Přejít na obsah

Octavia Tour Trumf


George Couser

Doporučené příspěvky

Tak dneska pri jezdeni po Brne (asi 20km) ve spicce spotreba 11 litru. Mimo mesto ale jezdi pod 6 litru. Taky vam to tak zere ve meste? Zatim mam najeto 700 km.

Můžeš být v klidu mám asi 9000 najeto a spotřeba o něco spadla po cca 5000, teď je zase zima, ale v létě je v provozu klima. Mimo město s lehkou nohou to jede za 6. Dlouhodobá se mi drží kolem 7,0.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak dneska pri jezdeni po Brne (asi 20km) ve spicce spotreba 11 litru. Mimo mesto ale jezdi pod 6 litru. Taky vam to tak zere ve meste? Zatim mam najeto 700 km.

Tak přesně takovou spotřebu mam s 1.6 MPI - město 11, mimo 6. Najeto teprve 900 km.....asi na to šlapeš víc a já míň :-)

Je ale pravda, že starší TDI byly úspornější a starší MPI žravější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je otázka, jak dlouho se bude Tour držet, příští rok se bude prý vyrábět jen na 1 směnu... a pak END.

to vysvetluje to, ze soucasne objednavky skacou až na 12.týden a pry se budou este odsouvat dal ... prej se vubec neprodava fabia combi ze lidi vemou radsi tourku....ale neni se cemu divit zejo...

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

to vysvetluje to, ze soucasne objednavky skacou až na 12.týden a pry se budou este odsouvat dal ... prej se vubec neprodava fabia combi ze lidi vemou radsi tourku....ale neni se cemu divit zejo...

Přesně tak, k tomu není co dodat, Fabii kombi ani omylem a ani krátkou... je to "paskvil", tímto sorry majitelům new fábiim, ale prostě se jim to moc nepovedlo..

Další věc, když je někdo zaměstnanec škodovky, a porovná ceny Fábie a Tourky - ceník pro zaměsntance, tak tady fakt není co řešit :) Tourka s motorem 1.9 TDI a s velmi velmi bohatou výbavou levnější než Fabia 1.4 TDI(pozor - krátká fábia!) ;)

Editováno: , autor: Meade
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Můžeš být v klidu mám asi 9000 najeto a spotřeba o něco spadla po cca 5000, teď je zase zima, ale v létě je v provozu klima. Mimo město s lehkou nohou to jede za 6. Dlouhodobá se mi drží kolem 7,0.

Mimo město s lehkou nohou u ropáka za cca 6 litrů..? To je opravdu nějak moc ne? Kde je těch cca 4.3 litrů co udává výrobce? :aggressive:

A teď dilema, vzít ropáka 1.9 TDI 74KW nebo benzín 1.6 MPI 75KW?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak přesně takovou spotřebu mam s 1.6 MPI - město 11, mimo 6. Najeto teprve 900 km.....asi na to šlapeš víc a já míň :-)

Je ale pravda, že starší TDI byly úspornější a starší MPI žravější.

Spotřeba u té 1.6 MPI je stejně masakr, po měste cca 10-11 litrů :feve: nic proti tomu motoru nemám, ale je to fakt moc. Teď jak se tyto motory dělaj i na plyn - origoš přestavba od škodovky do OII, tak to žere po měste cca 13 litrů s plynem :feve:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tu spotřebu ale bereš podle aktuálního průměru dle palubního počítače ne? Ono logicky při tomto cukání po městě i ten "ropák" ukáže velkou spotřebu na těch 20km nonstop cukání po městě , ale i přesto se tomu docela divím. Na druho stranu, kdyby si tu špičku v Brně jel třeba s 1.6 MPI, nedivil bych se kdybys tam měl průměr cca 15 litrů...

Nebo si vyloženě změřil že ti to sežralo skutečných 11 litrů na 100km?

