Přejít na obsah

! FM anténa - ploutev žraločí !


Doporučené příspěvky

  • o 1 měsíc později...

Nechci nikomu hanět jeho výtvory - estetika koncernových autoantén stojí opravdu za dvě věci (přesněji řečeno za hovno a za nic) a jejich příjmové kvality jsou nutně ovlivněny low-cost zesilovačem. Chtěl bych zde pouze poopravit několik chybných tvrzení uživatele Adnota = autora dredu. Týkají se hlavně údajů o aktivním prvku antény = zářiči a několik dalších tvrzení, která vyplývají z nesprávné interpretace některých faktů.

1) Délka prutu ideální pro příjem (tzv. REZONANČNÍ DÉLKA) v pásmu FM = 87,5MHz až 108MHz je daná přijímanou vlnovou délkou. Ta v tomto pásmu dosahuje hodnoty 2,77m (108MHz) až 3,42m (87,5MHz). Ideálním příjmovým prvkem je PŮLVLNNÝ ZÁŘIČ - tedy vodivý prut dlouhý polovinu vlnové délky. Bohužel pro auto je tento údaj silně nevhodný - dal se využít u starých "bičových" antén umístěných na blatníku. U moderních antén je menších rozměrů dosahováno elektronickou cestou - zmíním se později. Další vhodné délky jsou čtvrtina nebo osmina vlnové délky - pokud se neaplikuje elektronické zkrácení délky pomocí indukčnosti v patě antény nebo kapacity na jejím konci. Protože dále dost dobře nelze anténní prvek přelaďovat délkou a protože změna délky mezi 138 a 171cm (nebo mezi 69,25 a 85,5cm), používá se jedna "univerzalizovaná délka", která se vypočítává pro STŘED PŘIJÍMANÉHO PÁSMA - problém většiny návrhů je, že tento střed kmitočtového pásma vypočítávají aritmeticky, nikoliv geometricky, jak se správně má (anténa je geometrický útvar). při hraničních kmitočtech pásma FM 87,5 a 108MHz je tedy geometrický střed pásma 97,2MHz. - z toho plyne délka "čtvrtvlnného" prutu na 77cm, ne na Adnotsem uváděných 74cm - zde si mylně započetl pravděpodobně nějaký činitel zkrácení, který platí pro výpočet laděných vedení z koaxiálních kabelů a podobně. Pro příjmový prvek antény umístěný ve vzduchu se žádné zkrácení nezapočítává = jeho elektrická délka je stejná jako geometrická, protože je obklopený prostředím s permitivitou blízkou jedné (sorry za jeden z mála stroze odborných výrazů - zde to jinak nelze. Činitel zkrácení se musí uvažovat u laděných úseků vedení udělaných například z kusů koaxiálních kabelů, kde je elektrická délka vedení ovlivněná hmotou izolace uvnitř kabelu). Samozřejmě tuto délku je možné upravit podle nejčastěji přijímaných stanic - podle jejich "pozice" v pásmu. Adnotsem uváděná délka je optimální pro příjem vyšší části pásma - odpovídá střednímu kmitočtu 101MHz. Takto nastavená anténa by lépe přijímala stanice vysílající v horní části pásma.

2) Kvalitu příjmu v pásmu FM negativně ovlivňuje blízkost VODIVÝCH předmětů u vlastní antény nebo dokonce její zastínění takovým předmětem - naopak zakrytí izolantem nevadí. Proto se k příjmu úspěšně používají antény natištěné vodivou hmotou na sklo nebo vytvořené tenkým drátovým meandrem přímo ve skle. Plasty lze za stínění považovat jen v případě, že obsahují kovovou složku ve vyšším podílu - například kovový prášek, ne pouze holý plast - i kdyby byl 1cm tlustý. Metalizované laky na plastovém krytu antény proto příjem můžou negativně ovlivnit - samotný plast krytu nebo silikon uvnitř nikoliv.

