Přejít na obsah

Spatne starty u O 1.6 75kW


chase

Doporučené příspěvky

Ahoj,takže po delši době tady zas něco přidám.Nechal jsem vyměnit snímač otaček váčky a kliky.Jedna dobrá zpráva je že při studenem startu už otačky tak šileně nekolisaji a studeny motor je celkově klidnějši.Ale...14 dni bylo vše v pohodě,jenže ted se občas stane že auto při studenem startu jako by jelo na 3 valce.Otáčky nekolisaji-teda ne tak moc jako před vyměnou a auto už nestřili do sani.Navíc ted jse mi začala ztracet voda asi 2 měsice to pozoruji jelikož jsem dělal ted i rozvody i s vodni pumpou tak jse to před tim neřešil.Ale voda utíka i ted.Dolevam asi necely pul litr za 14 dni což je myslim dost,ted na zimu.Nemuže byt v haji těsněni hlavy valcu?Možna že to pak i podfukuje někde a děla to neplechu.Nesetkal jse s tim třeba někdo?Je to jen uvaha.Ale někdo to tu myslim psal že to těsněni měl taky nějak špatne a jak ho vyměnil tak se sklidnil volnoběh.Jinak olej v chladici kapalině jsem nespozoroval.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zlejsek:Zkusil bych byt tebou vyměnit ten snimač váčky,myslim že to bude i tvuj problem,nestoji naštěsti tak moc.Navic diagnostika to neodhalila,aspon u mne ne.Jestli nemaš Avu motor tak je to v pohodě,ja dělal i rozvody tak jsem to hned vyměnil.Protože jse musi u Avu sundat i rozvody :rolleyes:.Timto bych chtěl ještě poděkovat Haskimu za snahu poradit,a diky tomu jsem i vyměnil ty snimače,což ani mechoši nevěděli.Aspon jsem se trochu pohnul dal ikdyž to neni ještě 100%

Editováno: , autor: bitttpower
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já nevím, asi ted nic menit nebudu.nemam garáž a venku je ted mráz. A nemám čas se v tom vrtat, potřebujem jezdit. Navíc to může být úplně cokoliv. Nejdřív vezmu auto na seřízení plynu, jestli to nějak neplete benzínovou diagnostiku. na Vagu nic není, hodnoty v normálu, závady žádné. Jen to prostě po studeném startu na benzín jede na tři válce. stačí se jednou rozjet nebo chvíli držet otáčky a přejde to. bude to nějaký zmatek, prostě to v první chvíli asi nedává co má a to by mohlo být seřízením. jinak auto vzdycky stoprocentně chytne na první ťuknutí. Až za pár vteřin začne zmatkovat. To bych mohl povyměňovat cokoliv a nacpu do auta víc než teď stojí. Překvapuje mě ale že na to ještě nikdo z nás postižených nepřišel :-(

@bitttpower: to asi nebude stejný problém, mám BFQ a trápí mě právě to kuckání na tři válce, a to se ti taky vrátilo. jinak mě se taky ztrácela voda a zjistil jsem úplně náhodou že je v pr.. chladič. Byl prorezlý v dolních rozích a pomaliličku odkapával jen za tepla. Nic nebylo vidět, našel jsem to náhodou. Tak na to jukni

Editováno: , autor: Zlejsek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já jsem úplně stejně postižený. A taky nevidím žádný výsledek... Kdyby to dělalo pravidelně, je to půl bídy, ale takhle, když se to objeví jednou za tři dny a závada se projeví jen při fakt studeném motoru na pár vteřin max minut. Je pak těžké něco hledat.

Každopádně důvod proč píšu - mohl by jsi prosím vyzkoušet následující: Před příjezdem domů pár km přepni na benzín a ráno zkus nastartovat. Mi to takhle funguje. Má teorie je taková, že na LPG se vytvoří na svíčkách (vlivem třeba špatného nastavení) nějaký povlak, který při studeném motoru nedovolí hodit potřebnou jiskru. Je to možná hloupost, ale zkus to - nic to nestojí a pak napiš, jestli se něco nezmění.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

zkusím, jen co se mi zapůjčí auto ;) žena teď hodně jezdí všemožně s prckem, takže na mě zbývá Zelená příšera nebo pěskobus.

