rupert Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Zdravim vsechny, mam docela velky problem. Nedavno jsem v bazaru koupil model 1.6i - Kombi, Ambiente, 2001, AVU. Cca 140 tis. km. Po cca 1 mesici provozu se z niceho nic objevila nasledujici porucha. Nastartuji v pohode ujedu cca 15 km a najednou z niceho nic motor nahle vysazuje, skube a ztraci vykon (z prostoru za volantem se ozyva cvakani nejakeho rele - podle toho poznam, ze se objevil tento problem a dale sviti kontrolka ASR). Pote jiz nedojedu, musim nechat auto chvili stat, pak nastartovat (nekdy to jde nekdy ne) a hodne mu pumpovat benzinu aby vubec alespon trochu jelo (takto jsem schopen maximalne dojet nekam do servisu, na parkoviste apod.). Tento problem me zastihl jiz nekolikrat. Po navsteve servisu se problem docasne ztratil (cca 1 mesic pote jezdilo v pohode) vymenou teplotniho cidla na chladici soustave a vycistenim el. rozvodu (doufal jsem, ze se to tim definitivne vyresilo). Problem se projevuje jakoby motor nasaval nekde vzduch a nebo palivove cerpadlo neprivadelo palivo (ale muze to byt docela neco jineho). Diagnostika pote ukazuje snad vsechny chyby, vcetne chyb na hlavach valcu, vstrikovacich ventilech apod. Navic jiz neukazuje problem cidla (nevim jestli tam ted vubec je :-). Podle servisniho technika se ve vetsine pripadu jedna spise o dusledky nejake 1 priciny. Dale jeste odpocatku ukazuje problem Lambda sonda. Problem se zatim objevil vzdycky pri horkem letnim pocasi (ale pak uz to delalo porad :-( Prosim, nemate nekdo za sebou podobny problem, vubec nevim co s tim, s timhle autem se neda normalne fungovat, pri praci apod. :-( Je mozne ze by to delala Lambda sonda, nejaka netesnost motoru, olejove vany apod. ? Budu vdecny za kazdy namet... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavio Posted August 22, 2009 Share Posted August 22, 2009 Ahoj.... moj bracho mal podobny problem.... auto chodilo normalne aj mesiac dva.... ale nikedy mu robilo nasledovnu vec... akonahle sa zohrial motor tak auto trhalo ako keby ťa niekto držal za naraznik vzadu .... nechcelo to vobec tahat.... diagnostika ukazala zavadu Rada 1 Sonda 1 .... vymenili sme lambdu (tú čo je bližšie k motoru) a auto chodilo ako šialené a závada sa už nevyskytla. Vypisovalo to ako sporadickú závadu a nesvietilo ani Check Engine ani ASR..... To je len moja skusenost. Mozno pomôze. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Miroosek Posted August 23, 2009 Share Posted August 23, 2009 Je to zvláštní závada, zvláště když je to při vyšší teplotě. Může být nějaký špatný kontakt u řídící jednotky, nebo špatný kontakt u nějakého čidla. Nějak by se to přece mělo projevit na WAG ještě než to začne zlobit. Jak vypadá škrtící klapka, mě jednou motor také přestal jet a cukal, ale to byl vydřený snímač ve škrtící klapce. Jinak ještě zkotrolovat pojistky, zda se tam něco nepřehřívá (dotykem) a pak z důvodu nízkého napětí to nevykazuje ty závady, když se to ohřeje. Může to bý cokoliv to je problém.. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rupert Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 Ahoj, dika za odpovedi.. Podival jsem se jeste do diagnostiky (kterou mi vyjeli v servisu skoda jeste predtim nez k tomu problemu poprve doslo). Zarazeji me tam dve veci. Za prve je problem lambda sondy. Ve skodovce mi sice rekli, ze to nema na provoz auta zadny vliv (pry jen na emise), ale prece jenom si rikam, ze by to mohl byt problem souvisejici s davkovanim paliva. Za druhe je problem snimace teplty/tlaku oleje (viz. prvni strana diagnostiky uplne dole). Je pravda, ze po startu auta obcas poblikava mazani a to jsem nedavno