedálu je motorek klapky ještě schopen ji naklopit bez potíží na potřebné volnoběžné otáčky.

    - zkontroloval rozvodový řemen a správné nastavení rozvodů. Měl jsem to posunuté o zub, pro diagnostiku to bylo nejspíš ještě v toleranci, protože nehlásila žádné potíže, Oprava byla jednoduchá, motor teď jede úplně jinak.

    - vyměnil prosakující chladič. Zjistil jsem, že v místech, kam jsem normálně bez rozborky masky neviděl, chladič mírně prosakoval. To vysvětlovalo úbytek chladicí kapaliny (cca decka za několik měsíců), ale teploměr chlazení na palubní desce ukazoval normální provozní teploty, nic nezvyklého. Po výměně chladiče auto topí jak žigul, chladicí soustava je těsná. Myslím, že tady ležela hlavní příčina problému se starty. Údaje čidla teploty motoru v případě napůl ohřátého motoru nebyly pravděpodobně moc spolehlivé, protože chlazení bylo stále trochu zavzdušněné a jednotka nejspíš obohacovala směs při startu víc, než bylo vhodné a motor měl tendenci se uchlastat. Rozhozené rozvody tomu taky moc nepomohly.

     

    Netvrdím, že to je univerzální řešení, nicméně v mém případě to rozhodně výrazně pomohlo. Třeba se tahle moje zkušenost bude hodit i jinému majiteli motoru AKL :).

    Share this post


    Link to post
    Share on other sites

    Create an account or sign in to comment

    You need to be a member in order to leave a comment

    Create an account

    Sign up for a new account in our community. It's easy!

    Register a new account

    Sign in

    Already have an account? Sign in here.

    Sign In Now

    ×