Jinak ke svíčkám míří trochu i moje teorie. Třeba dnes to udělalo obvyklý start na prd ale tak zvláštně, než jse omet sníh, auto běželo stabilně ale stabilně kuckavě jak na tři válce. Já si řikám jestli jsem si nepomršil svíčky, protože před 3000 km jsem dával nové platinové Brisky DR15YPP-1 ale v nějakém hnutí mysli jsem jim sundal odtrh o 0,2 mm. Karel.lpg mi pak vysvětlil, že jsem udělal pitomost, tak nevím, jestli to není tím. Tak hned po výměně auto běželo úplně božsky na volnoběh motor držel 672 ot/min a byl úplně klidný ani úplně v klidu nebylo vůbec cítit žádné zavibrování, nic, ticho. Při puštěném rádiu bych řek že nemam motor. Teď už to tak není, na volnoběh je cítit občasné drobounké zaškubnutí i na zahřátém motoru. Mám cukání zkusit tam vrazit NGK LPG1, kolega je má a chválí, akorát jedna stojí jako 4 Brisky :-/

Editováno: , autor: Zlejsek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Po čase se tedy zase přidám. V několika posledních dnech při teplotách kolem 0 mívám problém se studeným startem. Napoprvé motor celkem hned naskočí, ale volnoběh okamžitě zakolísá a motor buď úplně zdechne, nebo se trochu probere a pak jede. Jakmile v tu chvíli rozsvítím světla, asi vlivem zvětšené zátěže přes alternátor se motor zpravidla hned udusí. Druhý start je v pohodě a auto normálně odjede.

Minulý týden se dokonce rozsvítila kontrolka EPC, motor spadl do nouzového režimu a nedalo se s tím prakticky jet. VAG ukázal chybu ŘJ motoru, škrtící klapka. (17978)

Najeto 41,5 tis.km, auto půl roku po záruce. Tak jsem zvědavej, jak se to bude vrbit dál. Při ohřátém motoru mi připadá volnoběh až dost nízký, je i pod 750 ot/min.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

@Jirina5: Zkusil jsem dojezdy na bezín - na problém nemá vliv jestli dojedu na benzín nebo na plyn. Objeví se stejný projev - kuckání na tři válce, smrad z výfuku. Dávám sem stejný příspěvek jako ve vlákně FABIA-MOTOR-LPG, protože tam se řeší stejné téma:

------------------------------------------------------------------------------------

Tak jsem díky stabilně mrazivým teplotám trochu koumal a mám pár nových poznatků a také dotazů :-)

Po jednom opravdu kuckavém startu se mi dokonce rozblikala kontrolka motoru a kontroly prokluzu. Tak jsem napichl kabel a vyskočil na mě slušný seznam všemožných závad. Protokol s chybovými kódy mám v jiném kompu ale stručně:

1) sonda 1 - elektrická závada v obvodu - tzn. něco špatně s první lambdou

2) systém odměřování paliva - směs příliš chudá - může snad souviset s lambdou

3) zpětné vedení spalin - regulační odchylka - už zase, kvůli téhle chybě jsem měnil EGR, ventil při diagnostice AČ cvaká tam a zpět jak má tak nevím

4) válec č.1 - zjištěno vynechávání zapalování - žádný div, když to 3 minuty po startu evidentně jede na tři válce

5) Měřič množství nasávaného vzduchu - signál příliš nízký (to jsem asi vyrobil já startováním s odpojenou váhou vzduchu)

Tak jsem dneska smazal a zkusím co z toho se znovu objeví, ale při dnešním studeném startu jsem pozoroval v měřených hodnotách na VAGu teplotu a údaje z vzduchové váhy.