A jinak spokojenost s motorem 1.9 TDI 74KW? Teď se s nima roztrhl pytel v Tourech, jedou víc než benzín, teď je to tak cca 60-70% TDI a zbytek 1.6 MPI. Ale příští týden to může být zas jinak.

Spotrebu jsem samozrejme bral podle palubniho pocitace, ale ve fabii mi to merilo relativne stejne se skutecnou spotrebou. Jinak s motorem urcite spokojenost, jen se s nim musim naucit jezdit. Byl jsem zvyklej jezdit po meste i na ctyrku, to bylo tak 1500 otacek mozna i min, a to SDi si to pohode vzalo. TDi ale spis jen duni a z tech super nizkejch otacek se mu zrychlovat nechce, tak se zacinam ucit jezdit na dvojku az na trojku. Proste jak nema aspon 2000 otacek, tak s nim neni rec ;)

O rozdilu vykonu se ani nebudu bavit, to je velka zmena nahoru. S SDi jsem ale najel za dva roky 80000 km a na motoru nebyla ani jedna porucha, tak doufam, ze tady to bude aspon tak dobry!

EDIT: jestli celkovou spotrebu nedostanu do pul roku pod pet litru, tak kupuju na aukru motor SDi a bude! :D

Editováno: , autor: gilerakk
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Spotrebu jsem samozrejme bral podle palubniho pocitace, ale ve fabii mi to merilo relativne stejne se skutecnou spotrebou. Jinak s motorem urcite spokojenost, jen se s nim musim naucit jezdit. Byl jsem zvyklej jezdit po meste i na ctyrku, to bylo tak 1500 otacek mozna i min, a to SDi si to pohode vzalo. TDi ale spis jen duni a z tech super nizkejch otacek se mu zrychlovat nechce, tak se zacinam ucit jezdit na dvojku az na trojku. Proste jak nema aspon 2000 otacek, tak s nim neni rec ;)

O rozdilu vykonu se ani nebudu bavit, to je velka zmena nahoru. S SDi jsem ale najel za dva roky 80000 km a na motoru nebyla ani jedna porucha, tak doufam, ze tady to bude aspon tak dobry!

EDIT: jestli celkovou spotrebu nedostanu do pul roku pod pet litru, tak kupuju na aukru motor SDi a bude! :D

Mam O1 1,9tdi najeto 670km spotřeba 6,2l a 11let starou O1 1,9tdi 66kW najeto 190tis dlouhodobá spotřeba 4,7l ,měřeno podle tankování, jezdím převažně na kratší vzdálenosti po okrskách a nová O1 při otáčkách pod 2000 žádný zázrak pokud to porovnám se starou dobrou O1 66Kw tdi

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam O1 1,9tdi najeto 670km spotřeba 6,2l a 11let starou O1 1,9tdi 66kW najeto 190tis dlouhodobá spotřeba 4,7l ,měřeno podle tankování, jezdím převažně na kratší vzdálenosti po okrskách a nová O1 při otáčkách pod 2000 žádný zázrak pokud to porovnám se starou dobrou O1 66Kw tdi

To je překvapujicí spotřeba u tý 1.9 TDI 74KW, nemám právě s tímto motorem zkušenosti, ale myslel jsem si že to prostě musí být "supr" motor na spotřebu. Dle výrobce když udává spotřebu mimo město 4.3l, tak kam to teda teče..? i kdyby to jezdilo za 5 litrů mimo město, tak nic neřeknu, ale takhle když to papá přes 6 litrů, celkem překvapujicí. jasný že máte "syrový" nezajetý motory, ale stejně... už vůbec je "šokujicí" ta spotřeba ve měste u TDi 74KW :feve:

Oktázka, jestli tomu motoru 74KW pomůže chip od Cimbu.cz, pak to má cca 96KW - jestli se to nebude lépe sbírat o malých otáček.

