Přejít na obsah

O1-1,6 55Kw


cokapid

Doporučené příspěvky

Ahojte, chci se zeptat jestlise dá nějak vylepšit motor na O1 1,6 55kw? Někde jsem slyšel že se dá předělat na 1,6 74Kw silnější verzi? Co to obnáší a na kolik ty vyjde? Popř. jde legálně zaměnit v tomto voze celý motor? Ať už za 1,6 74Kw nebo třeba 1,8 apod?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měnit motor - blbost. Za nějakých 12 litrů (bez DPH, to asi platit nechceš ;) ) dostaneš chip + vačku a k tomu 18-20 koní. K tomu případně dát ještě filtr a za pár kaček hladký střed (mě stál svého času Tyll asi 400). Měl jsem to kdysi na feldě a pak šlo o úplně jiné auto. Kámoš si nechal podobnou úpravu odbrzdit (chip, vačka, filtr) a výsledek - 70,5kW/148Nm.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No 12 000 není nejhorší, spíš je to pořád jen 69Kw , a když koupím origo motor 1,6 74Kw není nic nachipované a pojede líp ne? No právě nemám s tím zkušenosti co vše se musí vyměnit. A je to opravdu takový rozdíl 55 a 69Kw? Jak hladký střed? výfuk mám teď sportovní , tedy koncový díl . Co potom spotřeba vozu?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Koukni se na nabídky Cimbu, Sportmotor, Motordesign a jiných. Když jsem upravoval Feldu (2001), tak v té době nabízel tuším Motorexcel úpravu až někde na 84kW, ale to už bylo za jiný peníz.

Sice můžeš koupit origo motor 74kW, ale celkově tě úpravy vyjdou možná dráž, než 10 let stará Okta s 1.8T :) (motor, elektrika, převodovka a já nevím co ještě) a navíc z auta uděláš naprostý unikát, tzn. problém se servisem nebo při dalším prodeji, nemluvě o papírech. Navíc předpokládám, že bys kupoval motor starší, tzn. zajíce v pytli.

Samozřejmě, že mezi 55 a 69kW je zásadní rozdíl, protože tovární 55kW ve 4500ot. umře, zatímco upravená táhne až za 5500 ot. a jde točit přes 6000. Vzhledem k charakteristice 55 vs. 74kW verze předpokládám, že upravená 55ka díky dlouhému zdvihu a průběhu krouťáku pojede v nízkých a možná i středních otáčkách lépe než sériová 74kW. U Feldy třeba motor auto utáhl na V. na volnoběh, bez plynu, a šel taky skoro od volnoběhu vytáčet, aniž by protestoval. Co se týče spotřeby, tak zásadní změnu jsem neviděl. Jezdil jsem pořád okolo 7 litrů.

Hladký střed – místo středového tlumiče jen trubka. Kámoš tehdy diskutoval toto téma s ing. Čepkem z Motorexcel (bohužel jsem ten mail někde ztratil), ale dle něj to na tomhle motoru dávalo další 2 – 3 koně (a lepší zvuk).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Výměna motoru je blbost. To není jen výměna motoru, ale i převodovky, řídící jednotky, přístrojovky, chladiče, hadic, atd. atd.

Načipovaná 55Kw s vačkou jezdí LÍP jako sériová 74Kw. Ono je takovým tajemstvím, že 74Kw na brzdě většinou dosahuje tak max. 70Kw

Pokud je ti i toto stále málo, tak to PRODEJ a kup 1,8T...nechápu lidi co si koupí 55Kw a pak řvou, že je to "strašný" fuck

Editováno: , autor: TomášT
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...