Přejít na obsah

Octavia Tour Trumf


George Couser

Doporučené příspěvky

Nevím jak vy, ale u nás na šumavě už špatný-prašný cesty nejsou, po poli jezdit asi nebudu, prodejce se Ťukal na čelo a já mu dal celkem zapravdu, že ještě navíc vozit 85kg ocelový plát je docela nápor k váze octávky. Má to určitě i vliv na spotřebu. Jinak jsem si pro ni v pátek došel do salonu, už jsem najel asi 250km, v sobotu mě chytli policajti, kde mám doklady od vozidla, tak jsem musel vysvětlovat. ještě že jsem měl zelenou kartu od pojištění, ale bez značky.

Přemýšlím nad světly pro denní svícení, máte s tím někdo zkušenosti, ty modré diody jsou značně náchylný na přehřátí a tak když jsou zřejmě ve dvou řadách nad sebou, tak brzy odejdou. Je tedy lepší těch 5 diod v jedný řadě? Jinak bych asi koupil tažný, místo paketu, ale určitě to záleží na použití tvého auta, když budeš jezdit po poli, tak by bylo dobré i to tažný...

Reaguju na dohady ohledně plechu pod motorem, je tam plech který má tloušťku cca 2,5 mm. Podle tabulek má 1 m2 ocelovýho plechu o tl. 2,5 mm hmotnost 19,6 kg. No a 1m2 toho plechu pod motorem asi nebude a navíc to může být o něco lehčí slitina.....odhaduju to na 17 kg včetně uchycení. Detailní foto může najít přímo tady na stránce 26. Na spotřebě to vůbec není znát, vyvažuje to absence rezervy :-). Spotřebu bych fakt neřešil, to je jako kdybyste řešili, že jeden řidič váží 80kg a druhý 100 kg, to by byl fakt hardcore.... :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od těch 120 to musí být jinak zpřevodovaný, nebo jak jinak může najednou být dílek více km/h??? To mi hlava nebere.

Tak tady uz je snad elektronickej tachometr, kterej dostava udaje od cidla otacek, ktery je umisteny u kola, podle me by to mohlo byt stejny cidlo i pro ASR.

Dejme tomu, ze to cidlo ma na analogovem vystupu zmenu urcite veliciny. Pak ridici jednotka palubni desky ukazuje rychlost podle velikosti zmeny urcite veliciny na jejim danem vstupu.

Treba:

otacky 100 = 0,1 V = 10km/h

otacky 1000 = 1,0 V = 100km/h

V ridici jednotce muze byt treba naprogramovano: pokud je hodnota vetsi nez 1,2 V (120km/h),

pak rychlost = 1,2 V + (aktualni napeti - 1,2 V)*0,5

Je to urcite uplne jinak, mnohem jednoduseji, ale to by mohla byt jedna z variant, jak to vidlacky udelat ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Taky moznej zpusob uvazovani o dopravnim prostredku. Muzes mne rict, jakym zpusobem se da objednat auto pres konfigurator? Tak trochu postradam vyhodu delat to po siti a nakonec pak jet do MB.

Zafajfkujes v konfiguratoru, co chces, vlozis do kosiku a pak ti to priveze PPL nebo zvolis osobni odber v MB :palec2:

Ne delam si srandu..

Proste jsem si v konfiguratoru vybral, co chci a ulozil to jako PDF format. Ten jsem pak poslal kamosovi do Skodovky, kterej to pak predal pani v zakaznickym centru, ktera to zadala do vyroby. Zamestnanci maji samozrejme slevu na koupi, to byla ta hlavni vyhoda, proc vyrazit pro auto na druhou stranu republiky..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zafajfkujes v konfiguratoru, co chces, vlozis do kosiku a pak ti to priveze PPL nebo zvolis osobni odber v MB :palec2:

Ne delam si srandu..

Proste jsem si v konfiguratoru vybral, co chci a ulozil to jako PDF format. Ten jsem pak poslal kamosovi do Skodovky, kterej to pak predal pani v zakaznickym centru, ktera to zadala do vyroby. Zamestnanci maji samozrejme slevu na koupi, to byla ta hlavni vyhoda, proc vyrazit pro auto na druhou stranu republiky..