3) Všechny dnes používané antény pro příjem FM rádia v autech jsou ZKRÁCENÉ - jejich délka je vykompenzována elektronickou cestou. Jedná se v drtivé většině o cívku, umístěnou na dolním konci antény (místě připojení svodového kabelu). Různým počtem závitů i jejich geometrickými rozměry (indukčností této cívky) se dolaďuje elektrická délka prutu do rezonance (nejvýhodnějšího příjmového stavu). Teoreticky lze celou rezonanční délku antény nahradit cívkou určité délky, průměru a stoupání závitů - prakticky je to možné pouze po velkém množství experimentů nebo po velmi náročné simulaci - je potřeba započítat mnoho proměnných včetně vlastní mezizávitové kapacity, kapacity vzhledem k okolí atd. Jakékoliv "navinutí spirály drátem průměru 1mm" bez dalšího měření nebo bez použití kompenzačního předzesilovače je jen hokus pokus a vsázka do loterie.

4) Další cestou jak vykompenzovat zeslabení signálu způsobené nevhodnou délkou přijímacího prvku je použití nízkošumového pásmového zesilovače - zde Adnots správně vybízí k náhradě továrního předzesilovače jiným, opravdu s nízkým vlastním šumem. Zisk těchto zesilovačů je natolik vysoký, že jsou schopné vykompenzovat zeslabení signálu způsobené nevhodnou (nerezonanční) délkou samotného příjmového prvku - k příjmu proto stačí i pouhý vodivý pahýl, jehož elektrická délka je zvětšena indukčností = svinutím do spirály. Odladění nevhodných kmitočtů (nespadajících do žádaného pásma = například signálů TV, mobilních telefonů a dalších) je realizováno elektronickými filtry na vstupu - to jsou právě ty malé cívečky a keramické kondenzátory, které jsou na straně vstupu do zesilovače.

Tím jsme konečně u merita věci - nejdůležitější skutečností na popisované úpravě je náhrada původního ne zrovna extra kvalitního zesilovače v anténě takovým, který má skutečně žádoucí vlastnosti. Vše ostatní včetně ploutvičkového pouzdra jsou jen kosmetické úpravy. Troufám si tvrdit, že při náhradě původního zesilovače kvalitním typem (například takovým, který navrhuje Adnots) by se příjem razantně vylepšil i při použití přímé antény s téměř zanedbatelnou délkou - v řádu do 10cm. Použití spirály = indukčnosti z tenkého drátu v ploutvičkovém krytu jen příjmové vlastnosti dále vylepšuje. Je na vyzkoušení každým uživatelem, co mu bude pro příjem lépe vyhovovat - jestli jen drát vlepený do hřbetu ploutvičky, nebo na stejné místo umístěná spirála.

Tolik k navrhovaným úpravám - případným následovníkům návrhu přeju hodně zdaru v úpravách.

Jsem autor příspěvku.

Nesmírně si cením tohoto příspěvku, který otevírá další oko nad myšlenkami a realizování nové atény v podobě žraločí ploutve a fakta k obecným poměrům ve vysokofrekvenční elektronice.

Je očividně k teoretickému zamyšlení pro profesionály, málo jen pro samotné bastlíře. Málokterý bastlíř se bude nejspíš zabývat samotnou konstrukcí zesilovače - výpočty a navržení součástek střeva zesilovače apod.

Přiznávám, že v mém případě byl příspěvek konstruován s lehkým náhledem do základních otázek funkčností v oblastech vysokofrekvenční techniky a můj návrh nebo jinak mé návrhy (s pohledem úhlu elektrotechnika, ale v tomto případě jen dobrého českého bastlíře) byly odměněny v praxi pouze zatím chválou. Tak že tzv. "hokusy-pokusy", které jem realizoval nebyly jen zoufalým omylem a vyplatily se. Tímto se nechci kasat, ale jen vysvětluji proč jsem si troufal založit toto téma a popsat ho co nejsrozumitelněji a nejjednoduše pro českého bastlíře.

S tímto příspěvkem souhlasím.

Uvedení délky ideálního prutu souhlasím s délkou 77cm, uváděl jsem 74cm (o 3cm) méně, byť jsem počítal s tím, že 3cm tvoří kovový upeňovací element se závitem určený pro našroubování biče a kousek přívodního kabelu v základně běžné střešní či blatníkové antény. Tyto části nejsou většinou stíněné, proto tvoří přijímací element stejně tak, jako samotný bič. Tak to jen pro přesnost k přesnému výpočtu ideálního biče. Již při uvedení této míry jsem byl přesvědčen, že se nějaký znalý ozve ;-). Nic proti, pořádek musí být.

