Jump to content

prevodovka


OIZIK
 Share

Recommended Posts

hodně štěstí při shánění "benzínového" 6-ti kvaltu pro 1,2 HTP.

Rychlost je závislá od odporu vzduchu. A v určitém okamžiku se odpor vzduchu a výkon motoru sejdou a pak už vyhrává jen fyzika.

Efektem bude, že s 6-ti kvaltem budeš řadit jako blázen a rychleji to stejně nepojede ;) (platí pro 1,2 HTP "black" i "red" font)

Link to comment
Share on other sites

Úspora paliva ve 140 km/h se se 6q těžko vrátí - zvláště u atypického benzínu 1,2 HTP (který má v kopcích dost problémů sám se sebou).

A i kdybys měl ve 140 km/h ušetřit s 6q cca 1,5 lt/100 km, tak bys při ceně převodovky 20 tKč musel ujet tou "140" 40 tisíc km.

Bavíme se o "teoretické" převodovce za 20 tKč, která má upravený pouze 6q do rychloběhu. Tu 6-tku tam budeš řadit v dlouhých klesáních, do stoupání stejně pojedeš na 5-stupeň.

Něco jiného by byla převodovka poskládaná na zakázku - vykanibalizovaná kolečka z různých převodek už od jedničky. Jenže tady se zase nevejdeš do 20 tKč.

Záměna diesel/benzín je z důvodu provozních otáček nevhodná (tam, kde se benzínové motory začínají probouzet, diesely většinou končí).

Je to jen fyzika ;)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...