menil olej (neujel jsem od te doby ani 1500 km). Obe dve zavady jsou tzv. sporadicke tak nevim jestli to je dobre nebo spatne. Kazdopadne nevite co ten protokol vsechno rika ? Ja se v nem moc nevyznam... A vubec nemate nekdo zkusenosti s diagnostikou ? Potreboval bych zjistit za provozu auta co nejvice dat. Myslim si, ze by bylo dobre mit nejakou on-line diagnostiku, z ktere by navic bylo videt, ktera zavada je nahlasena jako prvni atp... Pak bych snad mohl vedet, co je pricina a co je sekundarni porucha. Prikladam naskenovane listy z diagnostiky.. Zatim Dikes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rupert Posted August 23, 2009 Author Share Posted August 23, 2009 Jo jinak abych reagoval jeste na ty vase odpovedi... Rozhodl jsem se ze se zitra podivam trochu do motoru. Podivam se na tu skrtici klapku, na celkovy stav, jestli nejsou nekde nejake netesnosti. Mrknu na kontakty atd. Zkusim udelat nejakou udrzbu a uvidime. Jinak ovsem vubec nevim, ktera bije a je mi jasne ze to muze byt cokoli. Pokud budu schopen, tak bych mohl koupit a vymenit lambda sondu (to snad zvladnu) a mozna se podivat na ten olejovy senzor. Nevite nahodou jak zjistit objednaci cisla (jedna se o sondu cislo 2 - zadni) a kde by se ten olejovy senzor mohl vyskytovat ? Preferoval bych znackove dily.. Diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milosk Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 rupert,kdyz ti cvaka pod volantem relatko,mohlo by to byt rele palivoveho cerpadla,docela logicky.Se divim, ze ho v servisu nevymenili za jine.To bych asi udelal v prvni rade,kdyz si ho tak pekne slysel. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rupert Posted August 24, 2009 Author Share Posted August 24, 2009 Dik za namet, prave jsem se vratil ze servisu s tim ze nechavam: 1. vycistit skrtici klapku (prece jenom vidim, ze tady to dela skoro kazdy a asi je to uplny zaklad - pod privodem jsem nahmatal docela nanos nejakeho humusu) 2. pretesnit sani (na motoru je videt prosakly olej a to po celem obvodu motoru) 3. nechavam vymenit cidlo teploty/tlaku oleje (na diagnostice tam byl nejaky problem - pry to neni velka investice) 4. zkontrolovat zadni lambda sondu (majitel servisu mi vsak rekl, ze ta 2. sonda je kontrolni - nevim) Orientacni cena 3K coz mi pripada jako slusne... Cili jeste jim zavolam aby zkusili vymenit rele palivoveho cerpadla... Pak budu reportovat vysledek... Horsi je ze ted asi chvili budu bez auticka :-( Zatim diky Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
octavio Posted August 24, 2009 Share Posted August 24, 2009 Potom daj hned vediet ako si dopadol....Ale myslim ze ti to vyriesia...... Ja mam tiez 1.6i ale BFQ.... Dnes som si robil diagnostiku, lebo auticko mam dokopy 3 dni.... nula chyb a dakujem za to panu Bohu.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PauLofWoCC Posted September 24, 2009 Share Posted September 24, 2009 (edited) Mám taky BFQ.... Za 4tis km se mě 2x stalo, že auto prostě za jízdy přestalo tak na 5 sekund táhnout a akcelerovat. Po 5 sekundách škublo a jelo dál. Zajímavá závada, doufám že mě to někde nenechá stát. ŘJ motoru neví o problému. Edited September 24, 2009 by PauLofWoCC Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
rupert Posted October 4, 2009 Author Share Posted October 4, 2009 Ahoj, tak snad uz to muzu napsat... Po uvedenem servisu a mesici jezdeni auticko uz tuto zavadu nehlasi :-) Pricitam to netesnemu sani, mozna skrtici klapkce... Bohuzel se mi objevil dalsi problem a to s prehrivanim chladici soustavy, takze zitra jedu opet do servisu. Kdyby jste nahodou vedeli moznou pricinu, budu vdecny za radu... Diky za pozornost :-) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