V posledním odstavci chci ostatní upozornit, že v mé ploutvi s drátkem 10cm byť se zesilovačem Correct typ Za ... jsem měl trošíčku problémy s příjmem u stanic v pásmu FM nižších frekvencí než cca 95MHz, proto nakonec do hřbetu ploutve přišla delší nakroucená spirála ... více v popisu konstrukce viz. mé téma.

Děkuji a přeji hodně úspěchů v realizaci a těším se na další ohlasy.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Caute tiež rozmýšlam nad týmto ale neviete niekto nejakú slovenskú stránku kde to predavajú hladal som v googli ale nič my to nenašlo dobré + nejaký dobrý zosilovač na tú anténu pls nevedeli by ste my poradiť. Lebo čo sa my podarilo nájsť bolo v cene 150€ a to sa my zdá byť priveľa. Ďakujem.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Nevím jaký zesilovač máš na mysli? :feve:

Tapec se dá sundat velice lehce a v pohodě. Pokud máš střešní okno je okolo okna lepený.

Záleží také jaký máš typ konektoru v původní kabeláži. Na výměnu antény Ti stačí sundat uchycení u 5.dveří a raději bych sundal i zadní držáky (stropní madlo) nad sedačkami (boční, kvůli zlomení tapecu).

Zadní plastová lišta je uchycená na pérkách, zatažením ji dostaneš dolů, držáky jsou šroubovány pod krytkami. Vše viz DP.

Při montáži si dej pozor na kabel. Ten se dává do drážky a pak se šroubuje matka (ta má taky výřez), tak aby jsi mohl i oříškem dotahovat (někdo to nechá volně středem a pak jde špatně dotahovat). Nemusíš to dotahovat na krev, okolo ploutve je guma a sedne na střechu.

post-53989-0-92546400-1313915511_thumb.j post-53989-0-77038400-1313915524_thumb.j

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

hmm no mám strešné okno a neviem kade ten pôvodný kábel vedie, anténa sa my začala rozpadať (guma na nej) a tak som sa rozhodol že tam dám novú anténu z toho som mal strach ako sa to tam lepí ale keď je okolo guma a stačí to len dotiahnuť super ešte ten zosilovač doriešiť myslím do tej plutvy dať zosilovač ale keď budem mať kvalitné autorádio tak to asi nebudem potrebovať a stačí my tá plutva za 15€ neviem uvidím no 2x sa my to auto nechce rozoberať autorádio chcem teraz meniť a preto vymieňam aj anténu chcem to spraviť naraz

ďakujem moc za radu

Editováno: , autor: Wojnar
Necituj poslední příspěvek!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha zesilovač signálu? To jsem popisoval - fantómové napájení.

Pokud nebudeš mít origo radio, nezapomeň na fantomové napájení antény, také zapojení napájecího konektor rádia.

U některých je to nutnost, některá to zvládnou sama. Prohazuje se +12V a spínaných +12V.

Veškerá kabeláž vede na řidičově straně. Je to jen otázka konektoru na anténě a původní kabeláži.

Ještě jsi nenapsal co máš za auto, ale u combi se ta demontáž IMHO moc neliší.

Editováno: , autor: Lonanek
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Aha zesilovač signálu? To jsem popisoval - fantómové napájení.

Pokud nebudeš mít origo radio, nezapomeň na fantomové napájení antény, také zapojení napájecího konektor rádia.

U některých je to nutnost, některá to zvládnou sama. Prohazuje se +12V a spínaných +12V.

Veškerá kabeláž vede na řidičově straně. Je to jen otázka konektoru na anténě a původní kabeláži.

Ještě jsi nenapsal co máš za auto, ale u combi se ta demontáž IMHO moc neliší.

mám sedan ale nevieš my poslať obrázok tých konektoru lebo vis ja to auto potrebujem súrne nemôže my stáť rozobrané to musím cez víkend spraviť vis že by sem si to kúpil a naraz to zapojil origo. rádio nebudem mat chcem pioneer 8300bt ešte váham tento mesiac si ho objednám možná pls a (nezapomeň na fantomové napájení antény, také zapojení napájecího konektor rádia) čo to je ?? :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

netuším jaký tam máš origo konektor.

novější modely používají FAKRA konektory.

