Přejít na obsah

Zapojení audio zesilovače


Doporučené příspěvky

Když zakládáš vlákno, které má ostatním něco říct, tak zkus napsat do názvu něco jiného, než je zesík. To pro příště..jinak když hledáš průchodku od baterky, tak zkus otevřít kapotu a podívat se, kudy vedou kabely, v podstatě snad u všech aut je to místo podobné, takže ho zřejmě nemineš. je to překvapivě za baterkou dole

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 2 týdny později...
  • o 1 rok později...

Ahoj, uvažuju o připojení zesilovače k originál rádiu Stream. Řeším několik otázek:

- kudy protáhnout kladný napájecí kabel od baterie do kabiny vozu? O2 je řešená trochu jinak a volná průchodka už tam asi není. Ani tam nejde z motoru pořádně sáhnout... Prý to jde připojit z pojistkové skříňky vlevo od volantu, tam jde 12V z pojistky 200A - bojím se ale přepalování této pojistky a přechodových odporů na zbytečných spojích v cestě.

- mám baterii 44Ah a altík 40A (1.6MPI Elegance). Uvažuju o RMS výkonu cca 2x50W předek (DLS RS6) a 1x300-500W SW. Zesilovač bude tedy řádově 600W RMS se čtyřmi kanály, SW bude v můstku. O kapacitoru zatím nepřemýšlím. Jde to vůbec připojit? Nebudu si neustále vycucávat baterii? Nepočítám pochopitelně, že bych pořád jezdil s plným výkonem - máme malé dítě a sám jezdím v autě tak 30% času.

- jak připojit zesilovač k radiu Stream? Vstup zesilovače budu muset zapojit na repro výstupy z rádia (podle zesilovače přes HI/LO adaptér), ovšem netuším, jak připojit signál pro zapnutí zesiku. Napadá mě nějak na napájení antény nebo hloupě na klíček, což se mi moc nelíbí.

Díky za rady

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...
Ahoj, uvažuju o připojení zesilovače k originál rádiu Stream. Řeším několik otázek:

- kudy protáhnout kladný napájecí kabel od baterie do kabiny vozu? O2 je řešená trochu jinak a volná průchodka už tam asi není. Ani tam nejde z motoru pořádně sáhnout... Prý to jde připojit z pojistkové skříňky vlevo od volantu, tam jde 12V z pojistky 200A - bojím se ale přepalování této pojistky a přechodových odporů na zbytečných spojích v cestě.

- mám baterii 44Ah a altík 40A (1.6MPI Elegance). Uvažuju o RMS výkonu cca 2x50W předek (DLS RS6) a 1x300-500W SW. Zesilovač bude tedy řádově 600W RMS se čtyřmi kanály, SW bude v můstku. O kapacitoru zatím nepřemýšlím. Jde to vůbec připojit? Nebudu si neustále vycucávat baterii? Nepočítám pochopitelně, že bych pořád jezdil s plným výkonem - máme malé dítě a sám jezdím v autě tak 30% času.

- jak připojit zesilovač k radiu Stream? Vstup zesilovače budu muset zapojit na repro výstupy z rádia (podle zesilovače přes HI/LO adaptér), ovšem netuším, jak připojit signál pro zapnutí zesiku. Napadá mě nějak na napájení antény nebo hloupě na klíček, což se mi moc nelíbí.

Díky za rady

Ahoj napájecí kabel od baterky do kabiny dostaneš celkem snadně,je tam taková gumová průchodka,kterou se to dá protáhnout.Sundáš spodek palubky u řidiče a uvidíš to a i z motorového prostoru je tam celkem dobrý přístup.A pak to můžeš táhnout po levé straně pod plastama až do kufru u jedničky jsem to tak měl také.

Použitím HI/LO adaptér se podle mě dost sníží kvalita zvuku,ale určitě to můžeš vyzkoušet a uvidíš,třeba to bude dobré nebo to napojit přímo bez adaptéru.

Jak jsi vyřešil to ovládání zesilovače,také se s tím teď peru,mám také Stream.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zesilovač jsem zapojil a hraje! Pokusím se podělit o zkušenosti, které jsem získal. Zde je krátký návod na zapojení zesilovače v OII.

Materiál v mém případě:

Zesilovač MB Quart DSC 4125 - dva kanály na přední repro, dva kanály na subwoofer

Kabelová sada Autek AT20KIT

Repro kabely Neotech 10m je až dost

Linkové kabely Audison pro přední kanály

Takové velké oko pro záporný pól napájení, nemůžu najít odkaz

8 nových pinů do konektorů v A sloupcích u dveří

Nejprve jsem upevnil zesilovač na zadní stranu opěradla vzadu za řidičem. Můj zesilovač je vcelku velký, vešel se akorát. K upevnění jsem použil 4 vruty, které k němu dodávají, včetně pérovacích podložek. V sedačce je kovový rám, zesilovač drží dobře.

