Přejít na obsah

Škoda Automobilu na hranici totální škody


Zabral68

Doporučené příspěvky

Dobrý den!

Dne 25.8.2009 jsem měl nehodu na území ČR s vozem Škoda Fabia combi 1,2 HTP, rok výroby 2006. Auto splácím u ČSOB Leasing už třetím rokem a ještě mi chybí do konce splátek 3 roky. Původní cena auta byla 302 000,-Kč nyní se cena pohybuje okolo 170 000,-Kč. Nehoda nebyla způsobená mou vinou, ale Polským řidičem s návěsem, který nedodržel doporučenou vzdálenost a překročil rychlost v obci. V našem autě byla celá naše rodina, 2 dospělí a 2děti. Jako zázrakem se nikomu nic nestalo.

Policie napsala do protokolu škodu na mém vozidle 90 000,-Kč. Auto bylo nepojízdné, tak jsem ho nechal na vlastní náklady odtáhnout do servisu v okolí mého bydliště.

Tam to začala šetřit Česká pojištovna a samotný servis. Oba dva subjekty se pohledem na mé auto předběžně shodly, že škoda bude na hranici tzv. "TOTÁLKY".

Takže bych měl dotazy.

1.Kolik bych dostal Kč v případě, že by auto nešlo opravit a zda bych musel doplatit ještě ty 3 zbývající roky u Čsob Leasing? Bylo mi řečeno Českou Pojištovnou, jelikož nejsem vlastníkem auta(to budu až vše splatím), že Leasingová společnost dostane z pojistky pachatele skoro vše a já dostanu"pakatel" +- 30 000,- Kč.

2.Mám eminentní zájem aby se auto opravilo, jelikož nemám na nové. To jsem sdělil šetřící pojištovně a Servisu. Jak se tedy vypočítá hranice na "TOTÁLKU"?

3.Když se překročí hranice TOTÁLKY(Pojištovna určí finanční hranici a servis po prozkoumání technikem ji zašle náklady na opravu)o pár tisíc Kč. Jelikož mám zájem o opravu, připlatil bych si třeba +- 30 000,- KČ abych auto zachránil. Je to možné?

4.Kdyby šlo auto nakonec opravdu do TOTÁLKY, můžete mi poradit, co mám udělat abych byl co nejméně ztrátný a mohl si koupit auto jiné i když nemám v současné době žádnou finanční rezervu?

5. Mám u Čsob Leasing v tomto případě nárok na Auto nové a za jakých podmínek?

Předem děkuji za odpovědi.

:help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no len vseobecne, lebo nie som obcanom ciech.

ad 1. kazde auto ide opravit. vzdy je to iba otazkou rentability alebo nerentability opravy. ak tvoje auto ma hodnotu cca 170.000,- a jeho oprva by stala 250.000,- tak je tato oprava nerentabilna.

pokial nie si majitel auta tak pri totalnej skoda poistne plnenie dostane majitel auta a ty nedostanes nic. to ci totalnou skodou zanika poistna zmluva musis vycitat z poistnej zmluvy. majitel auta /leasingovka/ odpredá vrak a vsetky nadobudnute prostriedky odcita z dlhu ktory voci nej mas a mala by postupovat ako v pripade predcasneho splatenia. ale zalezi naozaj od konkretnej zmluvy.

ad 2. hranica nad ktorou uz poistovna berie skodu ako totalnu sa prepocitava na zaklade viacerych faktorov a meni sa priemerne kazdy mesiac. najdolezitejsimi faktormi su nadobudacia cena, amortizacia, najazdene km a cena na trhu, atd. vacsinou je totalka cena, ktoru by ti v tom dni vyplatili pri kradezi vozidla.

ad 3. Je mozne auto zachranit ak doplatis rozdiel za opravu. najidealnejsie aj ked to nie je nikde v zmuvach napisane a tym padom to nie je koser je ak si zistis hranicu totalky a dohodnes sa s obhliadkarom co vsetko do obhliadky chces a co nie. to co v obhliadke nebude ti servis neopravi a nebude to na fakture pre poistovnu. ty si to das nasledne opravit na vlastne naklady. tym padom poistovna posle peniaze servisu a nijako sa ti nenarusi vztah s csob leasing. tento postup vsak je mimo zaujmu poistovne, nakolko ta ma za to ze fakturou a teda opravou sa auto musi dostat do takeho stavu ako bolo pred nehodou. za take auto ruci. ak po fakture bude stale na aute skoda cca 30000 tak to je pre nu neprijatelne. preto je tento postup na hrane zakona.