Sundej si zadní tapec a podívej se jaký tam máš konektro. Já to fakt netuším.....

Fantómové napájení antény zabezpečuje napájení zesilovače antény po koaxu, tak jak to standardně mají origo koncernové rádia.

Zapojení konektoru rádia bývá zpravidla označeno na rádiu. Nevím co jsi tam měl předtím, takže Ti nemůžu poradit co jak přepinovat (jestli to vůbec bude nutné).

Pokud si rádio nebude pamatovat nastavení stanic, pak musíš zaměnit +12V a spínaných +12V na ISO konektoru.

Napájení fantomu se zpravidla zapojuje na pin 5. Ale to všechno tady na fóru najdeš. Stačí jen hledat lol .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

netuším jaký tam máš origo konektor.

novější modely používají FAKRA konektory.

Sundej si zadní tapec a podívej se jaký tam máš konektro. Já to fakt netuším.....

Fantómové napájení antény zabezpečuje napájení zesilovače antény po koaxu, tak jak to standardně mají origo koncernové rádia.

Zapojení konektoru rádia bývá zpravidla označeno na rádiu. Nevím co jsi tam měl předtím, takže Ti nemůžu poradit co jak přepinovat (jestli to vůbec bude nutné).

Pokud si rádio nebude pamatovat nastavení stanic, pak musíš zaměnit +12V a spínaných +12V na ISO konektoru.

Napájení fantomu se zpravidla zapojuje na pin 5. Ale to všechno tady na fóru najdeš. Stačí jen hledat lol .

ok diki tak vidím že sa zeb rozebraní nikam nedopracujem :D :D nakoniec tam dám obyčajnú anténu zo svojím zesilovačem vo vnútry a bude :D :D

Editováno: , autor: Lukas h.
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 měsíce později...

Vážení pánové, měl jsem porouchanou orginál prutovou anténu a podařílo se mi sehnat novou, ale pro Superb. Jelikož mám 01kombik, tak při otevření kufru jsem ohýbal tuto superbáckou anténu. Váš článek mne natolik zaujaj, že jsem potřebné díly koupil přesně podle uvedených typu a pustil jsem se do práce. Zesilovač z ploutve jsem vandal, tam jsem dál spirálku z Cu

holého drátu cca75 cm.Ploutev jsem připevnil, proměřil nukostření(0.6 Ohmů).Anténu Za 1.1jsem umístil za rádio. Výsledek je velmi slabý. Blízké FM stanice jdou celkem dobře, ale takový Radiožurnál šumí a vypadává.Když jsem dal zpátky prut, tak příjem byl nesrovnatelně lepší. Kontroloval jsem jak koax (ohmický), tak jsem měřil odběr zesilovače (kolem 10mA).Vyrobce uvádí 12mA,.Rozdíl může být nepřesnosti měření. Zkoušel jsem přidat do ploutve ještě jednu spirálku Cu 75cm, ale výsledek pořád stejný. Nevíte někdo co bych ještě mohl upravit??? Díky za každou radu,Můžete poslat email na pavel.macura@seznam.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 měsíce později...

Koukal jsem, že Correct přidal do sortimentu i aktivní ploutev s FET zesilovačem. Takže se asi už nemusí bastlit. Já mám tedy od Correctu prutovou Aa83 LUXII, nyní je již novější typ, ale nedám na ni dopustit. Ploutev nepotřebuji a proti původnímu škodováckému typu je příjem s Aa83 nesrovnatelně lepší. Ploutev bude asi horší ale vzhledem k tomu, že je tam stejný nebo podobný FET zesilovač může být dobrá. Ale furt asi platí že nejlepší zesilovač je anténa, takže bych se prutu asi nezbavoval kdybych neměl v budoucnu třeba nějaké vyšší auto.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Jsem autor tohoto příspěvku.

Také jsem jukal na nové výrobky f. Correct.

Mají tam hotovou žraločí ploutev Shark.LUXIII.