milosk Posted December 18, 2009 Share Posted December 18, 2009 rupert, no tak slava, jinak jsem zapomel, vitej do klubu AVU Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
V. galovič Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 Zdravim vsechny, mam docela velky problem. Nedavno jsem v bazaru koupil model 1.6i - Kombi, Ambiente, 2001, AVU. Cca 140 tis. km. Po cca 1 mesici provozu se z niceho nic objevila nasledujici porucha. Nastartuji v pohode ujedu cca 15 km a najednou z niceho nic motor nahle vysazuje, skube a ztraci vykon (z prostoru za volantem se ozyva cvakani nejakeho rele - podle toho poznam, ze se objevil tento problem a dale sviti kontrolka ASR). Pote jiz nedojedu, musim nechat auto chvili stat, pak nastartovat (nekdy to jde nekdy ne) a hodne mu pumpovat benzinu aby vubec alespon trochu jelo (takto jsem schopen maximalne dojet nekam do servisu, na parkoviste apod.). Tento problem me zastihl jiz nekolikrat. Po navsteve servisu se problem docasne ztratil (cca 1 mesic pote jezdilo v pohode) vymenou teplotniho cidla na chladici soustave a vycistenim el. rozvodu (doufal jsem, ze se to tim definitivne vyresilo). Problem se projevuje jakoby motor nasaval nekde vzduch a nebo palivove cerpadlo neprivadelo palivo (ale muze to byt docela neco jineho). Diagnostika pote ukazuje snad vsechny chyby, vcetne chyb na hlavach valcu, vstrikovacich ventilech apod. Navic jiz neukazuje problem cidla (nevim jestli tam ted vubec je :-). Podle servisniho technika se ve vetsine pripadu jedna spise o dusledky nejake 1 priciny. Dale jeste odpocatku ukazuje problem Lambda sonda. Problem se zatim objevil vzdycky pri horkem letnim pocasi (ale pak uz to delalo porad :-( Prosim, nemate nekdo za sebou podobny problem, vubec nevim co s tim, s timhle autem se neda normalne fungovat, pri praci apod. :-( Je mozne ze by to delala Lambda sonda, nejaka netesnost motoru, olejove vany apod. ? Budu vdecny za kazdy namet... mám defakto stejný problém asi tejden. Když stojím, tak na neutrál, mi většinou začnou lítat otáčky mezi 800-1300 a poté i kolikrát motor zhasne. Za jízdy zase třeba ztrácím výkon, potom mi to zase cukne a nahodí výkon a tak to jde při všech rychlostech (není mezitím delší prodléva, vše jde hned po sobě). Dneska jsem se dokonce nedostal nad 4000 otáček i když jsem držel plyn na doraz. Prostě zlo. Diagnostika nezjistila žádnou závadu. Mám podezření-mohlo by to být filtr palivové nádrže, škrticí klapka, svíčky??? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 mám defakto stejný problém asi tejden. Když stojím, tak na neutrál, mi většinou začnou lítat otáčky mezi 800-1300 a poté i kolikrát motor zhasne. Za jízdy zase třeba ztrácím výkon, potom mi to zase cukne a nahodí výkon a tak to jde při všech rychlostech (není mezitím delší prodléva, vše jde hned po sobě). Dneska jsem se dokonce nedostal nad 4000 otáček i když jsem držel plyn na doraz. Prostě zlo. Diagnostika nezjistila žádnou závadu. Mám podezření-mohlo by to být filtr palivové nádrže, škrticí klapka, svíčky??? Mám podobný problém, motor mi škube a ztrácí výkon - vždy jen po zahřátí a na všechny rychlostní stupně v nízkých otáčkách. Měnil jsem palivový filtr - nepomohlo, na kolísání otáček na volnoběh pomohla na pár dní výměna svíček. Ale po oné výměně mi motor právě začal škubat. Mám tam brisky, asi tam fláknu Boshky nebo něco kvalitnějšího , bude to podle mě tím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