ad 4. ak by auto islo na totalku, tak stratu je tazko vycislit ale nove auto iba ak tak na dasli leasing a bez hotovosti iba v kombinacii s dalsim spotrebnym uverom.

otazne je ako ams koncipovanu zmluvu, ci leasingovka bude chciet celu sumu co si jej za 6 rokov mal splatit, alebo iba nejaku pokutu za "predcasne splatenie" ak by suma od poistovne dosiahla dlznu sumu pre leasingovku. potom am este cenu vrak auta. ale ten je majetkom leasingovky. ak vsak to co si leasingovke splatil za 3 roky spolu s poistovnou vyplatenou sumou presiahne dlznu ciastku ktoru dlhujes leasingovke tak ti rozdiel vratia. ale kedze najskor splacas uroky a potom istinu, v polke vztahu to nebude velka suma.

ad 5. na nove auto nemas narok. auto si iba prenajimal. bolo ich majetkom a ty si ho za poplatok vyuzival. ak chces, oni budu velmi radi ak sa zaviazes na dalsich x rokov a budes im splacat dalsie auto.

to su vseobecne podmienky, pri uzatvarani zmluvy ako s poistovnou tak aj s leasingovkou si mozes dojednat rozne ine. preto je oto vseobecne a platne u nas. vsetko si vsak musis zistit sam u poistovne a leasingovky a v servise.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čiště jednoduše a teoreticky, všechno můžeš žádat náhradu škody po pojištovně poslkého řidiče (i když to jednání si nechcu ani představovat..), ale nevím jak je to v případě leasingu, když vozidlo patří ČSOB a ty jseš jenom provozovatel (nikoliv vlastník..) od toho se to celé právně dál bude odvíjet.

Já vím a mám zkušenosti v případě, že je auto tvoje, čili jseš vlastník a provozovatel, pak je to skoro jasné..

S tím, že by sis opravdu doplatil ty sám ani moc neuvažuj, ptže pokud ti neschválí náklady na opravu, těžko servisu zaplatí.. Pak se to spíš dělá, že leasingovka dá auto do dražby ty si ho koupíš a na své náklady opravíš.. viz. post Reinkarnace mojí fabie nebo shoda náhod.. možná když se na autora obrátíš, podělí se s tebou o skušenosti (měl stejný případ).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No, za 2006 170000kč, nevim, no, kolil jsi měl najeto? Jaká vybava? A ještě jedna věc, nevím kolik ještě dlužíš za auto, ale co když totalní škoda nepokryje dluh u leasingovky ;)

Najeto 20 000 Km.

Výbava : 4 airbagy, klimatizace, el. boční okno jezdce a spolujezdce, příčníky na střeše, kožený volant a řadící páka, centrální zamykání .

Za auto jsem složil akontaci 46 000,-, které mělo před třemi roky cenu 302 000,-Kč. Platím měsíční splátky 5500,-Kč. Jsem přesně v polovině splátkového kalendáře a chybí mi ještě splatit +- 180 000,- Kč.

:help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

no len vseobecne, lebo nie som obcanom ciech.

ad 1. kazde auto ide opravit. vzdy je to iba otazkou rentability alebo nerentability opravy. ak tvoje auto ma hodnotu cca 170.000,- a jeho oprva by stala 250.000,- tak je tato oprava nerentabilna.

pokial nie si majitel auta tak pri totalnej skoda poistne plnenie dostane majitel auta a ty nedostanes nic. to ci totalnou skodou zanika poistna zmluva musis vycitat z poistnej zmluvy. majitel auta /leasingovka/ odpredá vrak a vsetky nadobudnute prostriedky odcita z dlhu ktory voci nej mas a mala by postupovat ako v pripade predcasneho splatenia. ale zalezi naozaj od konkretnej zmluvy.