Věc druhá, jak se s ní vypořádali, zda bude ok.

Na obr. vidím, že univerzální konektor bude muset pryč a bude nahrazen nějakým škodokonektorem jako je např. RAKU, ale to by neměl být žádný problém.

Pro ostatní, má žraločí ploutev na Octavii je po víc jak třech letech stále stejně funkční. V mém případě jsem volil alternativu pasivní ploutev s aktivním zesilovačem umístěným v kabině hned u autorádia. Jak už jsem uváděl, mám čínské multirádio do 3 tisíc Kč s ne úplně kvalitním příjmem signálu FM pásma. Tu a tam rádio lehce zašumí. Ale to nepřisuzuji ploutvi, nýbrž místům ve městě, které jsou buď zastíněné nebo přesycené rušivými vlivy podobných frekvencí. Na těchto místech, mám vyzkoušeno, že ani originál prut nepomohl.

Není problém vyhodit nemalý obnos, koupit si drahé-kvalitní rádio přes deset tisíc Kč s hodně kvalitní-drahou anténou přes tři tisíce Kč, nechat si vše namontovat profesionály a budete mít ten nejlepší příjem, jaký můžete mít.

Ale bývá problém s efektivitou kutilské činnosti. Nakoupit co nejlevněji, udělat a namontovat si sám tak, aby vykonaná práce byla spokojeností dnešnímu většinou náročnému uživateli v tak náruživé době plné různých možností a alternativ (levné alternativy ve většině případů nejsou uspokojivé), přesyceným vzduchem stovkami frekvencí.

Editováno: , autor: Wojnar
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

Všechny jeho antény v sekci Autoantény aktivní by měly být osazeny zesilovačem.

Nedával bych další zes. do trasy. Vedlo by to k možnému zhoršení - zesílení vnitřního šumu prvního zes. druhým.

P.S. nevadí mi odepisovat na jiné téma a to, zda-li koupit již hotový výrobek od výrobce.

Ale tohle téma bylo přece v základu o něčem jiném - urob si sám.

Je fakt, že v době, kdy jsem zakládal téma neměl výrobce ještě hotové antény, pouze prodával zesilovače.

Sám jsem ho tenkrát nabádal k tomu, aby začal prodávat již hotové antény, nyní se tak již stalo a musím poukázat na to, že původní projekt udělej si sám

je jen pro kutily koníčkem.

Ceny za hotové antény od Correctu proti udělané anténě na koleni jsou daloby se říct poněkuď vyrovnané.

Očividně výrobce Correct pomalinku začíná rozjíždět různé typy antén.

Nikoho tím nenabádám si je kupovat. Neznám jaké je provedení a jaká je skutečná účinnost. To by chtělo vyzkoušet.

Editováno: , autor: Wojnar
Adnots, Adnots, necituj poslední příspěvky!!
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vím, kvůli čemu jsi to tady zakládal a i sem na začatku přispíval. A vážil si tvých postřehů a zkušeností. Co se týče žraločí ploutve od correctu ...mám radši vzhed ala BMW .... takže třeba někdy bude.

A dokud ty "ploutvičky" někdo nevyzkouší, tak to vedět nebudem. ale myslím, že to budou mít odzkoušené. Přeci by neprodávali nějaký šmejd :kol-31:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 týdny později...

