Přejít na obsah

1.6i - po 15km vysadi motor


rupert

Doporučené příspěvky

Zdravim vsechny,

mam docela velky problem. Nedavno jsem v bazaru koupil model 1.6i - Kombi, Ambiente, 2001, AVU. Cca 140 tis. km.

Po cca 1 mesici provozu se z niceho nic objevila nasledujici porucha. Nastartuji v pohode ujedu cca 15 km a najednou z niceho nic motor nahle vysazuje, skube a ztraci vykon (z prostoru za volantem se ozyva cvakani nejakeho rele - podle toho poznam, ze se objevil tento problem a dale sviti kontrolka ASR). Pote jiz nedojedu, musim nechat auto chvili stat, pak nastartovat (nekdy to jde nekdy ne) a hodne mu pumpovat benzinu aby vubec alespon trochu jelo (takto jsem schopen maximalne dojet nekam do servisu, na parkoviste apod.). Tento problem me zastihl jiz nekolikrat. Po navsteve servisu se problem docasne ztratil (cca 1 mesic pote jezdilo v pohode) vymenou teplotniho cidla na chladici soustave a vycistenim el. rozvodu (doufal jsem, ze se to tim definitivne vyresilo). Problem se projevuje jakoby motor nasaval nekde vzduch a nebo palivove cerpadlo neprivadelo palivo (ale muze to byt docela neco jineho).

Diagnostika pote ukazuje snad vsechny chyby, vcetne chyb na hlavach valcu, vstrikovacich ventilech apod. Navic jiz neukazuje problem cidla (nevim jestli tam ted vubec je :-). Podle servisniho technika se ve vetsine pripadu jedna spise o dusledky nejake 1 priciny. Dale jeste odpocatku ukazuje problem Lambda sonda.

Problem se zatim objevil vzdycky pri horkem letnim pocasi (ale pak uz to delalo porad :-(

Prosim, nemate nekdo za sebou podobny problem, vubec nevim co s tim, s timhle autem se neda normalne fungovat, pri praci apod. :-(

Je mozne ze by to delala Lambda sonda, nejaka netesnost motoru, olejove vany apod. ?

Budu vdecny za kazdy namet...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj.... moj bracho mal podobny problem.... auto chodilo normalne aj mesiac dva.... ale nikedy mu robilo nasledovnu vec... akonahle sa zohrial motor tak auto trhalo ako keby ťa niekto držal za naraznik vzadu :) .... nechcelo to vobec tahat.... diagnostika ukazala zavadu Rada 1 Sonda 1 .... vymenili sme lambdu (tú čo je bližšie k motoru) a auto chodilo ako šialené a závada sa už nevyskytla. Vypisovalo to ako sporadickú závadu a nesvietilo ani Check Engine ani ASR..... To je len moja skusenost. Mozno pomôze.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je to zvláštní závada, zvláště když je to při vyšší teplotě. Může být nějaký špatný kontakt u řídící jednotky, nebo špatný kontakt u nějakého čidla. Nějak by se to přece mělo projevit na WAG ještě než to začne zlobit. Jak vypadá škrtící klapka, mě jednou motor také přestal jet a cukal, ale to byl vydřený snímač ve škrtící klapce. Jinak ještě zkotrolovat pojistky, zda se tam něco nepřehřívá (dotykem) a pak z důvodu nízkého napětí to nevykazuje ty závady, když se to ohřeje. Může to bý cokoliv to je problém..

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj,

dika za odpovedi.. Podival jsem se jeste do diagnostiky (kterou mi vyjeli v servisu skoda jeste predtim nez k tomu problemu poprve doslo). Zarazeji me tam dve veci. Za prve je problem lambda sondy. Ve skodovce mi sice rekli, ze to nema na provoz auta zadny vliv (pry jen na emise), ale prece jenom si rikam, ze by to mohl byt problem souvisejici s davkovanim paliva. Za druhe je problem snimace teplty/tlaku oleje (viz. prvni strana diagnostiky uplne dole). Je pravda, ze po startu auta obcas poblikava mazani a to jsem nedavno menil olej (neujel jsem od te doby ani 1500 km). Obe dve zavady jsou tzv. sporadicke tak nevim jestli to je dobre nebo spatne.

Kazdopadne nevite co ten protokol vsechno rika ? Ja se v nem moc nevyznam...

A vubec nemate nekdo zkusenosti s diagnostikou ? Potreboval bych zjistit za provozu auta co nejvice dat. Myslim si, ze by bylo dobre mit nejakou on-line diagnostiku, z ktere by navic bylo videt, ktera zavada je nahlasena jako prvni atp... Pak bych snad mohl vedet, co je pricina a co je sekundarni porucha.