Pokud si platil cash tak se to vyplati...kdybys to uveroval/leasoval tak se to moc nevyplati pze to zamestnanec musi vzit na sebe a ted nevim za jak dlouho jde cedovat leasingova smlouva dejme tomu ze az za rok a za to se plati poplatek vetsinou 10tis (nevim jak u skofinu), a ta sleva na trumfa pro zamestnance vychazela nejakych 20tis takze uspora by byla defacto 10tis a s tim spojene formality prevodu a prepisu.....spis byla zajimava ta zamestnanecka sleva na roomster 1.4 a to delalo uz nejakych 40tis +- ale zase co s benzinem dyz chces naftu ze....taky sem mel tu moznost ale takle je to lepsi....pravdou je ze zamestnanci maj mozna i vyhodnejsi leasing...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

bylo to placeny cash, ta zamestnanecka sleva byla asi 10%, takze vylet do MB se vyplatil ;)

10%? to je dost...ja videl to co meli na intranetu a to nebylo procentne ale proste jak stoji 299900 tak vychazela myslim 279900 ale ruku do ohne za to nedam...vim ze se mi to nevyplatilo ale za csh rozhodne jo bych si tam hned strihl za to esp treba

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...abych se vrátil k tomu paketu pro špatné cesty. Zvýšení auta je opravdu docela dost velké, nemá to potom problémy např. se stabilitou v zatáčce (při rychlejším průjezdu) V souvislosti se spotřebou - nejde jen o to, že to asi o trochu více váží, ale další věc je zvýšení aerodynamického odporu v souvislosti se zvýšením výšky auta - to nějaký vliv na spotřebu asi má...co? ...nejlépe by bylo, když by o tom pohovořil někdo kdo auto s touto výbavou vlastní. Jinak mě se to docela líbí, musí být pohodlné nastupování a lepší přehled z vyššího auta.... předem díky za případnou reakci!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...abych se vrátil k tomu paketu pro špatné cesty. Zvýšení auta je opravdu docela dost velké, nemá to potom problémy např. se stabilitou v zatáčce (při rychlejším průjezdu) V souvislosti se spotřebou - nejde jen o to, že to asi o trochu více váží, ale další věc je zvýšení aerodynamického odporu v souvislosti se zvýšením výšky auta - to nějaký vliv na spotřebu asi má...co? ...nejlépe by bylo, když by o tom pohovořil někdo kdo auto s touto výbavou vlastní. Jinak mě se to docela líbí, musí být pohodlné nastupování a lepší přehled z vyššího auta.... předem díky za případnou reakci!

Nechci tady nikomu nic vyvracet, ale nedělejte si iluze s tím ,že se do oktávky s paketem Š cesty lépe nastupuje, já jsem teda nezaznamenal žádný rozdíl když si sednu do obyč oktávky a do paketu š cesty. Vysvětlení je jednoduché a už jsem to tu psal, vzal jsem metr a zmeřil rozdíly mei oběma Tourama, na zadku je s paketem špatné cesty vyšší o cca 25mm!!! To je sice pěkný a je to vidět na první pohled, ale od zadní části do předku se světlá výška "drasticky" KLÍNOVITĚ snižuje, a na předním nárazníku je už rozdíl mezi oběma Toury pouhých 0.5 cm!! Zhruba v úrovni řidičových dvěří - v ose pod panty je rozdíl cca 1cm, prostě na pohled už ten rozdíl není ani tolik znatelný jako když se podíváte na zadní část.

Další můj poznatek což už jsem taky psal, když někde pojede a na třeba polní cestě bude překážka nebo vyjetá kolej, tak dřív budete škrtat s paketem špatné cesty, asi se vám to zdá jako nesmysl, ale plech je dost vystouplý a ve finále bude drhnout dřív než obyčejné plastové krytí motoru(TDI 1.9), je to totiž víc utopené a je to i vidět na první pohled že obyč oktávak má pod motorovým prostorem víc místa.

Porovnával jsem vedle sebe uplně stejné motorizace, obě 1.9 TDI, takže můžeme vycházet z toho, že maj stejně těžké motory + jedna měla navíc paket špatné cesty.

1.9 TDI je totiž v sérii komplet zakrytována pod motorem(komplet v plastu), motorizace 1.6 MPI má pouze malej plastovej kryt a zbytek je vidět motor.