Toto vlakno som si poriadne prečital čo pisal EKKAR je všetko pravda.Moj nazor na antenu je že antena plutef sa nevyrovna klasickej vonkajšej antene oskušane to v praxi nemam len je to moj nazor .Idealne by bolo oskušať antenu bez predzosilovača klasicku škodovacku v aute potom ju dať preč a použiť namiesto nej tu plutvu podla mna to vyhra klasicka antena.Najlepši zosilovač je dobra antena!!!Zosilovač zosiluje len signal ktory mu doda antena ak mu antena nedoda žiadny signal tak nema čo zosilovať nato nezabudajte .Osobne som porovnaval na svojej felicii viacere pruty a niektore pruty išli podstatne lepšie ako ten moj na felicii vyrobcu neviem.Dlhšie však od mojeho neboli.Pripajať 2 anteny je podla mna blbosť jedna antena bude ovplivnovať druhu aj s klasickymi vkv antenami su problemy ked sa použivaju 2 pre zlučenie klasickych anten sa použiva prepinač trebarz manualny alebo cez rele ktorym sa ručne prepinaju 2 anteny na vkv. Ak by som ja niečo vtoomto smere s tym prijmom cez auutoradio vymYšlal tak by som vymyslel autoradio ktore ma vystup pre 2 anteny kde by sa cez rele prepinali automaticky 2 anteny ako to maju tunery klasicke pre prijem .Na aute je antena polarizovana vertikalne preto niektore radia vysielaju hlavne tie nizkovykonne vertikalne aby bol lepši prijem ich radii v aUte Jedna polarizacia oproti druhej je potlačena o 20db.Citlivosť tunera v aute tieš neni pre prijem radii zanedbatela niekedy mali pomerne dobru citlivosť pionier radia neviem ako je tomu teraz,.Tearaz sa vyjadrym aj k zosilovaču tak zosilovač z MOSFET tranzistorom je naozaj najlepšie čo može byť pre prijem radii ma velmy nizky šum a nielen že nisky šum ale je ovela odolnejši pri prijme silnych stanic na brebudenie zosilovača ako su bipolarne tranzistory.Ak sa zosilovač prebudi kolib silnemu signalu tak zistiťe to podla toho že pri ladeni radia sa vam silne radia zachytia aj na frekvenciach kde vobec nevysielaju v pozadi radia ktore počuvate.Trimer ktory ma ten zosilovač mosfet na vstupe by mal vlastne znižiž napajanie samotneho tranzistora a tym znižiť aj jeho zisk aby sa ten zosilovač neprebudzal vplyvom silneho signalu.Odpojenie napetia zosilovača nieje to iste ako ked použivate antenu bez zosilovača ani nahodou ked ho odpojite tak vlastne dostanete taky efekt ako keby ste oštikli kabel od anteny.Vyroca zosilovača by mohol do zosilovača zabudovať rele ktore by v pripade potreby ten zosilovač pdpojilo a antena išla bez neho zahraničny vyrobca anten ISKRA vyraba antenu Logaro s predzosilovačom ktory ma rele ktore dokaže tento zosilovač odpojiť a antena ide bez zosilovača touto cestou by sa mohol vyrobca uberať pri vyrobe zosilovačou s tranzistorom mosfet.Zosilovače s Mosfet tranzistorom od peterky boli velmy davno publikovane v amaterskych radiach tranzistori mosfet sa bežne predavaju a vyroba nieje zložita.Tranzistory sa daju vybrať aj s kanaloveho voliča farebnej telky Tesla COLOR tie asi 18 ročne maju taky tranzistor v sebe.Ake tranzistory maju orginal škodovacke anteny neviem da sa to zisťiť podla znaku na takej čiernej 3 nožičkovej pripadne 4 nožičkovej sučiastky čo je vlastne tranzistor sam som v minulosti vo svojej felde prerabal zosilovač v antene dal som tam tranzistor mosfet plošak som popreškraboval a vysledok bol odosť lepši ja som umiestnil zosilovač priamo do anteny a sučiastky smd som pozamienal odber je 10mA.Inač či je zosilovač v antene funkčny sa da orientačne zistiť podla odberu zosilovača pripadne podla pracovnych bodou tranzistora v samotnom zosilovači..Prikladam odkaz na vyrobu zosilovača z MOSFET tranzistorom a tu jeden a duhy odkaz http://www.elecpod.c...10/0128544.html http://hill.ententea...s_MOS_DGFET.pdf

Editováno: , autor: jopo166
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 4 měsíce později...

Jsem autor příspěvku:

Těším se, až si někdo šikovný pořádnou ploutev urobí nebo pořídí třeba od Correctu a podpoří s poznatky z praxe.

Teorií a otázek k zamyšlení v tomto příspěvku zaznělo již vela.

Jinak přeji všem dobrý příjem a příjem signálu :=).