notobi Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 když svíčky jedině originál který tam patří jinak to nebude ono nikdy na svíčky sjou háklivý všechny benzínový motory Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 a originál na OC 55 kW 1.6 jsou ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iguka Posted March 29, 2010 Share Posted March 29, 2010 (edited) tady máš tabulku doporučených svíček od výrobce, rozhodně chybu neuděláš ani s Boschkama, já dopručuji NGK, páč je tam mám taky a žádný problém.A originální svíčky budou asi ty s logem škoda http://www.skoda-aut...spark-plug.aspx a koupit je můžeš zde http://www.skoda-dil...ia-octavia.html Boschky máš zde http://www.zbozi.cz/...=&r=tab&redir=1 Takže tam dej NGK nebo Bosch a pokud to bude cukat dál, tak hledej jinde. Edited March 29, 2010 by Iguka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted March 30, 2010 Share Posted March 30, 2010 Díky, po práci jdu pro svíčky a uvidíme. Pak napíšu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
V. galovič Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 Díky, po práci jdu pro svíčky a uvidíme. Pak napíšu. tak jak to dopadlo? u mě je to zlo-už s tím raději nejezdím-spotřeba vylezla dokonce na 17 L ve městě Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Iguka Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 (edited) dopadlo mu to dobře, svíčky vyměnil za NGK a jezdí mu to jako drak. U tebe, co se týče těch otáček, by to mohla být škrtící klapka. Ta závada, co popisuješ, je taková divoká. Co tam máš za svíčky? Pokud nevíš, ani nevíš kdy byly měněny, tak je vyměň a od toho se odraz dál. Vlastně jsi nenapsal , co máš za motor Edited April 3, 2010 by Iguka Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted April 3, 2010 Share Posted April 3, 2010 přesně tak, jak píše Iguka... sorry za prodlevu, řešil jsem to i v jiném vlákně... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
V. galovič Posted April 7, 2010 Share Posted April 7, 2010 (edited) dopadlo mu to dobře, svíčky vyměnil za NGK a jezdí mu to jako drak. U tebe, co se týče těch otáček, by to mohla být škrtící klapka. Ta závada, co popisuješ, je taková divoká. Co tam máš za svíčky? Pokud nevíš, ani nevíš kdy byly měněny, tak je vyměň a od toho se odraz dál. Vlastně jsi nenapsal , co máš za motor zkusíme svíčky a uvidíme...motor mám 1,6 GLX i tak to byla škrtící klapka společně s váhou vzduchu Edited April 12, 2010 by V. galovič Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
petr2b Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 a originál na OC 55 kW 1.6 jsou ? Jsou to svíčky bosch Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
HanyZ Posted April 22, 2010 Share Posted April 22, 2010 Jsou to svíčky bosch Bosch ?!!! NIKDY !!! Jedině NGK BUR 6 ET ! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
vm11 Posted May 16, 2011 Share Posted May 16, 2011 Mám taky BFQ.... Za 4tis km se mě 2x stalo, že auto prostě za jízdy přestalo tak na 5 sekund táhnout a akcelerovat. Po 5 sekundách škublo a jelo dál. Zajímavá závada, doufám že mě to někde nenechá stát. ŘJ motoru neví o problému. mam uplne presne ten isty problem a vobec neviem co s tym je... na diagnostike nula chyb... podarilo sa ti problem odstranit ?? ak ano - ako ?? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Haski Posted May 17, 2011 Share Posted May 17, 2011 Tohle jsem zažil u dvou případů. Felicie 1.3MPI a 1.6MPI. Prostě přidanej plyn, razem auto plynule ubere (plyn nereaguje) a po 2s zase chytne a jede dál. Vždy jsem vyměnil lambda sondu 1 a byl pokoj. Doporučuji diagnostiku VAG a proměřit lambdu, ještě i snímač otáček, snímač tlaku v sání nebo jako poslední vyměnit filtr paliva. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.