Potom jsem zapojoval napájení. K zesilovači jsem objednal sadu napájecích kabelů 5m + 1m 20mm2 včetně pojistky a 5m linkového kabelu. Nejprve bylo nutné odpojit baterii (první mínus, potom teprve plus!), vyjmout ji (drží ji jeden šroub na levém boku krytu baterie) a sundat bočnice krytu. Zbude jen základna držáku baterie. Potom už je možné nahmatat gumovou průchodku, která spojuje prostor motoru a posádky. Na gumové průchodce jsou malé "cecíky" pro další kabely. Inženýři ovšem nepočítali s tak tlustým kabelem, takže jsem musel do průchodky vykuchat pořádnou díru. Je tam poměrně špatný přístup, takže jsem si u toho docela zanadával a díra byla větší než bylo nutné (je vidět na prvním obrázku). Na straně motorového prostoru jsem připojil pojistkový držák. Z kabelu jsem odřízl kousek, který pomocí očka připojím k baterii. Pozor, očko u baterie má šroubek, který má poškozený konec a matku nejde vyšroubovat. Po chvíli marného snažení jsem šroub uřízl pilkou a dal jiný. Originál nelze sehnat, prodává se jen s kabelem a očkem za adekvátních 1300Kč :smich:

Pak jsem sundal kryt palubovky pod volantem. Postup tu určitě už někdo popisoval - vyndat ovládání světel, obě dekorační lišty, pojistkový kryt, povolit asi 5 torxů 20tek a odpojit diagnostickou zásuvku. Protáhnout kabel kladného pólu pak byla hračka. Potom přišlo na řadu rozebrání levého prahu (přední, střední a zadní část, více v montážní příručce - jen pozor, střední část prahu je třeba nejprve odehnout od sloupku, jsou tam cvoky i uprostřed, pak teprve vytáhnout nahoru). S kladným kabelem jsem protáhl i repro kabel pro levé přední dveře. Gumovou průchodku jsem ze strany motoru utěsnil sanitárním silikonem. Sice je to hnusná bíla hmota na černé gumě, ale mělo by to fungovat - jde o voděodolné utěsnění, aby při dešti neteklo řidiči na pedály :)

Záporný pól napájení jsem uchytil pomocí takového velkého oka pod šroub bezpečnostního pásu dole u zadních levých dveří (minimální vzdálenost od zesilovače a dobré uchycení ke kostře). Bohužel, je na to potřeba speciální nástavec do velké gola sady (s tím mi pomáhal kamarád).

Signálové kabely, vodič ovládání zesilovače a pravý kanál pro přední reproduktor jsem natáhl pravým prahem. Vyjmul jsem rádio (postup lze najít na fóru) a skříňku před spolujezdcem (podobný postup jak na straně řidiče). Bylo potřeba natáhnout kabely do správné délky od předu, abych případný přebytečný signálový kabel stočil pod zadní sedačku. Kabel vyšel přesně, takže to nebylo třeba. Reproduktorové kabely jsme napájeli na nové piny. Konektor lze vyjmout snadno - stačí stáhnout "chobot" a vyhnout pacičky na krajích. Na vytáhnutí starých pinů je dobré mít vypichovák. Taky je možné původní kabely odstřihnout a nové napájet na stávající piny (ale vyndat je je nutné).

Za rádiem teď mám pořádný chuchvalec kabelu a redukcí, nacpat rádio až na doraz už chce trochu trpělivosti. Při operacích v palubovce pozor, je tam airbag spolujezdce - kabely by mu neměly překážet). V prazích na obou stranách jsou nárazová čidla pro airbagy, pozor na jejich kabely.

Oživení jsem provedl podle návodu, nejprve správně popřepínat zesilovač, rádio ztlumit a vypnout. Zapojit pojistku zesilovače (skleněná u baterie), zapnout rádio, postupně zvyšovat hlasitost. Ještě mi chybí upevnit signálové kabely kolem zesilovače, vytlumit kufr, dokoupit subwoofer a hlavně vyměnit přední repro za Morel Tempo 6, který se už těší ve skříni. Stávající DLS Reference RS6 - vhodné především pro připojení na autorádio bez dalšího zesilovače - prodávám zde na fóru.

A to je vše, přátelé. Případné dotazy sem ;)

post-18216-12679983226102_thumb.jpg

post-18216-12679983445572_thumb.jpg

post-18216-12679983629078_thumb.jpg

post-18216-12679983837668_thumb.jpg

post-18216-12679983961527_thumb.jpg

post-18216-12679984093402_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

jak jsi připojil nizkofrekvenční kabely ke streamu?

Nemam Stream, ten jsem prodal a koupil jsem Alpine CDA-105Ri. Neni to nejaka extra vyhra, ale za rozumne penize rozumny zvuk a vybava. Pokud je prioritou zvuk a napr. jeste USB (jako u mne), pak doporucuju Stream neresit a pryc s nim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 3 roky později...

ještě další varianta zapojení zesilovače je taková, že jsem zesilovač zapojil jak Morgana, ale u rádia jak je napojeno REM na rádio jsem si ten kabel rozpojil a udělal na něj vypínač, takže si můžu zesilovač vypínačem vypnout pokud chci a rádio hraje dál bez zesilovače. Pokud mám vypínač zapnutej tak se mi zesilovač i rádio zapíná otočením klíčku.. Ústupek kvůli přítelkyni, která moc basů nemusí.. A mě to na námaze moc nepřidalo..  :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 rok později...

Ahoj napájecí kabel od baterky do kabiny dostaneš celkem snadně,je tam taková gumová průchodka,kterou se to dá protáhnout.Sundáš spodek palubky u řidiče a uvidíš to a i z motorového prostoru je tam celkem dobrý přístup.A pak to můžeš táhnout po levé straně pod plastama až do kufru u jedničky jsem to tak měl také.

Použitím HI/LO adaptér se podle mě dost sníží kvalita zvuku,ale určitě to můžeš vyzkoušet a uvidíš,třeba to bude dobré nebo to napojit přímo bez adaptéru.

Jak jsi vyřešil to ovládání zesilovače,také se s tím teď peru,mám také Stream.

Bez adaptéru je kvalita zvuku tragická (zesilovač signál přebuzuje) pokud zesilovač neumí pracovat s HI signálem... Pokud koupíš kvalitní adaptér, zvuk je uplně v pohodě ;-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...