Přejít na obsah

Klepání vlevo u motoru


Casek

Doporučené příspěvky

Pánové potřebuji poradit.Vlevo od motoru tam jak je alternátor,servočerpadlo,kladky a klimakompresor se ozývá takové kovové klepání.Sundal jsem drážkový řemen a zkoušel řemenice která se hýbe.Zdálo se mi že je to od servočerpadla a i řemenice měla trochu vůli tak jsem to vyměnil a je to pořád stejný.Byl jsem u kámoše ať se na to mrkne a také si nebyl jistý ale říkal že napínací kladky to nejspíše nebudou.Potom mi zbývá jedině alternátor a nebo klimakompresor.Kdyby bylo přidřené ložisko na altíku tak by to asi pískalo,tak mi zbývá jedině klimakompresor.Než se do toho pustím tak se chci poradit jestli někdo neměl stejný problém.Ten zvuk je takový kovový klepavý jako by takový kovový cvakání či jak to popsat.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řemenice se na jednu stranu protáčí na prázdno a na druhou zabírá.Shoď řemen a rotor altíku zašprajcni třeba malím šroubovákem a vem za ni,na jednu stranu se protočí a na druhou musí zabrat-pokud je OK.

Zítra to ještě jednou rozdělám a vyzkouším.Doufám že to bude tam.Ten klimakompresor se zdá být dobrý.Jen doufám že problém bude v tom altíku.Do toho kompresoru se mi vůbec nechce.Chytal jsem na tu řemenici od klimy nezdá se mi tam velká vůle.Zkoušel jsem sepnout klimu a zvuk byl pořád stejný tak to tam asi nebude.Že má altík volnoběžku jsem nevěděl, tak jsem po tom ani nešel.No nic zítra to průbnu.Každopádně díky za radu.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc se neraduj,ta řemenice stojí ránu.

Co to přibližně koštuje.Nevíš.

Už jsem si to našel v ETOSU a podle nového ceníku-remenice ozubena

s volnobehem

pro alternator: cena 3 536 kč.

No to je tedy pěkný balík za takovou blbost.No nic nenadělám aspoň aby to bylo ono.Už jsem to měl aspoň čtyřikrát odstrojený a nemůžu na to přijít.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Moc se neraduj,ta řemenice stojí ránu.

Co to přibližně koštuje.Nevíš.

Už jsem si to našel v ETOSU a podle nového ceníku-remenice ozubena

s volnobehem

pro alternator: cena 3 536 kč.

No to je tedy pěkný balík za takovou blbost.No nic nenadělám aspoň aby to bylo ono.Už jsem to měl aspoň čtyřikrát odstrojený a nemůžu na to přijít.

Jo ještě je tam i za 1 900 kč.No uvidím až se mrknu na to číslo.Třeba to bude za míň.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

AHOJ, tak tohle jsem řešil asi dva měsíce. Elektrikář radil - ložiska na alternátoru,

druhý řemenice, napínáky, ložiska---- všechno pálka

Vzal jsem vůz na rampu, sundal kryt motoru, poslouchal naslouchátkem - při volnoběhu - kovové klepání, po zvýšení otáček - nic. Nakonec jsem objevil, to klepal

jeden lístek držáku bočního krytu motoru o závit šroubu, na kterém drží!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! ( Taková ta vějířovitá potvůrka). Tak jsem ji přimáčk a bylo po problému. :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 7 měsíců později...
Pánové potřebuji poradit.Vlevo od motoru tam jak je alternátor,servočerpadlo,kladky a klimakompresor se ozývá takové kovové klepání.Sundal jsem drážkový řemen a zkoušel řemenice která se hýbe.Zdálo se mi že je to od servočerpadla a i řemenice měla trochu vůli tak jsem to vyměnil a je to pořád stejný.Byl jsem u kámoše ať se na to mrkne a také si nebyl jistý ale říkal že napínací kladky to nejspíše nebudou.Potom mi zbývá jedině alternátor a nebo klimakompresor.Kdyby bylo přidřené ložisko na altíku tak by to asi pískalo,tak mi zbývá jedině klimakompresor.Než se do toho pustím tak se chci poradit jestli někdo neměl stejný problém.Ten zvuk je takový kovový klepavý jako by takový kovový cvakání či jak to popsat.

No a mám to samé!!!

Jak, nejlépe zjistím co je příčinou toho chrastění v prostoru drážkovaného řemene?

Co to dělá? Ložiska alternátoru, volnoběžka alternátoru, tlumič vibrací napínací kladky, kladka serva, kladka klimy...???

Poradíte někdo postup, jak odhalit zdroj toho rachotu?

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zeptám se jinak, kdyby byla v háji řemenice od serva, tak se mění servo komplet nebo se dá vyměnit jen ložisko...?

Jo a jaké je ložisko v tlumiči vybrací napínací kladky? Popřípadě jiná ložiska co by se dala vyměnit na okruhu drážkovaného řemene u TDI 81kW 2002.

Potřebuji si nachystat věci než to rozdělám. Alternátor a servo mám půjčené starší, ale z TDI 74kW PD - bude pasovat?

A ještě dotaz, rachotí to dost, ale potřeboval bych ještě něco odjezdit 300-500km, můžu s tím jezdit nabo si koleduji o malér?

Díky za jakoukoliv radu.

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vypadáto, že si tady vystačím sám.

Minulý týden se mi stalo tohle (a to bude asi souviset s tím rachotem):

Jedu do práce, nastartuji na drc, rozjedu se a furt svítí kontrolka dobíjení. Po ujetí asi 1km něco cvaklo a motor trochu cukl a kontrolka zhasla.

Takže asi volnoběžka alternátoru?

Bude mi pasovat alternátor, popř. jen ta volnoběžka z TDI74kW PD?

A když to nespravím hned dá se s tím něco málo ujet?

Rozvody s vodní pumpou jsou udělány před 5.000km.

Prosím????

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Tak původ rachotu je odhalen!!! Po rozdělání to je volnoběžkou alternátoru.

Jak dostanu dolů alternátor? Spodem nebo horem? Motor TDI81kW,klima...

Jak sundat volnoběžku z hřídele alternátoru? Klíč na volnoběžku mají zde:

http://www.skoda.triga.cz/produkt-528/pouziti-439/

Jaký je tam závit? Pravý nebo levý? Jde vyměnit volnoběžka bez demontáže alternátoru z motoru? Alternátor je Valeo 120A.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Poradí někdo, jak co nejjednodušeji vyměnit volnoběžku alternátoru Valeo120A na motoru TDI81kW,ASV ? Horem, spodem, nebo to jde vyměnit bez sundání ?

To jste fakt nikdo nedělali ?

Volnoběžka je již nachystaná a klíč je na cestě.

To si tady fakt asi vystačím sám. No jestli se mi bude chtít, tak sem dám foto z výměny a nějaký komentář.

A jinak díky za vyčerpávající rady.

post-26-1170187725.jpg

Editováno: , autor: Peterer
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...