Přejít na obsah

čtecí lampičky vzadu


Řepík

Doporučené příspěvky

Měl jsem to udělané tak, aby svítily při otevření dveří (tj. propojeno na přední lampičku) + zároveň aby zůstala možnost si je nezávisle za jízdy zapnout/zhasnout. Princip:

- přehodit piny na konektoru lampičky, tím se dosáhne toho, že vestavěný spínač bude spínat (-) pól (původně je spínaný +), nyní bude (+) stálý nespínaný

- od přední lampy natáhneš drát (-) spínaný komfortkou - dá se napojit i v A sloupku řidiče, tento (-) se napojí na lampičku, ale je nutný ho oddělit diodou

Funguje to v pohodě, nápad konzultován s rolbařem. Otočení té oddělovací diody je nutné vyzkoušet, na obrázku té lampy je myslím zrovna opačně, než má být... a ve schémátku to je taky jen od oka.

post-6895-1252994676_thumb.jpgpost-6895-1252994726_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Lampičku z F1 jsem neviděl, jaký má konektor, jestli pasuje na O1 kabeláž, takže nevím... řešil jsem O1 protože ty lampy jsem tam už měl, dělal jsem jen "upgrade"

Každý kdo se někdy trošku hrabal v elektrice v autě by měl být schopný to zmáknout. Já taky nejsem žádný supermachr :)

Editováno: , autor: Kajman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Měl jsem to udělané tak, aby svítily při otevření dveří (tj. propojeno na přední lampičku) + zároveň aby zůstala možnost si je nezávisle za jízdy zapnout/zhasnout. Princip:

- přehodit piny na konektoru lampičky, tím se dosáhne toho, že vestavěný spínač bude spínat (-) pól (původně je spínaný +), nyní bude (+) stálý nespínaný

- od přední lampy natáhneš drát (-) spínaný komfortkou - dá se napojit i v A sloupku řidiče, tento (-) se napojí na lampičku, ale je nutný ho oddělit diodou

Funguje to v pohodě, nápad konzultován s rolbařem. Otočení té oddělovací diody je nutné vyzkoušet, na obrázku té lampy je myslím zrovna opačně, než má být... a ve schémátku to je taky jen od oka.

Tak to je super návod. Ale zeptám se jako laik, zapojit to není problém, to zvládnu, ale jaké ty diody tam musím dát, tedy jestli mají nějaké označení a k čemu tam vlastně slouží? Tomuhle fakt nerozumím.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řepík: vím, že řešíš O1, jen někdo před tím psal, že má z F1 lampičky, které neznám.

KaJe: Diodu úplně obyčejnou 1 ampér, ta žárovka W5W vezme tak +- 350mA, takže bude rezerva...

Jinak náklady na to jsou nula nula prd, celkem matroš do 50 Kč (4m drátu, 2 ks diod, 2x faston samec/samice) a hoďka práce i s pivkem a cigárkem...

Editováno: , autor: Kajman
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojení je fakt brnkačka. Sundat přední čtecí lampu - průhledný kryt, pak 2 šroubky, po obou stranách odehnout plastové zobáčky které ji drží v plechovém rámu (O1 facelift). Na přívodním konektoru jsou 3 dráty, barvy (z hlavy)

(+) červeno černá

(-) stálý - hnědá

(-) spínaný komfortkou - hnědo modrý?... a na tento se napojíme a táhneme drát dozadu.

Moc jsem se s tím nepáral - dal jsem to pod stropnici - kolem čelního skla, nade dveřma řidiče stačí nahoře oddělat dveřní těsnění a odmontovat madla nade dveřma LP a LZ, dozadu k levé čtecí lampě, tam jsem v potřebné délce vodič necelý 1 cm odizoloval, bez přestřižení přehnul, nakrimpoval faston konektor (izolace sršťovací bužírkou) a vodičem jdem dál, vycvaknul lištu u zadního okna a pod stropnicí k pravé čtecí lampě, opět sundat madlo nad PZ dveřmi.

Vlastní lampičky pořešit, jak jsem psal výše

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 3 týdny později...

chci si dodelat cteci lampicky dozadu,

bez problemu jsem je sehnal na vrakaci, jsou obe stejny (meli vic, ale pouze stejny)

lampicka cislo: 1H0 947 291

Zajimalo by me jestli se rozlisuje leva a prava, nebo kuli smerovosti svetla plastoveho krytu, aby svetlo svitilo dolu, se jedna lampicka zapina vepredu a druha vzadu?

Kdyz mam lampicku konektorem k sobe, tak sviti smerem do leva.

Tenhle typ se hodi na levou stranu auta, plast se macka bliz k sedacce, svetlo sviti dolu a konektor vede dopredu. Dela se typ na pravou stranu?

Dik

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • o 2 týdny později...

AHojte, neřešil někdo problém s tím že ledky ve stropních lampičkách lehce svítí po zamknuti auta (v režimu stmívaní) podělí se to tak že v každé sviti trošku jedna v zadu a 4 v předu. Jak jsem bádal pro příčině tak jsem došel k poznatkům že na konektoru lampičky v předu jsou 4 kablíky a na černo-modrém(nepokračuje do lampičky asi zem) a červeno-černém je při vystrčeni klíče se zapalování napětí cca 30mV neměřeno(musím změřit) a když jsem na ty dva kabely zapojil 3 led tak sviti asi na 30% svitu a v těch lampičkách už nesviti nic tzn. že to spotřebují ty 3 ledky. Jenže když otočím klíčem v zapalování tak tam to napětí zmizí 3 přidané ledky zhasnou ale hned v zápětí při zavřených dveřích se o5 dostane k ledkám v lampičkách napětí neměl jsem čas změřit ale lehce se rozsvítí více led diod s větší intenzitou.

je tam to napětí normální, i při zamčeni auta, a zapnutém zapalování ?

existuje nějaká součástka, dioda co propouští jen určité napětí, myslím tím že by například byla do 10V nepropustná a při 12-14 ano ?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zapojit se do konverzace

Nyní můžete odeslat příspěvek a zaregistrovat se později. Pokud máte účet, přihlaste se nyní a zveřejněte příspěvek pomocí svého účtu.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Vložili jste obsah s formátováním.   Odebrat formátování

  Je povoleno maximálně 75 smajlíků.

×   Z vašeho odkazu byl automaticky vytvořen náhled..   Odstranit náhled a nechat pouze odkaz

×   Předchozí vložený obsah byl obnoven.   Vyčistit editor

×   Nemůžete vložit obrázky přímo. Aktualizujte nebo vložte obrázky z URL.

×
×
  • Vytvořit nový...