Dnes jsem zrovna drobek projel Oktávku 1.9 TDI 66KW, je s tím příjemná pohodová jízda, motor táhne ihned od spoda, od nějakých tuším 1200-1300 to jede pěkně. má to najeto za 4.5 roků 250t.km a pořád to vesele vrká dál bez známek opotřebení a bez šáhnutí do motoru!!! :) Je to Tourka koupená v roce 2005, od té doby do dneška najela 250t.km jako firemní vozidlo... tomu říkám good motor :palec2:

Editováno: , autor: Meade
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam trochu jiny informace, Tour se prodava jako rohliky, Fabia nic moc, ale prave Combi to zachranuje. Za 20k je silnejsi motor a vetsi kufr. Ale vetsina skoci po Touru, slovo Octavia (a TDI) je magnet.

nj asi zalezi na kraji a dealeroj....me ten muj rikal ze u nich fabky kombici temer nula a tourky opravdu jak ty rohliky :-D

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tourka s motorem 1.9 TDI a s velmi velmi bohatou výbavou levnější než Fabia 1.4 TDI(pozor - krátká fábia!) ;)

No se slovem "bohata vybava" bych u Touru hodne brzdil, dyt je to i proti FII Magic naprostej zaklad - chybi bocni airbagy, mlhovky, dalkove ovladany zamykani, radio, maxidot, metaliza, ctyrleta zaruka atd. Kazdopadne ceny naftaku sou pro FII/R dlouhodobe nastaveny tak, aby si vsichni radsi koupili benzinovou (nebo i naftovou) OII a prodeje naftaku tomu taky odpovidaji.

Ja si hlavne myslim, ze na nasem trhu jsou kupci Touru, R a FII uplne jiny cilovy skupiny. A podle me spousta potencialnich kupcu Touru za tuhle cenu brala v minulosti Fusion a jemu podobny auta. Skoda podcenila funkcne a pragmaticky orientovaneho cloveka. Kdo si koupi Tour, tomu je v drtivy vetsine fuk, jestli je 13 let starej a nebo ze nema bocni airbagy. Ma Octaviu, porad to auto ma image velkyho auta, je odkzkousena a ergonomicka nebo podvozkova zastaralost je irelevantni. Nevim, jestli by Skoda neudelala dobre, kdyby pristi rok na podzim naplnila sklady a prodejci se predzasobili. Nevim nevim, jestli uplne cesky clovek oceni sedan...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Kdo si koupi Tour, tomu je v drtivy vetsine fuk, jestli je 13 let starej a nebo ze nema bocni airbagy. Ma Octaviu, porad to auto ma image velkyho auta, je odkzkousena a ergonomicka nebo podvozkova zastaralost je irelevantni.

ja si nekupuju octavii protoze ma image velkyho auta :-D popravdě octavii tour i ostatní škodovky a VW a celou jejich politiku nemám rád....

jediný faktory ukazující PRO koupi byly - vyssi spolehlivost a nizka cena vzhledem k potrebe dojizdeni 150km denne po dalnici - ciste racionalni volba - zadne emoce :-( - design se mi nelibi, interier taky ne, jizdni vlastnosti taky ne. co dodat :-D ale proad to bude novy auto takze radost :-)...

Editováno: , autor: rogerer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

- design se mi nelibi, interier taky ne, jizdni vlastnosti taky ne.

To je zajímavý že mě se střičká O1 líbí z venčí i zevnitř..každej máme jiný vkus..pro mě je O1 rozhodně hezčí než třeba nový pugeoty se světlama , bůh ví proč, protaženýma pomalu až do dveří a podobný káry s rádoby hyper moderním designem.. třeba ten Cruze, pro mě vrchol nevkusu z venku a hlavně zevnitř to je děs.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To je zajímavý že mě se střičká O1 líbí z venčí i zevnitř..každej máme jiný vkus..pro mě je O1 rozhodně hezčí než třeba nový pugeoty se světlama , bůh ví proč, protaženýma pomalu až do dveří a podobný káry s rádoby hyper moderním designem.. třeba ten Cruze, pro mě vrchol nevkusu z venku a hlavně zevnitř to je děs.

