Přejít na obsah

Výměna motorového oleje po 2 letech


MirekM

Doporučené příspěvky

Věřím, že ten Shellacký měřák nelže. Má grafickou stupnici cca v úhlu 270°, z toho cca 30° je zelená - olej OK, dále cca 120° žlutá - olej se může vyměnit a cca 120° červená - olej je KO. Připomínám, že jsem měl olej po 25 měsících ani ne ve 2/3 zelené stupnice. Měřák má i digitální ukazatel, bylo na něm něco jako +16, ale obsluha netušila co to číslo či znaky znamenájí. Olej se nakape do kruhového okénka (sklo?) na kterém jsou vodivé cesty ve tvaru dvou hřebenů v sobě. Na vybraných benzinách Shell zadarmo bez nutnosti něco koupit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Smyslem příspěvku bylo upozornit na to, že výměna oleje po roce při mém způsobu provozu Fabie je zbytečné vyhazování peněz a zbytečná práce neboť stačí olej vyměnit jednou za 2 roky. Nikomu tuto myšlenku ale nevnucuji. :-)

NIC VE ZLÉM!!!,ale držet si druhý auto s nájezdem 3600km ročně,to už snad nevíte co roupama.Nebo snad čekáte že se zakuklí a vyleze z toho nový superB v kombajnu ;) Přeju Vám na příštích 15let šťastných 54tis.km kol11

Editováno: , autor: hony
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

a vyměnil jste někdo ten olej v převodovce?

já ano a je to rozdíl jako prase:)

Tak jsem vyměnil zánovní olej PP13 ve Š 105 za doporučený pracovníkem Parama Mogul Trans 80W-90 a souhlasím, že je to rozdíl "jako prase". S PP13 zatepla jsem musel řadit ve 40 dvojku buď s meziplynem nebo velkou silou, s Mogulem zastudena totéž bez meziplynu úplně lehce dvěma prsty ... I když má PP13 SAE 90 jako původní PP90, má bohužel PP13 větší viskozitu a to ještě nemrzlo, to bych pak asi jezdil s PP13 jen na jedničku. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

PP 13 (byť je zánovní), asi nespňuje normu SAE 80, kterou předepisuje Škoda pro modely Š105/120.

Třeba tady, vybráno z uživatelské příručky

Specifikace oleje PP13 je k nalezení zde, v sekci průmyslové oleje, str.24.

(zato v sekci převodové oleje se to SAE 80 jen hemží)

MirkuM, druhý pěkný vtip, jak poslat vlastní auto do věčných lovišť, v tomto vlákně. Máš ještě nějaké? Protože, když budeš ještě takhle chvilku pokračovat, tak ti přestávám radit, bo by to bylo jen házením hrachu proti zdi. No, vlastně toto je prozatím moje poslední rada pro tebe, a myslím ji doopravdy v dobrém.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To Marvin:

mám nějaké jiné vydání Návodu k obsluze a údržbě (XIII vydání 1982) Š 105, kde na stejném listu co jsi oskenoval jsou u převodového oleje uvedeny oleje SAE 80, 90 a 140 dle provozních teplot ve °C:

SAE 80 + 5 / - 30

SAE 90 + 35 / - 15

SAE 140 + 50 / + 15 s poznámkou: V ČSSR se nepoužívá

a dále je uvedena poznámka: převodový olej SAE 90 - celoročně.

Řídil jsem se jen Návodem k obsluze a údržbě a PP13 má specifikaci SAE 90 viz obrázek balení na http://www.olejshop.cz/prevodove-oleje/z/paramo/ (obrázek oleje se po najetí myší zvětší) ... takže mně klidně raď dále. :)

Editováno: , autor: MirekM
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To RoqerRoq:

Odpověď na tvůj dotaz od olejářů z Parama:

Všechny motorové a převodové oleje, pokud budou v orig. uzavřeném obalu, za běžných teplot a nebudou vystavené přímému slunečnímu světlu mají životnost cca i do 10 let, dále se jejich životnost nesnižuje, ale doporučujeme provést kontrolní rozbor.

Tj. Olej nevypouštějte z auta dle datumu výroby oleje, ale podle proběhů a dle doporučení výrobce vozu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...