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

Dobrý den pánové, po nastudování příspěvků od Adnotse jsem se rozhodl také pro zásadní vylepšení příjmových vlastností svého rádia. Mám OII 2006 a nainstalované 2 tunerové radio SWING. Anténu jsem zatím vyřešil klasickou prutovkou ještě z originálu, jen přišla o vnitřnosti a po doplnění trochy stříbrného vodiče se z ní stala pasivní anténa kombinovaná se Za1.1. Výsledek mne opravdu velmi mile překvapil, protože příjem se zlepšil o 100%. Bydlím v poměrně členitém terénu a tak jsem předtím chytal pouze 1 stanici s alespoň dobrým signálem, nyní mám stanic víc než chci. Vřele doporučuji výrobek od fy Correct. Potud tedy nic co by tu už nebylo. Mé otázky však souvisí s rádiem SWING. Před tímto podstatným vylepšením mi radio v servisním menu ukazovalo připojení a aktivitu 1 antény klasickým symbolem ON. Před vylepšením jsem dokázal připojit 1 anténu-přívod na 2 koncovky FAKRA a taktéž mi v servisním menu signalizoval aktivitu 2 antén potvrzenou symbolem ON. Po vylepšení rádio hraje xkrát lépe, ale signalizuje nepřítomnost antény 2x OFF. Ptám se, zda-li někdo ví proč a jaké to má důsledky, protože zatím se na žádné nepřišel.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ahoj Altaaf. Jsem autor příspěvku. Děkuji za ohlas z praxe že zesilovač Za1.1 je dobrý.

Nic proti, ale vyvstává mě myšlenka co má společného tvůj prut s ploutví - toto téma je výhradně o ploutvi né o prutech.

Proč chceš od lidí odpovědi a tím téma oddálit od původní myšlenky?

Být tebou, založil bych na to své téma nebo bych zkusil jiné téma, kde se hovoří o prutech nebo obecné téma o anténách.

Děkuji za pochopení.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ne že bych chtěl někomu lichotit, ale jen Adnots a Ekkar tady na fóru něco ví o konstrukci antén a jejich fungování. Má otázka není ani o ploutvích ani prutech, ale je směřována hlavně k následnému připojení k originálním rádiům Škoda tak, aby korektně fungovala. Troufám si tvrdit, že bych mohl dostat odpověď pouze od Vás dvou a to především z pohledu Vaší konstrukční znalosti správného fungování rádia s anténou. Myslím že návod Adnotse na konstrukci opravdu funkční ploutve je dost vyčerpávající proto bych si přál propojit toto téma se správným fungováním rádia. Apropo pokud je dobrá anténa a rádio k ničemu nebo nesprávně fungující je veškerá snaha marná.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 1 měsíc později...

Altaaf je mi líto, ale problémy s autorádiem zn. Swing nejsou k tématu dost podstatné.

I kdybych znal konstrukční schémata tvého autorádia a věděl bych, proč softwér tvého rádia indikuje nepřítomnost antén i přesto, že anténa je aktivní - fyzicky funční, asi bych se o tom tady nerozepisoval, nýbrž pravděpodobně není k tématu s názvem FM anténa - ploutev žraločí a oddaluje od původního záměru tématu.

Poradím jen, zkus se poptat výrobce autorádia nebo originální servis nebo založ na to své téma. Třeba někdo osvícený bude vědět víc. Ale jedno je jisté: pokuď ti fyzicky anténa funguje a dostal si v nabídce víc stanic než před tím - chyba v zapojení autoantény nebude. Budou to jen nesmyslné signalizace daného autorádia, které nejsou podstatné, protože ti FM stanice fungují xkrát lépe než před tím. Příspěvek ber jen jako můj logický názor. S autoradiemi Swing nemám až takové zkušenosti a hlavně nebyl jsem u toho, když jsi se pustil do změny tvého anténního systému ve voze.

Editováno: , autor: Adnots
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 6 měsíců později...

Zdravim, mam otazku pre tych, ktori maju na octavkach antenu od correctu: Je potrebne pre tieto anteny priviest aj napatie na ten kablik co vychadza z anteny popri klasickom antenovom kabli? Mam origo symphony radio, antenu som namontoval, no signal sa zlepsil len o velmi malo, aj diagnostika mi stale vypisuje chybu 00856...antenu mam LUXIII klasicku, prutovu...

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...