Tím ale netvrdím že paket špatné cesty je "špatný", to určitě ne, pro mě by byl prostě zbytečný a za ty peníze bych volil něco jiného.

Neřekl bych ani slovo, kdyby to tak klínovitě neklesalo na světlé výšce, připadá mi to tak trošku divné, na zadku rozdíl skoro 2.5cm a ve předku jen cca 0.5cm. Ono i na pohled je oktávka v sérii do klínu, s paketem š cesty to je ještě víc vidět. :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

...abych se vrátil k tomu paketu pro špatné cesty. Zvýšení auta je opravdu docela dost velké, nemá to potom problémy např. se stabilitou v zatáčce (při rychlejším průjezdu) V souvislosti se spotřebou - nejde jen o to, že to asi o trochu více váží, ale další věc je zvýšení aerodynamického odporu v souvislosti se zvýšením výšky auta - to nějaký vliv na spotřebu asi má...co? ...nejlépe by bylo, když by o tom pohovořil někdo kdo auto s touto výbavou vlastní. Jinak mě se to docela líbí, musí být pohodlné nastupování a lepší přehled z vyššího auta.... předem díky za případnou reakci!

Taky jezdím s paketem a motorem 1.6, na spotřebu to vliv nemá, jezdím kolem šesti a to není zajetá. Posez je vyšší, nastupování je příjemnější ale jen o malinko, více se to dá ovlivnit pumpováním sedadla...Ale kufr je o poznání výš, je to lepší při nakládání věcí - podlaha je k vám bllíž. Ale bacha v garáži - otevřené 5. dveře mám těsně ke stropu (cca 2,50m).

Jízdní vlastnosti - oproti Suzuki SX4 si při razantních průjezdech zatáčkami více kleká, ale je daleko pohodlnější. Oproti standartní Octavii nemůžu soudit, protože jsem s ní razantně nejel. Zkrátka při normální jízdě to nemá na jízdní vlastnosti vliv. Paket tam mám, protože jezdím často po lepších i horších polních cestách, není to jen o plechu, jsou zakrytované hadičky, oplastovaná sedla pružin a hlavně odolnější součásti. Oproti standartní 1.6 je motor pěkně zakrytý a čistší. A taky radši budu dřít plechem než vanou........

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dík za info k paketu "špatné cesty". Já osobně ho objednal, protože jezdím hodně na lyže a sem tam mi v zimě zapomenout před garáží projet traktorem, tak jsem měl za to, že to prostě profičím.... No nic, určitě ho rušit nebudu, a tady určitě přidám praktické zkušenosti. Opravdu je škoda, že nezachovali zvýšení rovnoměrně a dali tomu klínovitý tvar, ale je to přece jen škoda...! Ještě jsem měl za to, že to bude trochu vypadat jako 4x4, kolega jí měl a to šlo fakt hodně poznat.

Jinak k bederní opěrce, kdo ji nemá doporučuji ještě doobjednat. Měl jsem ji na mých dvou minulých a je to výborná věc. Minulý měsíc jsem jel služební OII bez bederních opěrek do Holandska a z auta jsem vystupoval jako stařík - je mi pouhých 36. Opravdu jsem vzpomínal na mojí starou octávečku!!!

No, jdu volat do škodovky, jestli náhodou nebude moje Tourka o nějaký ten týden dříve, objednáno 4.9. - slíbený týden výroby 50 KT.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ještě k tomu paketu "špatné cesty", mrkněte na stránku 26, příspěvek od "will83", fotografie "exterier - capuccino metalíza", tam mi přijde, že je ta výška je na pohled rovnoměrná, jasně naměřené hodnoty jsou naměřené hodnoty, ale ty fotky si mi fakt líbí a paket je znát.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, jdu volat do škodovky, jestli náhodou nebude moje Tourka o nějaký ten týden dříve, objednáno 4.9. - slíbený týden výroby 50 KT.

ani tam nevolej... :-D prej se to ted porad meni - posuny dopredu i dozadu...ja tu chybu udelal vcera a hned 3 tejdny navic :-( (slibeny byl 49 a ted 52 - objednano 25.9.)....jisty termin vyroby je znam az cca 2tydny pred vyrobou :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau chlapy,

prosím o pomoc. Rozhodl jsem se na své OI Combi 1.9TDI 81kW vyměnit tlumiče na paket pro špatné cesty. Zadek už mám pořešený, jen si nejsem jist zda tam nebude potřeba dát jiné pružiny, doufám že ne, tlumiče jsem pořídil 1J0 513 025 DJ. Ale mám problém s předními tlumiči. Vím že tam mají být 1J0 413 031 BF, ale nevím též, zda tam může být původní pružina nebo tam má být jiná.