ad 2. hranica nad ktorou uz poistovna berie skodu ako totalnu sa prepocitava na zaklade viacerych faktorov a meni sa priemerne kazdy mesiac. najdolezitejsimi faktormi su nadobudacia cena, amortizacia, najazdene km a cena na trhu, atd. vacsinou je totalka cena, ktoru by ti v tom dni vyplatili pri kradezi vozidla.

ad 3. Je mozne auto zachranit ak doplatis rozdiel za opravu. najidealnejsie aj ked to nie je nikde v zmuvach napisane a tym padom to nie je koser je ak si zistis hranicu totalky a dohodnes sa s obhliadkarom co vsetko do obhliadky chces a co nie. to co v obhliadke nebude ti servis neopravi a nebude to na fakture pre poistovnu. ty si to das nasledne opravit na vlastne naklady. tym padom poistovna posle peniaze servisu a nijako sa ti nenarusi vztah s csob leasing. tento postup vsak je mimo zaujmu poistovne, nakolko ta ma za to ze fakturou a teda opravou sa auto musi dostat do takeho stavu ako bolo pred nehodou. za take auto ruci. ak po fakture bude stale na aute skoda cca 30000 tak to je pre nu neprijatelne. preto je tento postup na hrane zakona.

ad 4. ak by auto islo na totalku, tak stratu je tazko vycislit ale nove auto iba ak tak na dasli leasing a bez hotovosti iba v kombinacii s dalsim spotrebnym uverom.

otazne je ako ams koncipovanu zmluvu, ci leasingovka bude chciet celu sumu co si jej za 6 rokov mal splatit, alebo iba nejaku pokutu za "predcasne splatenie" ak by suma od poistovne dosiahla dlznu sumu pre leasingovku. potom am este cenu vrak auta. ale ten je majetkom leasingovky. ak vsak to co si leasingovke splatil za 3 roky spolu s poistovnou vyplatenou sumou presiahne dlznu ciastku ktoru dlhujes leasingovke tak ti rozdiel vratia. ale kedze najskor splacas uroky a potom istinu, v polke vztahu to nebude velka suma.

ad 5. na nove auto nemas narok. auto si iba prenajimal. bolo ich majetkom a ty si ho za poplatok vyuzival. ak chces, oni budu velmi radi ak sa zaviazes na dalsich x rokov a budes im splacat dalsie auto.

to su vseobecne podmienky, pri uzatvarani zmluvy ako s poistovnou tak aj s leasingovkou si mozes dojednat rozne ine. preto je oto vseobecne a platne u nas. vsetko si vsak musis zistit sam u poistovne a leasingovky a v servise.

Díky moc za vyčerpávající odpovědˇ.

:palec2:

Editováno: , autor: Zabral68
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Dobrý den!

Dne 25.8.2009 jsem měl nehodu na území ČR s vozem Škoda Fabia combi 1,2 HTP, rok výroby 2006. Auto splácím u ČSOB Leasing už třetím rokem a ještě mi chybí do konce splátek 3 roky. Původní cena auta byla 302 000,-Kč nyní se cena pohybuje okolo 170 000,-Kč. Nehoda nebyla způsobená mou vinou, ale Polským řidičem s návěsem, který nedodržel doporučenou vzdálenost a překročil rychlost v obci. V našem autě byla celá naše rodina, 2 dospělí a 2děti. Jako zázrakem se nikomu nic nestalo.

Policie napsala do protokolu škodu na mém vozidle 90 000,-Kč. Auto bylo nepojízdné, tak jsem ho nechal na vlastní náklady odtáhnout do servisu v okolí mého bydliště.

Tam to začala šetřit Česká pojištovna a samotný servis. Oba dva subjekty se pohledem na mé auto předběžně shodly, že škoda bude na hranici tzv. "TOTÁLKY".

Takže bych měl dotazy.

1.Kolik bych dostal Kč v případě, že by auto nešlo opravit a zda bych musel doplatit ještě ty 3 zbývající roky u Čsob Leasing? Bylo mi řečeno Českou Pojištovnou, jelikož nejsem vlastníkem auta(to budu až vše splatím), že Leasingová společnost dostane z pojistky pachatele skoro vše a já dostanu"pakatel" +- 30 000,- Kč.

