Řepík Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Ahoj, chci se zeptat, zda náhodou už někdo neřešil, či přímo nemá uděláno - zajímá mě, zda jde udělat, aby se při otevření dveří (je jedno, kterých) automaticky rozsvítily zadní čtecí lampičky. Díky za info. Řepík Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
PatrickE3 Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Ahoj, nooo jit to urcite musi, protoze vsecko jde kdyz se chce :-) vim ze na prednich dverich jsou ve vybave elegance ty cerveny svetylka, tudiz by to obdobne melo jit zapojit i tohle, jenom nevim aby se rozsvitilo vsecko, teoreticky by to mohlo jit napojit primo na stropni svetlo... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitrys76 Posted September 14, 2009 Share Posted September 14, 2009 Dodělával jsem si zadní lampičky a ty jsou napojené na přední.I když je přední v poloze 0 tak se zadní při poloze "dveře" rozsvěcují.Nebo jsi to myslel jinak? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajman Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 Měl jsem to udělané tak, aby svítily při otevření dveří (tj. propojeno na přední lampičku) + zároveň aby zůstala možnost si je nezávisle za jízdy zapnout/zhasnout. Princip: - přehodit piny na konektoru lampičky, tím se dosáhne toho, že vestavěný spínač bude spínat (-) pól (původně je spínaný +), nyní bude (+) stálý nespínaný - od přední lampy natáhneš drát (-) spínaný komfortkou - dá se napojit i v A sloupku řidiče, tento (-) se napojí na lampičku, ale je nutný ho oddělit diodou Funguje to v pohodě, nápad konzultován s rolbařem. Otočení té oddělovací diody je nutné vyzkoušet, na obrázku té lampy je myslím zrovna opačně, než má být... a ve schémátku to je taky jen od oka. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řepík Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 Kajman: to je přesně ono, co myslím. Když otevřu dveře, ať se rozsvítí lampičky a stejně tk, ať se dají samostatně ovládat. Někdo v okolí HK či Pardubek by to zvládnu? Já do autoelektriky fakt vůbec nevidím... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitrys76 Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 A tak koukám,že to jsou lampičky z oktávky.Já mám z Fabie,Golfu apod(viz v mém tématu 1 strana).A ta je třípolohová.Takže se jen napojí na přední lampičku a nemusí se nic přepojovat. Myslím,že zapojení zvládne i amatér.Ale to se mi to mluví když jsem elektrikář Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řepík Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 pitrys: to se Ti to fakt mluví já se do toho pouštět sám nebudu, fakt na to nemám znalosti a spíše bych něco dokonil, než zprovoznil... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajman Posted September 15, 2009 Share Posted September 15, 2009 (edited) Lampičku z F1 jsem neviděl, jaký má konektor, jestli pasuje na O1 kabeláž, takže nevím... řešil jsem O1 protože ty lampy jsem tam už měl, dělal jsem jen "upgrade" Každý kdo se někdy trošku hrabal v elektrice v autě by měl být schopný to zmáknout. Já taky nejsem žádný supermachr Edited September 15, 2009 by Kajman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řepík Posted September 15, 2009 Author Share Posted September 15, 2009 Kajman: já ale neřeším F1, ale O1 já se v té elektrice v autě právě že ještě nikdy nehrabal... Jako zapojit/odpojit konektor zvládnu, ale něco předělávat to už raději ne... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
davkiller Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Nechci zadavat nove tema. Byl by nekdo ochotny namontovat zadni lampicky do Fabie combi (comfort)? Nejlepe Brno. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitrys76 Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Nechci zadavat nove tema. Byl by nekdo ochotny namontovat zadni lampicky do Fabie combi (comfort)? Nejlepe Brno. V Karviné máme restauraci BRNO.Tak se můžem domluvit tam. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 Měl jsem to udělané tak, aby svítily při otevření dveří (tj. propojeno na přední lampičku) + zároveň aby zůstala možnost si je nezávisle za jízdy zapnout/zhasnout. Princip:- přehodit piny na konektoru lampičky, tím se dosáhne toho, že vestavěný spínač bude spínat (-) pól (původně je spínaný +), nyní bude (+) stálý nespínaný - od přední lampy natáhneš drát (-) spínaný komfortkou - dá se napojit i v A sloupku řidiče, tento (-) se napojí na lampičku, ale je nutný ho oddělit diodou Funguje to v pohodě, nápad konzultován s rolbařem. Otočení té oddělovací diody je nutné vyzkoušet, na obrázku té lampy je myslím zrovna opačně, než má být... a ve schémátku to je taky jen od oka. Tak to je super návod. Ale zeptám se jako laik, zapojit to není problém, to zvládnu, ale jaké ty diody tam musím dát, tedy jestli mají nějaké označení a k čemu tam vlastně slouží? Tomuhle fakt nerozumím. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdesim Posted September 16, 2009 Share Posted September 16, 2009 jsou tam, aby se ti pri rozsviceni zadni cteci lampicky nerozsvitili vsechny svetylka diodu dimenzovat podle proudu, zarovka moc nezere, staci jakakoliv najdes Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajman Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 (edited) Řepík: vím, že řešíš O1, jen někdo před tím psal, že má z F1 lampičky, které neznám. KaJe: Diodu úplně obyčejnou 1 ampér, ta žárovka W5W vezme tak +- 350mA, takže bude rezerva... Jinak náklady na to jsou nula nula prd, celkem matroš do 50 Kč (4m drátu, 2 ks diod, 2x faston samec/samice) a hoďka práce i s pivkem a cigárkem... Edited September 17, 2009 by Kajman Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
