Jump to content

Klimakompresor-oprava


vratena
 Share

Recommended Posts

Čaute,

při cestě z Chorvatska mi odešla klima.Verdikt škoda servisu-kompresor v čudu,vyměnit - do FI ho nelze opravit.

Trochu jsem hledal a informoval se a zjistil,že jsou firmy co je pravují.

chtěl jsem se tady optat jestli někdo nemá zkušenost s opravou klimakompresoru,případně kontakt na firmu která to dělá.

A ještě na váš názor jestli je lepší kompresor vyměnit - 13tis kč , nebo opravit 5 až 8tis kč.

Jo a ještě mi jeden mechanik tvrdil,že když při výměně nevyměním i ostatní součásti klimy a nenechám ji vyčistit,což u nás ve Znojmě dělá jen škoda servis (nestačí ho nechat jen naplnit běžnou mašinou),tak se ten nový kompresor může klidně za 14 dní zadřít znova.

Co vy na to?

Edited by vratena
Link to comment
Share on other sites

tohle si musíš rozhodnout sám. Já bych ho koupil z nějaké bouračky. Když budeš mít hodně velkou smůlu, tak narazíš na vadný kus. Jenže za ty prachy pořídíš tři včetně naplnění. Vyčištěním klimy nic neskazíš, ale nejdůležitější je namontovat kompresor s náplní oleje. Při výměně chladiva se mění jen cca 1/3 oleje, zbytek zůstává ležet v kompresoru, pokud se tam ale dá vylitý (po repasi, či z vrakárny), tak se to zadře.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 6 years later...

Přátelé okřídleného šípu,

kolega z práce mne požádal, abych se pozeptal na klima kompresor u octavie 1. Chystá se jej vyměnit. Zajímá ho zda musí být klima kompresor před namontováním naplněný olejem? Osobně bych řekl, že asi ano. Kolik ho tam případně nalít? Děkuji. Radek.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Ano v kompresore musi byt pred namontovanim olej podla specifikacie PAG46. Pre Octaviu I som nasiel od vyrobcov kompresorov Hella-Behr mnozstvo 120 - 150ml. Ale pokial mas uplne novy kompresor, tak ten olej tam uz je...

 

Vzhladom k tomu, ze i ja potrebujem vymenit olej v kompresore klimy, potreboval by som vediet ako ho demontujem. Chcel by som ho vybrat od spodu, ale odtial neni dobry pristup na povolenie nizkotlakovej hadice. Tak som rozmyslal, ze zhodim alternator a bude tam viac miesta aj zhora. Ale na Fabii I 1.2 HTP (12V, 47kw, AZQ r.v. 2004) je alternator blizko katalyzatora a bojim sa, aby som neposkodil jeho kable, ked sa ho budem snazit vybrat.

Aky postup navrhujete?

Zhodit remen, vodiacu, napinaciu kladku a tak povolit sruby altiku, ten vyklopit a nakoniec povolit kable? Pojde to takto?

 

Dik

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

×
×
  • Create New...