2.Mám eminentní zájem aby se auto opravilo, jelikož nemám na nové. To jsem sdělil šetřící pojištovně a Servisu. Jak se tedy vypočítá hranice na "TOTÁLKU"?

3.Když se překročí hranice TOTÁLKY(Pojištovna určí finanční hranici a servis po prozkoumání technikem ji zašle náklady na opravu)o pár tisíc Kč. Jelikož mám zájem o opravu, připlatil bych si třeba +- 30 000,- KČ abych auto zachránil. Je to možné?

4.Kdyby šlo auto nakonec opravdu do TOTÁLKY, můžete mi poradit, co mám udělat abych byl co nejméně ztrátný a mohl si koupit auto jiné i když nemám v současné době žádnou finanční rezervu?

5. Mám u Čsob Leasing v tomto případě nárok na Auto nové a za jakých podmínek?

Předem děkuji za odpovědi.

:help:

Spoj se s uživatelem "holy" ten měl +- stejnej případ jako ty

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím ještě jednou všechny na Fóru!

Dnes mi autorizovaný servis(Auto Heller) sdělil, že oprava mého auta by stála 220 000,-Kč. Nová převodovka, posunutý motor atd. A kdybych měl zájem auto zachránit, musel bych ze svých zdrojů na opravu přispět +- 80 000,-Kč. Z toho tedy usuzuji, že hranice"Totálky" byla 140 000,- Kč. Ještě předtím mi v servise sdělili, že hranice "Totální škody" je většinou 80% z ceny auta těsně před nehodou. To by tak sedělo, když má odhadovaná cena dle Pojištovny i Servisu byla těsně před nehodou +- 170 000,-Kč.

Jelikož mi ještě chybí splatit u ČSOB Leasing 3 roky splátek, celkově 190 000,- Kč, a měl bych představu, že bych doplatil za opravu 80 000,-Kč a jezdil bych s opraveným"Šrotem" a každý měsíc bych splácel 5500,- Kč po dobu tří let, tak se mého "mazlíčka" budu muset asi vzdát a potvrdit servisu, atˇ to nahlásí České pojištovně jako totální škodu!

V tomto případě vás proto prosím o radu, jak z této situace získat co nejvíce financí na mou osobu, když ČSOB připadne z pojistky viníka skoro vše.

Jak je to potom s prodejem mého vraku? Slyšel jsem i o nějakém "Zabezpečení" o které mohou požadovat u České pojištovny v tomto případě. Jedná se prý jen o +- 10 000,-Kč. A co předměty, např. mobily, co byli v mém autě při nehodě a poškodili se. Mohu žádat opravu zdarma přes Českou pojištovnu? A mohu žádat Českou Pojištovnu o zpětné vyrovnání volání z mého mobilu na subjekty, které souvisely s nehodou, když jim předložím výpis z účtu?

Byl bych moc rád, kdyby někdo zareagoval na tento příspěvek.

P.S.

Logicky bych měl názor, že když se stane nehoda né mou vinou a ještě k tomu málem viník zabije celou naší rodinu, měla by mít ČSOB Leasing v tomto případě poskytnout nové či starší auto od klienta, který nebyl schopen splácet a nechat běžet smlouvu dál. Bohužel tomu tak vůbec není. Viník dostal jen pokutu 2000,- Kč a určitě se projíždí obcemi veselou rychlost 90 km v hodině dál. Kdybych se měl soudit s viníkem,který svým lehkovážným způsobem nehodu zavinil, atˇ mi uhradí veškerou škodu, tak bych prý měl nulovou šanci na úspěch. Vyčteno z mnoha článků na netu i v tisku.rou škodu.

Nevím co si mám o tom myslet a o čem jsou České zákony?

Splátky mi tedy skončí, ale ještě nevím co bude dál. Budu si muset bez úroků odkládat každý měsíc nějakých pár tisíc a šetřit na nějakou ojetinu, kvůli nějakému"z......... Polákovi"!

S pozdravem Zabral68

:help:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...