pitrys76 Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Asi tak nějak.Ta lampička do Fabie je vidět na mém tématu.Pokud by to někdo potřeboval.To jen tak Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řepík Posted September 17, 2009 Author Share Posted September 17, 2009 fajn, cena matroše je zanedbatelná, teď už najít jen někoho, kdo mi to zapojí Kajman: jasný, v poho... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted September 17, 2009 Share Posted September 17, 2009 Moc díky za vysvětlení. Takže až bude čas, tak skáknu do elektra a pak se na to vrhnu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kajman Posted September 18, 2009 Share Posted September 18, 2009 Zapojení je fakt brnkačka. Sundat přední čtecí lampu - průhledný kryt, pak 2 šroubky, po obou stranách odehnout plastové zobáčky které ji drží v plechovém rámu (O1 facelift). Na přívodním konektoru jsou 3 dráty, barvy (z hlavy) (+) červeno černá (-) stálý - hnědá (-) spínaný komfortkou - hnědo modrý?... a na tento se napojíme a táhneme drát dozadu. Moc jsem se s tím nepáral - dal jsem to pod stropnici - kolem čelního skla, nade dveřma řidiče stačí nahoře oddělat dveřní těsnění a odmontovat madla nade dveřma LP a LZ, dozadu k levé čtecí lampě, tam jsem v potřebné délce vodič necelý 1 cm odizoloval, bez přestřižení přehnul, nakrimpoval faston konektor (izolace sršťovací bužírkou) a vodičem jdem dál, vycvaknul lištu u zadního okna a pod stropnicí k pravé čtecí lampě, opět sundat madlo nad PZ dveřmi. Vlastní lampičky pořešit, jak jsem psal výše Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kolík ASP Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 (edited) Ja vzadu vubec nemam ty lampičky v madlech. Co krome tech svetylek este potrebuju? a kam se to zapojuje origo - až pak bych řešil to sviceni pri otevreni dveri.. Edited October 6, 2009 by Kolík ASP Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olisoft Posted October 6, 2009 Share Posted October 6, 2009 Origo je napojenie za pristrojovkou, urob to jednoducho a natiahni si vsetky 3 zo stropnej lampicky. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
zdesim Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 chci si dodelat cteci lampicky dozadu, bez problemu jsem je sehnal na vrakaci, jsou obe stejny (meli vic, ale pouze stejny) lampicka cislo: 1H0 947 291 Zajimalo by me jestli se rozlisuje leva a prava, nebo kuli smerovosti svetla plastoveho krytu, aby svetlo svitilo dolu, se jedna lampicka zapina vepredu a druha vzadu? Kdyz mam lampicku konektorem k sobe, tak sviti smerem do leva. Tenhle typ se hodi na levou stranu auta, plast se macka bliz k sedacce, svetlo sviti dolu a konektor vede dopredu. Dela se typ na pravou stranu? Dik Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
olisoft Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Presne toto som zistoval. Lampicky s vsetky rovnake, takze jedna ide konektrom dopredu a jedna dozadu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
KaJe Posted October 7, 2009 Share Posted October 7, 2009 Přesně tak, myslím, že levá konektorem dopředu a pravá dozadu. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Řepík Posted October 22, 2009 Author Share Posted October 22, 2009 Tak to tady trochu oživím a znovu se ptám - kdo je schopem v okolí HK či Pardubek zapojit ty lampičky vzadu tak, jak potřebuju? Řepík Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
LuVIrs Posted October 28, 2009 Share Posted October 28, 2009 AHojte, neřešil někdo problém s tím že ledky ve stropních lampičkách lehce svítí po zamknuti auta (v režimu stmívaní) podělí se to tak že v každé sviti trošku jedna v zadu a 4 v předu. Jak jsem bádal pro příčině tak jsem došel k poznatkům že na konektoru lampičky v předu jsou 4 kablíky a na černo-modrém(nepokračuje do lampičky asi zem) a červeno-černém je při vystrčeni klíče se zapalování napětí cca 30mV neměřeno(musím změřit) a když jsem na ty dva kabely zapojil 3 led tak sviti asi na 30% svitu a v těch lampičkách už nesviti nic tzn. že to spotřebují ty 3 ledky. Jenže když otočím klíčem v zapalování tak tam to napětí zmizí 3 přidané ledky zhasnou ale hned v zápětí při zavřených dveřích se o5 dostane k ledkám v lampičkách napětí neměl jsem čas změřit ale lehce se rozsvítí více led diod s větší intenzitou. je tam to napětí normální, i při zamčeni auta, a zapnutém zapalování ? existuje nějaká součástka, dioda co propouští jen určité napětí, myslím tím že by například byla do 10V nepropustná a při 12-14 ano ? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.