Máte někdo Trumfku v dieselu s paketem pro špatné cesty a dokál mi zjistit jaké značení pružin a tlumičů tam máte?

Díky

Petr

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

co máš disel nebo benzín ? objednal jsem 1.9 tdi 74 kw tak snad bude dost usporná... každopádně to chce zajet a bude mnamkat méně ! snad.

Ma diesel ale ja bych se tech 11 nediivil - 20km po semaforech v zime s nezajetym motorem co se za tu dobu sotva zahreje - asi taky zalezi jesli to bylo vkuse nebo treba po peti km atd

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypada, ze Skoda zatahla uspesne s Tourem za zachrannou brzdu, protoze prodeje Fabie se po zlevneni stabilizovaly, ale porad jsou o 700ks pod lonskym rijnem. R klesl oproti lonsku na polovinu o cca 200ks, pribylo ale 300ks Yetiho a pres 800ks Octavii, zrejme Touru. Octavia pritom mela loni v rijnu pomerne silnej mesic. Celkovej podil za rijen vyskocil ke 34ti procentum.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ma diesel ale ja bych se tech 11 nediivil - 20km po semaforech v zime s nezajetym motorem co se za tu dobu sotva zahreje - asi taky zalezi jesli to bylo vkuse nebo treba po peti km atd

Je to moje prvni novy auto, tak si budu muset zvyknout, ze ta spotreba je ze zacatku vyssi. Asi to je normalni. Jinak to bylo v kuse, motor se zahral tak po 3 km, takze asi po pul hodine, pri prumerny rychlosti v Brne ;) Proste chvilu jsem jel 40, chvilu jen popojizdel v kolone od semaforu k semaforu. Fabia SDi si ve meste vzala vzdycky do 6 litru smesny motorovy nafty, tak je to ted nezvyk jezdit na drahou naftu s dvojnasobnou spotrebou. Ale zase spotreba odpovidala vykonu :palec2:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska pri jezdeni po Brne (asi 20km) ve spicce spotreba 11 litru. Mimo mesto ale jezdi pod 6 litru. Taky vam to tak zere ve meste? Zatim mam najeto 700 km.

Tu spotřebu ale bereš podle aktuálního průměru dle palubního počítače ne? Ono logicky při tomto cukání po městě i ten "ropák" ukáže velkou spotřebu na těch 20km nonstop cukání po městě , ale i přesto se tomu docela divím. Na druho stranu, kdyby si tu špičku v Brně jel třeba s 1.6 MPI, nedivil bych se kdybys tam měl průměr cca 15 litrů...

Nebo si vyloženě změřil že ti to sežralo skutečných 11 litrů na 100km?

A jinak spokojenost s motorem 1.9 TDI 74KW? Teď se s nima roztrhl pytel v Tourech, jedou víc než benzín, teď je to tak cca 60-70% TDI a zbytek 1.6 MPI. Ale příští týden to může být zas jinak.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak to vypada, ze Skoda zatahla uspesne s Tourem za zachrannou brzdu, protoze prodeje Fabie se po zlevneni stabilizovaly, ale porad jsou o 700ks pod lonskym rijnem. R klesl oproti lonsku na polovinu o cca 200ks, pribylo ale 300ks Yetiho a pres 800ks Octavii, zrejme Touru. Octavia pritom mela loni v rijnu pomerne silnej mesic. Celkovej podil za rijen vyskocil ke 34ti procentum.

To je otázka, jak dlouho se bude Tour držet, příští rok se bude prý vyrábět jen na 1 směnu... a pak END.

Akce Octavia Tour Trumf za tyhle supr peníze trvá do 31.12.2009, což je super.. škoda že tyhle ceny nehodili hned z kraje roku :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...