Jojo kazdy ma rad neco jinyho pro me je jednickou novej meghane kombi nebo laguna kombi ale superb kombi, a mondeo...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

nechápem ako môže niekto jazdiť po meste s 1,6 75kw za viac ako 10 litrov...To asi len keď sa posúva na prvom prevodovom stupni,ale ma niečo s nohou... Bez problémov mám dlhodobú spotrebu pod 7 litrov a to nejazdím pomaly. A to ticho... Keď potom presadnem do kamarátovej TDI,tak to dunenie a klepanie... ja myslím, že rozhodovanie je ulahčené, keď sa preveziete v obidvoch autách. Ale keď má niekto rád ten turbokopanec v úzkom spektre otáčok, tak nech sa páči...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No se slovem "bohata vybava" bych u Touru hodne brzdil, dyt je to i proti FII Magic naprostej zaklad - chybi bocni airbagy, mlhovky, dalkove ovladany zamykani, radio, maxidot, metaliza, ctyrleta zaruka atd. Kazdopadne ceny naftaku sou pro FII/R dlouhodobe nastaveny tak, aby si vsichni radsi koupili benzinovou (nebo i naftovou) OII a prodeje naftaku tomu taky odpovidaji.

Ja si hlavne myslim, ze na nasem trhu jsou kupci Touru, R a FII uplne jiny cilovy skupiny. A podle me spousta potencialnich kupcu Touru za tuhle cenu brala v minulosti Fusion a jemu podobny auta. Skoda podcenila funkcne a pragmaticky orientovaneho cloveka. Kdo si koupi Tour, tomu je v drtivy vetsine fuk, jestli je 13 let starej a nebo ze nema bocni airbagy. Ma Octaviu, porad to auto ma image velkyho auta, je odkzkousena a ergonomicka nebo podvozkova zastaralost je irelevantni. Nevim, jestli by Skoda neudelala dobre, kdyby pristi rok na podzim naplnila sklady a prodejci se predzasobili. Nevim nevim, jestli uplne cesky clovek oceni sedan...

Nechci se hádat, ale Tour je prostě v tuto chvíli atraktivnější za tyto peníze než Fabia II. Další věc je, že se mi FII vyloženě hnusí, ale je to jen můj problém, osobně vlastním Fabia I, a ať si každej říká co chce, F1 je mnohem povedenější než FII. Stači tyhel dvě auta postavit vedle sebe a ukážu ti takových paskvilů a nesmyslných technických řešení u FII, že tomu nebudeš věřit a budeš valit oči, a pokud děláš ve škoda auto, tak ti to ani nemusím vysvětlovat...

Další věc, pro zaměstnance škoda auto a nejen pro ně vychází Tour za supr peníze. Budu se teď bavit o ceně pro zaměstnance: Za 332t.kč s DPH máš Toura 1.9 TDI sedan, paket plus, k tomuto paketu navíc centrál na dálku + 2x sklopné klíče, palubní PC, tažné zařízení, mlhovky, 8 repro, 4 dveře v elektrice, loketní opěrka, + sportovní paket + jako rezerva plnohodnotné ALU kolo. To vše za 332t.kč s DPH, krásná cena která by jinak byla přes 500t.kč za loňské ceny... Když se podívám na FII s ropáckým motorem, je to uplně jinde...

Jestli člověk ocení sedan nebo ne, je to jen o tom, jaký má ten člověk aktivity, potřeby. Já mám krátkou Fábii a krátkou felicii a tak nějak +- mi to stačí tak tak,víc místa by mi nevadilo, kámoš má sedana Fábku a nedokáže si představit že by měl krátkou fábku, protože věčně něco vozí, tahá atd. Je to prostě co člověk to jiný nároky. Další kámoš si už nedokáže představit život bez kombíku...sklopí sedačky, tahá v tom kolo, něco převáží a tak pořád dokola. Pravda je, že spoustě lidem stačí k životu krátká Fábka bohatě - na nákup + basičku a je spokojenost :palec2:

Editováno: , autor: Meade
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,můžu se zeptak,když jsi objednával sportpaket s výhřevem sedaček,musel jsi dokupovat bederní opěrky? včera jsem byl objednat autíčko a chtěl jsem výhřev za 5.900 kč a prý to jde jen s bederníma opěrkama za 3000 kč,tak nevím jestli to nemám uplně vynechat. díky za odpověd. Tomáš.