Můj první dotaz: víte někdo, jestli má váha vzduchu něco jako náběhovou fázi než se ustálí? Podle DP má na volnoběh motor baštit kolem 2,5 - 3 g/sec. Já když nastartuju motor zmrzlý na -4 stupně tak po startu váha ukazuje nejdřív 17 g/sec při cca 900 ot./min a motor jede na tři válce, smrdí jak sedum neštěstí a kouří jak blázen. Když motor nechám kuckat tak ůdaje z váhy postupně lezou dolů i přesto, že otáčky se nijak moc nemění a motor se uklidňuje až se údaje z váhy dostanou někam pod 4 g/sec tak to přejde a motor si vrní jak má. Mohl byste prosím někdo s kabelem kouknout, jestli vám váha těsně po startu v mrazu ukazuje taky nesmyslně vysoký čísla?

Můj druhý dotaz - chyba lambdy: když hlásí elektrickou závadu v obvodu je tam určitě nějaký problém? Znalci LPG - nemůže tohle hlášení způsobovat LPG instalace? Neprovádí nějaký fígle s lambdou? Vím že na Felicii BMM (s BRC podtlak+elektronická regulace) to lambdu nějak odpojovalo a pak tam tahle chyba lezla. Jde mě o to jestli hledat chyby v lambdě a vedení nebo je to projev LPG přestavby.

Předem díky za tipy

------------------------------------------------------------------------------------

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Aktuální zkušenost. Po rozsvícení kontrolky EPC byla v ŘJ chyba klapky motoru. Vymazáno. Dnes znovu VAG, bez chyb, nicméně problém se studenými starty přetrvává a to i po provedení základního nastavení klapky.

Napadá mě další možný důvod takového chování - snímač teploty chladící kapaliny. Může to být ono, nebo mám hledat dál něco závažnějšího?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To o dojeti na benzin, kdyz si prectes moje prispevky, problem se starty vyresen, myslim ze to je stejny problem.Cena finalni opravy ktera vse vyresila 4500,-, celkove naklady za zbytecne soucastky 15000,-, tedy celkem 19500.- , ale uplne zbytecne. Nejhorsi je, ze jsem si na to musel prijit sam s pomoci dvou mistnich clenu plynaru, 2 LPG servisy na nic.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já to taky řeším se dvěma plynaři tady na foru. Mě se to ale přechlastavá benzinem a navic to dělalo už PŘED přestavbou. Ke všemu to ještě během přechlastaného startu hlásí chudou směs. Momentálně jsou horké tipy 1) váha vzduchu, 2) systém sekundárního vzduchu, 3) obecná elektrická chyba (zemění a pod).

Dnes jsem donesl domu osciloskop, změřím signál na váze vzduchu a uvidím. Pokud napájení nebo signál nebudou odpovídat tomu co má, mám další téma k řešení. Taky zkusím odpojit sekundární vzduch jestli to nedělá nepořádek.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ja už se na to mužu vys...Dnešni rani start hruza,jsem myslel že vypadne motor.Dusilo se to jak prase :feve: ,navic se začla ztracet voda,ne moc ale dolivam.Minuly rok jsem dolil jednou.Ted jednou za tyden aby to bylo mezi min a max.Možna v haji těsněni pod hlavou.ve vodě olej neni.Opravdu tento motor 1.6 75kw se škodovce poved,už nikdy vice kol9

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Bohužel, radost byla předčasná. Po několika dnech se to zase začalo zhoršovat. V jednom servisu mi poradili (byl jsem tam kvůli něčemu úplně jinému, Octu jsem řešil jen mezi řečí), abych důkladně vyčistil klapku. Koupil jsem tedy sprej a dle návodu klapku vyčistil. Minule jsem to hadříkem asi jen pošmrdlal a moc nevyčistil. To bylo v sobotu. Zase se zdálo na pár dní zlepšení a dnes mi při každém studeném startu motor zdechl. Nastartuje, otáčky se vyhoupnou na 1200-1500 a spadnou dolů do třepání, nebo úplnýho zdechnutí. Po čištění jsem ještě nedělal znovu základní nastavení klapky. Slibuju si od toho opětovné zlepšení. Po neděli uvidíme, zatím se mi nepodařilo dostat na VAGa.