Prikladam naskenovane listy z diagnostiky..

Zatim Dikes :)

post-38141-1251022770_thumb.png

post-38141-1251022780_thumb.png

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jo jinak abych reagoval jeste na ty vase odpovedi... Rozhodl jsem se ze se zitra podivam trochu do motoru. Podivam se na tu skrtici klapku, na celkovy stav, jestli nejsou nekde nejake netesnosti. Mrknu na kontakty atd. Zkusim udelat nejakou udrzbu a uvidime. Jinak ovsem vubec nevim, ktera bije a je mi jasne ze to muze byt cokoli. Pokud budu schopen, tak bych mohl koupit a vymenit lambda sondu (to snad zvladnu) a mozna se podivat na ten olejovy senzor. Nevite nahodou jak zjistit objednaci cisla (jedna se o sondu cislo 2 - zadni) a kde by se ten olejovy senzor mohl vyskytovat ? Preferoval bych znackove dily.. Diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dik za namet,

prave jsem se vratil ze servisu s tim ze nechavam:

1. vycistit skrtici klapku (prece jenom vidim, ze tady to dela skoro kazdy a asi je to uplny zaklad - pod privodem jsem nahmatal docela nanos nejakeho humusu)

2. pretesnit sani (na motoru je videt prosakly olej a to po celem obvodu motoru)

3. nechavam vymenit cidlo teploty/tlaku oleje (na diagnostice tam byl nejaky problem - pry to neni velka investice)

4. zkontrolovat zadni lambda sondu (majitel servisu mi vsak rekl, ze ta 2. sonda je kontrolni - nevim)

Orientacni cena 3K coz mi pripada jako slusne...

Cili jeste jim zavolam aby zkusili vymenit rele palivoveho cerpadla...

Pak budu reportovat vysledek... Horsi je ze ted asi chvili budu bez auticka :-(

Zatim diky

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Mám taky BFQ....

Za 4tis km se mě 2x stalo, že auto prostě za jízdy přestalo tak na 5 sekund táhnout a akcelerovat.

Po 5 sekundách škublo a jelo dál. Zajímavá závada, doufám že mě to někde nenechá stát.

ŘJ motoru neví o problému.

Editováno: , autor: PauLofWoCC
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Ahoj,

tak snad uz to muzu napsat... Po uvedenem servisu a mesici jezdeni auticko uz tuto zavadu nehlasi :-)

Pricitam to netesnemu sani, mozna skrtici klapkce...

Bohuzel se mi objevil dalsi problem a to s prehrivanim chladici soustavy, takze zitra jedu opet do servisu.

Kdyby jste nahodou vedeli moznou pricinu, budu vdecny za radu... Diky za pozornost :-)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...
  • o 3 měsíce později...

Zdravim vsechny,

mam docela velky problem. Nedavno jsem v bazaru koupil model 1.6i - Kombi, Ambiente, 2001, AVU. Cca 140 tis. km.

Po cca 1 mesici provozu se z niceho nic objevila nasledujici porucha. Nastartuji v pohode ujedu cca 15 km a najednou z niceho nic motor nahle vysazuje, skube a ztraci vykon (z prostoru za volantem se ozyva cvakani nejakeho rele - podle toho poznam, ze se objevil tento problem a dale sviti kontrolka ASR). Pote jiz nedojedu, musim nechat auto chvili stat, pak nastartovat (nekdy to jde nekdy ne) a hodne mu pumpovat benzinu aby vubec alespon trochu jelo (takto jsem schopen maximalne dojet nekam do servisu, na parkoviste apod.). Tento problem me zastihl jiz nekolikrat. Po navsteve servisu se problem docasne ztratil (cca 1 mesic pote jezdilo v pohode) vymenou teplotniho cidla na chladici soustave a vycistenim el. rozvodu (doufal jsem, ze se to tim definitivne vyresilo). Problem se projevuje jakoby motor nasaval nekde vzduch a nebo palivove cerpadlo neprivadelo palivo (ale muze to byt docela neco jineho).

Diagnostika pote ukazuje snad vsechny chyby, vcetne chyb na hlavach valcu, vstrikovacich ventilech apod. Navic jiz neukazuje problem cidla (nevim jestli tam ted vubec je :-). Podle servisniho technika se ve vetsine pripadu jedna spise o dusledky nejake 1 priciny. Dale jeste odpocatku ukazuje problem Lambda sonda.