Taky je tam mám, ale fakt je, že konfigurátor mě pustil bez nich

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

meade: nevim co pořád řešíš s nějakejma cenama pro dělníky Škody a atraktivitou. a už vůbec nevim, proč bychom se měli hádat - já sem řek jenom to, že Tour a FII/R má z velké části odlišné zákazníky.

já moc nerozumím tomu, proč je zejména u majitelů FI z prvních let výroby takový odpor k FII. zvlášť, když se vytahujou detaily nemontované do FII, přičemž je nemělo 90% u nás proadných FI. trochu mně přijde, jako by čekali, že VW bude cpat nejnovější věci do Škody navěky a neuvědomili si, že Fabia je komapktní (!!) auto a musí být pod Polem. každopádně podle vývoje trhu v tom žilo dost lidí a možná si za to může i Škoda vydáváním Fabie za rodinné auto. já su rád, že Fabia neroste, očividně ale hodně lidí čekalo něco víc.

moje zkušenosti se všema čtyřma Škodama jsou poměrně bohatý a třeba sem si až na pár detailů nevšiml, že by mě nějak obtěžovaly úspory u FII. a ty detaily bohužel plynou z poměrně abnormálně vybavené první Fabie, co máme. vadí mně třeba absence kontroly funkce světel, čidla hladiny ostř. kapaliny jenom s ostřikovačema světel apod. Doma máme Fabiu Combi I Elegance a FII/R považujou všichni členové rodiny za pokrok. a dost pozitivních hlasů jsem slyšel i od lidí, kteří v práci přesedlali z FIC Ambiente na FIIC Sport. na druhou stranu, Fabia už není masové auto a musela se vydat nějakým směrem. ten nevoní každýmu.

rozhodně nechcu vyvolat vášně, já si myslim, že Škoda vykryla velkou díru a sám vidíš, že každý má pojem bohatá výbava a "povedenější" trochu jinde.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak trochu nechápu tu spotřebu u motoru 1,9 TDi 74 kw. Měl jsem O1 ve verzi 66 kw i 81 kw a spotřeba se pohybovala, tak kolem 5 l nafty a jezdil jsem s nimi asi 6 let. Všeobecně se ví, že tyto motory byly hodně úsporné, ale že by systém PD až tolik navýšil spotřebu...?! Je taky pravda, že s těmito motory se musí člověk kapku sladit. Když jsem auto někdy půjčil někomu, kdo jezdil vždy jen s benzínem, tak jsem mu do řízení vždy trochu kecal a musel vysvětlit točivý moment versus nízké otáčky. No, uvidíme v praxi, ale myslím, že by se spotřeba neměla tolik vychýlit, jak udává výrobce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dočkej času.......

edit: ted mam hubu plnou kecu a za dva mesice tu budu nadavat ja :-D

Doufám, že budu nadávat o měsíc dřív... :) Teď mě ještě napadlo, že kolega co jezdí s OII 1,9 TDi 77kw, což je zřejmě hodně podobný motor, jezdí okolo 5 L, takže to bude určitě ok. Ještě vím, že si to nechal chipnout a spotřeba mu ještě trochu klesla. Ale s tím chipováním nevím, nevím. Možná to Cimbu ještě, ale nějakého pytlíka s noťasem určitě ne. Všeobecně to ale zvedne točivý moment a ještě ho nasměrují níže, takže to na spotřebu má nejspíš nějaký vliv.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...