Technik v tom servisu říkal, že tyhle příznaky mívaj 1,6 a je to buď klapka a nebo svíčky, ale na ty je prý ještě brzo (cca 44tis.km). Když nepomůže nastavení klapky, zkusím konzultaci s Ing. Jandou, než budu dělat nějaký další kroky stylem pokus omyl. Stejně se k němu chystám na chiptuning - zlepšení přechodů.

Kam jsi se dostal ty ve svých pokusech?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak mne to zatim po "opravach" kucka pořad stejně akorat jsem do toho narval prachy.Měněny snimače vačky,kliky,nove čidlo teploty,nova klapka,novy vstřik.Klapa byla i parkrat vyčištěna a nastavena ale za chvili to dělalo zas,tak už nevim co s tim.Včera jsem se bavil s jednim mechošem přišti tyden pujdu zas čistit klapu a ještě změřime tlaky ve valcich.Co jsem se bavil s nim tak tyhle motory nejsou moc dobre.Tak uvidim na co se přijde přišti tyden.Tohle bude posledni pokus,pak už na to rezignuju :kol-55:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dnes jsme provedli základní nastavení klapky. Přitom se zjistilo, že v paměti závad byla sporadická chyba váhy vzduchu, nízký signál.

Je zajímavé, že při teplotách pod -5 to startuje o něco líp než kolem nuly. To jsou ty starty snad nejhorší. Po nastartování mi ale stejně připadá volnoběh hodně nízký, v mrazu kolem 1000, býval min. 1200-1500. Uvidím, co další studené starty.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nastavení klapky nepomohlo, stále stejné. Dnešní ranní start hrůza. Sice to nezdechlo, ale chvilku se to motalo kolem 500, jelo snad na 2 až 3 válce. Pak se to probralo a dobrý. V 1000 to jede celkem pravidelně. Další krok je výměna svíček. Mám najeto 44tis., budu dělat olej a filtry, tak při tom vyměním i svíčky, i když by se měly měnit na 60. Furt je to levnější než váha vzduchu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nový poznatek. Chyba váhy vzduchu vznikla nejspíš při čištění klapky, kdy byl motor nastartován s rozpojením sáním. Váha tudíž neměla co měřit a její hodnoty nemohly odpovídat otáčkám. Proto zřejmě hodila chybu. Takže o to spíš přijdou na řadu svíčky.

Ty jsi zkoušel měnit? Kolik máš najeto ty a kdy se ti problémy začaly objevovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

tak se letošní zimu přidávám do klubu "zimních kuckavých 1.6...".

Mám OI sedan, r.v. 2004, motor BFQ, teď najeto 128 tis. km.

Doposud žádnou zimu nedělalo potíže ani při krutých mrazech, ale před vánocema z ničeho nic začlo dělat po startu to, o čem se tu debatuje.

Když se to stalo prvně, tak jsem se domníval, že to může být následek lehké oblevy po krutých mrazech a že zkrátka se někde objevila vlhkost.

Po nastartování otáčky ihned klesly pod 1000 /už to mi bylo divný/ a studenej motor samozřejmě dělal vylomeniny. Chvílema se otáčky skokově zvýšily na cca 1200 a ihned zase padly na cca 600, začlo se to dusit a chcípat. Na sešlápnutí plynu to prakticky nereagovalo. Po cca 2 minutách se to uklidnilo a jakoby nic. Motor běžel jak má. Nevěnoval jsem tomu takovou pozornost.

Nicméně druhý den se to opakovalo /to dokonce chíplo po asi 20 vteřinách/. Od té doby mě tyhle potíže provázej pravidelně.

Vyjet s tím ještě, než se to uklidní je prakticky nemožný, protože auto cuká, netáhne, na plyn prakticky nereaguje...

Dělá mi to pouze pokud je výraznějc pod nulou, řekněme tak -5 a níž. Jinak nad nulou auto žádné potíže nemá.