Problem se zatim objevil vzdycky pri horkem letnim pocasi (ale pak uz to delalo porad :-(

Prosim, nemate nekdo za sebou podobny problem, vubec nevim co s tim, s timhle autem se neda normalne fungovat, pri praci apod. :-(

Je mozne ze by to delala Lambda sonda, nejaka netesnost motoru, olejove vany apod. ?

Budu vdecny za kazdy namet...

mám defakto stejný problém asi tejden. Když stojím, tak na neutrál, mi většinou začnou lítat otáčky mezi 800-1300 a poté i kolikrát motor zhasne. Za jízdy zase třeba ztrácím výkon, potom mi to zase cukne a nahodí výkon a tak to jde při všech rychlostech (není mezitím delší prodléva, vše jde hned po sobě). Dneska jsem se dokonce nedostal nad 4000 otáček i když jsem držel plyn na doraz. Prostě zlo. Diagnostika nezjistila žádnou závadu.

Mám podezření-mohlo by to být filtr palivové nádrže, škrticí klapka, svíčky???

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

mám defakto stejný problém asi tejden. Když stojím, tak na neutrál, mi většinou začnou lítat otáčky mezi 800-1300 a poté i kolikrát motor zhasne. Za jízdy zase třeba ztrácím výkon, potom mi to zase cukne a nahodí výkon a tak to jde při všech rychlostech (není mezitím delší prodléva, vše jde hned po sobě). Dneska jsem se dokonce nedostal nad 4000 otáček i když jsem držel plyn na doraz. Prostě zlo. Diagnostika nezjistila žádnou závadu.

Mám podezření-mohlo by to být filtr palivové nádrže, škrticí klapka, svíčky???

Mám podobný problém, motor mi škube a ztrácí výkon - vždy jen po zahřátí a na všechny rychlostní stupně v nízkých otáčkách. Měnil jsem palivový filtr - nepomohlo, na kolísání otáček na volnoběh pomohla na pár dní výměna svíček. Ale po oné výměně mi motor právě začal škubat. Mám tam brisky, asi tam fláknu Boshky nebo něco kvalitnějšího , bude to podle mě tím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tady máš tabulku doporučených svíček od výrobce, rozhodně chybu neuděláš ani s Boschkama, já dopručuji NGK, páč je tam mám taky a žádný problém.A originální svíčky budou asi ty s logem škoda :smich:http://www.skoda-aut...spark-plug.aspx

a koupit je můžeš zde http://www.skoda-dil...ia-octavia.html

Boschky máš zde http://www.zbozi.cz/...=&r=tab&redir=1

Takže tam dej NGK nebo Bosch a pokud to bude cukat dál, tak hledej jinde.

post-30270-1269892543,2268_thumb.jpg

Editováno: , autor: Iguka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dopadlo mu to dobře, svíčky vyměnil za NGK a jezdí mu to jako drak. U tebe, co se týče těch otáček, by to mohla být škrtící klapka. Ta závada, co popisuješ, je taková divoká.

Co tam máš za svíčky? Pokud nevíš, ani nevíš kdy byly měněny, tak je vyměň a od toho se odraz dál.

Vlastně jsi nenapsal , co máš za motor

Editováno: , autor: Iguka
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

dopadlo mu to dobře, svíčky vyměnil za NGK a jezdí mu to jako drak. U tebe, co se týče těch otáček, by to mohla být škrtící klapka. Ta závada, co popisuješ, je taková divoká.

Co tam máš za svíčky? Pokud nevíš, ani nevíš kdy byly měněny, tak je vyměň a od toho se odraz dál.

Vlastně jsi nenapsal , co máš za motor

zkusíme svíčky a uvidíme...motor mám 1,6 GLX i

tak to byla škrtící klapka společně s váhou vzduchu

Editováno: , autor: V. galovič
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...
  • o 1 rok později...

Mám taky BFQ....

Za 4tis km se mě 2x stalo, že auto prostě za jízdy přestalo tak na 5 sekund táhnout a akcelerovat.

Po 5 sekundách škublo a jelo dál. Zajímavá závada, doufám že mě to někde nenechá stát.

ŘJ motoru neví o problému.

mam uplne presne ten isty problem a vobec neviem co s tym je... na diagnostike nula chyb... podarilo sa ti problem odstranit ?? ak ano - ako ??

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tohle jsem zažil u dvou případů. Felicie 1.3MPI a 1.6MPI. Prostě přidanej plyn, razem auto plynule ubere (plyn nereaguje) a po 2s zase chytne a jede dál.

Vždy jsem vyměnil lambda sondu 1 a byl pokoj.

Doporučuji diagnostiku VAG a proměřit lambdu, ještě i snímač otáček, snímač tlaku v sání nebo jako poslední vyměnit filtr paliva.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...