Když se to stalo asi 3x, napíchnul sem to na VAG a jedinou závadu to psalo tuším "elektricky okruh - hlavní relé, sporadická".

Po vymazání VAG žádnou chybu nehází, ale auto to dělá stále. I když úplně pravidelně taky ne. Někdy se otáčky u studeného motoru drží na těch cca 1200 a po chvíli pozvolna klesaj a motor se nedusí. Alě někdy je to fakt děsný. Motor s sebou škube atd.

Je fakt, ze od vánoc sem s tíim zatím nedělal vůbec nic. Parkuju na sídlišti a v těhle mrazech a podmínkách rozebírat auto... To se mi nechce.

Ale zase až bude teplejc, auto to přestane dělat a jakýkoliv pokusy nebudou mít přímou odezvu.

Nevím co to může být. Jak píšu 6 zim to nedělalo. Ani zpočátku téhle a najednou ze dne na den...

Pořád si ale říkám, jak je možný, že se to projevuje fakt jen v poměrně velkym mrazu. Pokud by bylo cokoliv nakopnutý, co se tu píše (snímače otáček atd.) to jsou přece komponenty, na který mráz jako takovej nemá vliv. Nebo si to aspoň myslim.

Metodou pokus-omyl vyměnit půlku věcí v autě to zjistit, to se mi moc nechce, přecejen auto bude už 7 let starý.

Je to záhada.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě se to projevuje zase u poměrně novýho auta. Začalo to koncem léta, to jsem poprvé čistil klapku. A byl chvíli docela klid. Mě to největší brikule dělá kolem nuly. Parkuju v garáži na dvoře, takže i když je venku -10, uvnitř je kolem 0 (než to po x dnech taky třeba promrzne) a při raních startech kucká. Venku v -7 nastartovala, sice nižší, ale volnoběh hned držela a jela. Často dělám to, že když se to začne třepat, chcípnu to a natočím znova a jede vcelku normálně.

Už jsme to trochu študovali v DP a zkontrolovat poctivě vše, co s tím může mít něco do činění, je akce tak na celý odpoledne. Vyměňovat metodou pokus-omyl půlku auta se mi taky rozhodně nechce. Každopádně vyměním ty svíčky, i když není ještě jejich čas a uvidím.

Ještě mě napadá, nemohl by to nějakým způsobem dělat benzín? Jezdím poměrně pravidelně k jedný pumpě, tak buď je ho auto přejedený a nebo v tom může být nějakej prevít (ekosložky a jiná podobná slota), kterej nechce zkraje hořet. Možná zkusím párkrát natankovat jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to Mondstein:Ahoj,vitej v klubu.Je to divne že to děla tolika lidem a nikdo na nic nepřišel nebot i mne se zavada pořad vraci.Zkus vyčistit škrtici klapku a pak ji i nastavit.Sebemenši bordel v klapce muže dělat nepořadek s volnoběhem.Dalši věc je čidlo teploty,pokud je auto starši tak byva špatne a dava špatny signal jednotce a pak je špatny volnoběh.Jinak zkusit hodit ještě na vag jestli jse tam neobjevi nějake chyby.To snad neni ani možne aby mělo tolik aut s timto motorem tolik problemu :rolleyes:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to RST:Mne ty špatne starty trapi asi už rok a pul.Jinak Octu jsem koupil už jetou,nyni ma natočeno 160 tis.Jinak zkoušel jsem auto dat do teple garaže u znameho v těch mrazech a start byl uplně normalni,což nechapu.Vaha vzduchu byla měněna asi ve 120 tis,jeji hodnoty už nebyly dobre.Co se tyče svíček tak je dobre je měnit o něco dřiv,ten interval 60 tis je opravdu hranični.Ja měnim okolo 35tis.Na kvalitu benzinu je to taky celkem citlive tankuju u vic pump a občas se stane že jde poznat že to neni upně ono.Jinak doporučim přisadu do benzinu čistič vstřikovani vyborna věc,měl jsem zanesene vstřiky,3 jse timto pročistily a ja musel naštěsti měnit jen jeden.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...